Страница 2 от 3

Публикувано на: 28 Юни 2006 15:58
от ugabuga
nashoto camry go karame sas 10w30 kato e studeno i 10w40 kato e jega.

mnogo dobre se chuvstva i veche e na 160k mili. Ako e na dosta mili preporachvam da karash sas Valvoline Maxlife. Naistina ima razlika, osobeno ako ti harchi malko maslo - shte spre.

ako e sravnitelno nova kolata smeniai napravo na Mobil1, Motul ili Royal Purple, makar che tova e camry a ne sporten avtomobil taka che ti shte si reshish dali da slagash takiva skupi sintetiki ili ne.

Публикувано на: 28 Юни 2006 17:58
от Japanese_fever
ugabuga написа:nashoto camry go karame sas 10w30 kato e studeno i 10w40 kato e jega.

mnogo dobre se chuvstva i veche e na 160k mili. Ako e na dosta mili preporachvam da karash sas Valvoline Maxlife. Naistina ima razlika, osobeno ako ti harchi malko maslo - shte spre.
Abe tova Valvoline Maxlife stava li za zimata ili e mnogo gusto?
To po princip vskqa marka si ima edno maslo za stari dvigateli.

Публикувано на: 28 Юни 2006 18:37
от V35GTR
ugabuga написа:nashoto camry go karame sas 10w30 kato e studeno i 10w40 kato e jega.

mnogo dobre se chuvstva i veche e na 160k mili. Ako e na dosta mili preporachvam da karash sas Valvoline Maxlife. Naistina ima razlika, osobeno ako ti harchi malko maslo - shte spre.

ako e sravnitelno nova kolata smeniai napravo na Mobil1, Motul ili Royal Purple, makar che tova e camry a ne sporten avtomobil taka che ti shte si reshish dali da slagash takiva skupi sintetiki ili ne.
Mobil1!

Starata kola ia karam sus 10-W50 ili 15-W50 - ~130K mili
inak 10-W40

Публикувано на: 28 Юни 2006 21:53
от agent dust
MOBIL 1 или MOTUL - и аз знам че в момента те са най-предпочитани. Valvoline също е хубаво, но клиентите са по-доволни от Мобил. Кастрол също е оригинално, но не знам защо него го харесват само тези с мерцедесите smile.gif

иначе ако двигателя е в ред - слагай такова каквото казва производителя(или каквото е в каталога на маслата). аз на служебното комбо му сипах Кастрол 5w50 - такова му дават по каталог, двигателя е 1.7Д от Исузу, на 240к км - и ми казваха "разбирачите" че щял да харчи синтетиката, да съм сложел Валволин Макс Лайф 15w40 - няма такова нещо, работи си прекрасно. тези истории че на стар двигател се слага по-гъсто масло важат само при лоша поддръжка или ако са карани с калпаво масло. добър ли е, слагай му хубаво масло.

Публикувано на: 28 Юни 2006 22:43
от Japanese_fever
Na mojta Honda i davat po normativ 5W/30 mineralno. Govorq za benzin.
Lqtoto slagam 10W/30. Ne sum se zamislql za sintetika, no Altezzata mi e kazval da si go karam s obiknoveno i da go smenqm na 3-4k mili.

Ne znam za6to(prepolagam zaradi po visokooborotnite dvigateli), no Honda vinagi zalagat na po-redki masla. Kakto kazah po4ti vsi4ki koli s identi4ni dvigateli kato moq karat s 10W/30 all season, a na mojta i davat 5W/30 zaduljitelno za zimata.

Mobil sa se nalojili mnogo na pazara i az gi polzvam, vupreki 4e i Castrol ne vijdam po kakvo 6te im ostupvat.

Публикувано на: 28 Юни 2006 23:25
от ALTEZZA
vsashnost po novite dvigateli na Honda veche sa s 5W20, koeto do skoro me uchudvashe, no veche i Toyota minaha v sashtata posoka. veche ima niakolko dvigatela na Toyota det sa s 0W20 ot zavoda, no kazvat che ako ne se namira takova maslo e OK da slagash i 5W20
ZABELESHKA: tova se otnasia samo za specifichni dvigateli, vsichko drugo na Toyota si e 5W30, liatoto moje da se slaga i 10W30. niakoi mogat da slagat po gasti masla, no tova veche si e spicifichno do dvigatelia im kak se e iznosil.

Публикувано на: 29 Юни 2006 09:38
от Xeku
Japanese_fever написа:Na mojta Honda i davat po normativ 5W/30 mineralno. Govorq za benzin.
ohmy.gif Има ли такова минерално масло, защото аз мисля, че няма! unsure.gif

Публикувано на: 29 Юни 2006 13:26
от ugabuga
az sam vijdal. shto ne? wacko.gif

Публикувано на: 29 Юни 2006 13:27
от max-2
Да попитам и аз мом4етата, които разбират от масла: на Карината (Епсилон, 1.6 107коня) съм и сложил 5в50 на Мобил, ве4е 5000 км карам с него, мисля, 4е е добро, но ме притесняватова, дали не е много голям вискозитета, гледам, 4е пи6ете за 5в30?Колата пи6е, 4е е на207000км, преди това, по съвет на селски майстор и бях сипал 15в40 на Комма, (посред зима, "защото колата е стара"), което изхвърлих на 700 км- един видпромиване на двг. biggrin.gif
Да минавам ли на 5в30(40), или да си карам с 5в50?

