Рав 4 , след 2000г - дизел Д4Д или бензин 2.0 ввти/с агу / ?
- alexandargv
- Мнения: 139
- Регистриран на: 09 Апр 2008 19:33
- Местоположение: София
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Тази тема е коментирана поне 10 пъти и имаше няколко колеги с ГИ и с обикновенни газови , които нямаха никакви проблеми над 30 000км . Също така има безброй постове по форуми в БГ в , които коли в "проблеми" списъци правят по над 400 000км на газ ( бакшиши ) . А на брат ми Ладата поради добри "приятели" майсторчета изгори клапани на бензин !!! И от там какво следва ? Бензина скапва клапаните нали ? Какво има да ти обяснявам повече само човек , който идея си няма какво се случва в мотора може да си мисли подобни глупости , какъвто уж ти не сиgicho написа:Bass, прав си, не мога да покажа VVTi скапан от газ, нямам такъв наличен ... така че остава ти да кажеш колко vvti-ки от тия години с газово знаеш да се експлоатират и да са минали прилични километри на газ? Това ще реши проблема на човека (избора).

Същата , като за бензина дали ще е карбуратор или инжекцион само дето по-голяма част е пълна с доста по-непрецизно премерена газ . Иначе казано по-гадно и от карбуратор при бензина . При положение , че могат да се постигнат разлики в разхода от 20%-50% дали има някаква разлика въобще за целия двигател и режимите в , които работи как мислиш ?mirott написа:Каква е разликата за клапаните дали ще е с ГИ или с обикновенна газова система?!
За кое по-точно или принципно си говориш някакви неща ?gicho написа:По-сериозна разлика би могло да има от правилна центровка, т.е. аванс коректор, дето може и на обикновена да се сложи.
Bass, айде пак - за горенето на газта и изгарянето на клапаните. Газта гори по-бавно от бензина и затова иска повече аванс, т.е. по-ранно запалване. Ако не се направи това, изгарянето започва по-късно, и може да продължи до момента на отваряне на клапана. По този начин горенето продължава на места, където не е предвиждано да има.
Ако пак не вярваш, погледни по-сериозни фирми за газови уредби - и те предлагат такива аванс коректори.
Старите газаджии го знаят това, макар и да не знаят как се настройва газов инжекцион
Ако пак не вярваш, погледни по-сериозни фирми за газови уредби - и те предлагат такива аванс коректори.
Старите газаджии го знаят това, макар и да не знаят как се настройва газов инжекцион

Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
-
- Мнения: 2147
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 19 пъти
Същата , като за бензина дали ще е карбуратор или инжекцион само дето по-голяма част е пълна с доста по-непрецизно премерена газ . Иначе казано по-гадно и от карбуратор при бензина . При положение , че могат да се постигнат разлики в разхода от 20%-50% дали има някаква разлика въобще за целия двигател и режимите в , които работи как мислиш ?
Добре,ама ми обясни защо с едното има проблем,а с другото няма?!От това дали е по-прецизно подаването на газта ли?!Нали все е газ?
Добре,ама ми обясни защо с едното има проблем,а с другото няма?!От това дали е по-прецизно подаването на газта ли?!Нали все е газ?
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Ама ти ще ми дойдеш някакъв доста "образован" младеж ! Я ти виж една крива на аванс процесор и ми кажи къде газта гори по-бавно и къде по-бързо ( жокер !!! ) . И след това ми кажи колко по-бавно гори . Защото ти говориш за горене до отваряне на изпускателния клапан ако съм разбрал правилно ? Което значи , че газта трябва да гори по-бавно от нафтата ? И ако говориш за изпускателния клапан твърдиш , че flashlube няма да изгори в цилиндъра , а ще си запази консистенцията по време на горенето и при излизане на газовете от цилиндъра ще смаже изпускателния клапан ? Това ли твърдиш ?gicho написа:Bass, айде пак - за горенето на газта и изгарянето на клапаните. Газта гори по-бавно от бензина и затова иска повече аванс, т.е. по-ранно запалване. Ако не се направи това, изгарянето започва по-късно, и може да продължи до момента на отваряне на клапана. По този начин горенето продължава на места, където не е предвиждано да има.
Ако пак не вярваш, погледни по-сериозни фирми за газови уредби - и те предлагат такива аванс коректори.
Старите газаджии го знаят това, макар и да не знаят как се настройва газов инжекцион

