За ГУМИТЕ...

Коя марка летни гуми препоръчвате?

Good Year
8
9%
Michelin
14
16%
Dunlop
7
8%
Continental
13
15%
Pirelli
4
5%
Vredestein
3
4%
Bridgestone
7
8%
Yokohama
14
16%
Uniroyal
2
2%
Други
13
15%
 
Общо гласове: 85

Аватар
FBR
Мнения: 27
Регистриран на: 26 Окт 2009 21:47
Местоположение: Varna

Мнение от FBR » 20 Фев 2011 13:42

Колеги извинете ме за може би глупавия въпрос но каква е разликата като гумите са пълни с азот.
Toyota Paseo 1.5i

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 20 Фев 2011 14:02

FBR написа:Колеги извинете ме за може би глупавия въпрос но каква е разликата като гумите са пълни с азот.
ohmy.gif Ти наистина ли не разбра!?! :violent1:
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Akima
Мнения: 7448
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 177 пъти

Мнение от Akima » 20 Фев 2011 14:50

zi_zi_top написа:Знаеш ли разликите между азота и въздуха? cool.gif

Въздухът е смес от следните газове:
78,084% Азот (N2)
20,947% Кислород (О2)
0,934% Аргон (Ar)
0,033% Вода (H2O)

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D1% ... 1%83%D1%85

Апропо! Гумаджиите, които ти ги разправят тези неща първо имат търговски интерес ти да мислиш така и второ не са най-интелигентната част от населението. :whistle:
Докторе,
много уважавам професията ти и знам колко дълго се изучава - един от предметите е химия,но за съжаление не си я учил само ти.

Освен медицина предполагам си учил също и български език и литература и ти е известна употребата на кавички ("") и смисъла,който придават на словосъчетанието
Akima написа:"обикновен въздух".
Идеята е гумите да са пълни НЕ със 75-80% азот,а със ~90-95% - целта е да премахнем максимално водата от гумата,а не кислорода,защото при промяна на агрегатното състояние водата се разширява доста.
Защо не се използва обикновен въздух за гумите на състезателните коли?

Много състезателни отбори използват азот вместо въздух за гумите си, защото азотът притежава много по-постоянна плътност в сравнение с обикновения въздух. В много случаи 0.5 psi (0.03 атмосфери) налягане биха променили коренно сцеплението и управлението. Когато температурните стойности на трасето и на гумите варират, има нужда от постоянната плътност на азота.
Кислорода и влажността "убиват" гумите

Всички гуми, напомпани с въздух, постепенно губят качествата си. Причината е химическата оксидация, т.е. наличието на кислород, по-известна като "амортизация на гумата".

Истинската причина за загубата на качествата на една гума се крие в кислородните молекули, които се съдържат във въздуха, с който е напомпана тя, а той представлява смес от няколко газа – азот 78 %, кислород 21 %, аргон 0.9 %, други 0.1 %. При направата на гумите се слага бандажна лента, чието предназначение е да не позволява на въздуха да прониква във вътрешността на гумата, но на практика това е невъзможно. Използват се и химикали, наречени антиоксиданти или "вещества, спиращи стареенето". Тяхната цел е да неутрализират навлезлия кислород и те наистина го правят, но само докато самите те не се изхабят, а това става много скоро след като гумата влезе в употреба.

И така "стареенето" на гумата започва първо от вътрешността на гумата и постепенно се разпространява навън. Първо се разрушава бандажната лента и в последствие съседният й изолационен слой. Този процес продължава да обхваща и по-външните слоеве на гумата, което се дължи на разликата в стойностите на налягането вътре в гумата и на атмосферното налягане извън нея. Протича химична реакция между кислородните молекули и свободните двойно-валентни връзки, които съществуват във всяка гума. Това е причината молекулите на каучука да загубят своята стабилност и еластичност. Така гумата губи типичните си свойства и придобива характеристики на мека пластмаса. Разрушаването на гумата се ускорява и от напомпванията - тогава се вкарва нов влажен въздух, за да се поддържа желаното налягане, а влагата в гумата става причина за възникване на разлика в налягането и ръжда по джантите.

За постигане на оптимален ефект от помпането с азот, първо трябва да се изтегли всичкия въздух от гумите. След като се свалят от джантите те трябва да се почистят и по тях да няма влага. Преди отново да се монтират, джантите трябва да са намазани с лубрикант, който не съдържа вода.
Към това бих добавил само:
-Азота има по-голяма молекула и не инфилтрира през гумата - налягането не спада много продължително време и оттам не си играем да "помпаме" гуми като луди тираджии;
-Сравнен с атмосферния въздух азота има почти нулево температурно разширение - важно през топлите летни дни при високи скорости, голям товар и силно нагорещен асфалт;
-Азота не е много агресивен към алуминия и дори го предпазва - за феновете на лЕтните `жанти.

Докторе,респект към теб,ама хайде да спрем да спамим в темата- довечера,ако успея да Ви видя на Еко-то ще си говорим за Газ/Басс Ман да чете последната дума въздух,а не Пропан-Бутан/. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
FBR
Мнения: 27
Регистриран на: 26 Окт 2009 21:47
Местоположение: Varna

Мнение от FBR » 20 Фев 2011 16:44

След този отговор съм напълно наясно. cool.gif
Toyota Paseo 1.5i

Аватар
DanielzZz
Мнения: 247
Регистриран на: 15 Юли 2009 13:59

Мнение от DanielzZz » 20 Фев 2011 19:33

За лятото си мисля да купя нови гуменетки на Ярисот...избора е между Yokohama Parada Spec II или Toyo Proxes T1-R.Знам,че Toyo-то загрява по-бързо и е по-евтино,но държи ли колкото Yokohama-та ?
Изображение
Everything else is just transportation...

Аватар
Akima
Мнения: 7448
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 177 пъти

Мнение от Akima » 20 Фев 2011 21:01

Toyo Proxes са добри за цената си - за какви пари ти дават двата комплекта? wink.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
DanielzZz
Мнения: 247
Регистриран на: 15 Юли 2009 13:59

Мнение от DanielzZz » 20 Фев 2011 22:30

Ами Toyo-то е 122лв парчето,а Yokohama-та е 137лв.
Въпроса е кои са по-добри от към сцепление на сухо най-вече ? hmm.gif
Изображение
Everything else is just transportation...

Аватар
alexandargv
Мнения: 139
Регистриран на: 09 Апр 2008 19:33
Местоположение: София

Мнение от alexandargv » 21 Фев 2011 10:09

Летните ми гуми са Continental Premium Contact 2 - много съм доволен, страшно поведение имат при обилни валежи.
Зимните ми гуми са Bridgestoune Blizzak - Също съм много доволен, никъде не са ме оставяли досега и дано не се случва. На доста коли съм ги виждал.
Toyota Yaris 2008 1.3VVT-i LUNA

Аватар
Raya
Мнения: 1793
Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от Raya » 21 Фев 2011 13:35

Защо не сложите една анкета с най-употребяваните марки? Така човек по-лесно ще се ориентира. Докато се изчетат всичките мнения става пълна каша.

gh0s7r1d3r
Мнения: 399
Регистриран на: 18 Ное 2010 00:28

Мнение от gh0s7r1d3r » 21 Фев 2011 13:50

Raya написа:Защо не сложите една анкета с най-употребяваните марки? Така човек по-лесно ще се ориентира. Докато се изчетат всичките мнения става пълна каша.
Специално за теб - вече има анкета. Проблема обаче е, че има много малко възможни отговора, тъй като не приема повече от тези. Така, че ще трябва да се зачетеш ако искаш по-детайлна информация. :)

Така и не ми стана ясно, кой според вас тест е достатъчно обективен и безпристрастен и по какъв критерий да изберем гумите - тоест, защо да си купим Good Year, а не Continental примерно?
SUBARU Outback 3.0 H6 2005
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008

Аватар
chukov
Мнения: 177
Регистриран на: 28 Апр 2005 17:30
Местоположение: Габрово

Мнение от chukov » 21 Фев 2011 13:52

Добрите гуми не са най-продаваните

Много често хората се циганят за гумите

Аз и на двете тойоти съм с 14-цолови и на двете съм с Йокохама

Като цяло на база 14 цола спестяваме не повече от 1 седмица цигарите дето ги пушим. По-добре да си купим по-скъпите гуми. Аз обичам нещицата да са правени в Япония, затова и съм с япоснки гуми.

Има значение
http:/www.penchochukov.com
Yaris P1

gh0s7r1d3r
Мнения: 399
Регистриран на: 18 Ное 2010 00:28

Мнение от gh0s7r1d3r » 21 Фев 2011 13:57

chukov написа:Добрите гуми не са най-продаваните

Много често хората се циганят за гумите

Аз и на двете тойоти съм с 14-цолови и на двете съм с Йокохама

Като цяло на база 14 цола спестяваме не повече от 1 седмица цигарите дето ги пушим. По-добре да си купим по-скъпите гуми. Аз обичам нещицата да са правени в Япония, затова и съм с япоснки гуми.

Има значение
Напълно те подкрепям, колега, аз съм на абсолютно същото мнение. Обаче, както знаеш, не винаги по-високата цена означава автоматично и по-високо качество. Точно затова питам по-знаещите, по какви критерии си купуват гуми? Не вярвам да е само надписа различен и да си ги избират хората по марката, това все пак не са дънки :)
SUBARU Outback 3.0 H6 2005
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008

Аватар
chukov
Мнения: 177
Регистриран на: 28 Апр 2005 17:30
Местоположение: Габрово

Мнение от chukov » 21 Фев 2011 14:32

Ами мога само да кажа, че голяма част от 14 и 15-цоловите гуми на най-известните марки се правят в бразилия, китай, сърбия, румъния. Естествено аз не вярвам, че бразилско или китайско пирели например, има същите качествени показатали като на произведеното в Германия или Италия. По едно време вървеше и едно турско пирели и то доста евтино.

Затова предпочитам да е правена в Япония гумата

Йокохамите поне ги виждам с кой контейнер и откъде пристигат.
http:/www.penchochukov.com
Yaris P1

Аватар
Raya
Мнения: 1793
Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от Raya » 21 Фев 2011 14:45

gh0s7r1d3r написа: Специално за теб - вече има анкета.

Така и не ми стана ясно, кой според вас тест е достатъчно обективен и безпристрастен и по какъв критерий да изберем гумите
Мерси
:thumbsup:

Мен ме интересуват мнения за Yokohama Parada Spec.

Не избирам гуми по тествое, а по препоръки от бързо каращите. За гумите има значение как караш......спокойно, без много газ/спирачки или като дивак, който не успява да види "знаците"
http://www.youtube.com/watch?v=hjAIYPGt ... 4C46DB244B
biggrin.gif
(не ме нападайте, аз не карам така.......но за всеки случай:))

Аватар
Raya
Мнения: 1793
Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от Raya » 21 Фев 2011 15:00

gh0s7r1d3r написа:
В теста на АДАК за зимни гуми за 2010-та, Йокохама е на последно място, може би при летните е друго положението, щом сте доволни.
Да, едната марка може да е добра за зима, но за лято не я бива. Аз със зимните съм се определила само с Вредещайн, докато летните от тях нито един модел не ми препоръчват (явно нямат горещо лято в Холандия:))

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 6 госта