има случаи в които дизела идва по евтин от газта.. ако колата ти гори 10 и нагоре газ а дизела около 6нафта ти идва една идея по евтино,като сметнеш и бензина които зареждаш за да палиш на него и горе долу става едно и също ..с разликата че като си на дизел няма да ти прекъсва да ти гасне от кофти газ и такива глупости..mirott написа:Човека си знае колко кара и колко дава.Аз около 200-250 на месец, около 2-2500 км, на пропан-бутан.Той може на бензин пак толкова да кара и за това сметката да е двойна.Може и на метан да минава 7-8 000!Дизела няма как да е по-евтин разход на 100 км от на пропан или метан!
метан или най добре 2, тд
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
сметката в полза на дизела излиза само и единствено ако на "кантара" имаме чисто нов високотехнологичен дизел. И то при предимно "по-тежки" коли т.е. коли в средния и нагоре клас както и лекотоварни такива.
Хиляди пъти е правена еднаи съща сметка. Отделно на това човека започнал темата се интересува от 2.0 128 коня което за мен си е отвсякъде 3S-FE който няма проблем с клапани и други зарди газта (да не говорим че става отлично и с обикновена газова). И също така това означава липса на бюджет за нов технологичен дизел.....
Хиляди пъти е правена еднаи съща сметка. Отделно на това човека започнал темата се интересува от 2.0 128 коня което за мен си е отвсякъде 3S-FE който няма проблем с клапани и други зарди газта (да не говорим че става отлично и с обикновена газова). И също така това означава липса на бюджет за нов технологичен дизел.....
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
-
- Мнения: 2015
- Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
новия високотехнологичен дизел е "маркетингова илюзия" .... цената му е много скъпа , заради "новите" технологии, в гаранционния срок дилъра в БГ ти реже главата с "оригинални масла" , поради спецификата някои части са по-скъпи... турбини, дюзи ... и накрая умрела баничарка на метан е 2-3 пъти по-евтино... а за много ивънградско пропан
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Колко е маркетингова илюзия нека да знам защото карам баничарка с 1.6HDi (което е второ поколение Комън Рейл с пиезоинжектори) купена нова на 30 км. в момента е на около 72 хил.км. и по двигателя не е пипано нищо дори диагностика. А се кара стабилно като за служебна. Разхода ако я караш едва едва отговаря на този в книжката но ако се кара нормално е с около 1 литър нагоре. по книга е 6.7 в града аз лично с моя начин на шофиране под 7/100 смесено не мога да я добутам. Но все пак за лекотоварен автомобил използван в градски условия това е приемливо, баничарките фабрично на метан са по-скъпи като първоначална инвестиция отделно на това за този тип автомобили по-големия въртящ момент на дизела с турбо е по-подходящ. Това важи и за лимузини в горния клас колкото и да не го харесвам дизела (заради прекаленото му обожествяване) трябва да призная че е подходящ за тези цели.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Френския дизел е като всеки един дизел. На мен лично не ми допадат начина по който вървят малките форсирани съременни дизели нещо от сорта на 1.4-1.6 75-110 к.с. Има зверски шут на около 1800 оборота когато надува турбината и всичко приключва на 2500-3000 об/мин.mitoko написа:eee френския дизел е друго ... и тоя вътящ момент ти трябва замо за лекотоварни ... но пак като слягаш скапано масло на турбото колко да изкара като служебна 70-150к...
Откакто си купих Старлета разбрах защо хората се кефят на атмосферни бензини с червена зона над 7000 об/мин. Просто като си ръчках Старлетчето усмифката ми беше ухо до ухо....
Но при натоварена баничарка примерно тези 3000 об/мин които и трябват за да върви ако беше бензин са неприемливи. При големите лимузини е ясно "колкото повече толкова повече" това се отнася за кубици и цилиндри.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Да ти кажа лятото и аз се разкарвах с една нова баничарка 1,6HDI и при интензивно каране извънградско я докарвахме до към 13л/100км без да е натоварена кой знае колко . При много спокойно каране си даваше разхода от книжката . Сравнено с една стара лагуна на газ същия вървеж ( който тръгне пръв той е отпред ) , като лагуната имаше малко по-голяма максимална скорост . Та като ни обяснявате колко са икономични , динамични и тн дизлечетата имайте предвид , че не ручаме доматите с колците .
Спора е воден мнооого пъти както казах не веднъж и винаги стигаме до абсолютно логичните 20% - 30% разлика в полза на дизела ако го сравняваме с бензин . Разлики от сорта на 2 пъти, 3 пъти и тн са пълни глупости ! Точно и за това всички камиони , автобуси, трактори и тн. до сега бяха на дизел . Сега лека полека ще минават къде на ток , къде на микс , къде на метан , къде на биогорива общо взето както дойде .

Спора е воден мнооого пъти както казах не веднъж и винаги стигаме до абсолютно логичните 20% - 30% разлика в полза на дизела ако го сравняваме с бензин . Разлики от сорта на 2 пъти, 3 пъти и тн са пълни глупости ! Точно и за това всички камиони , автобуси, трактори и тн. до сега бяха на дизел . Сега лека полека ще минават къде на ток , къде на микс , къде на метан , къде на биогорива общо взето както дойде .
20/30% малко спорно. Ауриса ми е ~1250кг. 1364cc дизел. На сестра ми яриса е около 1000кг 1.33 VVT-I. Аз когато си я натискам от време на време градско ми е 6.5, като при "икономично" каране лятото съм го докарвал и 5.2л/100км. Яриса - преди няколко дни гледахме среден разход (само спокойно каране) - 8.8л/100км. При същия стил на каране при мен е около 5.5, което съвсем променя сметката - грубо 3.3л/100км разлика, което ще рече 7,92 лв разлика. х10=79,20 на 1000км , х 10= 792 лв/10 000км (от обслужване до обслужване). Това е груба сметка. Дори да смъкнем 100лв в полза на Яриса разликата е ~700лв! Така,че стига с тия глупости,че било едно и също, че подръжката (не ремонта) на дизела е по-скъпа и т.н. Постояноо говориш за дюзи и т.н. - ами за да стигнеш разхода на малолитражната бензинка трябва да ги сменяш на всеки 50к км...Bass_Man написа:Да ти кажа лятото и аз се разкарвах с една нова баничарка 1,6HDI и при интензивно каране извънградско я докарвахме до към 13л/100км без да е натоварена кой знае колко . При много спокойно каране си даваше разхода от книжката . Сравнено с една стара лагуна на газ същия вървеж ( който тръгне пръв той е отпред ) , като лагуната имаше малко по-голяма максимална скорост . Та като ни обяснявате колко са икономични , динамични и тн дизлечетата имайте предвид , че не ручаме доматите с колците .![]()
Спора е воден мнооого пъти както казах не веднъж и винаги стигаме до абсолютно логичните 20% - 30% разлика в полза на дизела ако го сравняваме с бензин . Разлики от сорта на 2 пъти, 3 пъти и тн са пълни глупости ! Точно и за това всички камиони , автобуси, трактори и тн. до сега бяха на дизел . Сега лека полека ще минават къде на ток , къде на микс , къде на метан , къде на биогорива общо взето както дойде .
Toyota Auris 2007, 1.4 D4D
Lexus IS 250
Lexus IS 250
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Дизле враточка за да стане вярна тази сметка трябва да ги караш ти двете коли ! А не едната спокойно сестра ти другата спокойно ти !
Ще ти дам елементарен пример БМВ 540i жената , като кара спокойно 9-10 градско!!!! , като седне мажо и под 13 не може да слезе както ще да кара . Така , че айде стига с тези глупости за двоен , троен разход !
Ще ти дам елементарен пример БМВ 540i жената , като кара спокойно 9-10 градско!!!! , като седне мажо и под 13 не може да слезе както ще да кара . Така , че айде стига с тези глупости за двоен , троен разход !
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Ей тука вече имаме новина достойна за Гинес .. biggrin.gifcokata написа:По същата груба сметка Карината ми гори(от обслужване до обслужване(сравнително бързо каране)) с 550лв по-малко от Ауриса ти и тежи точно колкото него(по кантар)
По груба сметка излиза, че Карината ти гори 3.5/100 при "сравнително бързо каране" ..

Кво ли ще стане, ако я караш по спокойно ? .. biggrin.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 6 госта