най икономична тойота

Заключено
nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 27 Юни 2010 09:03

Dizzle написа:1.4 Д4Д

градско с настъпване - 6,5л
градско икономично - 5,2/5,5 с включен климатик + фарове
извънградско около 80км/ч- 4,5,към 120 - 5

т.е.

градско средно 6л/100км - 15лв /100км
извънградско ~11лв

сега като вдигнаха нафтата в града стъпва на кантар с газовата уредба
Да,ама като се задъни става като Жигула.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6187
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Мнение от slowtraveler » 27 Юни 2010 09:10

zi_zi_top написа:Слоу, честно ти казвам не си спомням нещо да ме е дразнило или притеснявало при 4000-4500 об/мин.
Имах предвид, че май имаше няколко колеги тук във форума, които след такова каране имаха сериозни проблеми и си продължаваха пътя с пътна помощ...
Иначе по самата тема - напълно съм съгласен с nowyaris...
Дизела е по-икономичен, и то не заради по-ниските обороти, а заради по-калоричното гориво. Но пък е по-капризен като цяло...
А започнаха да му слагат турбо, защото атмосферка дизел си бе умряла кобила отвсякъде - не ставаше за нищо...
Практически дори и в момента при еднакъв обем на двигателя, турбо-дизела има еднаква мощност с атмосферен бензин..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 27 Юни 2010 09:20

Мисля, че и сравнението на въртящия момент не е за пренебрегване. Мощността не е единствения показател, отразяващ динамичните характеристики на автомобила.

При съвременните дизели въртящият момент е много голям и това дава отличен старт и възможност за бързо превключване на предавките.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 27 Юни 2010 09:39

nowyaris написа:Да,ама като се задъни става като Жигула.

За съжаление си много прав,но това благодарение на "контрола" на горивата в БГ. Мисля обаче,че с добра нафта дизеловия ДВГ би изкарал доста повече от бензинката

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6187
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Мнение от slowtraveler » 27 Юни 2010 09:54

zi_zi_top написа:Мисля, че и сравнението на въртящия момент не е за пренебрегване. Мощността не е единствения показател, отразяващ динамичните характеристики на автомобила.

При съвременните дизели въртящият момент е много голям и това дава отличен старт и възможност за бързо превключване на предавките.
Това е от 'онея' теми, които нямат край...
Чисто математически мощността е функция от въртящия момент и оборотите.
Т.е. ако имаш два двигателя с еднаква мощност, но различен въртящ момент нещата биха изглеждали така: единия двигател ще е с огромен въртящ момент, но ниски обороти. А другия - високи обороти, но нисък въртящ момент. Ако искаме двата двигателя да въртят агрегат (например гумите на колата) с еднакви обороти, то на изхода на трансмисията и двата двигателя ще имат ЕДНАКЪВ въртящ момент (въртящия момент се дели на предавателното число на трансмисията).
Усещането за 'пъргавина' на дизела идва не заради горивото или големия въртящ момент, а заради типична 'турбо'-крива на мощността, която е характерна за всеки турбо-мотор с рязко покачване на мощност/въртящ момент след турбо-дупката заради работата на турбината. И това е характерно и за бензиновите турбо-двигатели - наддува рязко се покачва до една стойност и стои там...
Докато при атмосферните двигатели покачването на кривата е доста по-плавно, и стойностите се достигат при по-високи обороти...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 27 Юни 2010 10:05

Dizzle написа:
nowyaris написа:Да,ама като се задъни става като Жигула.

За съжаление си много прав,но това благодарение на "контрола" на горивата в БГ. Мисля обаче,че с добра нафта дизеловия ДВГ би изкарал доста повече от бензинката
Би изкарал какво,градски?За повече километри не съм съгласен.Зависи от поддръжката.Просто дизела е за дълги кирии-там е несравним като разход и вървене.При основно градско бензина е за предпочитане.И при състезателите-джигити.

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 27 Юни 2010 10:43

nowyaris написа:
Dizzle написа:
nowyaris написа:Да,ама като се задъни става като Жигула.