Да ти дам един жокер за излезеш мокър до кръста от ситуацията ! Кажи за коя газ говориш biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif .
Bass, определено не говоря за горене до отваряне на всмукателният .... laugh.gif
Да, говоря за LPG, мисля че това е имал предвид и автора на темата?
Къде в цялата работа намеси нафтата? Твърдя че LPG-то гори по-бавно от бензина.
Относно тая смазка - нямам си идея дали ще изгори или не - щото не знам от какво е направена, както и това дали идеята и не е да се свърже с нещо и тогава да действа. Да не би някъде да съм изразил мнение за нея, без да съм се усетил?
Сори за кофти линка, знам че няма да му хванеш вяра, ама тука е описано с други думи същото, което ти твърдя и аз:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.ph ... 15&start=0
Интересно е и мнението на потребител с ник "The_Machine" ...
Ето още един линк:
http://osogovo-racing.net/forum/index.p ... pic=1512.0
Тука май излиза че си прав за неправилния реглаж - съгласявам се.
Да, говоря за LPG, мисля че това е имал предвид и автора на темата?
Къде в цялата работа намеси нафтата? Твърдя че LPG-то гори по-бавно от бензина.
Относно тая смазка - нямам си идея дали ще изгори или не - щото не знам от какво е направена, както и това дали идеята и не е да се свърже с нещо и тогава да действа. Да не би някъде да съм изразил мнение за нея, без да съм се усетил?
Сори за кофти линка, знам че няма да му хванеш вяра, ама тука е описано с други думи същото, което ти твърдя и аз:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.ph ... 15&start=0
Интересно е и мнението на потребител с ник "The_Machine" ...

Ето още един линк:
http://osogovo-racing.net/forum/index.p ... pic=1512.0
Тука май излиза че си прав за неправилния реглаж - съгласявам се.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Чул си нещо от някъде , прочел си нещо на някого и колко мения изписа без някакъв особен смисъл с тoтално невярна информация ? Айде сега прочети внимателно какво пише тук :
http://www.acl.com.au/web/acl00056.nsf/ ... enDocument
"It is important to remember that the burning rate of LPG differs from that of petrol. At low RPM the burning rate is slower and more advance is needed. At high speeds the burning rate is faster, consequently less advance is needed. .........."
Хем ти дадох жокер и ти пак ми умуваш нещо .............
И кво викаш сега за старите майстори ? Ако все пак е останала капка съмнение в теб първо прегледай графиките на предварението на основните производители на TAP ( Timing Advance Processor ) и тогава си постни следващото мнение ако имаш нещо да добавиш .
Сега защо на модерните автомобили не им е много наложителен TAP ? Ами защото си имат вградена аванс корекция с обратна връзка през knock сензора !!!!!!!!!!!!!! И общо взето си дават аванс където си трябва даже дават и там където не трябва ! Разбира се TAP може да подобри работата но разликата няма да е , като на карбураторен автомобил !!! Те за това на кола с бензинов инжекцион , като и сложиш ГИ И ГО НАСТРОИШ ПРАВИЛНО не би трябвало да имаш никакви грижи !!!
За домашно може да си провериш как стоят нещата при CNG .
А от този линк дето си го дал има хубави цитати :
Diesel е по-издръжлив, отколкото бензиновите двигатели - МИТ
Над средното ниво за издръжливост се открояват, за съжаление, само по-старите дизелови двигатели, които са работили на по-малко натоварване при ниски обороти на двигателя. Съвременните разработки са деликатни, сложни и, за съжаление, капризни по характер - впръскване, заради което ремонтът се оказва изключително скъп.
Дизел е евтин за експлоатация - МИТ
Изключително нисък разход на гориво на съвременните дизелови двигатели в момента не е в състояние да компенсира високите разходи за поддръжка. Повечето проблеми се появяват в системите за впръскване, турбо и съединителните системи. Във всеки случай, ние разчитаме на разходите за ремонти в хиляди лв.
Специализираната диагностика както и резервните части са много скъпи. Някои от компонентите (за някои модели на турбокомпресори, някои елементи от системите за впръскване, по-специално на японски дизелови двигатели) са налични само в специализирани доставчици - монополисти.

