Рав 4 , след 2000г - дизел Д4Д или бензин 2.0 ввти/с агу / ?

mirott
Мнения: 2147
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Мнение от mirott » 20 Яну 2011 09:40

Каква е разликата за клапаните дали ще е с ГИ или с обикновенна газова система?!

Аватар
alexandargv
Мнения: 139
Регистриран на: 09 Апр 2008 19:33
Местоположение: София

Мнение от alexandargv » 20 Яну 2011 09:46

Аз залагам на дизеловата версия. biggrin.gif
Toyota Yaris 2008 1.3VVT-i LUNA

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 20 Яну 2011 16:52

По-сериозна разлика би могло да има от правилна центровка, т.е. аванс коректор, дето може и на обикновена да се сложи.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 21 Яну 2011 00:13

gicho написа:Bass, прав си, не мога да покажа VVTi скапан от газ, нямам такъв наличен ... така че остава ти да кажеш колко vvti-ки от тия години с газово знаеш да се експлоатират и да са минали прилични километри на газ? Това ще реши проблема на човека (избора).
Тази тема е коментирана поне 10 пъти и имаше няколко колеги с ГИ и с обикновенни газови , които нямаха никакви проблеми над 30 000км . Също така има безброй постове по форуми в БГ в , които коли в "проблеми" списъци правят по над 400 000км на газ ( бакшиши ) . А на брат ми Ладата поради добри "приятели" майсторчета изгори клапани на бензин !!! И от там какво следва ? Бензина скапва клапаните нали ? Какво има да ти обяснявам повече само човек , който идея си няма какво се случва в мотора може да си мисли подобни глупости , какъвто уж ти не си :whistle: .
mirott написа:Каква е разликата за клапаните дали ще е с ГИ или с обикновенна газова система?!
Същата , като за бензина дали ще е карбуратор или инжекцион само дето по-голяма част е пълна с доста по-непрецизно премерена газ . Иначе казано по-гадно и от карбуратор при бензина . При положение , че могат да се постигнат разлики в разхода от 20%-50% дали има някаква разлика въобще за целия двигател и режимите в , които работи как мислиш ?
gicho написа:По-сериозна разлика би могло да има от правилна центровка, т.е. аванс коректор, дето може и на обикновена да се сложи.
За кое по-точно или принципно си говориш някакви неща ?

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 21 Яну 2011 09:14

Bass, айде пак - за горенето на газта и изгарянето на клапаните. Газта гори по-бавно от бензина и затова иска повече аванс, т.е. по-ранно запалване. Ако не се направи това, изгарянето започва по-късно, и може да продължи до момента на отваряне на клапана. По този начин горенето продължава на места, където не е предвиждано да има.
Ако пак не вярваш, погледни по-сериозни фирми за газови уредби - и те предлагат такива аванс коректори.
Старите газаджии го знаят това, макар и да не знаят как се настройва газов инжекцион :thumbsup:
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

stm
Мнения: 37
Регистриран на: 15 Яну 2007 23:25
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от stm » 21 Яну 2011 16:31

alexandargv написа:Аз залагам на дизеловата версия. biggrin.gif
само да попитам дизела д4д -116 конски сили - реално ли е разхода градско /говоря за Варна/ да е 8.5-9/100 а извънграда да е 6-6.5 л/100

???

mirott
Мнения: 2147
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Мнение от mirott » 21 Яну 2011 18:43

Същата , като за бензина дали ще е карбуратор или инжекцион само дето по-голяма част е пълна с доста по-непрецизно премерена газ . Иначе казано по-гадно и от карбуратор при бензина . При положение , че могат да се постигнат разлики в разхода от 20%-50% дали има някаква разлика въобще за целия двигател и режимите в , които работи как мислиш ?

Добре,ама ми обясни защо с едното има проблем,а с другото няма?!От това дали е по-прецизно подаването на газта ли?!Нали все е газ?

