Дизелова Toyota vs BMW vs Mercedes

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Заключено
nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 21 Авг 2010 21:45

slowtraveler написа:Също ми е в списъка....
Но въпроса ми бе повече дали трябва да изключа въобще Тойота от списъка (отново напомням, че факторите при избор са конкретни, и в никакъв случай не отразяват възможен избор на Тойота при други условия)...
Май Ауди бяха с 2.5 на БМВ? Но пък като цяло май не са толкова издържливи (при тая възраст)..
Ако някой може да даде идея за друг дизел - ОК, но май друго не ми идва на ума...
То всъщност за какво ще ти е нужна тази кола-уточни и съвета ще е точен.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6173
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Авг 2010 21:48

Мисля, че доста точно посочих параметрите....
Ще я кара човек, който въобще няма да има интерес да поддържа или да пази... Налива гориво и кара....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 21 Авг 2010 21:48

slowtraveler написа:Нисан Лаурел 2.8 чист дизел...
Tва е <100к.с., просто за размерите на автомобила и при мисълта че ще е служебна ....

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 21 Авг 2010 21:55

slowtraveler написа:Мисля, че доста точно посочих параметрите....
Ще я кара човек, който въобще няма да има интерес да поддържа или да пази... Налива гориво и кара....
Ще ти кажа що питам-едно приятелче закъсало и си продава Е250Д,96,очиларка,комби -читава доста-там някъде кинтите.В понеделник мога да питам.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6173
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Авг 2010 21:58

nowyaris написа:
slowtraveler написа:Мисля, че доста точно посочих параметрите....
Ще я кара човек, който въобще няма да има интерес да поддържа или да пази... Налива гориво и кара....
Ще ти кажа що питам-едно приятелче закъсало и си продава Е250Д,96,очиларка,комби -читава доста-там някъде кинтите.В понеделник мога да питам.
Посъбери информацията ако не те затруднява ...
Климатици и т.н. (все пак комфорт ще си трябва), състояние, оборудване...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 21 Авг 2010 22:07

На шофьорския курс съм се учил на мерцедес 250 D дето не си знае километрите. Желязна машина,може дори на олио да се кара един вид претенции към гориво-никакви. За Тойота - на братовчед ми му падна един Старлет 1,4 Д , 91г почти безплатно- много тиха и никви грижи с паленето зимата нито с двигателя - цитирам "като нова и страшно здрава". Другия братчед с шест цилиндрово БМВ 5-ца,97-ма г. ,2,5л 142кс по спомен бая пари сипа по нея,последно главата беше заминала (доста често срещано при бмв от тези години). така че според мен Мерцедес или по-стара и непретенциозна Тойота. Отдавна знам,че старите им дизели са железни. Издири в Youtube "killing a toyota" от "Top Gear" да видиш след колко издевателства оцеля biggrin.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6173
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Авг 2010 22:12

Старлета е прекалено малък за целите... Иска се нормален автомобил с 4 врати или комби... (Старлета дизел не е ли 1.5?).
За БМВ - може аз да съм умерил, но наистина бях много доволен от БМВ-то...
Бе карано точно така както описвам - без сериозна поддръжка, без пазене (бях пуснал снимки с >200км/ч?!?!)...
Но май наистина е добре да огледам по-сериозно МБ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 21 Авг 2010 22:21

slowtraveler написа:Старлета е прекалено малък за целите... Иска се нормален автомобил с 4 врати или комби... (Старлета дизел не е ли 1.5?).
За БМВ - може аз да съм умерил, но наистина бях много доволен от БМВ-то...
Бе карано точно така както описвам - без сериозна поддръжка, без пазене (бях пуснал снимки с >200км/ч?!?!)...
Но май наистина е добре да огледам по-сериозно МБ...
старлета го давам за пример,че са им здрави старите дизели.а претенциите според мен идват с common rail-a. МБ също е добър избор,но си гори доста. При 10-12 годишните автомобили РАВ 4 е на първо място по здравина,но и една две години назад с оглед цената мисля,че няма да имаш грижи. поне в сравнение с БМВ например,особено като служебна. Ако съвсем нямаш изисквания към външен вид и показатели вземай един стар фиат баничарка,че поне ремонта му е страшно евтин (наблюденията са точно от служебен зареждащ магазини из целия град почти всеки ден)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6173
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Авг 2010 22:27

Разхода не ме притеснява - друг ще зарежда, но поддръжката ме притеснява, защото ще ми отнема лично време..
Равка за такава цена не мисля, че ще намеря (има ли въобще дизели от първата Равка?).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 21 Авг 2010 22:37

slowtraveler написа:Разхода не ме притеснява - друг ще зарежда, но поддръжката ме притеснява, защото ще ми отнема лично време..
Равка за такава цена не мисля, че ще намеря (има ли въобще дизели от първата Равка?).
Вземай МБ или Тойота,БМВ отпада според мен все пак знаеш как се кара служебна.