http://www.acl.com.au/web/acl00056.nsf/ ... enDocument
"It is important to remember that the burning rate of LPG differs from that of petrol. At low RPM the burning rate is slower and more advance is needed. At high speeds the burning rate is faster, consequently less advance is needed. .........."
Хем ти дадох жокер и ти пак ми умуваш нещо .............
И кво викаш сега за старите майстори ? Ако все пак е останала капка съмнение в теб първо прегледай графиките на предварението на основните производители на TAP ( Timing Advance Processor ) и тогава си постни следващото мнение ако имаш нещо да добавиш .
Сега защо на модерните автомобили не им е много наложителен TAP ? Ами защото си имат вградена аванс корекция с обратна връзка през knock сензора !!!!!!!!!!!!!! И общо взето си дават аванс където си трябва даже дават и там където не трябва ! Разбира се TAP може да подобри работата но разликата няма да е , като на карбураторен автомобил !!! Те за това на кола с бензинов инжекцион , като и сложиш ГИ И ГО НАСТРОИШ ПРАВИЛНО не би трябвало да имаш никакви грижи !!!
За домашно може да си провериш как стоят нещата при CNG .
А от този линк дето си го дал има хубави цитати :
Diesel е по-издръжлив, отколкото бензиновите двигатели - МИТ
Над средното ниво за издръжливост се открояват, за съжаление, само по-старите дизелови двигатели, които са работили на по-малко натоварване при ниски обороти на двигателя. Съвременните разработки са деликатни, сложни и, за съжаление, капризни по характер - впръскване, заради което ремонтът се оказва изключително скъп.
Дизел е евтин за експлоатация - МИТ
Изключително нисък разход на гориво на съвременните дизелови двигатели в момента не е в състояние да компенсира високите разходи за поддръжка. Повечето проблеми се появяват в системите за впръскване, турбо и съединителните системи. Във всеки случай, ние разчитаме на разходите за ремонти в хиляди лв.
Специализираната диагностика както и резервните части са много скъпи. Някои от компонентите (за някои модели на турбокомпресори, някои елементи от системите за впръскване, по-специално на японски дизелови двигатели) са налични само в специализирани доставчици - монополисти.