Публикувано на: 29 Юни 2006 16:08
от chukov
Аз карам с MEGUIN http://www.meguin.de

Маслото се проиавежда само в Германия

Карам го на чист дизел 2л.

Публикувано на: 29 Юни 2006 18:16
от punkara
5W30, e mozhebi nai-populyarnoto maslo v USA, i to mineralno! Kakto tuk da kazem 10W40. Sudeiki po mnogohilyadnite MILI na kolite v US, yavno 5W30 ne e hich losh izbor. Problema e che mnogo trudno se namira v Evropa, osobenno mineralni, tuk Motul go ima, ama struva glavozamaivashti ceni i e samo sintetichno!
kogato kupuvah suprata ot germaniya, mestniyat shvaba se zarezhdashe s 10W30 maslo ot susednata voenna US baza, za po 1evro litura! togava pomnya che smenih masloto 2 puti i filtera 1 put, za izhistya napulno ostatucite v bloka ot smesicata na maslo i voda, ot grumnalata ganitura na glavata! Cyaloto udovolstvie mi izleze 18evro za 18 litra maslo, i 16evro za dvata filtura!
taka che sega kato otvoryat bazite v Bezmer i tam neznam oshte kude si, pochvaite da sluhtite ot amerikancite za evtino maslo i drugi neshta, te im go davat na kvoti, imat mnogo, i za da si osvobodyat pari go davat na bezcenica... v Germaniya 1evro litura! i masloto beshe naistina dobro, tunko, s prekrasen cvyat i dvigatelya ne se chuvashe s nego! Idvashe v kashoni po 24 butilki ot 1L ako ne se luza. Toi imashe i za skorosti i za diferincial, i sushto antifriz, abe vsichko si zarezhdashe ot amrikanskata baza! wink.gif ... posle nemalo bilo polza ot amerikanskite bazi, teya na nekoi drugi da gi razpravyat! laugh.gif

Публикувано на: 30 Юни 2006 05:27
от Japanese_fever
^Stra6en deal^
6a sipvate na japonkite hamerikansko maslo, he-he ... laugh.gif

V interes na istinata tuk v US naj-razprostranenoto minerlano e 10W30.
Zna4i v BG naj-populqrnoto za dvigateli s dosta km 10W40, za6to togava tuk preporu4vat 5W30 kato to predpolaga da e mnogo po-rqdko(kato te4nost) ot 10W40?!? :help: mellow.gif
Moje bi Hondarata kato nova e bilo hubavo da q karat s 5W30, a sega moga da nalivam i po-gusti4ko. Za jalost naposleduk zabelqzvam, 4e ot smqna do smqna ~3K mili dolivam 1L maslo, TOVA NORMALNO LI E?!? Imalo e puti da ne sum dolival, no naposleduk namalqva ... sad.gif
Az produljavam da q karam zimata s 5W30, za6oto nqkoj put temp. pada do -20C* wacko.gif


P.S.
Samo da kaja na nEkoi ka V35GTR, 4e masloto NE e Mobil1, a e samo Mobil!
Mobil1 se izpizva samo na sintetikata ako ne se luja. dry.gif
Imeto na firmata e samo Mobil!

Публикувано на: 30 Юни 2006 10:08
от ugabuga
mda tuka 10w30 e standarta ne 5w30

pone tova e moeto nabludenie.

Публикувано на: 30 Юни 2006 17:43
от slowtraveler
Japanese_fever написа:......... za6to togava tuk preporu4vat 5W30 kato to predpolaga da e mnogo po-rqdko(kato te4nost) ot 10W40?!? ............
Ами сигурно са видяли средните температури за географския район, където е продаван автомобила, а също и минимална/максимална температура и при вас е по-студено, затова препоръчват по-рядко масло....
Предимството на синтетиката пред минералното е по-добра температурна стабилност (по-широк диапазон на експлоатационни температури) а също така по-добра химическа/физическа устойчивост (обикновенно пробега между смяна е по-голям при синтетиката).
Последно карах минерално масло на един опел астра с хидравлични компенсатори на клапаните - при студен двигател тракаха като трактор защото минералката при ниски температури се сгъстяваше. Тогава преминах на синтетика и проблема изчезна.
Смяната на минералното беше на 10х.км, а на синтетиката - 15х.км..., така че разликата в цената се компенсираше донякъде с пробега. :thumbsup:

Публикувано на: 02 Юли 2006 09:41
от Caesar
Когато запаля Карината Е - 1.6 4АФЕ, 160 хил. км пробег, имам синкаво пропушване от аспуха докато загрее, а след това изчезва. Имам и разход на масло (около 300мл/1000км), което в момента е 10W40 полусинтетика. С какво масмо (визкозитет и марка) да направя смяната за да харчи по-малко? Има ли добавки за маслото, които да уплътнят гумичките на клапаните? Смяна с 15W40 удачна ли е?