Страница 2 от 3

Публикувано на: 07 Юни 2010 22:45
от zi_zi_top
slowtraveler написа:
Xeku написа:Къде го сипвате този бензин 97? unsure.gif

По темата, някои коли се повлияват добре от по-скъпия бензин, на моите досега не съм забелязал повишена мощност, или намален разход от бензините над 95.
Единствената кола, която се повлияваше от бензина бе един стар опел, който нямаше автоматичен октан коректор. И като му сипех 98 и той умираше отвсякъде....
А това бе оня ден с 95...
Слоутревълър, настоявам да си смениш никнейма`а! laugh.gif

Октановото число е показател, отразяващ налягането, при което детонира горивната смес. Това се определя от съотношението на правите и изомерните въглеводородни вериги. Колкото е по-високо октановото число, толкова бензина е с по-малка детонационна способност. Това означава, че няма да има самопроизволно запалване на горивната смес преди искрата от свещта и няма да ви "чука аванса". Калоричността на бензина не зависи от октановото число.

Мощността на ДВГ се повишава при работа с високооктанов бензин за сметка на по-правилната му работа, която се доближава до оптималната за съответния ДВГ. Затова пропан-бутана е най-доброто гориво за бензинови ДВГ - октановото число е 104-108.

Публикувано на: 07 Юни 2010 22:54
от Uncle Dido
zi_zi_top написа:Колкото е по-високо октановото число, толкова бензина е с по-малка детонационна способност.
Нисък октан - ниска детонация и високо топлинно число.

Висок октан - висока детонация и по - ниско топлинно число.

Пропан-бутана е с високо октаново число, но с по-ниска калоричност от бензин 92.

Оттам - по-висок конденз в изспускателната система.

Публикувано на: 07 Юни 2010 23:12
от zi_zi_top
Къде отиде чак за конденза...? unsure.gif
Детонационна способност и калоричност са различни неща. Газта е високооктанова, но ниско калорична и затова й трябва по-голямо предварение на запалването и съответно разхода е по-голям. Конденза е "друга бира"...

Публикувано на: 08 Юни 2010 07:48
от slowtraveler
zi_zi_top написа:...
Слоутревълър, настоявам да си смениш никнейма`а! laugh.gif
Абсурд - всеки път го казвам на полицаите като ме спрат laugh.gif

Иначе за 'по-правилната' работа: много зависи дали ЕКУ-то се е настроило към дадения бензин.... Защото при смяна на бензина трябва време за да се донастрои към конкретния бензин (най-вече предварението)...
Съвременния изправен автомобил ще се настрои към всякакъв бензин над дадено октаново число така, че да изкара горе-долу максимума от него. И затова не се усеща разлика.
Виж при старите автомобили - не пипнеш ли предварението, по-високооктановия бензин ще ти изкара нервите - просто колата няма да върви добре заради по-малкото от нужното предварение....

Публикувано на: 11 Юни 2010 10:21
от jerryes
Само да споделя резултат, който получих след няколко експеримента:

- бензин 95 - 8литра - 45 мили градско
- бензин 97 - 8литра - 50-55 мили градско, по-добро ускорение

Публикувано на: 11 Юни 2010 10:35
от slowtraveler
Колега, експеримента едва ли ще е достатъчно показателен....
Със същия успех бих могъл да споделя мои 'експерименти':
При абсолютно еднакви следни параметри: автомобил, гориво, един и същ градски маршрут, ми се случва разлика в горенето от над 2л./100км (от 8 до над 10л/100км ). И шофьора е един и същ laugh.gif
Понякога по-нервно чукваш газта, или пък си в 'тълпа идиоти', които не ти позволяват да си следваш твоето темпо и ти увеличават разхода....
И разхода варира сериозно....

Публикувано на: 11 Юни 2010 17:04
от jerryes
slowtraveler написа:Колега, експеримента едва ли ще е достатъчно показателен....
Със същия успех бих могъл да споделя мои 'експерименти':
При абсолютно еднакви следни параметри: автомобил, гориво, един и същ градски маршрут, ми се случва разлика в горенето от над 2л./100км (от 8 до над 10л/100км ). И шофьора е един и същ laugh.gif
Понякога по-нервно чукваш газта, или пък си в 'тълпа идиоти', които не ти позволяват да си следваш твоето темпо и ти увеличават разхода....
И разхода варира сериозно....
ам де да знам, 3-4 пъти един след друг сменям бензина и едно и също се получава. Знам че се засича по-точно на пълен резервоар, с допълване после , ама не ми е чак такъв дерт, че да го пълня 2 пъти до горе с различен бензин. Както и да е, Благодаря на всички. Основно ме интересуваше дали е проблем за двигателя, не толкова какъв точно е разхода. Важното е че колата ми върви по-добре с 97, а пък ако гори и по-малко още по-добре :thumbsup: ако не -здраве да е