Принципно се съгласявам, изложените факти го доказват.
Само по отношение на knock контрола не виждам доказателство, че алгоритъмът му работи по предположения от теб начин, компенсирайки правилно аванса за газ. Не знам (нямам информация) дали ECU-тата биха дали повече от нормалния за дадената кола и бензин аванс, или единствената посока на корекция е към намаляване. Не казвам, че не е така, но никъде не съм попаднал на информация че е така. А предположения защо не биха го направили така производителите има много. Ако имаш инфо за това ще е полезно!
Само по отношение на knock контрола не виждам доказателство, че алгоритъмът му работи по предположения от теб начин, компенсирайки правилно аванса за газ. Не знам (нямам информация) дали ECU-тата биха дали повече от нормалния за дадената кола и бензин аванс, или единствената посока на корекция е към намаляване. Не казвам, че не е така, но никъде не съм попаднал на информация че е така. А предположения защо не биха го направили така производителите има много. Ако имаш инфо за това ще е полезно!
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Само не забравяй , че ти също имаше разни достоверни "факти" . Сега и за аванса трябва да си обясняваме ..........
Алгоритъма не работи по изложения от мен начин , а по единствения възможен начин ! И както видяхме разликата в аванса не е 30 градуса та колко според теб е "нормалния аванса" за БГ горивата , колко е за Германските горива , колко е за Камбоджа , колко е за САЩ , колко е за Мексико и тн мисля , че трябва да си схванал идеята ? И как компютъра ще разбере , че е в БГ та да зареди настройките за "нормалния" аванс ?
Алгоритъма не работи по изложения от мен начин , а по единствения възможен начин ! И както видяхме разликата в аванса не е 30 градуса та колко според теб е "нормалния аванса" за БГ горивата , колко е за Германските горива , колко е за Камбоджа , колко е за САЩ , колко е за Мексико и тн мисля , че трябва да си схванал идеята ? И как компютъра ще разбере , че е в БГ та да зареди настройките за "нормалния" аванс ?
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
добре какъв е изводът за по-непросветените: че lpg/cng не износва повече частите в двигателя отколкото ако е на бензин,така ли?аз само съм чувал,че на lpg не трябва да се пържи много колата,демек при продължително бързо каране на аутобан трябвало да се превключва на бензин.ама то ако е толкова интелигентен газовия инжекцион би трябвало автоматично да го прави или?освен това май всичко това важи ако е правилно настроена газовата уредба,което води до мисълта за редовни посещения при съответния доктор. 
за някоя стара барака сигурно си заслужава преоборудване на газ,но за нова кола според мен-само хибрид,ако ще трябва да гори по-малко кинти.
между другото темата стана доста информативна,човек започва да схваща някои неща,мерси!

за някоя стара барака сигурно си заслужава преоборудване на газ,но за нова кола според мен-само хибрид,ако ще трябва да гори по-малко кинти.
между другото темата стана доста информативна,човек започва да схваща някои неща,мерси!

Последно промяна от jim_beam на 22 Яну 2011 16:14, променено общо 1 път.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Никой никога не е твърдял обратното !!! Газообразната фаза на горивото има само предимства от гледна точка на надеждност на железата !!!jim_beam написа:добре какъв е изводът за по-непросветените: че lpg/cbg не износва повече частите в двигателя отколкото ако е на бензин,така ли?..................
Ако инжекциона е добре направен имате да си правите по една профилактика средно годишно и да се сменяват едно две филтърчета . През останалото време само газ .
Това , което знаеш ти за по-дългото каране по аутобана важи точно за обикновенни уредби ! Защото там няма начин за следене на сместа и , като и дадеш тяга най-вероятно ще обеднее ( но не е задължително ) и ще започнат да се топят неща biggrin.gif laugh.gif

Според мен е абсолютно логично каквато и да е горивна с-ма ако не е настроена правилно да се случват какви ли не случки с двигателя . За това трябва да се подхожда отговорно към газификациите .
А това за мазането на клапаните е най-голямата заблуда ! По принцип всяка една част на автомобила би се радвала ако неща я смазва допълнително но в нормалната употреба на двигателя смазване на клапаните и леглата им е абсолютно ненужно , а стеблата им така или иначе се мажат . А ако много държим да го правим има къде къде по-подходящи начини и препаати за целта .
То по тази логика трябва да се монтира и метанолова инжекция , охлаждане на кулера , плазмено запалване , спортен филтър , спортна изпускателна система , водороден генератор и тн .
От гледна точка на надеждност на нов автомобил за сега хибрида няма алтернатива . Но ако говорим за икономия и/или екология стар бензинов курник със всички екстри и ГИ и с разликата до хибрида караш само с 200км/ч през следващите 10 години

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта