Страница 2 от 6

Публикувано на: 20 Фев 2011 13:42
от FBR
Колеги извинете ме за може би глупавия въпрос но каква е разликата като гумите са пълни с азот.

Публикувано на: 20 Фев 2011 14:02
от zi_zi_top
FBR написа:Колеги извинете ме за може би глупавия въпрос но каква е разликата като гумите са пълни с азот.
ohmy.gif Ти наистина ли не разбра!?! :violent1:

Публикувано на: 20 Фев 2011 14:50
от Akima
zi_zi_top написа:Знаеш ли разликите между азота и въздуха? cool.gif

Въздухът е смес от следните газове:
78,084% Азот (N2)
20,947% Кислород (О2)
0,934% Аргон (Ar)
0,033% Вода (H2O)

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D1% ... 1%83%D1%85

Апропо! Гумаджиите, които ти ги разправят тези неща първо имат търговски интерес ти да мислиш така и второ не са най-интелигентната част от населението. :whistle:
Докторе,
много уважавам професията ти и знам колко дълго се изучава - един от предметите е химия,но за съжаление не си я учил само ти.

Освен медицина предполагам си учил също и български език и литература и ти е известна употребата на кавички ("") и смисъла,който придават на словосъчетанието
Akima написа:"обикновен въздух".
Идеята е гумите да са пълни НЕ със 75-80% азот,а със ~90-95% - целта е да премахнем максимално водата от гумата,а не кислорода,защото при промяна на агрегатното състояние водата се разширява доста.
Защо не се използва обикновен въздух за гумите на състезателните коли?

Много състезателни отбори използват азот вместо въздух за гумите си, защото азотът притежава много по-постоянна плътност в сравнение с обикновения въздух. В много случаи 0.5 psi (0.03 атмосфери) налягане биха променили коренно сцеплението и управлението. Когато температурните стойности на трасето и на гумите варират, има нужда от постоянната плътност на азота.
Кислорода и влажността "убиват" гумите

Всички гуми, напомпани с въздух, постепенно губят качествата си. Причината е химическата оксидация, т.е. наличието на кислород, по-известна като "амортизация на гумата".

Истинската причина за загубата на качествата на една гума се крие в кислородните молекули, които се съдържат във въздуха, с който е напомпана тя, а той представлява смес от няколко газа – азот 78 %, кислород 21 %, аргон 0.9 %, други 0.1 %. При направата на гумите се слага бандажна лента, чието предназначение е да не позволява на въздуха да прониква във вътрешността на гумата, но на практика това е невъзможно. Използват се и химикали, наречени антиоксиданти или "вещества, спиращи стареенето". Тяхната цел е да неутрализират навлезлия кислород и те наистина го правят, но само докато самите те не се изхабят, а това става много скоро след като гумата влезе в употреба.

И така "стареенето" на гумата започва първо от вътрешността на гумата и постепенно се разпространява навън. Първо се разрушава бандажната лента и в последствие съседният й изолационен слой. Този процес продължава да обхваща и по-външните слоеве на гумата, което се дължи на разликата в стойностите на налягането вътре в гумата и на атмосферното налягане извън нея. Протича химична реакция между кислородните молекули и свободните двойно-валентни връзки, които съществуват във всяка гума. Това е причината молекулите на каучука да загубят своята стабилност и еластичност. Така гумата губи типичните си свойства и придобива характеристики на мека пластмаса. Разрушаването на гумата се ускорява и от напомпванията - тогава се вкарва нов влажен въздух, за да се поддържа желаното налягане, а влагата в гумата става причина за възникване на разлика в налягането и ръжда по джантите.

За постигане на оптимален ефект от помпането с азот, първо трябва да се изтегли всичкия въздух от гумите. След като се свалят от джантите те трябва да се почистят и по тях да няма влага. Преди отново да се монтират, джантите трябва да са намазани с лубрикант, който не съдържа вода.
Към това бих добавил само:
-Азота има по-голяма молекула и не инфилтрира през гумата - налягането не спада много продължително време и оттам не си играем да "помпаме" гуми като луди тираджии;
-Сравнен с атмосферния въздух азота има почти нулево температурно разширение - важно през топлите летни дни при високи скорости, голям товар и силно нагорещен асфалт;
-Азота не е много агресивен към алуминия и дори го предпазва - за феновете на лЕтните `жанти.

Докторе,респект към теб,ама хайде да спрем да спамим в темата- довечера,ако успея да Ви видя на Еко-то ще си говорим за Газ/Басс Ман да чете последната дума въздух,а не Пропан-Бутан/. :thumbsup:

Публикувано на: 20 Фев 2011 16:44
от FBR
След този отговор съм напълно наясно. cool.gif

Публикувано на: 20 Фев 2011 19:33
от DanielzZz
За лятото си мисля да купя нови гуменетки на Ярисот...избора е между Yokohama Parada Spec II или Toyo Proxes T1-R.Знам,че Toyo-то загрява по-бързо и е по-евтино,но държи ли колкото Yokohama-та ?

Публикувано на: 20 Фев 2011 21:01
от Akima
Toyo Proxes са добри за цената си - за какви пари ти дават двата комплекта? wink.gif

Публикувано на: 20 Фев 2011 22:30
от DanielzZz
Ами Toyo-то е 122лв парчето,а Yokohama-та е 137лв.
Въпроса е кои са по-добри от към сцепление на сухо най-вече ? hmm.gif

Публикувано на: 21 Фев 2011 10:09
от alexandargv
Летните ми гуми са Continental Premium Contact 2 - много съм доволен, страшно поведение имат при обилни валежи.
Зимните ми гуми са Bridgestoune Blizzak - Също съм много доволен, никъде не са ме оставяли досега и дано не се случва. На доста коли съм ги виждал.

Публикувано на: 21 Фев 2011 13:35
от Raya
Защо не сложите една анкета с най-употребяваните марки? Така човек по-лесно ще се ориентира. Докато се изчетат всичките мнения става пълна каша.

Публикувано на: 21 Фев 2011 13:50
от gh0s7r1d3r
Raya написа:Защо не сложите една анкета с най-употребяваните марки? Така човек по-лесно ще се ориентира. Докато се изчетат всичките мнения става пълна каша.
Специално за теб - вече има анкета. Проблема обаче е, че има много малко възможни отговора, тъй като не приема повече от тези. Така, че ще трябва да се зачетеш ако искаш по-детайлна информация. :)

Така и не ми стана ясно, кой според вас тест е достатъчно обективен и безпристрастен и по какъв критерий да изберем гумите - тоест, защо да си купим Good Year, а не Continental примерно?

Публикувано на: 21 Фев 2011 13:52
от chukov
Добрите гуми не са най-продаваните

Много често хората се циганят за гумите

Аз и на двете тойоти съм с 14-цолови и на двете съм с Йокохама

Като цяло на база 14 цола спестяваме не повече от 1 седмица цигарите дето ги пушим. По-добре да си купим по-скъпите гуми. Аз обичам нещицата да са правени в Япония, затова и съм с япоснки гуми.

Има значение

Публикувано на: 21 Фев 2011 13:57
от gh0s7r1d3r
chukov написа:Добрите гуми не са най-продаваните

Много често хората се циганят за гумите

Аз и на двете тойоти съм с 14-цолови и на двете съм с Йокохама

Като цяло на база 14 цола спестяваме не повече от 1 седмица цигарите дето ги пушим. По-добре да си купим по-скъпите гуми. Аз обичам нещицата да са правени в Япония, затова и съм с япоснки гуми.

Има значение
Напълно те подкрепям, колега, аз съм на абсолютно същото мнение. Обаче, както знаеш, не винаги по-високата цена означава автоматично и по-високо качество. Точно затова питам по-знаещите, по какви критерии си купуват гуми? Не вярвам да е само надписа различен и да си ги избират хората по марката, това все пак не са дънки :)

Публикувано на: 21 Фев 2011 14:32
от chukov
Ами мога само да кажа, че голяма част от 14 и 15-цоловите гуми на най-известните марки се правят в бразилия, китай, сърбия, румъния. Естествено аз не вярвам, че бразилско или китайско пирели например, има същите качествени показатали като на произведеното в Германия или Италия. По едно време вървеше и едно турско пирели и то доста евтино.

Затова предпочитам да е правена в Япония гумата

Йокохамите поне ги виждам с кой контейнер и откъде пристигат.

Публикувано на: 21 Фев 2011 14:45
от Raya
gh0s7r1d3r написа: Специално за теб - вече има анкета.

Така и не ми стана ясно, кой според вас тест е достатъчно обективен и безпристрастен и по какъв критерий да изберем гумите
Мерси
:thumbsup:

Мен ме интересуват мнения за Yokohama Parada Spec.

Не избирам гуми по тествое, а по препоръки от бързо каращите. За гумите има значение как караш......спокойно, без много газ/спирачки или като дивак, който не успява да види "знаците"
http://www.youtube.com/watch?v=hjAIYPGt ... 4C46DB244B
biggrin.gif
(не ме нападайте, аз не карам така.......но за всеки случай:))

Публикувано на: 21 Фев 2011 15:00
от Raya
gh0s7r1d3r написа:
В теста на АДАК за зимни гуми за 2010-та, Йокохама е на последно място, може би при летните е друго положението, щом сте доволни.
Да, едната марка може да е добра за зима, но за лято не я бива. Аз със зимните съм се определила само с Вредещайн, докато летните от тях нито един модел не ми препоръчват (явно нямат горещо лято в Холандия:))