Тука малко метнаха от инвестор.бг ама айде
Преди дни стана ясно, че въпреки проблемите си Toyota остава най-големият производител на автомобили в света, като през 2010 година е успяла да реализира продажби на 8,42 млн. коли по света.
Ей им ги цифрите от таблицата за ФГ2010 (
http://www2.toyota.co.jp/en/news/11/01/0127.html)
WORLDWIDE PRODUCTION:
Toyota 7,623,349 (19.7)
Daihatsu 823,545 (3.5)
Hino 110,457 (63.8)
Total 8,557,351 (18.3)
А ся за изтеглянето: на американския сайт пише
"Voluntary Recall"
(
http://pressroom.toyota.com/pr/tms/toyo ... 91329.aspx)
Това са моделите по подредени (без марките за Япония):
US Toyota Recall:
Lexus GS300, 350 (2006-2007)
Lexus IS250 (2006-2009)
Lexus IS350 (2006-2008)
Toyota Canada Recall:
Lexus GS300, GS350 (2006-2007)
Lexus IS250 (2006-2009)
Lexus IS350 (2006-2008)
Toyota UK Recall:
2.0, 2.4-Litre Toyota Avensis (2000-2008)
Lexus IS 250 (2007-2009)
Ей тука (
http://www.businessreviewusa.com/indust ... fuel-leaks) става ясно че миналата година, някой вече са минавали за това с "теча" през 2009, сега ги викат за сензор:
“This recall involves the vehicles we recalled in 2009,” Bryan Lyons, a Toyota spokesman, confirmed in an e-mail. The new recall adds about 30,000 later-model vehicles.
The original 2009 recall instructions, according to Lyons, did not include a revised torque-specification for the fuel-pressure sensor, something that the automaker eventually learned would prevent fuel leaks. “Over time, we determined we needed to increase the torque to help secure the connection between the pipe and the sensor for both recall-remedied and production vehicles,” he wrote.
BBC пише:
No accidents have been reported because of the flaw, said Toyota.
"Slight cracks may appear on the engine fuel pipes. If [the car] continues to be used, the crack may be widened and there may be risks of fuel leakage," the ministry said in a statement.
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pa ... um=twitter
Така, че аз нещата ги разбирам така:
1,7 мил. автомобила на мен ми изглеждат много, но за Тойота може и да не са много, щом за 2008, 2009 и 2010 е произвела общо 22-23 милиона автомобила..
От друга страна това си е полезен ход, защото след последните изтегляния през 2010 и вече "пооплютия" им образ, можеше това "the crack
may be widened" или "
could cause fuel leaks" да го "скрият под масата", но "First; Safety"..
И накрая според мен човека [Akio Toyoda]
http://www.guardian.co.uk/business/2010 ... o-congress си го каза:
"Toyota has, for the past few years, been expanding its business rapidly. Quite frankly, I fear the pace at which we have grown may have been too quick. I would like to point out here that Toyota's priority has traditionally been the following:
First; Safety, Second; Quality, and Third; Volume..... My name is on every car. You have my personal commitment that Toyota will work vigorously and unceasingly to restore the trust of our customers."