Камера вместо смяна на дирекция +/-
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Адаш, оттам ти идва май целия проблем - едно мислиш, друго пишеш и трето се разбира.
Да ти обясня на-гле-дно какво има предвид Скот - определено има разлика като видиш ясно, че в насрещното се задава ТИР, друго е, когато идва каруца.
Стар шофьор си - и то много стар - та точно аз да те уча за разликите в скоростта....
Да ти обясня на-гле-дно какво има предвид Скот - определено има разлика като видиш ясно, че в насрещното се задава ТИР, друго е, когато идва каруца.
Стар шофьор си - и то много стар - та точно аз да те уча за разликите в скоростта....
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Нещо се започна с глупостите и понеже това не е тема в оф-топика придържайте се към +/- , а не към теории на относителността .
Проблема със силното слънце и с пълния мрак винаги си е проблем . Ако ти свети слънцето в очите насреща и ти няма да можеш да видиш нищо . За това камерата има обектив и стойка . Ако не се ползва възможно най-евтината камера на пазара няма да има никакви проблеми . А ако се ползва камера с WDR ще вижда много по-добре какво се случва напред от колкото може да се види с просто око . Монитора може да се сложи достатъчно близо дори и върху таблото или върху уредите ( на пример върху оборотомера ) . Зависи от конкретната конструкция . Ако толкова много му свети слънцето се прави сенник и пак се гледа . Варианти колкото щеш .
И разбира се , че ще може да се прецени какво идва , и как идва и тн. Единствено трябва малко време да се свикне с по-голямата преспектива на обектива . Да не говорим , че може да се вземе и още по-скъпа камера и с едно копче да се превключва между близък план/ широк ъгъл ( подходяща за кръстовища ) и далечен план / тесен ъгъл подходяща за извънградско .
Реално погледнато за товарни автомобили една камера само да гледа идва ли нещо в близките 500м е пределно достатъчна за да ти даде възможност да се изнесеш спокойно и да си прецениш съвсем реално какво се случва . А не да ти става врата , като на жирав от протягане да видиш от ляво какво става .
Проблема със силното слънце и с пълния мрак винаги си е проблем . Ако ти свети слънцето в очите насреща и ти няма да можеш да видиш нищо . За това камерата има обектив и стойка . Ако не се ползва възможно най-евтината камера на пазара няма да има никакви проблеми . А ако се ползва камера с WDR ще вижда много по-добре какво се случва напред от колкото може да се види с просто око . Монитора може да се сложи достатъчно близо дори и върху таблото или върху уредите ( на пример върху оборотомера ) . Зависи от конкретната конструкция . Ако толкова много му свети слънцето се прави сенник и пак се гледа . Варианти колкото щеш .
И разбира се , че ще може да се прецени какво идва , и как идва и тн. Единствено трябва малко време да се свикне с по-голямата преспектива на обектива . Да не говорим , че може да се вземе и още по-скъпа камера и с едно копче да се превключва между близък план/ широк ъгъл ( подходяща за кръстовища ) и далечен план / тесен ъгъл подходяща за извънградско .
Реално погледнато за товарни автомобили една камера само да гледа идва ли нещо в близките 500м е пределно достатъчна за да ти даде възможност да се изнесеш спокойно и да си прецениш съвсем реално какво се случва . А не да ти става врата , като на жирав от протягане да видиш от ляво какво става .
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Главният проблем на всички тези съоръжения е, че като 'превключваш' от наблюдаване на пътя пред теб и превозното средство, което искаш да задминеш към екрана/огледалото се сменя полето/разстоянието на виждане и окото трябва да се пренастрои. Освен това ако екрана не е в полезрението на водача, той трябва да си върти главата и загубва от поглед пътната обстановка в непосредствена близост.Bass_Man написа:Нещо се започна с глупостите и понеже това не е тема в оф-топика придържайте се към +/- , а не към теории на относителността...
П.П. И двете камери, които са показани са широкоъгълни (fish-eye) и не стават за гледане на повече от 50-100м
На никакъв екран и при най-добрата видимост не получаваш реална представа за разстоянието до колата в насрещното.
Тоест виждаш че има нещо, но се чудиш колко е далеч.
Да не говорим за каране в зимни условия или дъжд, когато стъклото отпред най-вероятно ще е постоянно във вода или клиша
Най-добре си купи кола с ляв волан която ти е по джоба.
Тоест виждаш че има нещо, но се чудиш колко е далеч.
Да не говорим за каране в зимни условия или дъжд, когато стъклото отпред най-вероятно ще е постоянно във вода или клиша
Най-добре си купи кола с ляв волан която ти е по джоба.
Corolla 1.6 Dual VVTI 2008г
Rav 4 I 2.0 1998 г.
Rav 4 I 2.0 1998 г.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Това винаги е проблем ! Само не ми казвай , че когато се изнасяш леко в ляво ( при вас в дясно ) за да погледнеш дали може да задминеш не си пренасяш вниманието и фокусировката напред и не изпускаш стоящия пред теб от внимание и фокус ! Или пък когато поглеждаш в дясното ( твоето ляво ) странично огледало или в огледалото за странично виждане продължаваш да си фокусиран и концентриран пред теб .Scott написа:Главният проблем на всички тези съоръжения е, че като 'превключваш' от наблюдаване на пътя пред теб и превозното средство, което искаш да задминеш към екрана/огледалото се сменя полето/разстоянието на виждане и окото трябва да се пренастрои. Освен това ако екрана не е в полезрението на водача, той трябва да си върти главата и загубва от поглед пътната обстановка в непосредствена близост.
П.П. И двете камери, които са показани са широкоъгълни (fish-eye) и не стават за гледане на повече от 50-100м
Едни от най-честите катастрофи стават когато има някой пред теб , който чака за включване на път с предимство леко тръгва напред докато ти го гледаш периферно или централно . Ти тръгваш леко и поглеждаш на ляво да кажем и докато поглеждаш на ляво той спира пред теб , и ти като се обърнеш след секунда виждаш как го удряш отзад . Същото се получава когато всеки гледа да хване зеленото и гледа повече към светофара и предния решава да не рискува и да спре и задния пак го удря отзад . Същото се получава и , когато тръгваш да изпреварваш и докато се изнасяш този пред теб ковне спирачките и ти понеже вече зяпаш напред не реагираш навреме и айде пак отзад . И това най-вече става при дневна светлина когато по-силното червено на спирачките не може да ти направи силно впечатление в периферното зрение . Иначе вечерта веднага би забелязал силно светещия стоп пред теб .
Това са ти ежеднвени ситуации в , които принципно трябва да се внимава много и липсата на камера/монитор не ги решава . Винаги когато има преместване на гледната точка на някъде има смяна на фокусно разстояние и насочване на вниманието . За това трябва да се спазва дистанция и да се внимава .
Не казвам , че това е панацея и , че може да се кара спортно с камера , а че би помогнало много в едно нормално каране !
Не случайно се слагат вече камери за паркиране и инфрачервени камери на високия клас автомобили .
Относно обектива на втората камера :
Вграден варифокален обектив 2.8-12 мм/F1.2 - DC автоматичен ирис
Доста далеч е от рибеното око . Имай предвид , че тези мм f не отговарят на мм f на 35мм фотоапарат . Принципно може да се вземе камера с външен обектив и да и се монтира варифокален обектив с колкото искаш голямо f . А може да се вземе и евтина камера с програмируемо управление на увеличението . При всяко едно положение е много по-евтино от обръщането .
Това въобще не е вярно ! И не само , че не е вярно ами е и точно обратното . На екран ако ти се занимава може да си направиш скала и съвсем точно да ИЗМЕРВАШ разстоянието до обектите !!! Много е просто когато имаш фиксирано f и знаеш големината на обекта ( средно автомобил и камион погледнати отпред не се различават повече от 10-20% в габаритите ) можеш да си сметнеш за секунда точно разстояние до обекта . Или иначе казано ако е по-голямо това , което виждаш от някаква част от екрана си стоиш мирно ако е по-малко се пробваш . С два бързи погледа можеш да му хванеш и скоростта .muf написа:На никакъв екран и при най-добрата видимост не получаваш реална представа за разстоянието до колата в насрещното.
Тоест виждаш че има нещо, но се чудиш колко е далеч.
Да не говорим за каране в зимни условия или дъжд, когато стъклото отпред най-вероятно ще е постоянно във вода или клиша
Най-добре си купи кола с ляв волан която ти е по джоба.
Относно кишата и калта поредните шитавици . Точно колкото ясно виждаш ти точно толкова ясно ще вижда и камерата .
А ако е бус може да си я сложиш и отвън в ъгъла на най-високото място и ще придобиеш несрванима представа за пътната обстановка .
Хората от сателит четат вестник , и прихващат цели дето се движат с огромна скорост на елементарни дисплейчета вие за едно изпреварване се вкарахте в матрицата

ПС:
Да ви светна , че реално камерата ще се ползва само когато има ляв завой или пътя е наклонен леко на ляво . При каране направо и десен завой се вижда чудесно и от дясно !!! Та леко преигравате според мен !
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Не е точно същото, защото гледаш в една и съща посока. Когато гледаш напред към превозното средство което изпреварваш 'виждаш' и цялото отсрещно платно. Драсни си една диаграмка с ъгъла на видимост в двете възможни ситуации и ще ме разбереш.Bass_Man написа: ...когато се изнасяш леко в ляво ( при вас в дясно ) за да погледнеш дали може да задминеш не си пренасяш вниманието и фокусировката напред и не изпускаш стоящия пред теб от внимание и фокус
Хехе, ако спестиш 2000 лева от НЕобръщане на волана, сигурно можеш си купи едно от ADC-тата дето преобразуват образа на тези камери... Не мисля че преиграваме, нали идеята е спестяване на пари, т.е. купуване на нещо дето да върши работа за под хиляда лева - еми няма как да стане.Bass_Man написа:Хората от сателит четат вестник , и прихващат цели дето се движат с огромна скорост на елементарни дисплейчета вие за едно изпреварване се вкарахте в матрицата...
P.S. Единствения начин е да се въведат различни застрахователни премии за автомобилите с 'обратен' волан, както е тук. Ама тва е в сферата на 'теориите на относителността' biggrin.gif
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Да ве не пречи , като за 30 градуса , а като за 90 градуса
.
Ще свърши работа за до 500лв. ! Давам гаранция . Ако иска да чете номера , да гледа цвета на очите , да проследява обекти и тн. вече ще му трябват повечко парички
.
А и до тука не знам дали на някой му е излязло до 2000лв обръщането на волана . И дали няма да си докара други проблеми , като следствие . Защото камерката се слага за 2-3 часа .
Въпроса е да почне от нещо евтино и просто да покара малко да види какво не му харесва и къде са слабите места и да осъвършенства в посоката , която го интересува . А не да купи камери за 2000лв. предварително .
ПС: ъгъла на видимост не е от кой знае какво значение в случая защото времето за фокусиране на окото е еднакво . Единствено периферията остава . Но ако се сложи монитора на подходящо място и тя ще си бъде ефективна .

