slowtraveler написа:.............
Тойотските дизели са що годе добри, но навярно са по-капризни към горивото и натоварването, а и са 4 цилиндрови.
...................
В тази мисъл няма почти никаква логика ! Явно нещо си бил разсеян тези дни . Съвсем сериозно го казвам !
Как може да си помислиш , че тези тотални дефорсаци на Тойота ще са по-капризни от винаги най-мощните БМВ-та в класа си и малко по-маломощните Мерцедеси ? Помисли Тойота е с много продажби и в Азия и в Африка и в Латинска Америка . А там горивата на последно място са качествени ако въобще имат някакво качество ! Също така в тези региони ги експлоатират и ремонтират хора , които в повечето случай не могат и да четат та смятай колко са капризни ! Тойота е фирма пионер при дизелите и общо взето само Мерцедес имат по-голяма история от тях ( сигурно има и още някоя ама със сигурност не е БМВ или ВАГ ) . Реално тези , които не са с високо налягане на рейка са изключително здрави и непретенциозни машини ! Сега рейките си ги знаем . Може би и точно заради това ЛК и Хайлукс са с 3.0 дизел 150 коня . Та при Хайлукс май имаше и 124-5 коня 3-ка дизел . Тези неща не ти ги пиша от манящина ! Много добре знаеш мнението ми относно дизелите .
Относно броя на цилиндрите при обеми 1-2 литра 4 цилиндровия мотор е незаменим .
Относно здравината на 2,5 TD/TDS . Ти извади доста голям късмет последния път според мен да се пробваш втори път ще е малко пресилване . Какви са основните проблеми при тях :
1. Глави - пукат се защото хората си правят оглушки и не сменяват виското на перката и водната помпа на препоръчаните интервали . След това колите лесно прегряват и става чуднотека .
2. Помпа - нашите приятели от Бош , както винаги са се постарали да направят нещата максимално скъпи и тъпи ! При TDS има един дебитомер , който реално е един потенциометър . Намира се в корпуса на помпата и плува в нафтата . Този потенциометър евентуално може да се намери от друга помпа но никога повече колата няма да има нормален празен ход или обратното . Самата помпа струва около 3000лв. , като нова . Втора употреба 500-1000лв. както дойде и не знаеш дали утре няма да спре пак . Не съм сигурен дали TD-то не беше с малко по-различна/обикновенна помпа , която можеше да се вземе от Опел Омега на доста по-добра цена .
3. Управляваща дюза около 800лв. но сравнително лесно се намира втора употреба за 200-300лв.
4. Демпферен маховик - скапва се след 200 000км и е скъп .
5. Като вървеж е несрванимо с никакъв дизел от неговото време но и разхода му е несрваним . Всеки един 4-цилиндров дизел на Тойота ще има по-малък разход !
6. Хубавото е , че е с верига и не се занимаваш с ремъци . Но ако трудно пали или се чува шум от веригата значи със сигурност е на доста километри и веригата се е поразтегнала .
Лично за мен закупуването на такава кола за служебна е тотално неоправдано . Ако ще е БМВ тези години по-добре бензинов на газ . Тези двигатели имат абсолютно безпроблемна газификация !
Също така не е лошо да се помисли за Е34 защото тези години вече са абсолютно безпроблемни и са по-широки от Е36 но са еднакво тежки и разхода е еднакъв . Но Е36 си е тясно и е пълно с детски болести.
Относно Мерцедес :
В купетата на 190-ката и 124-ката дизелите би трябвало да са доста здрави . И частите им са доста евтини и лесно откриваеми . Но пак са големи двигатели и си похарчват . Също така и държат неоправдано висока цена . В следвщата Е класа и Ц класата дизелите са доста зле . Общо взето малко преди общата рейка и след това Мерцедес пропадат в дън-земя , като качество . Общо взето след 1998-ма .
Относно Тойота :
За служебна Корола или Карина до последните преди Авенсис . Ако не не се занимавай .
Аз също съм бил пред подобна дилема и общо взето ако не искаш ВАГ отиваш на Фиат и Опел . Астра , Вектра и Омега са си железни и поради тази причина си разждясват доволно biggrin.gif . Има много изгодни Фиати Мареа ( комби ) . Преди общата рейка няма почти никакви проблеми освен традиционните досадни проблемчета по електроника и тн . Но общо взето са по-скоро дразнещи от колкото фатални . Гледал съм и съм карал Фиат Улиз , Което си е Пежо 806 или Ситроен Евазион ( и още някакво май имаше ?!? ) . Дизела си е на Пежо и е общо взето е без проблемен защото пак е тотален дефорсак , а и частите за него не са скъпи . Има данъчен кредит и е огромен и много удобен за каране . Хубавото е , че го има и 2-ка турбо бензин

. Частите почти винаги са взаимозаменяеми . Ако не намериш нещо във Фиат отиваш в Ситроен и така . Познавам 4-5 човека с такива и общо взето нямат страшни проблеми . Един смени демпферен маховик . Другите ламбди сонди и разни датчици и бобини . Общо взето до 100лв. ремонти .
Другото , което съм гледал е Рено Еспейс . Даже бях успял да намеря един супер евтин 1992г. , с клима , дизел 2,хх литра за 1500лв. в движение и се пътуваше по чужбина с него . Нямам идея колко е здрав и какви проблеми има ама за тия пари просто няма какво да се коментира .
Общо взето е това е моя поглед върху нещата . Ндявам се нещо от този ферман да ти е полезно

.
ПС:
Относно 2,5 ТДИ имат доста големи проблеми с дебитомерите . Общо взето са консуматив но за мсетка на това скъп и си харчат доволно .
На ВАГ 1,9 ТДИ 90 коня е шедьовър за техните възможности . Всичко след него е на зле . Както знаем по едно време идва помпа-дюзата и ..........
ПС-2:
Разбира се нищо от горното не изключва впечатленията при огледа . Ако колата изглежда кенеф и в укаяно състояние то няма никакво значение марката и модела . Факт е , че няма богат избор на Карини и Короли .
ПС-3: Очиларките и Ц-класите трябва да се избягват защото са пълни с детски болести особенно преди 2000-та .