Страница 2 от 2

Публикувано на: 02 Ное 2011 10:56
от Rudy
Всичко е точно така както, както е писал колегата, само че досега не са се наводнявали, а и рядко стоя в колата само на контакт. Сега мога да оценя автоматичните ДРЛ, защото вчера кукичките стояха на изхода от гаража и за 20-30 минути трима съседи дадоха фира.

Публикувано на: 02 Ное 2011 14:00
от baba_metca
Не забравяй, че не ти притъмнява таблото в това хубаво, светло, слънчево време. biggrin.gif

Публикувано на: 02 Ное 2011 17:40
от Rudy
baba_metca написа:Не забравяй, че не ти притъмнява таблото в това хубаво, светло, слънчево време. biggrin.gif
Така е, пък ако пусна къси, дълги или дори габарити - диодите изгасват.

Публикувано на: 13 Ное 2011 21:35
от alexvinchev
Сигурен ли си за габаритите? За къси и дълги съм съгласен - те са с общо захранване, но габаритите са на отделно захранване. При мен поне мога да имам включени габарити и дневни едновременно. Смисъла е да имаш дневни + някакви включени задни светлини ако прецениш.

Re:

Публикувано на: 09 Авг 2012 15:05
от Rudy
alexvinchev написа:Сигурен ли си за габаритите? За къси и дълги съм съгласен - те са с общо захранване, но габаритите са на отделно захранване. При мен поне мога да имам включени габарити и дневни едновременно. Смисъла е да имаш дневни + някакви включени задни светлини ако прецениш.
Сори за късния отговор - ама чак сега видях въпроса ти.
Идеята на дневните е да светят отпред през деня - затова единия от кабелите е свързан с габаритите и когато те светнат DRL-а се гаси. Ако не се свърже този кабел светят винаги когато си на контакт.

Re: Oткъде да взема Acc +?

Публикувано на: 09 Авг 2012 19:29
от alexvinchev
Да, съгласен съм, но аз когато слагах DRL на другия автомобил мисля, че пишеше да се свърже към Low Beam Light, не към Position Lights.

Re: Oткъде да взема Acc +?

Публикувано на: 10 Авг 2012 11:08
от alligator
Колеги дайте идея къде може да са свързани моите DRL светлини защото светят по скоро синьо отколкото бяло и са доста слаби. Имам съмнение че ако карам само на тях може да ме спрат и да се заядат че са прекалено слаби. Иначе имат надпис E4 което означава че май са позволени от закона. Опитах се да проследя жиците но нямам канал или подемник където да погледна отдолу и общо взето въобще не разбрах къде отиват жиците.

Re: Oткъде да взема Acc +?

Публикувано на: 10 Авг 2012 12:00
от Rudy
Светят слабо защото най-вероятно лумените им са малко - според закона трябва да са с определена яркост (май 400-500lm, но не съм сигурен), едва ли е защото са вързани на по-малък волтаж. Можеш да провериш като ги свържеш с един кабел до акумулатора (само за проба) - ако светят пак така - по-добре ги смени, ако светнат по-силно - търси помощ за свързването.

Re: Oткъде да взема Acc +?

Публикувано на: 10 Авг 2012 13:27
от alexvinchev
alligator написа:... светят по скоро синьо отколкото бяло и са доста слаби...
Като гледам снимката, вероятно си взел нещо по-евтино. Не се ангажирам с цена, но ако са над 120лв, малко да попрекалили търговците. Приличат да са с нормални 5мм LED, не с power LED-ове, което би обяснило слабото светене. Цвета от друга страна идва от цвета на диодите. Технологично белите светодиоди са сини светодиоди + фосфор. Ако се водят с бяла светлина са или 5000К или 6000К (6000К доста синее), цвета се постига с жълт фосфор. Трябва да са с топла бяла светлина (фосфора да е оранжев) за да не ти синеят. За DRL слагат бяла светлина, защото е различна като цвят от естествените източници на такава височина, т.е. повече се забелязват. Относно Е4 марката, китайците слагат каквото си наумят. Тук има много слаб контрол върху продуктите и маркировките не означават нищо. Аз лично бих ти препоръчал да монтираш това:
http://www.philips.co.uk/c/car-lamps/da ... ledx1/prd/
Aко те интересува кой ги продава в БГ, пиши ми лично съобшение, да не правим реклама тук...
DRL е документиран в ECE R087 r2e (UNIFORM PROVISIONS CONCERNING THE APPROVAL OF DAYTIME RUNNING
LAMPS FOR POWER-DRIVEN VEHICLES)
За да не го търсите, ето по-важните неща:
7. INTENSITY OF LIGHT
7.1. The luminous intensity of the light emitted by each lamp shall not be less than 400 cd in the axis of reference.
7.2. Outside the reference axis and within the angular fields defined in the arrangement diagram in Annex 7 to this Regulation, the intensity of the light emitted by each lamp must:
7.2.1. In each direction corresponding to the points in the table of standard light distribution reproduced in Annex 3 to this Regulation, be not less than the minimum specified in paragraph 7.1. above, multiplied by the percentage specified in the said
table of the direction in question, and
7.2.2. not exceed 1,200 cd in any direction the lamp is visible.
7.3. Moreover, throughout the field defined in the diagram in Annex 7, the intensity of the light emitted must not be less than 1.0 cd.
7.4. In the case of a lamp containing more than one light source the lamp shall comply with the minimum intensity required when any one light source has failed and when all light sources are illuminated the maximum intensity shall not be exceeded.
A group of light sources, wired so that the failure of any one of them causes all of them to stop emitting light, shall be considered to be one light source.
8. APPARENT SURFACE
The area of the apparent surface in the direction of the axis of reference of the lamp shall be not less than 25 cm² and not more than 200 cm².
9. COLOUR OF LIGHT
The colour of the light shall be white. It shall be measured under the conditions as prescribed in paragraph 10. below.
The colour must be within the limits of the trichromatic co-ordinates prescribed in Annex 4 to this Regulation.
Надявам се това, което съм написал да помага. Форума не ми позволява да закача pdf, zip или 7z, иначе щях да сложа директно документа.
[Edit] Намерих форум, където има връзка към документа. Със сигурност не сме единствените, заинтригувани от темата:
http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... 7-required

Re: Oткъде да взема Acc +?

Публикувано на: 10 Авг 2012 14:01
от alligator
Не са слагани от мен, а от предишния собственик затова не знам точно какъв модел са. Приличат на доста други с по 8 светодиода, но повечето светят чисто бяло и са значително по ярки. Явно ще трябва да се завра под колата и да видя как са свързани и дали мога да сменя само DRL-a без окабеляването.

Иначе по принцип къде трябва да отидат кабелчетата? Някъде около таблото с бушоните беше казал някой.

Re: Oткъде да взема Acc +?

Публикувано на: 10 Авг 2012 21:21
от alexvinchev
alligator написа:Не са слагани от мен ...
Да, това отваря известно място за притеснения...
alligator написа:... 8 светодиода... трябва да се завра под колата ...
Щом са 8, малко вероятно е да са с нещо различно от 5мм светодиоди, така че си спести завирането под колата biggrin.gif .
alligator написа:... дали мога да сменя само DRL-a без окабеляването...
Ако угасват когато ти светят късите, много е вероятно да можеш, защото всички DRL-и, които съм виждал до момента искат ACC, GND, сигнал от късите.
alligator написа:... къде трябва да отидат кабелчетата...
Където ги закараш. До колкото видях си с Avensis като моя, и най-лесно се взема както съм писал IGN от кутията с предпазителите в двигателния отсек. Ето какво имам предвид:
Това е кутията:
Кутия
Кутия
kutia.jpg (516.54 KiB) Преглеждано 1905 пъти
Това е IGN кабела:
IGN кабел
IGN кабел
IGN.jpg (731.22 KiB) Преглеждано 1905 пъти
Това са 12V от акумулатора в случай че ти потрябват:
12V захранване
12V захранване
12V.jpg (620.93 KiB) Преглеждано 1905 пъти
Другото, което се вижда на снимките при мен са предпазителя (червеното) и едно реле в термошлаух, защото аз пускам дългите на 30%, за да служат за дневни, т.е. ако се ползва LED DRL няма нужда от предпазител (няма да ползваш 12-те волта) и реле (тока ти ще е малък и можеш да захраниш DRL-а директно от IGN).

Re: Oткъде да взема Acc +?

Публикувано на: 10 Авг 2012 21:48
от alligator
Мерси за обяснението. Тези дни ще погледна откъде е взето захранването. Иначе светлините светват когато се запали колата и светят в абсолютно всички възможни режими на фаровете. При изгасена за изключени. Явно е включено към IGN.

Re: Oткъде да взема Acc +?

Публикувано на: 10 Авг 2012 22:14
от alexvinchev
alligator написа:Явно е включено към IGN.
IGN се активира когато свети таблото, т.е. втора позиция на ключа. ACC се активира на първа позиция на ключа, когато имаш работещо радио и светещ борд компютър, но двигателя не работи. Внимавай с това, защото аз понякога дълго държа колата на ACC заради радиото. Виж в кой режим точно се включва DRL-а, за да не останеш неприятно изненадан някой път от разреден акумулатор... Не че 8W са фатални, но все пак да си кажа wink.gif