Страница 2 от 3
Публикувано на: 01 Авг 2006 09:31
от ggl
дядо ми правеше подобно упражнение с Жигулката
на по - стръмни спускания извънградско
малко инерция гасиш и всичко е точно...
в брейниак направиха подобен тест за икономичност
като се оказа че варианта да ускоряваш и да пускаш по инерция
гори повече гориво, от колкото поддържане на постоянна по-ниска скорост
Публикувано на: 01 Авг 2006 11:13
от slowtraveler
Пробвал съм от чист интерес тези номера на Опел Астра '99.
Сервото там е електрическо.
При изгасен двигател при движение има тежест във волана, но ако караш с две ръце няма проблем и при резки 90 градусови завои.
Спирачките стават доста твърди след 4-5 натискане, но при желание и достатъчно сила можеш дори да ги блокираш (само дето ABS няма да работи).
Но съм привърженик на равномерното каране без ползване на спирачки, най-малкото защото този старт/стопен режим на по-новите коли с много електроника не се знае какво ще направи.....
Публикувано на: 01 Авг 2006 18:28
от El Camino
За мен най - странно е колко мъже (жените аре да кажем са извинени) и колко инжинери около мен пускат на без скорост преди кръстовище, по нанадолнище и т.н., че да пестят бензин.
Още по невероятно е, да ги убедиш как колите от 80те години имат прекъсване на горивото при високи обороти и ненатиснат педал на газта. АЕ86 например.
И пак си карат и го правят с некъв особен финес, като че да са по важни пред жените си ... баси и природата необяснима.
Бтв. с пускане на газта при събиране на коли си карам със 140 - 150 ... намалям до към 110 като се изпреварват тирове и после пак и разхода както бях писал скоро е 7,4. Като правило средна лента е 140 а там влизам само ако ме изпреварва нещо. Това барабар с градското!
Публикувано на: 01 Авг 2006 18:33
от ugabuga
imat kultura na karane germancite. ako doidesh tuka ste se pobarkash
vseki kara kadeto si iska s kolkoto si iska

nai redovno ima po niakva babichka v nai liavata lenta koiato si kara s 50-60 mph
Публикувано на: 01 Авг 2006 22:21
от Scott
El Camino написа:За мен най - странно е колко мъже (жените аре да кажем са извинени) и колко инжинери около мен пускат на без скорост преди кръстовище, по нанадолнище и т.н., че да пестят бензин.
Правят го защото нямат грам технически 'поглед' към работата на двигателя. Интересно, тук (в UK) 'от малки' ги учат, че 'пускането по инерция' е много опасно. Много рядко съм виждал някой да го прави. Инструкторите им набиват в главата ' контрол върху автомобила', т.е. или 'на скорост' когато се движи или 'на спирачка', когато е спрял.
Публикувано на: 01 Авг 2006 22:58
от LordDigital
Scott написа:El Camino написа:За мен най - странно е колко мъже (жените аре да кажем са извинени) и колко инжинери около мен пускат на без скорост преди кръстовище, по нанадолнище и т.н., че да пестят бензин.
Правят го защото нямат грам технически 'поглед' към работата на двигателя. Интересно, тук (в UK) 'от малки' ги учат, че 'пускането по инерция' е много опасно. Много рядко съм виждал някой да го прави. Инструкторите им набиват в главата ' контрол върху автомобила', т.е. или 'на скорост' когато се движи или 'на спирачка', когато е спрял.
Sa to ot chisto inzEnerna gledna tocka ,defakto otkachaneto na dvigatelniq most pomaga za ikonomiq na gorivo - zastoto kogato e zakachen vliza vyv kompresoren rezim i si e chista zaguba (motorna spiracka) - gorivo che ne se pryska go dokazahme predi vreme na dedo ALX vyv tuning foruma mai beshe
Inache predi nekolko dena ot edin mlad systezatel razbrah che otkachaneto na dvigatelniq most e silno preporychitelno samo i ednstveno pri navlizane vyv lokva ili mesta kyde moze da stane AquaPlaning.
Публикувано на: 01 Авг 2006 23:44
от El Camino
На запад от 20 години карат коли с тая функция, демек тогавашните 18 годишни са сега 38... имат си култура. В Бг се карат до ден днешен курсовете на жигули и лади.
Аз тогава не успях да се убедя, че Алкс се е убедил, ама то му стигаше резила. То мани Алекс, ама колко народ беше страшно убеден, че той е прав? И все беха големите батки БМВ драйвъри

.
Публикувано на: 01 Авг 2006 23:56
от NaLordaZenata
El Camino написа:За мен най - странно е колко мъже (жените аре да кажем са извинени) и колко инжинери около мен пускат на без скорост преди кръстовище, по нанадолнище и т.н., че да пестят бензин.
Аре стига толко коментари за жИните, щот вече 3 пъти поред ми се случва да не съм шофьор аз в коли, управлявани точно от Мъже и по някоето време следва заветната реплика: "аре ся да изкараме по една ракия" или пък - "аре време е да свикваме да караме икономично", последвано от освобождава от скорост и една доволна усмивка, на която няма как да устоиш, освен стисвайки зъби и повтаряйки си наум - няма сми да са обяснявам biggrin.gif
Публикувано на: 02 Авг 2006 07:06
от Japanese_fever
Scott написа:El Camino написа:За мен най - странно е колко мъже (жените аре да кажем са извинени) и колко инжинери около мен пускат на без скорост преди кръстовище, по нанадолнище и т.н., че да пестят бензин.