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 21 Яну 2011 18:46

gicho написа:Bass, айде пак - за горенето на газта и изгарянето на клапаните. Газта гори по-бавно от бензина и затова иска повече аванс, т.е. по-ранно запалване. Ако не се направи това, изгарянето започва по-късно, и може да продължи до момента на отваряне на клапана. По този начин горенето продължава на места, където не е предвиждано да има.
Ако пак не вярваш, погледни по-сериозни фирми за газови уредби - и те предлагат такива аванс коректори.
Старите газаджии го знаят това, макар и да не знаят как се настройва газов инжекцион :thumbsup:
Ама ти ще ми дойдеш някакъв доста "образован" младеж ! Я ти виж една крива на аванс процесор и ми кажи къде газта гори по-бавно и къде по-бързо ( жокер !!! ) . И след това ми кажи колко по-бавно гори . Защото ти говориш за горене до отваряне на изпускателния клапан ако съм разбрал правилно ? Което значи , че газта трябва да гори по-бавно от нафтата ? И ако говориш за изпускателния клапан твърдиш , че flashlube няма да изгори в цилиндъра , а ще си запази консистенцията по време на горенето и при излизане на газовете от цилиндъра ще смаже изпускателния клапан ? Това ли твърдиш ? wacko.gif

Да ти дам един жокер за излезеш мокър до кръста от ситуацията ! Кажи за коя газ говориш biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif .

mirott
Мнения: 2147
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Мнение от mirott » 21 Яну 2011 18:51

За пропан-бутан.

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 21 Яну 2011 23:12

Bass, определено не говоря за горене до отваряне на всмукателният .... laugh.gif
Да, говоря за LPG, мисля че това е имал предвид и автора на темата?
Къде в цялата работа намеси нафтата? Твърдя че LPG-то гори по-бавно от бензина.

Относно тая смазка - нямам си идея дали ще изгори или не - щото не знам от какво е направена, както и това дали идеята и не е да се свърже с нещо и тогава да действа. Да не би някъде да съм изразил мнение за нея, без да съм се усетил?

Сори за кофти линка, знам че няма да му хванеш вяра, ама тука е описано с други думи същото, което ти твърдя и аз:

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.ph ... 15&start=0

Интересно е и мнението на потребител с ник "The_Machine" ... wink.gif

Ето още един линк:
http://osogovo-racing.net/forum/index.p ... pic=1512.0

Тука май излиза че си прав за неправилния реглаж - съгласявам се.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 22 Яну 2011 06:11

Чул си нещо от някъде , прочел си нещо на някого и колко мения изписа без някакъв особен смисъл с тoтално невярна информация ? Айде сега прочети внимателно какво пише тук :
http://www.acl.com.au/web/acl00056.nsf/ ... enDocument

"It is important to remember that the burning rate of LPG differs from that of petrol. At low RPM the burning rate is slower and more advance is needed. At high speeds the burning rate is faster, consequently less advance is needed. .........."

Хем ти дадох жокер и ти пак ми умуваш нещо .............
И кво викаш сега за старите майстори ? Ако все пак е останала капка съмнение в теб първо прегледай графиките на предварението на основните производители на TAP ( Timing Advance Processor ) и тогава си постни следващото мнение ако имаш нещо да добавиш .
Сега защо на модерните автомобили не им е много наложителен TAP ? Ами защото си имат вградена аванс корекция с обратна връзка през knock сензора !!!!!!!!!!!!!! И общо взето си дават аванс където си трябва даже дават и там където не трябва ! Разбира се TAP може да подобри работата но разликата няма да е , като на карбураторен автомобил !!! Те за това на кола с бензинов инжекцион , като и сложиш ГИ И ГО НАСТРОИШ ПРАВИЛНО не би трябвало да имаш никакви грижи !!!
За домашно може да си провериш как стоят нещата при CNG .

А от този линк дето си го дал има хубави цитати :

Diesel е по-издръжлив, отколкото бензиновите двигатели - МИТ

Над средното ниво за издръжливост се открояват, за съжаление, само по-старите дизелови двигатели, които са работили на по-малко натоварване при ниски обороти на двигателя. Съвременните разработки са деликатни, сложни и, за съжаление, капризни по характер - впръскване, заради което ремонтът се оказва изключително скъп.

Дизел е евтин за експлоатация - МИТ

Изключително нисък разход на гориво на съвременните дизелови двигатели в момента не е в състояние да компенсира високите разходи за поддръжка. Повечето проблеми се появяват в системите за впръскване, турбо и съединителните системи. Във всеки случай, ние разчитаме на разходите за ремонти в хиляди лв.

Специализираната диагностика както и резервните части са много скъпи. Някои от компонентите (за някои модели на турбокомпресори, някои елементи от системите за впръскване, по-специално на японски дизелови двигатели) са налични само в специализирани доставчици - монополисти.


:whistle:

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 22 Яну 2011 09:23

Принципно се съгласявам, изложените факти го доказват.
Само по отношение на knock контрола не виждам доказателство, че алгоритъмът му работи по предположения от теб начин, компенсирайки правилно аванса за газ. Не знам (нямам информация) дали ECU-тата биха дали повече от нормалния за дадената кола и бензин аванс, или единствената посока на корекция е към намаляване. Не казвам, че не е така, но никъде не съм попаднал на информация че е така. А предположения защо не биха го направили така производителите има много. Ако имаш инфо за това ще е полезно!
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 22 Яну 2011 10:57

Само не забравяй , че ти също имаше разни достоверни "факти" . Сега и за аванса трябва да си обясняваме ..........
Алгоритъма не работи по изложения от мен начин , а по единствения възможен начин ! И както видяхме разликата в аванса не е 30 градуса та колко според теб е "нормалния аванса" за БГ горивата , колко е за Германските горива , колко е за Камбоджа , колко е за САЩ , колко е за Мексико и тн мисля , че трябва да си схванал идеята ? И как компютъра ще разбере , че е в БГ та да зареди настройките за "нормалния" аванс ?

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 22 Яну 2011 12:13

добре какъв е изводът за по-непросветените: че lpg/cng не износва повече частите в двигателя отколкото ако е на бензин,така ли?аз само съм чувал,че на lpg не трябва да се пържи много колата,демек при продължително бързо каране на аутобан трябвало да се превключва на бензин.ама то ако е толкова интелигентен газовия инжекцион би трябвало автоматично да го прави или?освен това май всичко това важи ако е правилно настроена газовата уредба,което води до мисълта за редовни посещения при съответния доктор. mellow.gif
за някоя стара барака сигурно си заслужава преоборудване на газ,но за нова кола според мен-само хибрид,ако ще трябва да гори по-малко кинти.
между другото темата стана доста информативна,човек започва да схваща някои неща,мерси! wink.gif
Последно промяна от jim_beam на 22 Яну 2011 16:14, променено общо 1 път.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 22 Яну 2011 12:32

jim_beam написа:добре какъв е изводът за по-непросветените: че lpg/cbg не износва повече частите в двигателя отколкото ако е на бензин,така ли?..................
Никой никога не е твърдял обратното !!! Газообразната фаза на горивото има само предимства от гледна точка на надеждност на железата !!!
Ако инжекциона е добре направен имате да си правите по една профилактика средно годишно и да се сменяват едно две филтърчета . През останалото време само газ .
Това , което знаеш ти за по-дългото каране по аутобана важи точно за обикновенни уредби ! Защото там няма начин за следене на сместа и , като и дадеш тяга най-вероятно ще обеднее ( но не е задължително ) и ще започнат да се топят неща biggrin.gif laugh.gif cool.gif .
Според мен е абсолютно логично каквато и да е горивна с-ма ако не е настроена правилно да се случват какви ли не случки с двигателя . За това трябва да се подхожда отговорно към газификациите .
А това за мазането на клапаните е най-голямата заблуда ! По принцип всяка една част на автомобила би се радвала ако неща я смазва допълнително но в нормалната употреба на двигателя смазване на клапаните и леглата им е абсолютно ненужно , а стеблата им така или иначе се мажат . А ако много държим да го правим има къде къде по-подходящи начини и препаати за целта .
То по тази логика трябва да се монтира и метанолова инжекция , охлаждане на кулера , плазмено запалване , спортен филтър , спортна изпускателна система , водороден генератор и тн .

От гледна точка на надеждност на нов автомобил за сега хибрида няма алтернатива . Но ако говорим за икономия и/или екология стар бензинов курник със всички екстри и ГИ и с разликата до хибрида караш само с 200км/ч през следващите 10 години :whistle: .

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта