Scott написа:Главният проблем на всички тези съоръжения е, че като 'превключваш' от наблюдаване на пътя пред теб и превозното средство, което искаш да задминеш към екрана/огледалото се сменя полето/разстоянието на виждане и окото трябва да се пренастрои. Освен това ако екрана не е в полезрението на водача, той трябва да си върти главата и загубва от поглед пътната обстановка в непосредствена близост.
П.П. И двете камери, които са показани са широкоъгълни (fish-eye) и не стават за гледане на повече от 50-100м
Това винаги е проблем ! Само не ми казвай , че когато се изнасяш леко в ляво ( при вас в дясно ) за да погледнеш дали може да задминеш не си пренасяш вниманието и фокусировката напред и не изпускаш стоящия пред теб от внимание и фокус ! Или пък когато поглеждаш в дясното ( твоето ляво ) странично огледало или в огледалото за странично виждане продължаваш да си фокусиран и концентриран пред теб .
Едни от най-честите катастрофи стават когато има някой пред теб , който чака за включване на път с предимство леко тръгва напред докато ти го гледаш периферно или централно . Ти тръгваш леко и поглеждаш на ляво да кажем и докато поглеждаш на ляво той спира пред теб , и ти като се обърнеш след секунда виждаш как го удряш отзад . Същото се получава когато всеки гледа да хване зеленото и гледа повече към светофара и предния решава да не рискува и да спре и задния пак го удря отзад . Същото се получава и , когато тръгваш да изпреварваш и докато се изнасяш този пред теб ковне спирачките и ти понеже вече зяпаш напред не реагираш навреме и айде пак отзад . И това най-вече става при дневна светлина когато по-силното червено на спирачките не може да ти направи силно впечатление в периферното зрение . Иначе вечерта веднага би забелязал силно светещия стоп пред теб .
Това са ти ежеднвени ситуации в , които принципно трябва да се внимава много и липсата на камера/монитор не ги решава . Винаги когато има преместване на гледната точка на някъде има смяна на фокусно разстояние и насочване на вниманието . За това трябва да се спазва дистанция и да се внимава .
Не казвам , че това е панацея и , че може да се кара спортно с камера , а че би помогнало много в едно нормално каране !
Не случайно се слагат вече камери за паркиране и инфрачервени камери на високия клас автомобили .
Относно обектива на втората камера :
Вграден варифокален обектив 2.8-12 мм/F1.2 - DC автоматичен ирис
Доста далеч е от рибеното око . Имай предвид , че тези мм f не отговарят на мм f на 35мм фотоапарат . Принципно може да се вземе камера с външен обектив и да и се монтира варифокален обектив с колкото искаш голямо f . А може да се вземе и евтина камера с програмируемо управление на увеличението . При всяко едно положение е много по-евтино от обръщането .
muf написа:На никакъв екран и при най-добрата видимост не получаваш реална представа за разстоянието до колата в насрещното.
Тоест виждаш че има нещо, но се чудиш колко е далеч.
Да не говорим за каране в зимни условия или дъжд, когато стъклото отпред най-вероятно ще е постоянно във вода или клиша
Най-добре си купи кола с ляв волан която ти е по джоба.
Това въобще не е вярно ! И не само , че не е вярно ами е и точно обратното . На екран ако ти се занимава може да си направиш скала и съвсем точно да ИЗМЕРВАШ разстоянието до обектите !!! Много е просто когато имаш фиксирано f и знаеш големината на обекта ( средно автомобил и камион погледнати отпред не се различават повече от 10-20% в габаритите ) можеш да си сметнеш за секунда точно разстояние до обекта . Или иначе казано ако е по-голямо това , което виждаш от някаква част от екрана си стоиш мирно ако е по-малко се пробваш . С два бързи погледа можеш да му хванеш и скоростта .
Относно кишата и калта поредните шитавици . Точно колкото ясно виждаш ти точно толкова ясно ще вижда и камерата .
А ако е бус може да си я сложиш и отвън в ъгъла на най-високото място и ще придобиеш несрванима представа за пътната обстановка .
Хората от сателит четат вестник , и прихващат цели дето се движат с огромна скорост на елементарни дисплейчета вие за едно изпреварване се вкарахте в матрицата

...................
ПС:
Да ви светна , че реално камерата ще се ползва само когато има ляв завой или пътя е наклонен леко на ляво . При каране направо и десен завой се вижда чудесно и от дясно !!! Та леко преигравате според мен !