Правят го защото нямат грам технически 'поглед' към работата на двигателя. Интересно, тук (в UK) 'от малки' ги учат, че 'пускането по инерция' е много опасно. Много рядко съм виждал някой да го прави. Инструкторите им набиват в главата ' контрол върху автомобила', т.е. или 'на скорост' когато се движи или 'на спирачка', когато е спрял.
Koe mu e opasnoto? Pri spuskane na bair razbiram, tam moje da zagreqt, no pak vinagi moje da si ru4ne6 3-ta ili 4-ta.
Pri ravno predi svetofar i az go pravq, ne 4e mi e navik, ami imam 4uvstvoto, 4e taka ohlajdam pove4e dvigatelq, ama za poslednoto ne sum siguren.
Ina4e obi4am da downshiftvam s mejdinna gaz kato Tsuchiya! biggrin.gif
Публикувано на: 02 Авг 2006 08:03
от ALTEZZA
kakav tochno e bil spora s ALX?
po vaprosa s neutralnata, az moita redovno ia ostaviam na neutralna ako svetofara pred men e cherven i az sam s podhodiashta skorost, ili inache kazano, nezavisimo ot opstoiatelstvata, spirachkite gi nabivam vinagi v poslednia moment, nezavisimo koga e svetnal svetofara cherveno. motorna spirachka pochti nikoga ne polzvam, moje bi samo ako e valialo sniag, i togava pak ne vinagi go pravia, che i tova si e opasno, zadnicata taka mi e tragvala kat ia vkaram vav visoki oboroti. inache za po nanadolnishte po pravilo se slaga na skorosta s koiato bi izkachil nanagornoto, problema tuk e che v Illinois ne sashtestvuva poniatieto halm, bair ili vsiakakvite sinonimi, vsichko e ravno.
Публикувано на: 02 Авг 2006 10:22
от Scott
Japanese_fever написа:Koe mu e opasnoto? Pri spuskane na bair razbiram, tam moje da zagreqt, no pak vinagi moje da si ru4ne6 3-ta ili 4-ta.
Japanese, ето ти извадка от правилника (Highway Code):
102. Coasting. This term describes a vehicle travelling in
neutral or with the clutch pressed down. Do not coast,
whatever the driving conditions. It reduces driver control
because
• engine braking is eliminated
• vehicle speed downhill will increase quickly
• increased use of the footbrake can reduce its effectiveness
• steering response will be affected particularly on bends
and corners
• it may be more difficult to select the appropriate gear
when needed.
The vehicle is also less likely to be heard by other road users.
Ето ти и
указания как да 'паснеш' практическия тест, обърни внимание на параграф
gears
Това е защото както и в Щатите, 'куцо и сакато' кара, та са сложили такива правила, дето да правят еднакво (без)опаснo шофирането на 'boy-racers' и 60-70 годишни старци
Публикувано на: 02 Авг 2006 17:32
от slowtraveler
А USA не са ми еталон за безопасност. Щом до скоро късите им светлини бяха (а сигурно и сега в някои щати са) като нашите фарове за мъгла - само донякъде ограничени от горе, а не асиметрично и т.н............
Аз не виждам нищо лошо в това, да изключиш от скорост по надолнище или като си преценил, че спокойно 'ще дотъркаляш' до 'стоп' или друго препятствие без да пречиш на другите...
Например - на магистралата на входа на Варна от Бургас - надолнището е около 3-4км. При изключена скорост колата държи около 120-140км/ч, иначе е на около 4000об/мин и трябва да даваш газ за да я държиш на тази скорост.
Разход по инерция при тази скорост - около 1л/100км. Разхода при поддържане на скоростта без изключване от скорост - 3-4л/100км....
И защо трябва да мъча колата - да я държа във високи обороти и при повишен разход при условие, че мога да изключа от скорост, което вярно ще направи колата по-безшумна за мен, ама и тия, които се движат със 120км/ч дали успяват да чуят моя двигател от собствените си шумове ?!...
Публикувано на: 02 Авг 2006 18:13
от Scott
slowtraveler написа:Аз не виждам нищо лошо в това, да изключиш от скорост по надолнище или като си преценил, че спокойно 'ще дотъркаляш' до 'стоп' или друго препятствие без да пречиш на другите...
Виждаш ли, това е разковничето -
или като си преценил. Ако не всички могат да преценят правилно, по-добре е да не се пробват, отколкото да създават проблеми на другите.
Публикувано на: 02 Авг 2006 20:14
от ugabuga
ne moga da razbera zashto smiatash che farovete ni tuk sa po razlichni?!
az moga da ti kaja che sa savsem ednakvi s tia v Evropa
Публикувано на: 02 Авг 2006 21:02
от slowtraveler
Доколкото знам в момента наистина производството доста се доближава (ако не е и напълно еднакво) с останалия свят, но разликата е в правилата.
В US се използва методиката по стандарта SAE и е регламентирано с Federal and Canada Motor Vehicle Safety Standard 108.
Разликата е, че в US не е регламентирано 'отрязването' на късите в определена форма, но също така се изисква по-голяма осветеност на пътя.
Всичко това води до по-голямо заслепяване на насрещните автомобили (и заслепяване на попътните през огледалата).
Така е по закон, и преди няколко години се беше вдигнала шумотевица по този въпрос.
Но не съм карал в US и може да имат прогрес в тази насока в последните години (най-малкото да са използвали направо лицензни фарове и т.н.)....
