Публикувано на: 06 Ное 2010 23:11
Газта е с по-високо октаново число от бензина, но с по-ниска калоричност.
Няма подобн нещо , като повече енергия във високооктанов бензин !!! Напротив най-много енергия има в нискооктановия бензин .gicho написа: Наистина има разлика при каране с по-високооктанен бензин, но мисля че е заради повечето енергия е единица обем на този бензин. Има я тази разлика и на по-стари автомобили, които нямат детонационен датчик, че и комп нямат даже.
Не ! Защото алгоритъма , който ползва за адаптация е за бензин а не за пропан или метан .gicho написа: Пак да попитам - дали като сложиш газова уредба мотора ще се адаптира за допусимия аванс за газ?
В някой редки случай може и да значи .gicho написа: Като пишат да караш с API SJ масло, дали това значи да не слагаш по-добро?
gicho написа: Карането на границата на аванса е трудно постижимо, а и води до по-високи емисии.
gicho написа: Продължавам да си мисля, че датчика за детонациите е за да се предпази мотора при слагане на лош бензин и нищо друго.
Принципно почти детонация няма но има малка и голяма детонация. И компютъра отива до малката детонация . Няма вариант да не се стига до детонация в двигателя освен ако не се тества бензина при всяко сипване и не се задават настройките ръчно .gicho написа: Не знам какво имаш предвид под това мотора да звънти - няма "почти детонационно горене" - или започва детонация, или не. А звука може да си е от много специфики на мотора - примерно директно впръскване, спестен матРиал на блока. За да се ориентира компа, трябва да изменя ъгъла докато се появи детонация, и после да върне "четвърт оборот". Ама това значи да се допуснат (да се програмират умишлено) детонации през определено време - това е зле за моторетката, бих казал недопустимо.
Всъщност е гориво с доста голямо приложение .sacho7803 написа:не намесвайте ГАЗТА--тя е за отопление и за готвене не за каране biggrin.gif biggrin.gif
Значи това сигурно го пиша за 100-тен път - пропан бутана и метана нямат октаново число !!! Но когато се тестват за самодетониране при сгъстяване пропана показва издръжливост равностойна на между 110 и 130 октана , а метана на 90-100 октана .sacho7803 написа: при газа не се променят настройки щото била тя с по-голям октан//глупости//а щото горенето там е съвсем друго.
Абсолютно съм сигурен , че нямаш научно обяснение на това твърдение !sacho7803 написа: а при нервни шофйори се препоръчва бензин с масксималнооо октаново число.не че кенефа ще полети.......просто мотора ще устиска
Това са си само твои силно субективни наблюдения .sacho7803 написа:от малък карам само с максимално октанов бензин.дори на коли 82-ри набор се отразява отлично.дори и на жигулка.от дългогодишния ми опит върху доста кенефи ще споделя.......при градско каране без екстриймно натоварване на мотора разлика във вървеж и разход дали си с 95 или 100--НЕМА.извънградско---с висок октан--разлика-ГОЛЕМА---разхода пада с 0.5до литър на 100...в баирите жулиш на по висока предавка с по ниски обороти//това го мразя
//и кервана си върви---експириментирано и гарантирано
с стари и нови кенефи----любят си високия октанец biggrin.gif
Братушките твърдят, че нискотемпературно стартиране на двигателя е по-лесно с по-нискооктанов бензин....Bass_Man написа:Не видях някой до тук да твърди , че да се кара с нискооктанов или евтин бензин , е супер яко . ...