За съжаление си много прав,но това благодарение на "контрола" на горивата в БГ. Мисля обаче,че с добра нафта дизеловия ДВГ би изкарал доста повече от бензинката
Би изкарал какво,градски?За повече километри не съм съгласен.Зависи от поддръжката.Просто дизела е за дълги кирии-там е несравним като разход и вървене.При основно градско бензина е за предпочитане.И при състезателите-джигити.
Така си знам аз от едно време-че дизеловия двг е по-здрав. Доколко това се отнася и за новите двг бъкани с електроника и прекалено фини части тепърва ще разбера.А за градското - дизела определено е по-икономичен в и извън града,затова взех Д4Д ,а не защото съм някакъв върл фен на печките

Аватар
mitkoa
Мнения: 328
Регистриран на: 28 Окт 2008 17:45
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от mitkoa » 27 Юни 2010 10:46

slow,
Всъщност пъргавина аз го дефинирам като движение на предмет и засилване или намаляване на скоростта на движението на този предмет.Не максимално движение, не и движение от покой.Или в случая примерно показателят 80-120 км/ч.Тук изобщо не е измамно и дизелите са по пъргави, за това говори сухата статистика.
За градско движение не виждам защо не са удобни дизелите също.
Ако е за затоплянето.....ми има печки, човек може да си добави ако иска, щом бавното затопляне на купето толкова му пречи.
А на теория може 1000 неща да се кажат, в реалността:

2.0 Valvematic 2.2 D-CAT (DPF)
152 к.с. 150 к.с.
Multidrive S Multidrive S
бензин дизел

Покупна цена: 55 600 59 050
Макс.скорост: 200 205
Ускорение (0-100 км/ч) 10с 9,5с
80-120 няма данни - но съм сигурен, че на този показател ще е най-голяма разликата.в ползва на дизела...Та нека дизелите са за кораби и промишлени цели.

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 27 Юни 2010 10:50

Та най-общо казано - най-икономично е айгото и Ярис 1.4 д4д според мен

Аватар
mitkoa
Мнения: 328
Регистриран на: 28 Окт 2008 17:45
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от mitkoa » 27 Юни 2010 10:56

Dizzle написа:Та най-общо казано - най-икономично е айгото и Ярис 1.4 д4д според мен
+1

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6187
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Мнение от slowtraveler » 27 Юни 2010 11:05

Ярис 1.4 D4D, Prius... :thumbsup:
OFFTOPIC
***
mitkoa,
80-120 е съвсем измамно, че дизелите са по-пъргави...
Ако си забелязал сухата статистика в 90% от случаите се прави на фиксирана предавка. Докато за бензинката обикновено би била удобна една предавка надолу в същия скоростен диапазон...
За градско движение (кратки преходи) дизелите не са удобни не заради липсата на комфорт, а заради бавното достигане на работна температура на дизеловия двигател.
Освен това се прави некоректно сравнение на атмосферна кола с турбинирана такава. Разликата е в кривите на мощността - при турбо-двигателя мощността идва по-рано и се разгъва по-равномерно..
Бас държа, че една 1.4 турбо бензинка без проблем би накъсала една 2.2 турбодизелова кола ако са с еднаква мощност..
За справката, която си дал - явно има различни настройки на трансмисията (нормално, заради различния работен диапазон на обороти на бензинката и дизела).. Не вярвам бензинката да не може да вдигне поне 210км/ч с тази мощност, ако не е отрязана откъм трансмисия.
При мен с бензинката 147к.с. теоретичната максималната скорост е 214км/ч (реалната - над 217км/ч), а ускорението 0-100 е около 9.8-9.9....
***
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 27 Юни 2010 11:13

slowtraveler написа:Ярис 1.4 D4D, Prius... :thumbsup:
Prius-а още преди години го сравниха с БМВ М3 и даде разход нещо от рода на 17мили за галон. БМВ-то - 19(440 hp)! Хората си го казаха- не е важно какво караш,а как го караш! ето и линк:

http://www.youtube.com/watch?v=dKTOyiKLARk

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6187
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Мнение от slowtraveler » 27 Юни 2010 11:17

Dizzle, отново достигаме до 'тестване на дадено изделие в условия, за които то не е пригодено'...
Приуса твърдо не е за юркане със заварена газ и рязко спиране...
Преимуществата му са другаде и затова ефекта се усеща при други режими..

