Страница 2 от 3

Публикувано на: 01 Авг 2006 09:31
от ggl
дядо ми правеше подобно упражнение с Жигулката
на по - стръмни спускания извънградско
малко инерция гасиш и всичко е точно...

в брейниак направиха подобен тест за икономичност
като се оказа че варианта да ускоряваш и да пускаш по инерция
гори повече гориво, от колкото поддържане на постоянна по-ниска скорост

Публикувано на: 01 Авг 2006 11:13
от slowtraveler
Пробвал съм от чист интерес тези номера на Опел Астра '99.
Сервото там е електрическо.
При изгасен двигател при движение има тежест във волана, но ако караш с две ръце няма проблем и при резки 90 градусови завои.
Спирачките стават доста твърди след 4-5 натискане, но при желание и достатъчно сила можеш дори да ги блокираш (само дето ABS няма да работи).
Но съм привърженик на равномерното каране без ползване на спирачки, най-малкото защото този старт/стопен режим на по-новите коли с много електроника не се знае какво ще направи.....

Публикувано на: 01 Авг 2006 18:28
от El Camino
За мен най - странно е колко мъже (жените аре да кажем са извинени) и колко инжинери около мен пускат на без скорост преди кръстовище, по нанадолнище и т.н., че да пестят бензин.
Още по невероятно е, да ги убедиш как колите от 80те години имат прекъсване на горивото при високи обороти и ненатиснат педал на газта. АЕ86 например.
И пак си карат и го правят с некъв особен финес, като че да са по важни пред жените си ... баси и природата необяснима.

Бтв. с пускане на газта при събиране на коли си карам със 140 - 150 ... намалям до към 110 като се изпреварват тирове и после пак и разхода както бях писал скоро е 7,4. Като правило средна лента е 140 а там влизам само ако ме изпреварва нещо. Това барабар с градското!

Публикувано на: 01 Авг 2006 18:33
от ugabuga
imat kultura na karane germancite. ako doidesh tuka ste se pobarkash :)

vseki kara kadeto si iska s kolkoto si iska :) nai redovno ima po niakva babichka v nai liavata lenta koiato si kara s 50-60 mph

Публикувано на: 01 Авг 2006 22:21
от Scott
El Camino написа:За мен най - странно е колко мъже (жените аре да кажем са извинени) и колко инжинери около мен пускат на без скорост преди кръстовище, по нанадолнище и т.н., че да пестят бензин.
Правят го защото нямат грам технически 'поглед' към работата на двигателя. Интересно, тук (в UK) 'от малки' ги учат, че 'пускането по инерция' е много опасно. Много рядко съм виждал някой да го прави. Инструкторите им набиват в главата ' контрол върху автомобила', т.е. или 'на скорост' когато се движи или 'на спирачка', когато е спрял.

Публикувано на: 01 Авг 2006 22:58
от LordDigital
Scott написа:
El Camino написа:За мен най - странно е колко мъже (жените аре да кажем са извинени) и колко инжинери около мен пускат на без скорост преди кръстовище, по нанадолнище и т.н., че да пестят бензин.
Правят го защото нямат грам технически 'поглед' към работата на двигателя. Интересно, тук (в UK) 'от малки' ги учат, че 'пускането по инерция' е много опасно. Много рядко съм виждал някой да го прави. Инструкторите им набиват в главата ' контрол върху автомобила', т.е. или 'на скорост' когато се движи или 'на спирачка', когато е спрял.
Sa to ot chisto inzEnerna gledna tocka ,defakto otkachaneto na dvigatelniq most pomaga za ikonomiq na gorivo - zastoto kogato e zakachen vliza vyv kompresoren rezim i si e chista zaguba (motorna spiracka) - gorivo che ne se pryska go dokazahme predi vreme na dedo ALX vyv tuning foruma mai beshe :thumbsup:

Inache predi nekolko dena ot edin mlad systezatel razbrah che otkachaneto na dvigatelniq most e silno preporychitelno samo i ednstveno pri navlizane vyv lokva ili mesta kyde moze da stane AquaPlaning.

Публикувано на: 01 Авг 2006 23:44
от El Camino
На запад от 20 години карат коли с тая функция, демек тогавашните 18 годишни са сега 38... имат си култура. В Бг се карат до ден днешен курсовете на жигули и лади.

Аз тогава не успях да се убедя, че Алкс се е убедил, ама то му стигаше резила. То мани Алекс, ама колко народ беше страшно убеден, че той е прав? И все беха големите батки БМВ драйвъри :whistle: cool.gif.

Публикувано на: 01 Авг 2006 23:56
от NaLordaZenata
El Camino написа:За мен най - странно е колко мъже (жените аре да кажем са извинени) и колко инжинери около мен пускат на без скорост преди кръстовище, по нанадолнище и т.н., че да пестят бензин.
Аре стига толко коментари за жИните, щот вече 3 пъти поред ми се случва да не съм шофьор аз в коли, управлявани точно от Мъже и по някоето време следва заветната реплика: "аре ся да изкараме по една ракия" или пък - "аре време е да свикваме да караме икономично", последвано от освобождава от скорост и една доволна усмивка, на която няма как да устоиш, освен стисвайки зъби и повтаряйки си наум - няма сми да са обяснявам biggrin.gif

Публикувано на: 02 Авг 2006 07:06
от Japanese_fever
Scott написа:
El Camino написа:За мен най - странно е колко мъже (жените аре да кажем са извинени) и колко инжинери около мен пускат на без скорост преди кръстовище, по нанадолнище и т.н., че да пестят бензин.
Правят го защото нямат грам технически 'поглед' към работата на двигателя. Интересно, тук (в UK) 'от малки' ги учат, че 'пускането по инерция' е много опасно. Много рядко съм виждал някой да го прави. Инструкторите им набиват в главата ' контрол върху автомобила', т.е. или 'на скорост' когато се движи или 'на спирачка', когато е спрял.
Koe mu e opasnoto? Pri spuskane na bair razbiram, tam moje da zagreqt, no pak vinagi moje da si ru4ne6 3-ta ili 4-ta.
Pri ravno predi svetofar i az go pravq, ne 4e mi e navik, ami imam 4uvstvoto, 4e taka ohlajdam pove4e dvigatelq, ama za poslednoto ne sum siguren.

Ina4e obi4am da downshiftvam s mejdinna gaz kato Tsuchiya! biggrin.gif

Публикувано на: 02 Авг 2006 08:03
от ALTEZZA
kakav tochno e bil spora s ALX?
po vaprosa s neutralnata, az moita redovno ia ostaviam na neutralna ako svetofara pred men e cherven i az sam s podhodiashta skorost, ili inache kazano, nezavisimo ot opstoiatelstvata, spirachkite gi nabivam vinagi v poslednia moment, nezavisimo koga e svetnal svetofara cherveno. motorna spirachka pochti nikoga ne polzvam, moje bi samo ako e valialo sniag, i togava pak ne vinagi go pravia, che i tova si e opasno, zadnicata taka mi e tragvala kat ia vkaram vav visoki oboroti. inache za po nanadolnishte po pravilo se slaga na skorosta s koiato bi izkachil nanagornoto, problema tuk e che v Illinois ne sashtestvuva poniatieto halm, bair ili vsiakakvite sinonimi, vsichko e ravno.

Публикувано на: 02 Авг 2006 10:22
от Scott
Japanese_fever написа:Koe mu e opasnoto? Pri spuskane na bair razbiram, tam moje da zagreqt, no pak vinagi moje da si ru4ne6 3-ta ili 4-ta.
Japanese, ето ти извадка от правилника (Highway Code):
102. Coasting. This term describes a vehicle travelling in
neutral or with the clutch pressed down. Do not coast,
whatever the driving conditions. It reduces driver control
because
• engine braking is eliminated
• vehicle speed downhill will increase quickly
• increased use of the footbrake can reduce its effectiveness
• steering response will be affected particularly on bends
and corners
• it may be more difficult to select the appropriate gear
when needed.
The vehicle is also less likely to be heard by other road users.

Ето ти и указания как да 'паснеш' практическия тест, обърни внимание на параграф gears

Това е защото както и в Щатите, 'куцо и сакато' кара, та са сложили такива правила, дето да правят еднакво (без)опаснo шофирането на 'boy-racers' и 60-70 годишни старци

Публикувано на: 02 Авг 2006 17:32
от slowtraveler
А USA не са ми еталон за безопасност. Щом до скоро късите им светлини бяха (а сигурно и сега в някои щати са) като нашите фарове за мъгла - само донякъде ограничени от горе, а не асиметрично и т.н............

Аз не виждам нищо лошо в това, да изключиш от скорост по надолнище или като си преценил, че спокойно 'ще дотъркаляш' до 'стоп' или друго препятствие без да пречиш на другите... :whistle:
Например - на магистралата на входа на Варна от Бургас - надолнището е около 3-4км. При изключена скорост колата държи около 120-140км/ч, иначе е на около 4000об/мин и трябва да даваш газ за да я държиш на тази скорост.
Разход по инерция при тази скорост - около 1л/100км. Разхода при поддържане на скоростта без изключване от скорост - 3-4л/100км....
И защо трябва да мъча колата - да я държа във високи обороти и при повишен разход при условие, че мога да изключа от скорост, което вярно ще направи колата по-безшумна за мен, ама и тия, които се движат със 120км/ч дали успяват да чуят моя двигател от собствените си шумове ?!...

Публикувано на: 02 Авг 2006 18:13
от Scott
slowtraveler написа:Аз не виждам нищо лошо в това, да изключиш от скорост по надолнище или като си преценил, че спокойно 'ще дотъркаляш' до 'стоп' или друго препятствие без да пречиш на другите...
Виждаш ли, това е разковничето - или като си преценил. Ако не всички могат да преценят правилно, по-добре е да не се пробват, отколкото да създават проблеми на другите.

Публикувано на: 02 Авг 2006 20:14
от ugabuga
ne moga da razbera zashto smiatash che farovete ni tuk sa po razlichni?!

az moga da ti kaja che sa savsem ednakvi s tia v Evropa

Публикувано на: 02 Авг 2006 21:02
от slowtraveler
Доколкото знам в момента наистина производството доста се доближава (ако не е и напълно еднакво) с останалия свят, но разликата е в правилата.
В US се използва методиката по стандарта SAE и е регламентирано с Federal and Canada Motor Vehicle Safety Standard 108.
Разликата е, че в US не е регламентирано 'отрязването' на късите в определена форма, но също така се изисква по-голяма осветеност на пътя.
Всичко това води до по-голямо заслепяване на насрещните автомобили (и заслепяване на попътните през огледалата).
Така е по закон, и преди няколко години се беше вдигнала шумотевица по този въпрос.
Но не съм карал в US и може да имат прогрес в тази насока в последните години (най-малкото да са използвали направо лицензни фарове и т.н.).... :thumbsup: