martod написа:
Ами по това време, бяха заети с разработката на първият 12 цилиндров W образен двигател (1001 к.с.)
Знам че искрено ги мразиш, ама и те са дали нещо на светът ...
Даже и в момента произвеждат едни от най икономичните бензинови мотори, които са продължение на GDI технологията на Мицубиши ..
Всяка марка си има и добри и лоши страни ..

И добрите понякога трябва да се признават, въпреки че сме фенове на други марки ..

Първо да се разберем - не мразя никого просто мисля ,че това е най-измислената фирма на света и има безброй факти за това .
Второ ако на ВАГ им трябва W образен двигател за да извадят 1000 коня това си е техен проблем но има няма 20-тина години преди тях в турбо ерата във Ф1 където ВАГ никога не са били хората са вадели по 1500 коня от 4-ри цилиндрови редови двигатели . Да не говорим , че Бугати си имат достатъчно мощни двигатели преди ВАГ .
Факт е , че това е единствената фирма , която се занимава с W12 , V5 , VR6 , помпа-дюза и още ред безподобни и абсолютно доказано безмислени технологии . Съща така Вейрон толкова много се забави , че на края никой не повярва , че са го пуснали в продажба . И малко след това доста тунери направиха версии на по-маломощни коли с по-добри показатели . Общо взето това бяха поредните пари на данъкоплатеца хвърлени в кофата . А защо на данъкоплатеца ? Ами защото по това време Германия имаше към 30% от компанията .
Може по някое време да ти светне за каква перачница става на въпрос .
Бензиновите двигатели , които ВАГ правят в момента нямат нищо общо с GDI и са по технология на БОШ ! Не знам от къде имаш информация , че са от най-икономичните но може да я споделиш .
gicho написа:
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
ВАГ основно наложиха директното впръскване за леки автомобили с TDI-тата, първия комън рейл е на Denso, първото масово ползване за леки коли е в Алфа 156 и Мерцедес (Бош).
Помпа дюзата е станно животно наистина, ни рак, ни риба, и не е за комфортни леки автомобили, макар и по другите параметри да не остъпва на комон рейла.
А минаха на комън рейл защото това е модерно - все си мисля, че PD моторите им по-носят на нашенските условия от комън рейл?
ВАГ са наложили точно едно голямо нищо защото почти всички преди тях го правеха . Щом си мислиш , че помпа-дюза носи на нещо повече значи въобще не знаеш за какво говориш ! Този тип система е много по-капризна и много по-зависима от всякакви фактори . Като се добави и некадърната изработка си става точно ВАГ .
gicho написа:
Да си признаят тука колко от потребителите зарязаха дизелите за да не треперят дали не са уцелили кофти нафта, дали няма да им замине дюза или помпа за 4-цифрена сума? Аз съм първият в списъка ...
Ами вземи си едно PD вече ги има почти за без пари .
gicho написа:
Но старото ТДИ (пак бошовска помпа е всъщност) е нещото, което наложи дизелите през 90-те години (барабар с по-масово прилагане на турбото). После практически всички производители направиха подобни мотори (форд, опел, рено, .... ). И ВАГ не са направили много, просто го направиха масов.
Всъщност това въобще не е вярно . През 90-те години ВАГ нямат нищо , което да е по-добро от Пежо , БМВ , Мерцедес , Тойота или който и да е друг . Ако говорим за мощност БМВ винаги са имали най-мощните двигатели на пазара и с TDS си затвърждават позицията . Докато дизелите на Пежо по това време са еталон за малък дизел . Като цяло френските дизeли доминират на пазара в клас до 2000 cm3 . Като по това време са и точно най-здравите дизели на Тойота и на Мерцедес . Та за това казвам , че не ми е ясно как така изведнъж 2010г. разбрахме как ВАГ са доминирали на пазара на дизели 90-те . При положение , че тогава всяка една марка е имала по-добър продукт от техния . Друг е въпроса ВАГ какви цени имаха до средата на 90-те . и какъв клас автомобили имаха . И как изведнъж след средата на 90-те решиха , че те повече народни коли няма да правят и минават в премиум сегмента . Нищо , че всъщност осносвните им продажби винаги са били в ниския клас автомобили .
По това време учех немски и след , като VW обявиха официално , че вече няма да правят народна кола аз останах искренно учуден как марка , която се казва народна кола няма да прави народни коли ? И тогава пуснаха разни безумия , като Бора , Пасат Б5 , Голф 4 и се почна одисеята .
Общо взето това е една финансова ламя-пералня и няма абсолютно никаква идея какво се случва на автомобилния пазар . Самия факт , че непрекъснато купуват марки вместо да правят разработки говорят за маркетинговата насоченост на фирмата . Купуват от където каквото могат и после зглобяват на бързо един феноменален нов модел , който се простира от Гол до Бентли и всички са хепи .
gicho написа:
А от времето на първите TDS( S май показва само, че има интеркулер, без него си остава ... - просто TD) си има много мотори, дори и на ВАГ - 1.6ТД. Който (ВАГ-а) е много желязно животно - с турбо таймер и ел. водна помпичка да хлади турбото няколко минути след като спреш (турбото там се охлажда и с антифриза, да) ... Ех, колко ми липсва това на новите дизели ...
Абе всяка фирма си има славни и позорни моменти, без иключения ...
Всъщност S показва доста неща от , които основното е , че ако срещнеш това БМВ по Аутобана и не си поне 2,5 литра винтилов бензин по-добре си карай кротко , че може да останеш лошо изненадан . А ТД БМВ имат от преди това да не говорим за ТД на Мерцедес във 123 от който няма по-феноменален дизел може би правен някога . Как може да се изтъква ТД на ВАГ при положение ,че той живее с ТД на МБ ?!?!? Това е абсолютно безумие ! Говорим за някакво супер евтино и убито двигателче в едни раздрънкани и невероятно неудобни ВАГ-ове ( през 80-те и началото на 90-те ) при положение ,че тогава са 123-124 на МБ , Пежо с всичките си модели , БМВ със всичките си модели , Тойота със всичките си модели и години традиция преди ВАГ при дизелите , Нисан и Исидзу и изведнъж ВАГ са доминиращи ?!?!?!?
Единственото място на , което ВАГ някога са доминирали с нещо е Голф ! На всякъде другаде са гола-вода . А след голф 3 продажбите и на Голф спадат толкова много , че и там вече ако не са Шкода и Сеат не знам какво щеше да е .
Още си спомням , като хлапе 94-95-та година на някакъв абитурентски бал идва едно бяло БМВ Е34 525TDS .Което така и не разбрахме кога запали и така и не повярвахме на шофьора му , че е дизел . Защото нито пушеше , като традиционните Форд , Опел и VW нито тракаше , като тях нито въртеше по половин час за да запали . А на нас тогава в акъла ни беше колко вдига , колко кубика е и колко коня е . Много ти е разбирал някой кое какво означава . Тогава също си купувах и Ауто-Билд малко контрабандно и си спомням какви бяха рекламите на френските дизели и какви бяха тестовете . VW , Opel и Ford от тези години са може би възможно най-евтините и неудобни автомобили правени някога . И въобще не може да се говори за някакви феноменални качества на техните двигатели .
Единственото добро попадение на VAG е GTI и то благодарение на това , че там няма никаква тяхна технология . Ами си е абсолютно класически двигател .