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 21 Авг 2010 22:39

slowtraveler написа: Какво пък е това, и има ли почва в БГ?!?! Не съм срещал да се продава такова нещо тук...
Абе за почва не знам, ама имам двама клиенти с такива, единият е на милион и двеста хиляди, другият още 80 к нагоре и не са им отваряни моторите.. biggrin.gif
И между другото, вторият е собственик на автоморга за Японски коли laugh.gif (сиромах човек)
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Мнение от nov » 21 Авг 2010 23:29

Лично аз ако съм бих избирал по този начин:
Ако искам малко по-нова като година кола Тойота Карина чист дизел (май с турбо няма) 88 коня-просторно купе, адски корав двигател, може и да има клима и някой еърбег.Перфектна ходова част за Бг лунен пеизаж.Евтина поддръжка.Идеална за служебен автомобил.Недостатътк-има склонност към корозия купето и малко слабичък мотор за тази кола.
Ако искам по"стара"година кола но също надеждна-124-ка 2,5 чист дизел.Огромно купе, супер тромаво,перфектен двигател-не претенциозен към горивото както и карината.Разполага с по-голям багажник от Карината, но и като цяло е по-голяма кола от нея макар и с малко.Там проблемни в редки случай са дифернциалите които ако имат теч на масло не се проверяват редовно, дори и автомат да е няма да сбъркаш.Поради самата тежест и тежкия двигател-може да се наложи честа смяна на тампони по предния мост.Единствения недостатък е че не ме кефи за зимата, млако баирче да има и започва да се върти задницата а и по завои не е толкова сигурен автомобил (за заледени и заснежени участъци говоря) нищо че е толкова тежък.Не е натъпкан с толкова некачествена електроника както сегашните боклуци.
И в заключение- аз бих се спрял на Карината-много по-съвременен дизайн, доказала се с времето здравина.Е няма имиджа на Мерцедес от тия години.И най вече се гледа на състояние разбира се.Успех с избора :thumbsup:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6173
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Авг 2010 23:37

Интересно, че предходния път когато обикалях автокъщите (преди 2г) единствения японски дизел, който срещнах бе един нисан съни 2.0 атмосферка.
В окаяно състояние (радиатора му бе наполовина изолиран, и нямаше климатик)....МБ също нямаше много..
А обиколих поне 30 автокъщи и гледах и обяви..
Масовите дизели бяха италиански, които тракаха по-зле от VAG, а турбините им свиреха като СУ-27 на пълен форсаж laugh.gif
Такова нещо не мога да взема..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

IVOtuning
Мнения: 330
Регистриран на: 13 Авг 2006 22:37
Местоположение: Испания
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Мнение от IVOtuning » 22 Авг 2010 03:47

Ауди 100/а6 2.5тди 115кс, изключителен автомобил за времето си, двигателя е почти вечен
ВАГ 1,9ТДИ 90кс или 110кс, по принцип 90кс е по-издръжлив
Нисан Алмера 2.0д 75 кс 98/99 год
може и някое 2.0 ХДИ на ПСА, 406 или пикасо за предпочитане
с Мерцедес не съм запознат....

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Дизелова Toyota vs BMW vs Mercedes

Мнение от Bass_Man » 22 Авг 2010 06:02

slowtraveler написа:.............
Тойотските дизели са що годе добри, но навярно са по-капризни към горивото и натоварването, а и са 4 цилиндрови.
...................
В тази мисъл няма почти никаква логика ! Явно нещо си бил разсеян тези дни . Съвсем сериозно го казвам !
Как може да си помислиш , че тези тотални дефорсаци на Тойота ще са по-капризни от винаги най-мощните БМВ-та в класа си и малко по-маломощните Мерцедеси ? Помисли Тойота е с много продажби и в Азия и в Африка и в Латинска Америка . А там горивата на последно място са качествени ако въобще имат някакво качество ! Също така в тези региони ги експлоатират и ремонтират хора , които в повечето случай не могат и да четат та смятай колко са капризни ! Тойота е фирма пионер при дизелите и общо взето само Мерцедес имат по-голяма история от тях ( сигурно има и още някоя ама със сигурност не е БМВ или ВАГ ) . Реално тези , които не са с високо налягане на рейка са изключително здрави и непретенциозни машини ! Сега рейките си ги знаем . Може би и точно заради това ЛК и Хайлукс са с 3.0 дизел 150 коня . Та при Хайлукс май имаше и 124-5 коня 3-ка дизел . Тези неща не ти ги пиша от манящина ! Много добре знаеш мнението ми относно дизелите .
Относно броя на цилиндрите при обеми 1-2 литра 4 цилиндровия мотор е незаменим .
Относно здравината на 2,5 TD/TDS . Ти извади доста голям късмет последния път според мен да се пробваш втори път ще е малко пресилване . Какви са основните проблеми при тях :
1. Глави - пукат се защото хората си правят оглушки и не сменяват виското на перката и водната помпа на препоръчаните интервали . След това колите лесно прегряват и става чуднотека .
2. Помпа - нашите приятели от Бош , както винаги са се постарали да направят нещата максимално скъпи и тъпи ! При TDS има един дебитомер , който реално е един потенциометър . Намира се в корпуса на помпата и плува в нафтата . Този потенциометър евентуално може да се намери от друга помпа но никога повече колата няма да има нормален празен ход или обратното . Самата помпа струва около 3000лв. , като нова . Втора употреба 500-1000лв. както дойде и не знаеш дали утре няма да спре пак . Не съм сигурен дали TD-то не беше с малко по-различна/обикновенна помпа , която можеше да се вземе от Опел Омега на доста по-добра цена .
3. Управляваща дюза около 800лв. но сравнително лесно се намира втора употреба за 200-300лв.
4. Демпферен маховик - скапва се след 200 000км и е скъп .
5. Като вървеж е несрванимо с никакъв дизел от неговото време но и разхода му е несрваним . Всеки един 4-цилиндров дизел на Тойота ще има по-малък разход !
6. Хубавото е , че е с верига и не се занимаваш с ремъци . Но ако трудно пали или се чува шум от веригата значи със сигурност е на доста километри и веригата се е поразтегнала .
Лично за мен закупуването на такава кола за служебна е тотално неоправдано . Ако ще е БМВ тези години по-добре бензинов на газ . Тези двигатели имат абсолютно безпроблемна газификация !
Също така не е лошо да се помисли за Е34 защото тези години вече са абсолютно безпроблемни и са по-широки от Е36 но са еднакво тежки и разхода е еднакъв . Но Е36 си е тясно и е пълно с детски болести.

Относно Мерцедес :
В купетата на 190-ката и 124-ката дизелите би трябвало да са доста здрави . И частите им са доста евтини и лесно откриваеми . Но пак са големи двигатели и си похарчват . Също така и държат неоправдано висока цена . В следвщата Е класа и Ц класата дизелите са доста зле . Общо взето малко преди общата рейка и след това Мерцедес пропадат в дън-земя , като качество . Общо взето след 1998-ма .

Относно Тойота :
За служебна Корола или Карина до последните преди Авенсис . Ако не не се занимавай .

Аз също съм бил пред подобна дилема и общо взето ако не искаш ВАГ отиваш на Фиат и Опел . Астра , Вектра и Омега са си железни и поради тази причина си разждясват доволно biggrin.gif . Има много изгодни Фиати Мареа ( комби ) . Преди общата рейка няма почти никакви проблеми освен традиционните досадни проблемчета по електроника и тн . Но общо взето са по-скоро дразнещи от колкото фатални . Гледал съм и съм карал Фиат Улиз , Което си е Пежо 806 или Ситроен Евазион ( и още някакво май имаше ?!? ) . Дизела си е на Пежо и е общо взето е без проблемен защото пак е тотален дефорсак , а и частите за него не са скъпи . Има данъчен кредит и е огромен и много удобен за каране . Хубавото е , че го има и 2-ка турбо бензин tongue.gif . Частите почти винаги са взаимозаменяеми . Ако не намериш нещо във Фиат отиваш в Ситроен и така . Познавам 4-5 човека с такива и общо взето нямат страшни проблеми . Един смени демпферен маховик . Другите ламбди сонди и разни датчици и бобини . Общо взето до 100лв. ремонти .
Другото , което съм гледал е Рено Еспейс . Даже бях успял да намеря един супер евтин 1992г. , с клима , дизел 2,хх литра за 1500лв. в движение и се пътуваше по чужбина с него . Нямам идея колко е здрав и какви проблеми има ама за тия пари просто няма какво да се коментира .

Общо взето е това е моя поглед върху нещата . Ндявам се нещо от този ферман да ти е полезно :thumbsup: .



ПС:
Относно 2,5 ТДИ имат доста големи проблеми с дебитомерите . Общо взето са консуматив но за мсетка на това скъп и си харчат доволно .
На ВАГ 1,9 ТДИ 90 коня е шедьовър за техните възможности . Всичко след него е на зле . Както знаем по едно време идва помпа-дюзата и ..........

ПС-2:
Разбира се нищо от горното не изключва впечатленията при огледа . Ако колата изглежда кенеф и в укаяно състояние то няма никакво значение марката и модела . Факт е , че няма богат избор на Карини и Короли .

ПС-3: Очиларките и Ц-класите трябва да се избягват защото са пълни с детски болести особенно преди 2000-та .

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 1euro и 8 госта