Страница 2 от 5

Публикувано на: 30 Апр 2011 00:59
от Vesko
Не мога да разбера как може да се обсажда колко харчи дадена кола... ми зависи от номера на обувката, от психическото състояние на водача на МПС, от трафика... и можеби от много други неща. Петка преди великден попаднах на огромно задрастване на изхода на софия по ботевградско шосе. На разклона за кремиковци ми писна и завих на ляво за да изляза на оковрастното.... и о изненда втази посока няма детелина в посока варна, та ходих 3км за да завартя обратно... някой да познае как съм карал? После се оказа че задрастването продалжава и към богровите.... та реших да мина по магистралата към пловдив и после през айтоският проход. По магистралата поне се двийиха.... макар и бавно... на места някой така караха че камионите ги изпреварваха biggrin.gif Е пак стигнах за 5ч30мин-6ч до добрич ама разхода нямяше нищо общо с 7л/100 както е по книжка.... Така че темите за разход май са за офф топик smile.gif

Публикувано на: 30 Апр 2011 21:53
от whitefang
Едно време братушките градското в техните книжки го даваха в литра на час biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Не километра на час, а и тогава задръствания нямаше в СИВ wink.gif

Публикувано на: 30 Апр 2011 22:06
от mar29
SLADURA написа:Стига бе хора... кви са тия разходи - TOYOTA много се излагат значи с тия VVTiки ..
Моята е 2.0 Турбо 260 коня и ми гори градско 13-17 ... извънградско 8-11 .. зависи от карането ... но почти винаги е ръчкам :)
- ако колата ми е 110 коня и гореше над 10 - до сега да съм е засилил към Mobile.BG! :)

Че какво му е на cars.bg ? tongue.gif

Публикувано на: 08 Май 2011 18:37
от dementor
Мисля, че 10-12л/100 е нормално за градско по упоменатия маршрут (България и Е.Георгиев), при това през зимата. Няма по задръстен маршрут в цялата държава. Остава колегата да добави и че средния му преход е под 8-10км в едната посока и картинката ще е пълна...

Публикувано на: 09 Май 2011 09:50
от djofi_m
dementor написа:Мисля, че 10-12л/100 е нормално за градско по упоменатия маршрут (България и Е.Георгиев), при това през зимата. Няма по задръстен маршрут в цялата държава. Остава колегата да добави и че средния му преход е под 8-10км в едната посока и картинката ще е пълна...
ми то при тоя разход по добре с такси да одиш, да го ева!

Публикувано на: 09 Май 2011 16:24
от burkito
Моята корола докато се караше от баща ми, даваше 11-12. Няма зима няма лете. Сега я карам аз и на борд компютъра ако може да се вярва показва 10.
Честно казано и според мен 10-12 е доста за 1,6 мотор и то при не чак толкова големи задръствания (от лозенец по въпцаров и после до карфур и обратно), но на фона на малкия змей (106 рали) разхода е усезаемо по-приятен :whistle:

Ще засека тия дни пълно-пълно да видим колко е точно.

Публикувано на: 09 Май 2011 17:13
от Nixter
На баща ми Астрата (предпоследния модел) 1,6 двигател харчи 12 градско в Бургас. В София няма да падне под 13. Нищо странно няма.

Публикувано на: 09 Май 2011 18:11
от slowtraveler
Личния опит от експлоатация на двигатели 1.4, 1.6, 2.0 ме води до заключението, че разхода градско зависи предимно от начина на каране, а не от обема на двигателя....
Разликата между разхода на 1.4/60к.с, 1.6/100к.с, 1.6/110к.с. и 2.0/147к.с. в града при мен бе минимална (около 1 литър, като 1.4 нямаше климатик...)....
Става въпрос за един и същ стил на каране...
Просто големия двигател не можеш да го натовариш сериозно в града, а това означава автоматично - малък разход....
От друга страна извън града разхода на малкия двигател трудно успявах да го вдигна над 7.5л/100, докато на 2.0 спокойно мога да го кача над 10л/100 при сериозно натискане...
Затова за икономично каране просто карайте разумно и разхода ще падне рязко laugh.gif :thumbsup:

Публикувано на: 09 Май 2011 19:29
от burkito
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Публикувано на: 09 Май 2011 19:44
от didak
slowtraveler написа:Личния опит от експлоатация на двигатели 1.4, 1.6, 2.0 ме води до заключението, че разхода градско зависи предимно от начина на каране, а не от обема на двигателя....
Slow, сравняваш различни двигатели в различни купета доколкото разбирам, което води до важен извод по отношение класовете автомобили..., но не и 'че разхода градско зависи предимно от начина на каране, а не от обема на двигателя....'
Съдя от разликата между 1.0 и 1.33 Ярис, както и от
данните на производителите за Ярис, Мазда3 и Мазда6 /всичките бензин/
Разликите при всеки модел са по-големи при градско, отколкото междуградско и винаго по-големия двигател си харчи повече от по-малкия.

1,4 D4D - един наистина уникален двигател

Публикувано на: 24 Май 2011 19:46
от ace
23 май - почивен ден, София празна, нямам какво да правя, вкъщи не ми се дреме...с жена ми решаваме и тръгваме за Копривщица. Ей така, само за разходката.

