Страница 2 от 5
Публикувано на: 18 Май 2010 13:20
от Dizzle
колата я взех преди година и малко втора ръка на 4к км от Тойота. от тогава съм и навъртял 26к. Странно и скъпо ми се вижда все пак 3 обслужвания за година и 3 месеца...
Публикувано на: 18 Май 2010 13:27
от slowtraveler
Колега, гледай си книжката, а ако искат да отидеш на 10х.км им кажи да ти го напишат черно на бяло...
Не се хващай на приказки а само на писмени инструкции..
Публикувано на: 18 Май 2010 16:31
от Yuli
Колеги, всеки сам решава колко пари да налива в колата си и отделно къде и как да я обслужва, но единственото място от където може да се черпи информация за това е производителя. Приятно сваляне и четене:
http://www.toyota-tech.eu/MaintenanceSchedules.aspx
Публикувано на: 18 Май 2010 16:42
от slowtraveler
Yuli, принципно си прав, но навярно си срещал и информация от рода:
смяна масло на 30х.км, но за БГ - на 15х.км...
И това го няма вписано в сайта на производителя, но го има черно на бяло в БГ инструкцията.
И ако не го спазиш - кой ще ти гарантира гаранцията???
Производителя чрез неговите представители е решил, че в БГ маслото трябва да се сменя на 15х.км поради спецификата на горива, пробег и т.н.
В момента аз съм в точно такава ситуация - до 60х.км според стандартните смени на 20х.км трябва да направя 3 ТО, но реално ще направя 4 обслужвания (15,30,45,60).
В книжката на БГ, а и в документа, който ми дават при всеки преглед, пише - да се посети сервиза след 15х.км....
Публикувано на: 18 Май 2010 17:10
от Dizzle
по този повод - Киа направо избиха рибата - 7 години гаранция и безплатно обслужване..
Публикувано на: 18 Май 2010 17:25
от Vesko
В началото и в тойота беше нещо подобно. 99-та си взех авенсис-а с гаранциа 3г, но без лимит на километрите

Публикувано на: 18 Май 2010 17:37
от Dizzle
сега пак е добре - 5 години или 150к км ама друго си е 7 години безплатна поддръжка..Нищо,че голяма част от автомобилите им доста се задържат по сервизите (според форума им)
Публикувано на: 18 Май 2010 17:52
от slowtraveler
А малките буквички за разширената 7г гаранция чете ли ги???
Днес четох 'малките' буквички за разширена гаранция за Опел, която се доплаща допълнително. Та включва всичко, без: амортисьори, тампони, втулки, уплътнения (без гарнитура на главата - указано е изрично), гумени и други маркучи, ел-инсталация, износващи се детайли и т.н....
Та общо взето - включва едно голямо НИЩО....
Гаранцията си я имаш, ама не включва точно нещата, които могат да ти се повредят laugh.gif
Публикувано на: 18 Май 2010 17:55
от Vesko
slowtraveler написа:А малките буквички за разширената 7г гаранция чете ли ги???
Днес четох 'малките' буквички за разширена гаранция за Опел, която се доплаща допълнително. Та включва всичко, без: амортисьори, тампони, втулки, уплътнения (без гарнитура на главата - указано е изрично), гумени и други маркучи, ел-инсталация, износващи се детайли и т.н....
Та общо взето - включва едно голямо НИЩО....
Гаранцията си я имаш, ама не включва точно нещата, които могат да ти се повредят laugh.gif
3те гидини без лимит на километрите нямаха малки буквички. Сигурно тогажа ситният шрифт не е бил на мода biggrin.gif
Публикувано на: 18 Май 2010 17:59
от Dizzle
slowtraveler написа:А малките буквички за разширената 7г гаранция чете ли ги???
Днес четох 'малките' буквички за разширена гаранция за Опел, която се доплаща допълнително. Та включва всичко, без: амортисьори, тампони, втулки, уплътнения (без гарнитура на главата - указано е изрично), гумени и други маркучи, ел-инсталация, износващи се детайли и т.н....
Та общо взето - включва едно голямо НИЩО....
Гаранцията си я имаш, ама не включва точно нещата, които могат да ти се повредят laugh.gif
то май и на тойота след третата година е нещо подобно
Публикувано на: 18 Май 2010 18:26
от slowtraveler
Vesko написа:...3те гидини без лимит на километрите нямаха малки буквички. Сигурно тогажа ситният шрифт не е бил на мода biggrin.gif
Тогава конкуренцията е била на друго ниво laugh.gif
Когато вземахме Зафирата се разправяхме с менаджера относно точно малките буквички и т.н.
На Зафира в началото също гаранцията е била 3г без ограничение на километрите...
Та един юнак си взел Зафира и карал джамбази до Германия.
За около 2г врътнал около 220х.км. Нещеш ли в Австрия - проблем с мотора. Австрийците въобще не му мислили - нов двигател по гаранция. След 2 дни щастливия собственик се прибрал на собствен ход с чисто нов двигател под капака biggrin.gif
Публикувано на: 18 Май 2010 20:18
от Dizzle
сори за офтопика някой знае ли 1.4 д4д с верига или ремък е ?
Публикувано на: 18 Май 2010 21:14
от nowyaris
DIZZLE,градски,чуй ме-на 15000 км.-масло с филтър маслен.Съвета ми е да смениш и въздушният-страшна пепел е в цяло Русе.Нищо друго не пипаш.Направих ти сметката колко е на едно място.Пък ти си провери и другаде-варианта който ти посочих мен ме устройва най-много.Антифриз и спирачна течност не пипай-за три години нищо няма да им стане.Ако пък искаш-смени ги.Според мен е излишно-изкарват минимум 4 год.На НИКОМ не им хвърляй пари на вятъра-безмислено е.ТО 1 се прави на 15000 или всяка година-което настъпи първо.При ТО 2 се сменят свещи и всички други флуиди-уж задължително.Аз лично не съм убеден.И накрая,че стана дълго,според мен са ни хакнали ПРИСТА ОЙЛ на последната смяна и трябва да го разкараме максимално бързо!!!!!
Публикувано на: 18 Май 2010 22:18
от Dizzle
nowyaris написа:DIZZLE,градски,чуй ме-на 15000 км.-масло с филтър маслен.Съвета ми е да смениш и въздушният-страшна пепел е в цяло Русе.Нищо друго не пипаш.Направих ти сметката колко е на едно място.Пък ти си провери и другаде-варианта който ти посочих мен ме устройва най-много.Антифриз и спирачна течност не пипай-за три години нищо няма да им стане.Ако пък искаш-смени ги.Според мен е излишно-изкарват минимум 4 год.На НИКОМ не им хвърляй пари на вятъра-безмислено е.ТО 1 се прави на 15000 или всяка година-което настъпи първо.При ТО 2 се сменят свещи и всички други флуиди-уж задължително.Аз лично не съм убеден.И накрая,че стана дълго,според мен са ни хакнали ПРИСТА ОЙЛ на последната смяна и трябва да го разкараме максимално бързо!!!!!
В Русе рядко си идвам,но вярвай ми в София е много по мръсно и прашно- филтъра след 1 месец вече смърдеше на ... Ще ходя до Ником да ми сменят единия фар заради конденз и ще ги питам кво са ми сменили предния път на полу-обслужването. Прати един тел ако можеш на лс,че като си дойда да ме светнеш къде да я обслужа
Публикувано на: 18 Май 2010 22:44
от jim_beam
Dizzle написа:сори за офтопика някой знае ли 1.4 д4д с верига или ремък е ?
някой спомена,че бил с верига.