П.С. ето скрийшот от лога на GPS-а от мудната бензинка laugh.gif
Прикачени файлове
log.jpg
log.jpg (52.05 KiB) Преглеждано 1969 пъти
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mitkoa
Мнения: 328
Регистриран на: 28 Окт 2008 17:45
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от mitkoa » 27 Юни 2010 11:47

Бас държа, че една 1.4 турбо бензинка без проблем би накъсала една 2.2 турбодизелова кола ако са с еднаква мощност..


БМВ - 335i -Twinturbo гордостта на БМВ, двигател на годината, носител на престижни награди.
БМВ - 335д - Twinturbo - просто си върви и харчи малко без излишни реклами.
Обеми на двигателите еднакви.

335i 335d
Макс скорост: 250 250
Ускорение 0-100 км/ч: 5.6 6.0
Ускорение 0-1,000 м (сек): 24.6 25.2
Разход градско: 3л. в полза на дизела.

Минимални разлики в динамиката.И е интересно 0-1000 м.Само 0.6 сек....при положение, че от 0-100 км/ч имат разлика от 0.4 сек.....а при 0-1000 м финишират сигурно със 220 км/ч .....то от 100 км/ч нагоре двете коли вървят еднакво.Или там на пътя, където ти е по-важно за изпреварване, доускорение....на магистралата.....двете коли са еднакви.

Нямам претенции, че бензинките не са по-добри, особено с турбо, но да се каже, че дизелите са само за промишлени цели или само ни се струва, че вървят, а това да е измамно от турбо лага, не е коректно.
Последно промяна от mitkoa на 27 Юни 2010 11:51, променено общо 1 път.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 27 Юни 2010 11:48

slowtraveler написа:Ярис 1.4 D4D, Prius... :thumbsup:
OFFTOPIC
***
mitkoa,
80-120 е съвсем измамно, че дизелите са по-пъргави...
Ако си забелязал сухата статистика в 90% от случаите се прави на фиксирана предавка. Докато за бензинката обикновено би била удобна една предавка надолу в същия скоростен диапазон...
За градско движение (кратки преходи) дизелите не са удобни не заради липсата на комфорт, а заради бавното достигане на работна температура на дизеловия двигател.
Освен това се прави некоректно сравнение на атмосферна кола с турбинирана такава. Разликата е в кривите на мощността - при турбо-двигателя мощността идва по-рано и се разгъва по-равномерно..
Бас държа, че една 1.4 турбо бензинка без проблем би накъсала една 2.2 турбодизелова кола ако са с еднаква мощност..
За справката, която си дал - явно има различни настройки на трансмисията (нормално, заради различния работен диапазон на обороти на бензинката и дизела).. Не вярвам бензинката да не може да вдигне поне 210км/ч с тази мощност, ако не е отрязана откъм трансмисия.

***

много точно изказване браво slow!
да дам точно един пример с посочения от теб турбо 1.4 бензин в актуалния абарт 160 к.с. изпълнение.един приятел го взе преди 1-2 месеца,ракета е!та същия човек има туарег 5.0 V10 тди с 317к.с. е мисля че е ясно коя кола ще прескочи другата на старта,макар че става въпрос за съвсем различни коли и тегло.
друг приятел има s-класа V6 бензин с къде 280 к.с. дават му 4-5с. от 0-100km/h и той няма шанс срещу абарта.
нямам за цел да сравнявам чушки с домати,но тия сравнения еластичност и подобни са абсолютно непотребни.

ps: @mitkoa ставаше въпрос за атмосферните дизели въпросното изказване,с турбо нещата се промениха.
Последно промяна от jim_beam на 27 Юни 2010 11:55, променено общо 2 пъти.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта