Страница 2 от 4

Публикувано на: 21 Окт 2010 23:21
от Nixter
desSs написа:а аз другия месец правя една година от предната смяна на масло, но съм минала само 10к, да го сменям ли?
Сменяй го! Жена ми го смена веднъж годишно, нищо че прави по 5000 км на година.

Публикувано на: 21 Окт 2010 23:51
от intelman
първо се замислете к'во става с конденза в двигателя laugh.gif дали тая вода не се изпаряваше ... аз като навърша 5к км почвам да мисля за смяна на масло карам доста често на заварки и ми е по-спокойно rolleyes.gif е понякога мисля към 2к км ...

Публикувано на: 22 Окт 2010 08:11
от nowyaris
Nixter написа:
desSs написа:а аз другия месец правя една година от предната смяна на масло, но съм минала само 10к, да го сменям ли?
Сменяй го! Жена ми го смена веднъж годишно, нищо че прави по 5000 км на година.
И мойта толкова минава на година и до сега нямаше мърдане заради гаранцията,но сега ще пробвам да изкарам поне до 7500 км.някъде,корто значи накрая на пролетта,което съвпада с мненията на някои колеги за сезона.

Публикувано на: 22 Окт 2010 08:18
от didak
slowtraveler написа:
mitoko написа:маслото се сменя наесен
Защо?
По пътя на логиката бих го сменял на пролет: зимата маслото поема много повече вода поради конденза в двигателя при големите температурни разлики.. Затова пролетта бих сменил това 'намокрено' масло за да карам по-голям период с хубаво масло...
Все си мисля, че правилното лечение на тази болка е известно магистрално каране.
То си е препоръчително не само по отношение на маслото.
Ако не се лъжа препоръката я има и в книжката.
Да не бъркаме смяната на маслото със смяната на гумите biggrin.gif

Публикувано на: 22 Окт 2010 09:40
от mitoko
slowtraveler написа:
mitoko написа:маслото се сменя наесен
Защо?
По пътя на логиката бих го сменял на пролет: зимата маслото поема много повече вода поради конденза в двигателя при големите температурни разлики.. Затова пролетта бих сменил това 'намокрено' масло за да карам по-голям период с хубаво масло...

П.С. Зизи ме изпревари :thumbsup:
защото е по прясно за зимата

Публикувано на: 22 Окт 2010 10:00
от Petar
Масло и филтри без горивния филтър винаги сменям на 10 000 км.
Горивен на 30 000 км.

Публикувано на: 22 Окт 2010 23:52
от jim_beam
книжката гледай,това е истината!
това за утежнения режим важи за всички модели,тогава се сменя на половината км!
и разбира се,че менте може да ти скапе мотора за отрицателно време,тук говорим за оригинални продукти!

Публикувано на: 23 Окт 2010 01:38
от foho
Масло + маслен + въздушен + климатик филтри сменям на 10 000км (годишно изминавам около 20-25к км, но за автомобили които изминават под 10к на година е редно маслото да се сменя не по-късно от година след последната смяна) горивния ~ 30 000 - 40 000км.

Публикувано на: 23 Окт 2010 09:22
от slowtraveler
mitoko написа:
slowtraveler написа:
mitoko написа:маслото се сменя наесен
Защо?...
защото е по прясно за зимата
Е да, но с 'прясното' масло ще изминеш например 5х.км зимата, и след това 10х.км ще караш с оводнено масло.
Докато при обратния случай - караш 5х.км с по-старо масло, и след това - 10х.км с по-добро biggrin.gif
Въпреки, че при мен нещата не стоят така - врътна ли 15х.км - сменям маслото независимо дали е зима/лято/дъжд/слънце biggrin.gif
Но се замислям дали като изтече гаранцията дали да не премина към обслужване така, както е писано в книжката - на 20х.км, а не както 'препоръчва' писмено местния дилър - на 15х.км...

Публикувано на: 23 Окт 2010 09:44
от mitoko
според мен ново масло ти трябва зимата , ЗАЩО ЛИ - студен двигател зимата (-15 градуса) и късите градски разтояния, а не лятото на 20 градуса и оводннено масло.

Публикувано на: 23 Окт 2010 09:58
от slowtraveler
Абе общо взето спора е безсмислен:
Маслото се сменя според инструкциите в книжката...
Без значение дали е зима или лято.
Дошло ли му е времето - сменяш за да нямаш проблеми.
Отмина времето, когато зимата се слагаше 'зимното' масло, а напролет - 'лятното' :thumbsup:

Публикувано на: 23 Окт 2010 14:13
от mitoko
колата се кара предимно градско на къси разтояния,
старлет 1.3 бензин, 4е-фе , мотул 8100 5в40 х-цес (за 1ви път слагам мотул), винаги сменям филтър от тойота, около 8к/км на година +- 1к, и се пада август септември.

смятам, че зимата е по-добре ако си с прясно масло :whistle:

Публикувано на: 23 Окт 2010 14:56
от zi_zi_top
Ако го сменяш наесен ДВГ ще изкара 500 000 км, а ако го сменяш напролет ще изкала 510 000 км до основен ремонт. Ето защо ти казвам да го сменяш напролет wink.gif . laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Публикувано на: 23 Окт 2010 15:25
от mitoko
zi_zi_top написа:Ако го сменяш наесен ДВГ ще изкара 500 000 км, а ако го сменяш напролет ще изкала 510 000 км до основен ремонт. Ето защо ти казвам да го сменяш напролет wink.gif . laugh.gif laugh.gif laugh.gif
ламарината ше изгние доста преди 500к wacko.gif

Публикувано на: 23 Окт 2010 16:37
от Uncle Dido
slowtraveler написа:дали да не премина към обслужване така, както е писано в книжката - на 20х.км,
Изображение