Публикувано на: 18 Юни 2010 12:16
от jerryes
Има ново развитие по темата biggrin.gif Онзи ден пътувах доста извинградско и по пътя намерих бензиностанция с 99 октанов бензин, и викам аха, ччакай да видим какво ще стане, а и резервоара беше на нула.- напълних го почти целия. Резултата беше следния: Високи обороти на свободна(1200) при нормални(800) следователно дойде и по-висок разход, като ускорение не усетих нищо по-различно, както примерно от 95 на 97 като сменям.Отначало изобщо не ми дойде на ума че бензина е проблема, проверявах филтри, кабели -нищо. Едва когато изпразних пак резервоара и заредих с 95, оборотомера закова на 800. Дефакто колата се оказва че върви най-добре и най-икономично, когато октана е между 95-97. Защото отначало когато ги сменях един след друг, предполагам винаги е оставало в резервоара по малко от предишното зареждане и октановото число се е осреднявало между 95-97, но след като няколко поредно пъти слагах 97 и после 99, вече се "изчистил" и това не даде добър ефект. Така че стигнах до извода, да си карам с каквото е предписано от тойота, пък на 2-3 зареждания може да я почерпвам с малко по-силен бензинец.

Публикувано на: 18 Юни 2010 14:32
от valen_tin
абе аз такива разлики имам и от станция на станция... като карам на газ Шел или Еко минавам 370-390 км с 30 литра, с ОМВ макс 340 ... и не един и два пъти, така че не е да съм карал различно ...

мисълта ми е, че и 150 октана да ти напишат, ако е смотано горивото или те лъжат в мерките, все няма да излиза добре wink.gif

Публикувано на: 18 Юни 2010 17:11
от zi_zi_top
jerryes, ако си решил да караш постоянно с по-високо октанов бензин трябва да отидеш на диагностика за пренастройване на ъгъла на изпреварване. Тогава можеш да очакваш по-икономична работа и по-еластичен ДВГ, а и оборотите на празен ход ще са нормални.

Аз си мисля, че това е излишно, но това е начина за преминаване към по-висок октан.

На по-старите коли (от 90-те) има октан коректор, който можеш и сам да превключиш, но обикновено е за избор 92 или 95 октана. За 97-100 си трябва майстор-диагностик!

Публикувано на: 18 Юни 2010 17:20
от jerryes
zi_zi_top написа:jerryes, ако си решил да караш постоянно с по-високо октанов бензин трябва да отидеш на диагностика за пренастройване на ъгъла на изпреварване. Тогава можеш да очакваш по-икономична работа и по-еластичен ДВГ, а и оборотите на празен ход ще са нормални.

Аз си мисля, че това е излишно, но това е начина за преминаване към по-висок октан.

На по-старите коли (от 90-те) има октан коректор, който можеш и сам да превключиш, но обикновено е за избор 92 или 95 октана. За 97-100 си трябва майстор-диагностик!
братле, това трябваше да ми го кажеш още от началото на темата , да не се излагам тука с подобни експерименти и изказвания biggrin.gif . Благодря ти за инфото, не го знаех това :thumbsup:

Публикувано на: 18 Юни 2010 17:26
от Bass_Man
zi_zi_top написа:jerryes, ако си решил да караш постоянно с по-високо октанов бензин трябва да отидеш на диагностика за пренастройване на ъгъла на изпреварване. Тогава можеш да очакваш по-икономична работа и по-еластичен ДВГ, а и оборотите на празен ход ще са нормални.

Аз си мисля, че това е излишно, но това е начина за преминаване към по-висок октан.

На по-старите коли (от 90-те) има октан коректор, който можеш и сам да превключиш, но обикновено е за избор 92 или 95 октана. За 97-100 си трябва майстор-диагностик!
Зизи модерните инжекциони не се нуждаят от подобни интервенции .


А иначе не знам точно какво в бензина ще накара оборотите на празен ход да се променят . Явно този бензин е много различен от стандартния и не само в окатана е разликата .

Публикувано на: 18 Юни 2010 17:27
от zi_zi_top
Успех! :thumbsup:
Моят съвет е да си караш с 95 и :whistle: ... biggrin.gif

Басмане, виж каква е Королката на човека, той не е с модерен инжекцион. Там си трябва настройване на запалването на стенд.

Публикувано на: 18 Юни 2010 17:30
от Bass_Man
Успех с какво ?

Публикувано на: 18 Юни 2010 17:34
от zi_zi_top
Влязохме в чата laugh.gif

Успех в живота и в гледането на кефа, разбира се!
Слоу скоро беше написал: Не мешайте машинe работать. Едно нещо щом работи, не се пипа!!!