Страница 2 от 4

Публикувано на: 04 Юли 2010 22:46
от Vesko
Според http://www.toyota-tech.eu/Aim.aspx няма оригинален такъв модул.

Публикувано на: 04 Юли 2010 22:58
от diesel_power
Това оригинално го има за американския пазар.Ако не се лъжа само приуса може да се програмира като функция,защото съм виждал такъв който беше с автоматични дневни светлини без да има нищо допълнително по него.

Публикувано на: 05 Юли 2010 08:09
от Vesko
Дори и някои европеиски модели имат тази функция. За виси автомобила за кой пазар в европа е произведен. В някои страни на европа шофирането с включени къси светлини през деня е задължително :)

Публикувано на: 05 Юли 2010 09:56
от Yuli
Проучил съм нещата за Е15.

Оригиналният ДРЛ е друг ключ за светлините-в случая при мен той е в лоста за мигачите и включва късите светлини на пълна, а не на понижена мощност. Това е опция за конкретни държави. Няма обаче опция за сезонно включване - имаш постоянен ДРЛ. Аз съм се спрял на модул който да редуцира дългите а не късите (който до сезона на фаровете ще поставя). И без това до края на живота на колата едва ли ще успея да изхабя ресурса и на една крушка в тях. Връзването става след релето и няма никаква опасност за колата дори и релето да сработи паралелно с модула - просто фара ще светне на максимум.

:thumbsup: В случая аз съм за неоригинален!

Имах идея за себе си да направя така, че дългите да работят последователно за което е нужно само едно подходящо реле но се отказах поради необходимостта от интервенция по кабелите в зона където поне при мен ще остане влагонезащитено. Ако това можеше да се случи в купето или кутията с предпазителите вече щях да съм готов. Неоригинален ДРЛ ще позволи за моята корола връзките да са в купията с предпазители.

Публикувано на: 05 Юли 2010 15:39
от a_stankov
Me4oKyX написа:Направи си DRL да са ти халогените примерно... Дългите много тъпо светят и дразнят насрещните, защото дори на 50%, тези фарове концетрират светлината напред и нагоре..... А защо просто не си сложиш AUTO модул за късите светлини ?!?! Хем ще светват сами след 10-тина сек, след като запалиш, като загасиш пак ще светят 10-тина сек примерно :thumbsup:
50% са твърде много.При фарове в добро състояние 20% са напълно достатъчни.

Изображение

Тук и двете са на 20%.

Мой модули до сега са монтирани на Авенсис - 98
Авенсис - 2004 година и на една Корола 2004.Никакви проблеми до сега.

При монтажа не се прекъват никакви кабели от фабричната инсталация, за времето което сте го монтирали със същата лекота може да го демонтирате без никакви поражения по инсталацията на автомобила.
zi_zi_top написа:Единственото нещо, което смятам, че е куцо в тези модули е идеята да свържеш с един кабел двата предпазителя на дългите светлини.

Това, че самият модул си има предпазител на захранването не намалява ефекта от това свързване.

Сега като си мисля по този въпрос имам идея модула да се дублира. Или като се монтират два модула всеки за по един фар, или като производителят вложи два димера с общо управление в един модул.
Ще му подхвърля идеята на Станков.
Няма проблем от обединяването, това с нищо не променя фабричната инсталция за светлините на автомобила, стига да се направи на подходящото място.
Yuli написа:Аз съм се спрял на модул който да редуцира дългите а не късите (който до сезона на фаровете ще поставя).
Принципно дали къси или дъги светлини разликата е само в големината на редуцираното напрежение.Ефекта който при дълги го постигаш с 25%, при къси ти трябват 50%.Това е заради конструкцията на стъклото или рефлектора на самия фар на автомобила.

Аз лично съм с ксенон на късите и DRL модул на дългите настроен на 20%.Така вече 2 години с ДРЛ де , с ксенона от по-скоро.

Публикувано на: 05 Юли 2010 15:53
от Yuli
a_stankov,
Би ли поставил някоя снимка на твоя модул, да го преценя как изглежда и колко е голям и може да си поръчам от тебе. Платка с жички не бих си купил защото такава мога и сам да сътворя...

