Страница 2 от 3

Публикувано на: 27 Юни 2010 15:12
от drbr
Благодаря на всички отзовали се! Сигурно повечето сте прави. За съжаление на мен професията ми е такава: дълго да наблюдаваш, бързо да действаш и най-първо да не грешиш. Както и да е - много дълго вече са ме учили на страх от грешки, затова искам всяка работа да си намира майстора. Лошо или не поради липса на време го потърсих във форума. А сега подред:
Драги Руди, казано ми бе да провера в големият талон какво пише на рамата. Там пред номера на рамата няма букви, но пред М1 пише J. С SB започва VIN, което реших, че е друго. Между другото колата е комби! Нейсе, благодаря за информацията.
Любопитно е за всички какво стана. Сипах половината STP преди да опитам да паля. Тръгна почти нормално. Стигнах Лукойл - уж златната среда за бг нафта - без да ми светне "замърсяване". Когато отварях капачката на резервоара отвътре изскочи газ под налягане - добавката явно нещо е задействала. От притеснение съм взел съседният пистолет и съм сипал няколко литра... бензин. sleep.gif Много рядко правя такива грешки! После разбрах, че може /и дано да е!/ за добро. Долях цялата добавка и нафта до отказ. Стана шербет... Изминах 50 км - такава работа имах! - с впечатлението , че бавно се подобрява шум и мощност. Все още трака като тракторче, но не млъква на малки обороти и ускорението се постига със спадащ харч. Дано това да е краят на всички запушвания! Защото е истина, че форумът ми помогна повече от доверените майстори, които казаха:"Обади се другата седмица!" Грешките са си за моя сметка, но аз и така 4 дена можех да си вися на Околовръстното...

Публикувано на: 27 Юни 2010 16:49
от Bass_Man
Няма проблеми , че си налял бензин стига да не е 50 литра tongue.gif !

Публикувано на: 27 Юни 2010 19:01
от Rudy
drbr написа:...Между другото колата е комби!...
грешката е поради заместването на твоите ХХХХ с цифри, но ти сигурно си знаеш цвета и че е комби?

За аудио-компютърен съвет

Публикувано на: 09 Окт 2010 15:39
от drbr
Драги Руди, първо докладвам, че двигателят се изчисти, а вероятно и горивопроводите. Разбира се не оставям нафтата да спадне под 1/4 от резервоара и сипвам само от ОМV. Извинявай, но сега имам друг въпрос, който е по-скоро за комфорт...
Моделът Тойота, който ти така добре разшифрова по-горе /нали колата е без упътване/ има вградена аудиосистема. Общ дисплей с компютъра. Няма вграден CD плейър, а касетофонът не работи. Като се забиеш по планините радиообхват няма. Може да звучи тъпо, но дългият път си иска музика. Можеш ли да ме посъветваш каква евтина свирка мога да добавя и най-вече КОЙ ДА Я СВЪРЖЕ грамотно, та да не оплеска нещо с компютъра? Както и да ме ориентира възможна ли е едновременна връзка на добавената свирка и GPS със системата - с USB разклонител ли става или как? Техниците в сервиза към Технополис стават ли за целта? Извинявам се, но не знам към кого да се обърна преди да разкарвам колата. Благодаря в аванс и приятен уикенд!

Публикувано на: 10 Окт 2010 01:12
от nikara
Хей колега защо се заиграваш с нас нищо ти няма на автомобила дерзай на пред не бани скруч.

Публикувано на: 10 Окт 2010 12:36
от whitefang
Най-евтиния вариант е един радиопредавател с USB вход и вход за SD карта, пъха се на мястото на запалката ,качваш си каквито искаш MP3-ки на USB flash-ка или на SD карта, настройваш си честотата на предаване, настройваш си и една станция на радиото на тази честота и имаш музика.
Около 70лв вървят тия джаджавки. На теб запалката ти е отпред на таблото ако не греша, щото при мен е на конзолата пред скоростния лост и е малко неудобно да вкл на 1-ва като сложа джаджавката, ама при теб трябва да е горе запалката. Успех

Публикувано на: 10 Окт 2010 15:29
от whitefang
Варианта с МП3 - плеъра на мястото на запалката няма да ти се налага да се занимаваш с техници. Иначе в Пловдив в техномаркет на 4-ти километър техниците се справят прилично със смяната на оригиналното аудио с такова купено от там на опели ,фордове и VW, за японски автомобили не знам как стоят нещата. Ако ти се занимава и не ти се дават пари , понеже този вариант със запалката по по-големите дупки може да ти прекъсва захранването , отиваш в магазин за резервни части за лада и/или други соц.автомобили, купуваш си вътрешната част на запалката (взимай най-евтината) , заедно с една букса , едно гнездо за предпазител (стандартно), един предпазител 5А (12V) , взимаш поялника запояваш гнездото на препазителя към едната страна на буксата (откъм)
запалката надяваш , вътрешната част за запалката на плеъра , омотаваш го хубаво с PVC лента , намираш си откъде да си хванеш 12V който ги има постоянно освен ако не е ключа в положение LOCK и си ги караш докъдето прецениш че ще ти удобно да седи плеъра. Най-удачния вариант май е да ги хванеш от самата аудиосистема (Включваш я и имаш и 12V към плеъра), ама там незнам дали не е голяма играчка разглобяването.(Аз смятам тия дни точно това да направя).
+ Ако имаш управление от волана , не го губиш като в сл. със смяна на аудиото. По-точно губиш само частично , Play,Pause,Forward, самия плеър ги има тези бутони ама ще трябва да се пресягаш към него.
- Трябва да се заслушаш хубаво когато купуваш плеъра щото има и такива който не вадят особено добър саунд(не добре написан фърмуер в часта MP3 декодиране и/или некачаствено радиоизлъчване ).
- Някой плеъри не поддържат FAT32 , някой им пише че поддържат, но реално фърмуера им не е донаправен както трябва за тази файлова с-ма(моя е такъв - чат пат прескача на флашки с FAT32).Т'ва не е чак проблем де. Ползваш флашка или SD карта максимум 2GB ,форматирана на FAT16( FAT16 повече от 2 GB дялове не поддържа)
- Трябва да си подбираш качествени MP3-ки ( Рипвани от аудио CD или DVD , на по-висок bitrate - мин 128Кb/s, препоръчително 192Кb/s)
Ако ползваш SD карта e доста по-компактно, но те са по-скъпи а имат като цяло по-къс живот(цикли запис върху картата) отколкото USB флаш дисковете.
Дано съм бил полезен.

Публикувано на: 10 Окт 2010 20:35
от drbr
Благодаря ви! Почвам да ги разучавам предложенията, ако нещо не разбера ще попитам пак. И при мен запалката се пада малко ниско, но ще мерим какво пасва.

Публикувано на: 25 Окт 2010 00:47
от neznaiko
димитър бижев написа:Колега,преди месец имах същия проблем с моята Тойота 2000 ТД/99г./При мен беше затлачена с парафин цедката вътре в резервоара и не пропускаше гориво.Направиха ми профилактика на резервоара,горивопроводите и смяна на горивния филтър 2 пъти/първият се оказа дефектен"Филтрон"/Пожелавам ти успех!
Колега, дали можеш да ми подскажеш (вкл. и на ЛС) къде са ти направили тази профилактика, че и при мен има подобни проблеми. Не искам да сипвам добавки, че миналия път така си самонаправих проблеми.

Публикувано на: 25 Окт 2010 09:20
от drbr
Драги Незнайко, там е работата, че аз не стигнах до профилактика, а се оправих с добавки и OMV нафта. Филтърът ми го смениха бързо и професионално на бул. Ан. Ляпчев - между Дървеница и Младост. Успех!

Публикувано на: 25 Окт 2010 12:13
от neznaiko
drbr написа:Драги Незнайко, там е работата, че аз не стигнах до профилактика, а се оправих с добавки и OMV нафта. Филтърът ми го смениха бързо и професионално на бул. Ан. Ляпчев - между Дървеница и Младост. Успех!
Благодаря за бързия отговор колега drbr, ама аз исках да разбера от колегата димитър бижев къде са му направили спомената профилактика. Според мен добавките са полезно нещо при калпавите горива в БГ, ама за чиста или поне слабо замърсена горивна система. Преди време с добавки и то качествени си създадох проблеми - така се запушиха дюзите на горивната помпа (дано не бъркам термини), че колата едвам се движеше и стигна на мъка и молитви до Бургас. Там ми я почистиха в местния сервиз на Тойота и се оправи - бях много доволен от обслужването и как вървеше след това колата. Аз съм в София и затова сега ми е малко далечко да ходя пак до Бургас само за това, иначе бих отишъл там с удоволствие.

Проблемите ми се появиха след като заредих гориво от EKO. Колата отначало вървеше много добре, както с OMV Premium diesel. После започна да пали по-трудно и загуби мощност. След 2 дни престой едва запалих (след 20-30 опита, накрая прежалих акумулатора и държах докато запали или замине акумулатора) и сега пали макар и трудно, но няма мощност. Подозирам, че в ЕКО слагат някакви добавки в горивото, които забиха някъде по веригата боклуците, които са били преди това в горивната ми система. Може боклуците да са били и в горивото от ЕКО, но колата имаше чудесна динамика около 650 км (за 1 пътуване) след като налях и затова не ми се вярва да е така. Преди това около 6 месеца наливах само OMV Sprint diesel и 2-3 пъти Premium.

Моля колеги, ще съм много благодарен, ако някой знае читаво място, където да ми почистят горивната система, да даде инфо. Без кола съм направо загинал.

Сега отивам да си взема горивен и въздушен (гледам, че е станал на 16к) филтри и да си ги сменя, ама не вярвам от това да се оправи изцяло положението, най много да се подобри леко.

Публикувано на: 25 Окт 2010 13:29
от sashoskiora
Доста изписано една камара добавки,а решението е просто-почистване на сондата и резервоара,смяна на горивен филтър и чак тогава може някаква добавка на пълен резервоар за успокоение.
Дано пак да не се запуши,ако не си чистил резервоара и сондата.Успех!

Публикувано на: 25 Окт 2010 15:59
от neznaiko
sashoskiora написа:Доста изписано една камара добавки,а решението е просто-почистване на сондата и резервоара,смяна на горивен филтър и чак тогава може някаква добавка на пълен резервоар за успокоение.
Дано пак да не се запуши,ако не си чистил резервоара и сондата.Успех!
Колега, ясно ми е че трябва почистване, затова питам дали някой знае къде могат да го направят читаво или ако не е толкова сложно и не иска спец инструменти, да каже как да си го направя това почистване сам. Предполагам имаш предвид сондата, която засмуква гориво от резервоара - или е нещо друго? :scratch:

Публикувано на: 25 Окт 2010 19:16
от sashoskiora
neznaiko написа:
sashoskiora написа:Доста изписано една камара добавки,а решението е просто-почистване на сондата и резервоара,смяна на горивен филтър и чак тогава може някаква добавка на пълен резервоар за успокоение.
Дано пак да не се запуши,ако не си чистил резервоара и сондата.Успех!
Колега, ясно ми е че трябва почистване, затова питам дали някой знае къде могат да го направят читаво или ако не е толкова сложно и не иска спец инструменти, да каже как да си го направя това почистване сам. Предполагам имаш предвид сондата, която засмуква гориво от резервоара - или е нещо друго? :scratch:
Трябва да имаш капак под седалката,който се сваля и под него се вижда сондата.Откачат се буксите и маркучите и се изважда и се почиства сондата,резервоара,с един маркуч го източваш и почистваш.Сменяш горивния филтър,като е желателно да го напълниш с гориво преди да го сложиш. :thumbsup:

Re: За аудио-компютърен съвет

Публикувано на: 25 Окт 2010 19:19
от Kiki
drbr написа: сипвам само от ОМV.
Добре правиш, че сипваш само от ОМВ, но и нафтата трябва да е и "Премиум дизел", за да нямаш никакви проблеми.