Страница 2 от 2

Re: soon oil maintenance

Публикувано на: 12 Май 2011 16:42
от Dizzle
studioivo написа:Чувам добри отзиви за сервиза на Тойота в Русе, ама Русе е на 500 км от София. Така, че ще ми се наложи да ги изтърпя тия пичове от ТМ Ауто поне докато съм в гаранция.
първо - Русе е на 310км happy.gif Наистина съм най-доволен от Русенския представител (2 години поред печели награда за най-добро обслужване). Другия вариант е малко по-наблизо до София- Велико Търново. За там съм чувал, че е на ниво, а и цените са по-ниски от ТМ АУТО в София :)

Публикувано на: 12 Май 2011 18:19
от studioivo
Веско, струва си.
За техническия преглед който е на всеки 15000 км ТМ Ауто взимат задължително 250 лв., а за прегледа който е на 30000 км. взимат 500 лв. Тъй като автомобила е гаранционен съм длъжен да си поддържам именно там колата и да се съобразявам с всички техни правила и цени.
Защо да не оглася, че срещу тия пари очаквам коректно извършена услуга. Искам да споделя, че досега (две години вече) списъка с гаранционните ремонти по тази кола е на стойност над 5000 лв.. Само ще спомена двфектен фар (2750лв) и радиото (1790лв.).
При първата смяна на маслото и проверка на 15000 км ми бяха подменили всички крушки с унгарски. Оригиналните бяха германски PHILIPS. Подадох устен сигнал на място. Отговориха ми, че аз сам съм си ги сменил, а и без това гаранцията не покрива консуматива крушки. Нямах какво да кажа. За месец време унгарските ментета изгоряха една по една. Купих си всички крушки от представителя на PHILIPS и си ги смених сам. И сега като ходя на преглед изрично казвам да не ми проверяват крушките.
Предишната ми кола е фолксваген. Същите проблеми имах и в техния сервиз. Там дори ми подмениха стартера от друга кола.
Вообще не се и тормозя за тия работи вече. И във футбола нещата опират до шанс и късмет. :))

Публикувано на: 12 Май 2011 19:40
от Vesko
Това за крушките ми звучи като фантастика чак.... някои да си направи труда да сменя всички крушки... но може и да е вярно. Иначе мисълта ми беше точно и конкретно, ако са забравили да нулират индикатора дали си струва специално да ходиш до там, та и нерви да трошиш.

ПП: Ако наистина ще ходиш да се разправяш попитай моля те дали са длъжни да проверят налягането на гумите при техническо обслужване smile.gif

Публикувано на: 12 Май 2011 20:46
от Yuli
studioivo написа:...бяха подменили всички крушки с унгарски. Оригиналните бяха германски PHILIPS...
Оригиналните на фаровете ми (къси и дълги) бяха General Electric - Made in Hungary... дългите все още са такива. cool.gif

Публикувано на: 13 Май 2011 11:44
от studioivo
Когато купих колата крушките ми бяха PHILIPS. След седмица се появи заводски проблем с десния фар, който ми бе подменен с нов безплатно. Именно тогава са ми подменили всички крушки с унгарските, които в рамките на месец изгаряха една по една и аз се принудух да си закупя всички крушки от предствителите на PHILIPS. А и в ТМ Ауто ме увериха, че Тойота ползват само крушки PHILIPS. А иначе колкото и фантастично да ви звучи цените на крушките са доста високи. Подмяната ми излезе над 200 лв. Отделно съм си купил по една резервна, защото при пътуване в Сърбия например изискват такива. Всъщност откакто подмених крушките преди почти две години нямам проблем със светлините. Впрочем крушките при предствителя бяха с десетина процента по евтини от същите предлагани в ТМ Ауто. Що се отнася до проверка на налягането в гумите няма да питам, тъй като по сериозни проблеми не са в състояние да решат. Още като купих колата установиха, че едната гума е дефектна, но така и не ми я подмениха. Не, че не влизала в гаранцията но не знаели как да процедират с прецедент като този. Е аз не можех да чакам да се разбие окачването и си купих същата гума от Диана. Континентал премиум контакт 2 са хубави, но ето, че и те могат да са със заводски дефект. Радиото ми както споменах и то имаше заводски дефект.
Абе май TOYOTA произведена за България е с по лошо качество от автомобилите правени за западняците. За съжаление фактите са такива. Аааа, за гумите сега се сещам още, че като купих колата гумите и бяха препомпани. Препоръчителното налягане е 2,2, а те бяха между 2,8 и и 3,1. Като да са ги помпали на око без уред.

Публикувано на: 13 Май 2011 12:34
от Nixter
Препомопането на гумите го правят вероятно нарочно. Подготвят колата за дълъг превоз (и седене по пристанища и складове), при който налягането неминуемо ще падне. Дилърите вече са длъжни да измията колата и коригират налягането. Това е лично мнение.

Публикувано на: 13 Май 2011 13:50
от slowtraveler
Vesko, ама ти сериозно ли за гумите?!?!
Помислих, че оная тема е пусната само за майтап :whistle:
Проверката на налягането на гумите е задължение на самия водач и се препоръчва да се прави веднъж на седмица или преди всеки по-голям преход...
Ако толкова те мързи или притеснява проверката, купи си от щатите един от следните варианти:
1. механични индикаторни капачки - променят цвета си ако налягането е спаднало
2. електронни датчици/или вградени във вентили/, показващи температура и налягане на всяка една гума...
Тъй-като ме мързи да проверявам всяка седмица, гумите ги проверявам на междусезонна смяна или преди голям преход...

Публикувано на: 13 Май 2011 14:42
от Vesko
slowtraveler написа:Vesko, ама ти сериозно ли за гумите?!?!
Помислих, че оная тема е пусната само за майтап :whistle:
Проверката на налягането на гумите е задължение на самия водач и се препоръчва да се прави веднъж на седмица или преди всеки по-голям преход...
Ако толкова те мързи или притеснява проверката, купи си от щатите един от следните варианти:
1. механични индикаторни капачки - променят цвета си ако налягането е спаднало
2. електронни датчици/или вградени във вентили/, показващи температура и налягане на всяка една гума...
Тъй-като ме мързи да проверявам всяка седмица, гумите ги проверявам на междусезонна смяна или преди голям преход...
Ако беше толкова важно японците нямашеда си спестят датчиците.... наистина не разбирам защо не се предлагат на евтопетските модли. Може би честотатана която излъчват не е сертифицирана за европа, ама ако пестят от сертификация..... И още ако трябваше всеки сам да го прави освен криктрябваше да има манометър и помпа в окомплектацията на колата :thumbsup: И да искам да си купя датчици за гумите, но оригинални, а не китайски ама няма. та и китайски да си купя липсва жълтата лампичка на таблото... и да си монтирам някъде грозно стърчащ дисплей?

Публикувано на: 13 Май 2011 14:56
от slowtraveler
Манометър и помпа има на всяка бензиностанция...
И като те мързи - казваш на момчетата на колко да ти напомпат гумите (сега ще започне спора дали манометрите им са верни, и дали няма да ни измамят с налягането biggrin.gif )
Лампата на таблото е само аварийна... При леко спаднало налягане няма да сработи... Добрите автомобили (например Инфинити tongue.gif ) си показват на дисплея налягането и температурата във всяка гума в реално време....
Вярно, че вече са за маниаци, но пък на мен ми харесва така...

Публикувано на: 13 Май 2011 14:57
от Vesko
slowtraveler написа:Манометър и помпа има на всяка бензиностанция...
И като те мързи - казваш на момчетата на колко да ти напомпат гумите (сега ще започне спора дали манометрите им са верни, и дали няма да ни измамят с налягането biggrin.gif )
Лампата на таблото е само аварийна... При леко спаднало налягане няма да сработи... Добрите автомобили (например Инфинити tongue.gif ) си показват на дисплея налягането и температурата във всяка гума в реално време....
Вярно, че вече са за маниаци, но пък на мен ми харесва така...
И РХ-а показва наляганието.... ама ако е американски

ПП: Лампичката се вижда че я няма в европейският модел... ама дали може да покзва не знам. Трябва ми американски вариянт да проверя какво тече по бъс-а и да провм да пратя същото на европейският модел smile.gif

Публикувано на: 13 Май 2011 16:15
от lubooo
а колко е нормалното налягане за летния сезон , в смисал до сега не съм се замислял много много и не съм се интересувал какво ми е налягането в гумите преди да тръгна на път ... biggrin.gif

Публикувано на: 13 Май 2011 17:19
от slowtraveler
Отвори си жабката, погледни на средните греди при отворени предни врати, отвори капачката за горивото или в краен случай прочети книжката... На тези места го има препоръчаното налягане в зависимост от условията (натоварването и очакваната скорост)...

Нулиране борд. комп.

Публикувано на: 26 Мар 2019 09:30
от rovers
Днес и на мен ми светна дисплея Oil maint reqt. Прегледах форума и youtube за съвети и разкарах съобщението за 10 сек по описания вече начин.
Все пак се изненадах, понеже карам колата повече от 50 000 км, а едва сега даде съобщение. Вероятно при другите случаи на смяна на масло момчетата са изпълнявали и тази процедура. Последната смяна на масло е преди 4 500 км.

Нулиране борд. комп.

Публикувано на: 18 Юли 2019 21:47
от dexter
А има ли възможност да се променя интервала за смяна на маслото. Аз минах към 25к километра докато светне. Искам да всеки 15 да напомня.