Страница 2 от 2
Публикувано на: 05 Юни 2010 09:37
от slowtraveler
Bass_man е прав - когато маслото загрее сериозно (извънградско каране), бензина като по-лека фракция се изпарява от маслото и се изгаря от двигателя, когато излезе през вентилационния шланг към всмукателния колектор....
И ще се самопочисти...
А при отваряне на капачката няма какво да принуди маслото да изхвърли разтворения бензин (става много бавно)..
zizi - можем да направим преброяване и замер, ама след 2х750мл боли глава и на сутринта трябва да се пие 'антипохмелин' (руско лекарство за отстраняване ефекта от махмурлука) biggrin.gif
Публикувано на: 05 Юни 2010 10:21
от nowyaris
slowtraveler написа:Bass_man е прав - когато маслото загрее сериозно (извънградско каране), бензина като по-лека фракция се изпарява от маслото и се изгаря от двигателя, когато излезе през вентилационния шланг към всмукателния колектор....
И ще се самопочисти...
А при отваряне на капачката няма какво да принуди маслото да изхвърли разтворения бензин (става много бавно)..Значи,ясно-320 км.ще и скъсам ританките,дано се загрее маслото.
zizi - можем да направим преброяване и замер, ама след 2х750мл боли глава и на сутринта трябва да се пие 'антипохмелин' (руско лекарство за отстраняване ефекта от махмурлука) biggrin.gif
На сутринта може и бира,даже е препоръчително.
Публикувано на: 05 Юни 2010 12:47
от diver
nowyaris написа:slowtraveler написа:diver написа:
Аз също laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Хм... работата става опасна...
Като стана въпрос - и аз съм така. FidoDido се убеди с очите си, че държа едно чифте калибър 2х750мл в багажника - никога не знаеш кого ще срещнеш

Аз ходя въоръжен само с добри чувства и светли мисли към всички колеги от форума.
Абе пилни мушката и тури повече вазелин, че викак боляло , па си ходи с добрите чуства... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
П.П. С добра дума и колт в ръка се постигало повече от колкото само с добра дума разправят laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Публикувано на: 05 Юни 2010 13:12
от nowyaris
DIVER,в кой век живееш-вече никой не ползва "вазелин".
Публикувано на: 05 Юни 2010 15:17
от didak
Публикувано на: 05 Юни 2010 16:46
от diver
nowyaris написа:DIVER,в кой век живееш-вече никой не ползва "вазелин".
Верно си е изоставам, но пък се радвам като има запознати с тънкостите от анадола laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Публикувано на: 05 Юни 2010 18:47
от Uncle Dido
slowtraveler написа:[FidoDido се убеди с очите си, че държа едно чифте калибър 2х750мл в багажника...
Аз си ходя въоръжен по рождение.
П.П. И не го държа в багажника.
Публикувано на: 05 Юни 2010 20:21
от nowyaris
Колега,направо ми скапа уикенда.Благодаря за инфото.Сега съм на 1100 км.от смяната и като се върна от София иго подуша,ако е пак така го хфърлям и слагам ново.Някой взимал ли е МОТУЛ от колегата АСЕ?
Публикувано на: 06 Юни 2010 10:44
от slowtraveler
Не знам, ама според мен тая статия явно е писана тенденциозно....
Или от продавач на дизелови автомобили.
Казват, че трябва 'няколко хиляди км' за да се изпари бензина, а от графиката се вижда, че за около 1500км е изпарен бензина, който е трупан цели 10х.км. при неблагоприятен режим.....
Нормално е маслото да мирише и на бензин - все пак картера се пълни и с изгорели газове, които миришат на бензин...
Поради някаква причина не пишат, че някои от новите дизели имат индикатор за смяна на маслото, който не сработва по километри/време, а по 'високо ниво на маслото'.... Т.е. когато нивото на маслото се повишава, когато се разреди от постъпилия в картера дизел (основно заради преобогатената смес, която е подготвена такава заради DPF)...
Та аз си карам както си знам - когато имам възможност извън града си я настъпвам (последно точно преди смяната на маслото врътнах 'на юруш' едни 1200км до Истанбул и обратно)..
И си сменям маслото през 15х.км - както е по книжка...
Публикувано на: 06 Юни 2010 12:14
от nowyaris
Слоу,дано си прав.Питам щото ме е страх да нея осера нещо без да искам.Все пак е само на 11000,пазя си я.Работата ми е такава,че по цял ден търкалям разни бусове,пък жената е със служебна Вектра и ярето само в града и един-два пъти в годината навън.Като се върна другата неделя от София ще душа щеката и ще пиша.Обещавам.
Публикувано на: 06 Юни 2010 13:11
от Bass_Man
Много ясно , че статията е тенденциозна ! Бензина прониквал , а дизела не ?!?!
Бензина се изпарява от температура , а не от пробег . Та това може да се случи при положение , че темепратурата на маслото не се качва повече от 50-60 градуса . А както знаем маслото загрява по-бавно от водата и съответно изстива по-бавно . Всяка една машина си има режим на работа и когато работи извън този режим стават бели .
Но по тяхната логика всички хибриди и автомобили със старт/стоп системи трябва да са пълен брак до 50 000км. biggrin.gif . Да не говорим за тези с long life маслата дето и Shell ги произвеждат .
Много зависи и от конструкцията на автомобила . По същия начин на екслоатация маслото ще се напълни и с вода от конденз на влагата от въздуха .
Та Шел да не хитруват много а да сложат по една лаборатория за безплатен тест на масло на всяка тяхна бензиностанция

.