Страница 2 от 4

Публикувано на: 18 Авг 2010 22:08
от slowtraveler
nowyaris написа:...Колега,що не отидеш на някой квалитетен гумаджия да ти ги напомпи с АЗОТ и да забравиш.В Русе е 2 лв. на гума,в София не зная как е,обаче ако са ти читави джантите,забравяш с години.
Що ли не забравих с години гумаджийницата, като напомпах с азот?!?!
И то с нови гуми/джанти...
Като че ли основната съставка на нормалния въздух не е азот?!
Тъй-като не карам колата с еднакво натоварване, поддържам различно налягане в зависимост от нужните условия.
Като съм в града, я карам с 2.2/2.2....
При пълен автомобил извън града - чак до 2.6/3.1 (дори и малко повече до 2.7/3.2).
Когато се върна от дълго пътуване, и очаквам да карам пак в града - изпускам гумите отново до 2.2/2.2.....
Та не виждам как един 'азот' за 2лв/гумата ще ми помогне....

Публикувано на: 18 Авг 2010 22:12
от sacho7803
нито на гумаджиите са им верни "мерилките"а за бензиностанциите не ми се говори.винаги усещам налягането в гумите по возията biggrin.gif последно като сменях гуми-джанти и швестерчето от гумаджийницата ми гарантира че ми ги е направило на 2.2.да ама не......веднага усетих че возията е прекалено мека а волана леко-тегав.имам си вярна стара руска помпа-крачна---е ее ееее тя показа 1.7 mad.gif само на нея веруям biggrin.gif biggrin.gif

Публикувано на: 18 Авг 2010 22:26
от zi_zi_top
nowyaris написа:Колега,що не отидеш на някой квалитетен гумаджия да ти ги напомпи с АЗОТ и да забравиш.В Русе е 2 лв. на гума,в София не зная как е,обаче ако са ти читави джантите,забравяш с години.
Тази грешка съм я правил преди няколко години!
Азота е газ с минимално температурно разширение т.е. при горещ или студен асфалт няма промяна в налягянето и караш с препоръчаното налягане. Това е желаният ефект.
НО да забравиш за контрол и донапомпване с години е грешка. Гумата си издиша постепенно (т. нар. перспирация) и при добри гуми поне един път месечно или преди дълъг път ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да ги проверяваш и донапомпваш, което става само в специализираните сервизи за автогуми и СТРУВА ПАРИ.

Съставът на въздуха е:
* 78,084% Азот (N2)
* 20,947% Кислород (О2)
* 0,934% Аргон (Ar)
* 0,033% Вода (H2O)
Кислорода е с най-високо температурно разширение, но то не е толкова голямо. Като се има предвид процентното участие на кислорода във въздуха разликата между гуми напомпани с въздух и азот е минимална.
Помпането с азот е търговски трик и не препоръчвам на никой да се хваща на тази въдица.

П.С. Само да добавя азота е извънредно интересен елемент и нямам нищо против него.
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%B7%D0%BE%D1%82
Само не съм съгласен да ме правят на балама или на дойна крава. mad.gif

Публикувано на: 18 Авг 2010 23:02
от nowyaris
ЗИЗИ,три пъти годишно ми ги проверяват в Ником-лятно,зимно и задължителното ТО.Итрите са безплатни,а колегата дето зададе темата може да си ходи два пъти годишно в представителството зимата и лятото безплатно да му тестват цялата кола.Отделно за 74 лв.му сменяха масло и филтри,май./така ми е останало в главата/.

Публикувано на: 18 Авг 2010 23:16
от zi_zi_top
Ако гумите ти не губят налягане, то ти имаш уникалния шанс да притежаваш гуми със съвършен tubeless слой и страхотни вентили, които не пропускат и молекула азот.
Очевидно Goodyear (Hydragrip - летни и Ultragrip - зимни), с които аз карам не са добри и леко им спада налягането. Поради тази проста причина си минах на обикновен въздух! wink.gif

Публикувано на: 19 Авг 2010 07:53
от slowtraveler
nowyaris написа:ЗИЗИ,три пъти годишно ми ги проверяват в Ником-лятно,зимно и задължителното ТО.
Ако винаги караш автомобила с по един човек, или пък само в града - то това е поносимо.
Но преди дълъг/високоскоростен път ВИНАГИ проверявам налягането на гумите и го коригирам съобразно условията.
При висока скорост и ниско налягане можеш да повредиш гумата (прегряване). И ти се увеличава разхода на гориво. И колата не стои добре на пътя.
При високо налягане в града (ниска скорост) ти падат пломбите и разбиваш окачването....
Според теб производителите на автомобили са големи глупаци, щом пишат в книжките различни налягания (и то различаващи се с над 30%) за различни условия ?
Навярно е трябвало да напишат - абе караш с 2.0/2.0 без значение пълен/празен и нямаш проблем.

Публикувано на: 19 Авг 2010 09:08
от nowyaris
zi_zi_top написа:Ако гумите ти не губят налягане, то ти имаш уникалния шанс да притежаваш гуми със съвършен tubeless слой и страхотни вентили, които не пропускат и молекула азот.
Очевидно Goodyear (Hydragrip - летни и Ultragrip - зимни), с които аз карам не са добри и леко им спада налягането. Поради тази проста причина си минах на обикновен въздух! wink.gif
Гумите са си Дънлопа,дето си дойде с тях от магазина.Купих си две джанти и сложих за зимата две Ласси зимни за отпред.Джантите не са нови,само гумите и вентилите.И те с Азот.Наскоро ги гледах в Гаража-напомпани са си.Не спадат от стоене.Друго не знам.Преди морето си ходих в Тойота за безплатното лятно оглеждане-ако там нещо са помпили-не знам. unsure.gif

Публикувано на: 19 Авг 2010 10:43
от Vesko
slowtraveler написа:Според теб производителите на автомобили са големи глупаци, щом пишат в книжките различни налягания (и то различаващи се с над 30%) за различни условия ?
Навярно е трябвало да напишат - абе караш с 2.0/2.0 без значение пълен/празен и нямаш проблем.
Явно производителите на Лексъс са искали да улеснят максимално водачите им. Четох си книжката преди малко и там за пълно/празно няма разлика в налягането на гумите. Табличката е само с два реда: скорост над 160км/ч и скорост до 160км/ч. biggrin.gif

Публикувано на: 19 Авг 2010 12:23
от nowyaris
Vesko написа:
slowtraveler написа:Според теб производителите на автомобили са големи глупаци, щом пишат в книжките различни налягания (и то различаващи се с над 30%) за различни условия ?
Навярно е трябвало да напишат - абе караш с 2.0/2.0 без значение пълен/празен и нямаш проблем.
Явно производителите на Лексъс са искали да улеснят максимално водачите им. Четох си книжката преди малко и там за пълно/празно няма разлика в налягането на гумите. Табличката е само с два реда: скорост над 160км/ч и скорост до 160км/ч. biggrin.gif
Всички ръководства са така.Аз на буовете пълни-празни-"цетките" на 3.5 .То при тях комфорт няма.Верно е ,че ако са по-меки гумите /например 3.0/ почва да ми дават преразход.

Публикувано на: 19 Авг 2010 12:37
от slowtraveler
nowyaris написа:....Всички ръководства са така.....
Не във всички ръководства са така....
На Авенсиса беше разделно (имаше си схемичка на вратата на жабката).
На сегашните ми коли също така налягането е разделено в зависимост от натоварването.

Публикувано на: 19 Авг 2010 12:55
от Raya
Vesko написа: Явно производителите на Лексъс са искали да улеснят максимално водачите им. Четох си книжката преди малко и там за пълно/празно няма разлика в налягането на гумите. Табличката е само с два реда: скорост над 160км/ч и скорост до 160км/ч. biggrin.gif
И при Селиката е така. Може би производителят е преценил, че Лексуса и Селиката няма да я напълнят със 6-7 човека в салона и половин тон в багажника biggrin.gif

Публикувано на: 19 Авг 2010 13:45
от valen_tin
много ме изкефи съдържанието на въздуха .... значи вългероден диоксид няма във въздуха ... biggrin.gif


трябва си на всеки 2 седмици + преди голям път да се проверяват.
дори да не изпускат ... температурните разлики не са за подценяване, особено пролетно и есенно време. На мен ми се е случвало не веднъж да ги напомпам на 2.2 и после като ги проверя да са 3.2 само защото е станало жега.

Публикувано на: 19 Авг 2010 13:59
от slowtraveler
valen_tin....
Ами виж колко е смъртоносното съдържание на СО2 и ще разбереш дали има много СО2 в атмосферата (ще видиш колко нули има след десетичната запетая в процентното съдържание във въздуха)...
Иначе за останалото си прав...

Публикувано на: 19 Авг 2010 14:24
от Scott
slowtraveler написа:...виж колко е смъртоносното съдържание на СО2 и ще разбереш дали има много СО2 в атмосферата ...
Едно време на СО2 му викахме въглероден двуокис и неговото съдържание в сух въздух е 0.03% (колкото Зизи е посочил за водата, предполагам поради правописна грешка, защото процентните съдържания се мерят на 'сух' въздух tongue.gif)
А ти сигурен ли си че не бъркаш СО и СО2...

Re: Налягане в гумите

Публикувано на: 19 Авг 2010 14:59
от nowyaris
hyankov написа:Много бърз въпрос, тъй като утре ми предстои дълъг път - гумите на Авенсиса с какво налягане трябва да бъдат? 31 PSI на предните и задните ли?

Мерси
Човека просто си питаше.Всъщност какво е това PSI ?Иначе сте много начетени всички,свалям Ви шапка.