Публикувано на: 05 Юли 2010 16:16
от a_stankov
coolone написа:Колега ето нещо което ми попадна скоро докато и аз търсих такава благинка DRL: http://auto-ags.hit.bg/drl.html
Измислено е добре, има модули поддържащи ксенон т.е. къси светлини редуцирани на 20-50% + функция ''изпрати ме до вкъщи''
Това ако си го поръчаш фабрично струва мама и тати, цифрата е с три нули :whistle: Аз мисля да го вържа на халогените

А относно принципа на работа - мисля че редуцира тока, не напрежението към товара (крушката) Това става чрез шунтиране, но не на 100%, така че няма ядове нещо да се запали, тъй като модула изпълнява вторична верига, която си е обезопасена с предпазител :thumbsup:

Поправете ме ако греша
Ксеноновите светлини не подлежат на димериране.При тях или 100% или нищо.Могат да се димерират с намалена мощност единствено халогенните светлини.
Yuli написа:a_stankov,
Би ли поставил някоя снимка на твоя модул, да го преценя как изглежда и колко е голям и може да си поръчам от тебе. Платка с жички не бих си купил защото такава мога и сам да сътворя...
Изображение

Пробвал съм преди в кутия и сега в термошлаух.Термошлауха предпазва от вибрации елементите по платката, иначе за безпроблемна работа се налагаше укрепване на елементите със силикони, епоксидни смоли и други.Което пък от своя страна носеше други по сериозни негативи.С течение на времето термошалуха се наложи като по-добрия вариант спрямо кутииката.

Публикувано на: 05 Юли 2010 17:16
от valen_tin
защо не си карате направо на къси ?

аз така или иначе го правя, защото излизам от подземен гараж всеки ден ...

1. виждат се със сигурност
2. късите определено не заслепяват през деня
3. най-много да спестите някоя и друга крушка, ако сте с ксенон доста време ще изкара, с нормална крушка, ми те са достатъчно евтини и лесно да си носиш резерва (а и ги продават навсякъде).

Публикувано на: 05 Юли 2010 17:29
от baba_metca
Аз като питах в Тойота за моя Авенсис, имаха модул, който е само за късите светлини. И единственото което прави е май да ги пусне след като се запали двигателя и нищо повече. Е да ама на мен късите ми трябват повече от дългите, а едно такова светене и през деня означава, че късите ще ги сменям през няма и 6 месеца, а комплект-а излиза 30лв на Осрам и 57лв на Тойота (които не ги знам на коя фирма са, нито колко изкарват). Аз лично предпочитам дългите, защото и да изгори нещо, няма да ми е фатално, а ако ми изгори къса вечерта, ще е доста неприятно. В Пазарджик ми искаха 74лв за този модул, като това включва и монтажа. Предимството е че не се включва режима на таблото за фарове (който обикновенно хората си го държът на намален спрямо нормалното).

Незнам обаче законово кое е по-добре. Защото ако ти светят дългите или халогените през деня и ще те глобят, пък ти върви доказвай, че имаш модул и той е издържан в нужните стандарти. Докато това от Тойота е легално, защото светят късите. Тук може би "a_stankov" трябва да се намеси, като "представител" на такива изделия.

Публикувано на: 05 Юли 2010 21:21
от jim_beam
baba_metca написа:...И единственото което прави е май да ги пусне след като се запали двигателя и нищо повече. Е да ама на мен късите ми трябват повече от дългите, а едно такова светене и през деня означава, че късите ще ги сменям през няма и 6 месеца, а комплект-а излиза 30лв на Осрам и 57лв на Тойота (които не ги знам на коя фирма са, нито колко изкарват). ...
аве човек ти четеш ли изобщо кой какво е писал по темата?
ape виж по-горе откога карам с дневни светлини-къси ориг. тойота и всички крушки са ми още оригиналните! 42 месеца и 76k!!! много ясно че пак ще си взема от тойота,а не от практикер или от бай китаец.с ментета няма и толкова да изкараш!

ps:късите на рав4.3 са цокъл h11!

Публикувано на: 05 Юли 2010 22:37
от a_stankov
Отношение на закона за движение по пътищата към DRL светлините -
..Чл. 70. (1) При движение през нощта и при намалена видимост моторните превозни средства и трамваите трябва да бъдат с включени къси или дълги светлини, габаритни светлини и светлина за осветяване на задната табела с регистрационния номер.
..(3) Моторните превозни средства през периодите:
1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;
2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.
и допълнителна разпоредба към закона-
.§ 6. По смисъла на този закон:
..59. “Дневни светлини” са светлини, предназначени за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно средство при движението му.
Скоро ще имам модул който ще може да се свързва към късите или към дългите светлини - по избор на ползвателя като ще може да ги управлява с редуцирано напрежение -20%,30%,40%,50%.Също и модул който може да управлява късите светлини на 100% със плавен старт на светлините.Но принципно няма смисъл от къси на 100% , тъй като и на 50% вършат същата работа и визуално изглеждат еднакво.

С плавния старт на светлините живота им се увеличава неколкократно.За дневно шофиране къси светлини на 50% визуално не се различават от къси светлини на 100%.Според ЕК(европейската комисия) използването на задни габаритни светлини заедно със дневните светлини е не препоръчително защото увеличава риска от ПТП.Имам и решенията на ЕК по този въпрос.Ще ги изтровя и ще дам линкове към тях.Който му е интересно да чете.

С модули монтирани на дългите светлини карам двете си коли вече почти втора година.Проблеми с органите на реда съм нямал.

П.П. Ето ги и линковете ЦЪК ЦЪК

Публикувано на: 05 Юли 2010 22:56
от jim_beam
a_stankov написа:....Но принципно няма смисъл от къси на 100% , тъй като и на 50% вършат същата работа и визуално изглеждат еднакво.

...

всичко друго добре,но с това твое мнение не мога да се съглася.това е все едно да караш на габарити,ако мислиш,че някой пешеходец ще те забележи по отдалече много се лъжеш.
доказателство за това е т.н. дневна светлина на бмв,това е някакъв виц,не мога да си обясня,как са им разрешили да го узаконят.по-скоро е нещо като доброволно не толкова рационално решение тип ташак.
при новите LED технологии се прави яркост по-голяма от на късите,на 50% няма голям смисъл,това може да е решение само за дългите,понеже насочването вече е друго.това е моето мнение по въпроса!

Публикувано на: 05 Юли 2010 23:04
от a_stankov
jim_beam написа:
a_stankov написа:....Но принципно няма смисъл от къси на 100% , тъй като и на 50% вършат същата работа и визуално изглеждат еднакво.

...

всичко друго добре,но с това твое мнение не мога да се съглася.това е все едно да караш на габарити,ако мислиш,че някой пешеходец ще те забележи по отдалече много се лъжеш.
доказателство за това е т.н. дневна светлина на бмв,това е някакъв виц,не мога да си обясня,как са им разрешили да го узаконят.по-скоро е нещо като доброволно не толкова рационално решение тип ташак.
при новите LED технологии се прави яркост по-голяма от на късите,на 50% няма голям смисъл,това може да е решение само за дългите,понеже насочването вече е друго.това е моето мнение по въпроса!
Ако придобиеш съвсем малки познания за човешкото зрение ще разбереш ,че съм прав.

Ще ти дам един жокер - човешкото зрение и слух са логаритмични.

Публикувано на: 06 Юли 2010 10:49
от valen_tin
е то най-добре е да са мигащи, ама нали се сещаш каква лудница ще настане biggrin.gif

Публикувано на: 06 Юли 2010 12:57
от a_stankov
valen_tin написа:е то най-добре е да са мигащи, ама нали се сещаш каква лудница ще настане biggrin.gif

Мисълта ми беше, че 20, 30, 50% процента разлика в оптичната мощност човешкото око не може да я регистрира.За това и много преди навлизането на LED технологиите, се използваха за дневни светлини някои от основните светлини на автомобила с редуцирана мощност.Хем върши работа хем не харчи много енергия.