Ще свърши работа за до 500лв. ! Давам гаранция . Ако иска да чете номера , да гледа цвета на очите , да проследява обекти и тн. вече ще му трябват повечко парички

А и до тука не знам дали на някой му е излязло до 2000лв обръщането на волана . И дали няма да си докара други проблеми , като следствие . Защото камерката се слага за 2-3 часа .
Въпроса е да почне от нещо евтино и просто да покара малко да види какво не му харесва и къде са слабите места и да осъвършенства в посоката , която го интересува . А не да купи камери за 2000лв. предварително .
ПС: ъгъла на видимост не е от кой знае какво значение в случая защото времето за фокусиране на окото е еднакво . Единствено периферията остава . Но ако се сложи монитора на подходящо място и тя ще си бъде ефективна .
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Е да, ама хората от сателита ако не видят вестника- просто няма да го прочетат, ако не прихванат целта- тя ще си остане просто не-уцелена, обаче този който изпреварва, ако не успее- обикновенно свършва с размазване..Bass_Man написа: Хората от сателит четат вестник , и прихващат цели дето се движат с огромна скорост на елементарни дисплейчета вие за едно изпреварване се вкарахте в матрицата...................
!

Най правилното решение е смяна на дирекцията и това е единственият + ..

Другото с камерки, огледала и тям подобни, си е пълен - .. biggrin.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Аз не съм и опитвал да я прихвана, за да видя дали ще я пропусна ..Bass_Man написа:питам те дали си пробвал да пропуснеш целта ?

Но съм прихващал волани и съм ги поставял на правилното място.. biggrin.gif За това пак ти казвам, това си е най големият плюс в случая ..

СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
Bass прочети какво е бленда......че с това F какви щуротии си написал не е истина... laugh.gif
Иначе втората камера е 20-86 мм на 35 мм equiv - човешкото око е 50 мм....така че има и по-широко и по теле.....
А по темата - предишната седмица ми писаха фиш и олекнах с 50 лв за шофиране с мобилен телефон.....като видех след това кола с десен волан и вас като чета включително се чувствам ощетен и дискриминиран.
Иначе втората камера е 20-86 мм на 35 мм equiv - човешкото око е 50 мм....така че има и по-широко и по теле.....
А по темата - предишната седмица ми писаха фиш и олекнах с 50 лв за шофиране с мобилен телефон.....като видех след това кола с десен волан и вас като чета включително се чувствам ощетен и дискриминиран.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта