Публикувано на: 20 Фев 2011 13:42
Колеги извинете ме за може би глупавия въпрос но каква е разликата като гумите са пълни с азот.
FBR написа:Колеги извинете ме за може би глупавия въпрос но каква е разликата като гумите са пълни с азот.
Докторе,zi_zi_top написа:Знаеш ли разликите между азота и въздуха?![]()
Въздухът е смес от следните газове:
78,084% Азот (N2)
20,947% Кислород (О2)
0,934% Аргон (Ar)
0,033% Вода (H2O)
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D1% ... 1%83%D1%85
Апропо! Гумаджиите, които ти ги разправят тези неща първо имат търговски интерес ти да мислиш така и второ не са най-интелигентната част от населението.
Идеята е гумите да са пълни НЕ със 75-80% азот,а със ~90-95% - целта е да премахнем максимално водата от гумата,а не кислорода,защото при промяна на агрегатното състояние водата се разширява доста.Akima написа:"обикновен въздух".
Към това бих добавил само:Защо не се използва обикновен въздух за гумите на състезателните коли?
Много състезателни отбори използват азот вместо въздух за гумите си, защото азотът притежава много по-постоянна плътност в сравнение с обикновения въздух. В много случаи 0.5 psi (0.03 атмосфери) налягане биха променили коренно сцеплението и управлението. Когато температурните стойности на трасето и на гумите варират, има нужда от постоянната плътност на азота.
Кислорода и влажността "убиват" гумите
Всички гуми, напомпани с въздух, постепенно губят качествата си. Причината е химическата оксидация, т.е. наличието на кислород, по-известна като "амортизация на гумата".
Истинската причина за загубата на качествата на една гума се крие в кислородните молекули, които се съдържат във въздуха, с който е напомпана тя, а той представлява смес от няколко газа – азот 78 %, кислород 21 %, аргон 0.9 %, други 0.1 %. При направата на гумите се слага бандажна лента, чието предназначение е да не позволява на въздуха да прониква във вътрешността на гумата, но на практика това е невъзможно. Използват се и химикали, наречени антиоксиданти или "вещества, спиращи стареенето". Тяхната цел е да неутрализират навлезлия кислород и те наистина го правят, но само докато самите те не се изхабят, а това става много скоро след като гумата влезе в употреба.
И така "стареенето" на гумата започва първо от вътрешността на гумата и постепенно се разпространява навън. Първо се разрушава бандажната лента и в последствие съседният й изолационен слой. Този процес продължава да обхваща и по-външните слоеве на гумата, което се дължи на разликата в стойностите на налягането вътре в гумата и на атмосферното налягане извън нея. Протича химична реакция между кислородните молекули и свободните двойно-валентни връзки, които съществуват във всяка гума. Това е причината молекулите на каучука да загубят своята стабилност и еластичност. Така гумата губи типичните си свойства и придобива характеристики на мека пластмаса. Разрушаването на гумата се ускорява и от напомпванията - тогава се вкарва нов влажен въздух, за да се поддържа желаното налягане, а влагата в гумата става причина за възникване на разлика в налягането и ръжда по джантите.
За постигане на оптимален ефект от помпането с азот, първо трябва да се изтегли всичкия въздух от гумите. След като се свалят от джантите те трябва да се почистят и по тях да няма влага. Преди отново да се монтират, джантите трябва да са намазани с лубрикант, който не съдържа вода.
Специално за теб - вече има анкета. Проблема обаче е, че има много малко възможни отговора, тъй като не приема повече от тези. Така, че ще трябва да се зачетеш ако искаш по-детайлна информация.Raya написа:Защо не сложите една анкета с най-употребяваните марки? Така човек по-лесно ще се ориентира. Докато се изчетат всичките мнения става пълна каша.
Напълно те подкрепям, колега, аз съм на абсолютно същото мнение. Обаче, както знаеш, не винаги по-високата цена означава автоматично и по-високо качество. Точно затова питам по-знаещите, по какви критерии си купуват гуми? Не вярвам да е само надписа различен и да си ги избират хората по марката, това все пак не са дънкиchukov написа:Добрите гуми не са най-продаваните
Много често хората се циганят за гумите
Аз и на двете тойоти съм с 14-цолови и на двете съм с Йокохама
Като цяло на база 14 цола спестяваме не повече от 1 седмица цигарите дето ги пушим. По-добре да си купим по-скъпите гуми. Аз обичам нещицата да са правени в Япония, затова и съм с япоснки гуми.
Има значение
Мерсиgh0s7r1d3r написа: Специално за теб - вече има анкета.
Така и не ми стана ясно, кой според вас тест е достатъчно обективен и безпристрастен и по какъв критерий да изберем гумите
Да, едната марка може да е добра за зима, но за лято не я бива. Аз със зимните съм се определила само с Вредещайн, докато летните от тях нито един модел не ми препоръчват (явно нямат горещо лято в Холандия:))gh0s7r1d3r написа:
В теста на АДАК за зимни гуми за 2010-та, Йокохама е на последно място, може би при летните е друго положението, щом сте доволни.