По околовръстното е пустош и не ме лови нито един светофар. Съвсем не в мой стил карам спокойно - не бързам за никъде. Някак си това ми доставя удоволствие и не ме изнервя. Наслаждавам се на умереното каране.
Някъде след околовръстното, преди Долни Богоров ми хрумва, че сега е идеалният момент да видия колко е икономичен този двигател. Нулирам бордовия компютър и затварям прозореца. От климатик няма да има нужда - само трима сме в колата и слънцето не напича много силно. Тестът няма да е в идеални условия, но това не ме притеснява. В главата ми се върти само мисълта дали ще мога да подобря рекорда си от 3,9 л/100, който направих преди 3 години с един нисан алмера 1,5dci.
Карам спокойно - 70,80,90 км/ч. Пътят не е перфектен, но движението е слабо. Нито ми се налага да изпреварвам, нито изнервям бързи коли зад мен. Всичко върви перфектно.
Минаваме Златица, а небето започва да се чумери. В Пирдоп вече започва да вали, а нашият спътник има нужда от почивка. Тестът определено няма да е в идеални условия... След кратка спирка в Пирдоп продължаваме с чистачки и фарове. Не след дълго вниманието ми е привлечено от прекрасен водопад точно от лявата страна на пътя. Няма начин, ще се спира отново. Такава гледка не е за изпускане въпреки целта ми smile.gif
След водопада дъждът изведнъж спира. Слънцето отново напича и така до Копривщица. Стигаме, паркираме - малко разходка, музеи, хора, ресторанти. Сядаме да хапнем, нали за това сме дошли все пак rolleyes.gif
През това време отново започва да вали проливен дъжд. Вали и няма намерение скоро да спре. Няма начин, пак ще сме на чистачки и фарове навръщане. От време на време пускам климатик да изчистя стъклата от изпотяване. След Златица вече няма дъжд, но отново спираме. Вече не ми дреме за рахода, но продължавам да карам спокойно. На светофара на Долни Богоров проверявам разхода според бордовия компютър - почти 200 км. изминати и 3,6 л/100 среден разход. Не мога да повярвам на очите си. Доволен съм.

По околвръстното вече има повече коли, спирам на всички светофари. В гаража отново проверявам бордовия компютър - вече е 3,7 л/100. 1,4 D4D е без съмнение уникален двигател.

Публикувано на: 24 Май 2011 19:58
от lubooo
тоя 1.4 д4д за мене е оптималата машинка и аз като теб съм виждал с очите си на какви чудеса от към разход е способен и по инетерсното е , че е доста пъргав за кубатурата си :thumbsup:

Публикувано на: 24 Май 2011 20:03
от djofi_m
е стига де, дигни малко. с трима човека 3,7л/100. малко като ловджийска история звучи.

Публикувано на: 24 Май 2011 20:23
от slowtraveler
didak написа:
slowtraveler написа:Личния опит от експлоатация на двигатели 1.4, 1.6, 2.0 ме води до заключението, че разхода градско зависи предимно от начина на каране, а не от обема на двигателя....
Slow, сравняваш различни двигатели в различни купета доколкото разбирам, което води до важен извод по отношение класовете автомобили...,...
Имах предвид, че въпреки, че са различни класове, разликата при нормално каране в града не е чак толкова голяма при един и същ маниер на шофиране (моя).
Големия двигател рядко можеш да го натовариш в града, затова и рядко гори прекалено много (изключения има - знам tongue.gif )...
Докато извън града често можеш да 'завариш' педала, а там мощния двигател си хапва с кеф бензинец
biggrin.gif

Re: 1,4 D4D - един наистина уникален двигател

Публикувано на: 26 Май 2011 23:15
от doktor_paunov
ace написа:23 май - почивен ден, София празна, нямам какво да правя, вкъщи не ми се дреме...с жена ми решаваме и тръгваме за Копривщица. Ей така, само за разходката.

По околовръстното е пустош и не ме лови нито един светофар. Съвсем не в мой стил карам спокойно - не бързам за никъде. Някак си това ми доставя удоволствие и не ме изнервя. Наслаждавам се на умереното каране.
Някъде след околовръстното, преди Долни Богоров ми хрумва, че сега е идеалният момент да видия колко е икономичен този двигател. Нулирам бордовия компютър и затварям прозореца. От климатик няма да има нужда - само трима сме в колата и слънцето не напича много силно. Тестът няма да е в идеални условия, но това не ме притеснява. В главата ми се върти само мисълта дали ще мога да подобря рекорда си от 3,9 л/100, който направих преди 3 години с един нисан алмера 1,5dci.
Карам спокойно - 70,80,90 км/ч. Пътят не е перфектен, но движението е слабо. Нито ми се налага да изпреварвам, нито изнервям бързи коли зад мен. Всичко върви перфектно.
Минаваме Златица, а небето започва да се чумери. В Пирдоп вече започва да вали, а нашият спътник има нужда от почивка. Тестът определено няма да е в идеални условия... След кратка спирка в Пирдоп продължаваме с чистачки и фарове. Не след дълго вниманието ми е привлечено от прекрасен водопад точно от лявата страна на пътя. Няма начин, ще се спира отново. Такава гледка не е за изпускане въпреки целта ми smile.gif
След водопада дъждът изведнъж спира. Слънцето отново напича и така до Копривщица. Стигаме, паркираме - малко разходка, музеи, хора, ресторанти. Сядаме да хапнем, нали за това сме дошли все пак rolleyes.gif
През това време отново започва да вали проливен дъжд. Вали и няма намерение скоро да спре. Няма начин, пак ще сме на чистачки и фарове навръщане. От време на време пускам климатик да изчистя стъклата от изпотяване. След Златица вече няма дъжд, но отново спираме. Вече не ми дреме за рахода, но продължавам да карам спокойно. На светофара на Долни Богоров проверявам разхода според бордовия компютър - почти 200 км. изминати и 3,6 л/100 среден разход. Не мога да повярвам на очите си. Доволен съм.

По околвръстното вече има повече коли, спирам на всички светофари. В гаража отново проверявам бордовия компютър - вече е 3,7 л/100. 1,4 D4D е без съмнение уникален двигател.
Хайде бе?Имам същото,карам го сам,до 90 и без климатик.Е по малко от 4.3 не падна!