Страница 2 от 9

Публикувано на: 06 Юли 2010 06:36
от rashkov
Ако си ходил в тези страни сигурно си видял, че хората използват за по-големи разстояния високоскоростни влакове (TGV, Eurostar и др), а не се утрепват от шофиране.
За сравнение Париж - Лион: 1-ви вариант по магистралата с кола 5+ часа; 2-ри вариа.........
Ами имам поне 50 000км като шофьор из "тия" страни и имамнаблюдения. Те имат по 40-60млн. население и както ТЖВ-то е претъпкано, така точно аутобана Париж-Лион 3-те ленти са като Цариградското в петък следобед посока Плоедив. Всеки е натъпкал семейството вътре, 2 колела на стойка отзад и цепи със 160.

Прав си, че си противореча в известен смисъл, но аз съм купувал и докарвал коли в БГ и истината е , че колите тип "мини-ван" са средно на по 40-50к км/годишно.

Публикувано на: 06 Юли 2010 14:43
от COSTA
определено Д4Д 2.2. такова карам вече 45к. и нямам грижи, тих пъргав мотор с нисък разход.
Авенсиса който карах преди това бе с 2.0 двигател и харчеше повече и бе по-шумен.
Ако полагаш елементарни грижи за колата си няма да имаш проблеми

Публикувано на: 15 Юли 2011 17:43
от min4o_79
А какво ште кажите за 1.4 д4д добар ли е като мотор гледам разхода ми допада идеално

Публикувано на: 15 Юли 2011 17:58
от juvefen
min4o_79 написа:А какво ште кажите за 1.4 д4д добар ли е като мотор гледам разхода ми допада идеално
Аз съм с 2,0 и ми е малко тромав, пък си представям какво ще е с 1,4. Освен това Версото е по - тежко като купе, иначе двойката на дълго пътуване е ОК.

Публикувано на: 29 Юли 2011 20:37
от Тенкю
Здравейте. Имам Тойота Корола Версо 2002г., 2000 куб., 4d4.
Искам да ви попитам този модел помпа-дюза ли е, и понеже маслото ми е за смяна, какво масло трябва да му сложа.
И каква му е горе-долу цената.
Брагорадя ви предварително smile.gif

Публикувано на: 29 Юли 2011 20:49
от Rudy
Тенкю написа:Здравейте. Имам Тойота Корола Версо 2002г., 2000 куб., 4d4.
Искам да ви попитам този модел помпа-дюза ли е, и понеже маслото ми е за смяна, какво масло трябва да му сложа.
И каква му е горе-долу цената.
Брагорадя ви предварително smile.gif
С 4d4 няма много колеги във форума, ама ако все пак е D4D не е помпа дюза, а комън рейл.

Публикувано на: 29 Юли 2011 20:51
от Тенкю
Грешката е моя - D4D е.

Публикувано на: 29 Юли 2011 21:00
от Тенкю
Жена съм, и много не разбирам laugh.gif
За това задавам такива въпроси. Онзи ден ми я докараха от Италия, и трябва да и се сменя маслото. Дизел е, но те знаех дали е помпа-дюзи.
А какво точно значи " комън рейл" :help:

Публикувано на: 29 Юли 2011 22:46
от Bass_Man
А знаеш ли какво е помпа-дюза ? tongue.gif
Аве уж жените са по-старателни и поназнайват по някой език :whistle: common rail = обща рейка . Ето от този линк може да го видиш нарисувано :
http://www.google.bg/search?q=common+ra ... 80&bih=861

Ето ти на помпа-дюза:
Изображение

Изображение

Ето някой интересни факти :

Diesel engines were first developed by Rudolph Diesel around 1893. While there were refinements in the design, the next major advance in diesel engine technology was the common rail direct fuel injection system. The common rail system prototype was developed in the late 1960s by Robert Huber of Switzerland, Dr. Ganser at the Swiss Federal Institute of Technology in Zurich and Dr. Shohei Itoh and Masahiko Miyaki, of the Denso Corporation, a Japanese automotive parts manufacturer. Firstly used for large enginces for trains and ships, The Denso Corporation were the first to develop a Common Rail Fuel System for trucks, first using it on the Hino Rising Ranger truck sold in 1995.

Development on the smaller engines required for cars took a little longer, and the invention of modern electronic engine control units (ECU) allowed each injector to be controlled electronically rather than mechanically. This was extensively prototyped in the 1990s, with collaboration between Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat and Elasis. After research and development by the Fiat Group, the design was acquired by the German company Bosch for completion of development and making suitable for mass-production.

The first passenger cars to use the common rail system were the 1997 Alfa Romeo 156 1.9 JTD and the 1997 Mercedes-Benz E 320 CDI.

The most significant change since 1997 has been the move away from simple electrical solenoid motors to control the valves to more accurate piezoelectric control (similar to those used in ink jet printers). to give even finer levels of control.


Pumpe düse (PD) is a quite rare beast, because in the world of diesel cars, it's only the Volkswagen Group that uses this technology for cars. The name Pumpe Düse is German for Pump Metering. This refers to the PD unit being an all-in-one assembly comprising the high pressure pump (that pressurises fuel to injection pressure) and the injector (which injects the pressurised fuel into the engine cylinder).

There is one complete pump düse assembly (otherwise known as a unit injector) on the cylinder head for each cylinder, and the pump part of the PD is driven by a camshaft in the cylinder head (usually the same camshaft that operates the engine's own cylinder valves), or by a hydraulic oil pressure system.

Публикувано на: 30 Юли 2011 07:38
от Тенкю
Много благодаря blush.gif

Re: Тойота Корола Версо дизел 2.0 или 2.2 - мнения?

Публикувано на: 03 Авг 2011 11:12
от bstavrev
didog написа:....
2.2D-CAT моторът върви уникално. Почва да тегли от малко над 1200 об. Шумът на празен ход е много нисък, няма вибрации...много е лесно да объркаш, че под капака има дизел.
Задължително климатроник.
Навигацията в D-CAT-а е различна от тази в другите Версота, самата кола е мейд ин джапан. Навигацията чеп за зеле не става от нея, в София има 3 улици...виж в Гърция Солун си го имаше целия. От Тойота искаха някви луди пари (примерно 800 лв.) за нови карти. Също така камерата за заден ход конкретно на модела, до който аз имам допир не работи. Не се появяват линиите, работи си само като камера и се наложи да се сложи допълнително парктроник.
Иначе колата е страхотна, мен лично ме радва повече от новия Авенсис.

Не знам дали покупката на D-CAT втора употреба е добра идея.
Успех.

смяна на масло

Публикувано на: 15 Яну 2012 19:07
от edmondantes
Здравейте, скоро си купих Корола версо 2.2 136к и трябва да сменям маслото. Колата е на 90 000км. Та въпросчето ми е някой би ли ми казал какво масло да сложа, абе с една дума нищо почти не знам, колко литра трябват колко струват филтрите нещо като информация да получа за да не ме качат на върбата:).За сега нямам възможност да отида в сервиз на Тойота и сигурно ще отида в друг сервиз, знам че там ще ми кажат кое-какво-колко, но аз просто искам да се информирам. Благодаря предварително wink.gif

Публикувано на: 15 Яну 2012 19:20
от zi_zi_top
Моето мнение, е че точно първото ТО на такъв автомобил е силно препоръчително да го направиш във ТМ Ауто. Ако искаш си занеси твое масло и филтри. Няма да ти откажат да ги сложат.

korola verso 22 d4d

Публикувано на: 20 Яну 2012 23:06
от иво конов
наскорокупих Корола версо 2.2 д4д - върната от лизинг - 2006 г. на 338000 километра. В началото бях много скептичен но колата работи и върви перфектно, смених маслото с кастрол 5w40 - 4,8 литра

Публикувано на: 20 Яну 2012 23:09
от LEXUS
На колко километра.Правилно ли си го изписал.