Страница 2 от 3
Публикувано на: 02 Ное 2010 22:00
от Bass_Man
CuMo написа:..................................
Как се мери акумулатор под товар?
Докато някой върти да пали, аз да меря с мултицета?
Недей да мериш с мултицет ток докато въртиш , че има вероятност да го изпариш

. Може да мериш напрежението докато въртиш . не би трябвало да пада под 8-9 волта . Ако пада под 8 волта вероятно е зле акумулатора или имаш неизправен стартер или много голям товар на стартера . Ако намериш ампер клещи може с тях да мериш докато въртиш . Тока на студено може да отиде до към 100-150А . Особенно ако има нещо нередно и акумулатора е читав .
Публикувано на: 02 Ное 2010 22:27
от mitoko
IvoDobrev написа:При напрежение около12 волта, което е бай дефолт и константно съпротивление във веригата, практически най-важната част от уравнението си остава тока във веригата, който може да осигури акумулатора. Него едва ли са го замерили и се доверяваш само на етикета. Аз залагам на проблемен акумулатор
бай дефолт има ли си българско име
Публикувано на: 02 Ное 2010 22:28
от Bass_Man
mitoko написа:................
бай дефолт има ли си българско име
по подразбиране
по принцип
стандартно
първоначално
сигурно има и други
Публикувано на: 02 Ное 2010 23:30
от CuMo
Ми до сега не е отказвала да запали.
Просто ми направи впечатление, че трябваше да позадържа по-дълго на стартер и запали от първия път.
Т'ва за тока е ясно, ако меря, ще меря напрежение
А тъкмо смених свещите преди да паля. На стоял двигател при -5 се развиват страшно лесно.
И миналата година седяла на -20 три нощи пак запали с първото или второто завъртане на ключа.
След няколко дена стояне ще я пробвам пак, да видим как е с новите свещи.
И още нещо, преди време Добри Бош-а в Пловдив обясняваше, че докато държим на стартер, минават проверките на компютъра и тогава пали. Мери се температура на въздух, антифриз и т.н. Т.е. по процедура може да е необходимо няколко оборота на маховика.
Последно карах един шаран дизел обаче, но доста по-нов от моята кошница. Пали винаги на четвърт, независимо студен или топъл.
За протокола, акумулаторът ми е BOSCH 42Ah, което според мен е много малко, макар да е бензинка. Та следващия ще е с по-голям капацитет със сигурност.
Публикувано на: 03 Ное 2010 09:11
от mitoko
slowtraveler написа:WIKI:
Напрежение Плътност ~ Заряд
12.65 V 1.265 g/cm3 100 %
12.45 V 1.225 g/cm3 75 %
12.24 V 1.190 g/cm3 50 %
12.06 V 1.155 g/cm3 25 %
11.89 V 1.120 g/cm3 0 %
тва не е вярно
Публикувано на: 03 Ное 2010 09:14
от mitoko
Bass_Man написа:mitoko написа:................
бай дефолт има ли си българско име
по подразбиране
по принцип
стандартно
първоначално
сигурно има и други
тва беше майтап за колегатак който го написа, заради израза в 2 изречения...
Публикувано на: 03 Ное 2010 12:01
от slowtraveler
mitoko написа:slowtraveler написа:
Напрежение Плътност ~ Заряд
12.65 V 1.265 g/cm3 100 %
.
тва не е вярно
Това довод ли е или лично убеждение
Според теб колко е напрежението на една клетка на оловен акумулатор при заредено състояние??!
Стойностите са ориентировъчни (за стотните от волта и хилядните от плътността може много да се спори), но стойностите са съвсем нормални...

Публикувано на: 03 Ное 2010 12:11
от mirott
То това си го пише и в уикипедията,ама човека явно не е много в час...
mitoko-попрочети малко
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0% ... 0%BE%D1%80
Публикувано на: 03 Ное 2010 13:47
от slowtraveler
Таблицата я взех точно от там като достатъчно удобно пособие (указал съм източника в поста си).
Но ако някой няма вяра на такива източници - може да си отвори учебниците по химия laugh.gif
Публикувано на: 03 Ное 2010 14:08
от mitoko
миро незнам кой чете и кой не, слоу е напирал от къде е дал инфото.
кой на квото иска да си вярва - вики, учебника , господ , извънземни . т.н.
зареден и работяш( не умрял) акумулатор в покой може да даде стойности 13.5 - 13.6 . това е проверено многократно
според мен 12.6 не е добра стойност за нормален акумулатор, камоли зимно време
аре четете
Публикувано на: 03 Ное 2010 14:29
от mirott
Никога,ама точно никога в покой не може да даде повече от 12.6-12.8!А докажи ни го!
Публикувано на: 03 Ное 2010 16:33
от Scott
mitoko написа:зареден и работяш( не умрял) акумулатор в покой може да даде стойности 13.5 - 13.6 . това е проверено многократно
Ако е проверявано веднага след изгасянето на двигателя е възможно, защото химическите процеси продължават за 10-20 мин и след премахването на зарядния ток, но при покой оловните акумулатори имат напреженията които Слоу е цитирал.
Публикувано на: 03 Ное 2010 16:48
от slowtraveler
Scott написа:mitoko написа:зареден и работяш( не умрял) акумулатор в покой може да даде стойности 13.5 - 13.6 . това е проверено многократно
Ако е проверявано веднага след изгасянето на двигателя е възможно, защото химическите процеси продължават за 10-20 мин и след премахването на зарядния ток, но при покой оловните акумулатори имат напреженията които Слоу е цитирал.
+1
Под покой имах предвид точно акумулатор, който се е 'успокоил' след заряда...
Публикувано на: 03 Ное 2010 17:10
от mirott
Да,и аз това си мислех-че е "проверявано многократно" веднага след загасяне на автомобила...
Публикувано на: 03 Ное 2010 17:41
от mitoko
не само, че не е веднага след загасяне, ами свален от колата и престоял няколко дни
казах каквото имах да казвам, кото иска да чете, който иска да вярва