Страница 2 от 11
Публикувано на: 01 Май 2010 11:44
от diver
Dizzle, леко съм объркан.
Dizzle написа:Не разбирам много и затова питам.
Dizzle написа:Subaru-то ти е хубаво ама ти като си прост файда голяма няма.
Питаш и след като някой си е направил труда да ти отговори, нещо очевидно, понеже ти е трудно да го асимилираш, решаваш, че е прозд, или си мислиш, че знаеш, ма си питаш ей така?
Публикувано на: 01 Май 2010 12:02
от andrian999999
smb написа:vie mai zabravqte che smqna na spirachki e v desetki puti po-evtino ot remont/smqna na dvigatel
it ot gore na vsichko spirachkite spirat po-dobre. Edinsveno se polzva dvigatelq kato spirachka ako se spuskash po dulug naklon da ne ti pregreqt spirachkite....
точно така иначе криви дискове и напукани спирачки.
п.п. ма са като би една умрела хонда (с нерегламентирано ТАЙНО надуване на турбината) което според мен не е чесно но го има в играта не е лошо да почерпиш хората заложили срещу теб
Публикувано на: 01 Май 2010 12:05
от Dizzle
ок признавам прекалих,за което се извинявам на колегата.Въпроса го зададох не защото искам да спестявам от спирачки,а за да разбера дали вреди на нещо и ако да - на какво точно
Публикувано на: 01 Май 2010 12:15
от andrian999999
Dizzle написа:ок признавам прекалих,за което се извинявам на колегата.Въпроса го зададох не защото искам да спестявам от спирачки,а за да разбера дали вреди на нещо и ако да - на какво точно
карай и не се притеснявай след 5-6 години тая кола вече друг ще я кара нали няма да се жениш за нея, а и дотогава бензина може вече да е 5-6лв литъра и ще караме много рядко колите така че няма страшно
Публикувано на: 01 Май 2010 12:36
от nowyaris
DIZZLE,Няма нищо страшно.Между двигателя и скоростната кутия има едно нещо,дето са го именовали СЪЕДИНИТЕЛ.Той поема всички натоватвания .
Публикувано на: 01 Май 2010 12:43
от diver
nowyaris написа:DIZZLE,Няма нищо страшно.Между двигателя и скоростната кутия има едно нещо,дето са го именовали СЪЕДИНИТЕЛ.Той поема всички натоватвания .
Проблема е че не е само едно нещо... и ремонта на тез нещица е къде 1500 кинта несъизмеримо със смяна на накладки за 100лв....в случая не коментираме техника на каране...
Публикувано на: 01 Май 2010 13:03
от nowyaris
Diver,прав си.На жената и свършиха накладките,а на мен парите.
Re: Двигателна спирачка
Публикувано на: 01 Май 2010 14:19
от slowtraveler
sacho7803 написа:....някой виждал ли е или чувал--смяна на накладки на 115 000км.мой приятел на толкова ги смени.но човека ползва спирачка само на червен сфетофар

и то......все едно...не ги ползва де
Ами колега, първите задни накладки на Авенсиса смених на 90х.км и имаха още хляб. Не бяха започнали да опират пластинката - имаше още около 2мм до пластинката .
Предните бяха износени на около 50% - т.е. с моето каране оригиналните накладки биха издържали до 160-180х.км..
А в никакъв случай не карам бабешката или с цел да пазя спирачки (вчера след едно по-здраво каране с няколко завоя със спиране от 160км/ч до 90 и финално - 170 до 0км/ч колегата ми пита какво миришело от колата laugh.gif )...
Просто при нормално каране ползвам моторна спирачка, предвиждам ситуацията и не давам газ, когато виждам, че ще светне червено на светофара..
Публикувано на: 01 Май 2010 15:42
от ValShopov
Tuk mai imame dosta pishman shofiori razbira se che trqbva maksimalno mn da se izpozva dvigatelqt kato spirachka ...... az izpozvam skorostite dori i pri ekstremno spirane mn po burzo e .... izvinqvam se za latinicata....
Публикувано на: 01 Май 2010 18:39
от diver
ValShopov написа:Tuk mai imame dosta pishman shofiori razbira se che trqbva maksimalno mn da se izpozva dvigatelqt kato spirachka ...... az izpozvam skorostite dori i pri ekstremno spirane mn po burzo e .... izvinqvam se za latinicata....
Поредния нинджа....
Публикувано на: 01 Май 2010 18:43
от b_d
ValShopov написа:Tuk mai imame dosta pishman shofiori razbira se che trqbva maksimalno mn da se izpozva dvigatelqt kato spirachka ...... az izpozvam skorostite dori i pri ekstremno spirane mn po burzo e .... izvinqvam se za latinicata....
Ужасявам се от идеята, че има такива като теб по пътищата. Как изобщо може да ти хрумне да ползваш двигателя за спиране в екстремна ситуация?
Спирачките са направени и балансирани за спиране, за разлика от двигателя. При моторна спирачка на кола с един задвижващ мост и без шпер, каквито са масовите коли, СПИРА САМО ЕДНО КОЛЕЛО!!! Да не говорим за липсата на контрол....
Двигателя може да се ползва за поддържане на скорост по нанадолнище. Също при плавно спиране отдалеч, което може с лекота да се направи и с леко докосване на спирачката. Но ако е нужно бързо и рязко спиране можем да забравим за него!
Публикувано на: 01 Май 2010 18:56
от slowtraveler
bad_dog написа:.....При моторна спирачка на кола с един задвижващ мост и без шпер, каквито са масовите коли, СПИРА САМО ЕДНО КОЛЕЛО!!! Да не говорим за липсата на контрол....
bad_dog, е това как пък го измисли?!?!?
Да не навлизаме по-навътре в тематиката, ама това твърдо не е вярно...
П.С. спирачките са ги измислили страхливците laugh.gif
Публикувано на: 01 Май 2010 19:19
от b_d
slowtraveler написа:bad_dog написа:.....При моторна спирачка на кола с един задвижващ мост и без шпер, каквито са масовите коли, СПИРА САМО ЕДНО КОЛЕЛО!!! Да не говорим за липсата на контрол....
bad_dog, е това как пък го измисли?!?!?
Да не навлизаме по-навътре в тематиката, ама това твърдо не е вярно...
П.С. спирачките са ги измислили страхливците laugh.gif
Слоу,
Според теб, ако си стъпил на лед колко гуми ще завърти двигателя? Защо?
Според теб има ли разлика в каква посока е силата за работата на простичкото устройство наречено диференциал?
П.П. Съгласен съм, че моето твърдение НЕ е прецизно, но е вярно в достатъчен брой от случаите, когато имаме загуба на сцепление и съответно опасност от ПТП.
http://www.youtube.com/watch?v=F40ZBDAG8-o
(Ако смяташ, че греша може да се хванем на бас..)
П.П.П. Ако колата трябваше да спира с двигател никой нямаше да монтира спирачки

Публикувано на: 01 Май 2010 19:29
от slowtraveler
bad_dog, тъй-като за диференциала няма разлика в каква посока 'работи', то замисли се какво спирачно усилие при моторна спирачка ще остане на колелото със сцепление при обикновен диференциал, ако другото колело е приплъзнало
Случая е същия и при потегляне на лед - ако едното колело е приплъзнало, усилието на другото колело се изравнява с това на приплъзналото колело...
Затова и контрола е по-добър... А това е при екстрения случай.
При нормално каране - всичкото е същото.
Публикувано на: 01 Май 2010 19:37
от rudolf
slowtraveler написа:bad_dog, тъй-като за диференциала няма разлика в каква посока 'работи', то замисли се какво спирачно усилие при моторна спирачка ще остане на колелото със сцепление при обикновен диференциал, ако другото колело е приплъзнало
Случая е същия и при потегляне на лед - ако едното колело е приплъзнало, усилието на другото колело се изравнява с това на приплъзналото колело...
Затова и контрола е по-добър... А това е при екстрения случай.
При нормално каране - всичкото е същото.
баа,,,аз се плетох както обикновено....слов да те питам:
ако двата кръга на спирачките са настроени примерно на 70:30,,,,,но ти придаваш 50% спирачно усилие от моторната спирачка само на предния кръг,, тогава-----
ако другите 50% на предния кръг са ти -хидравлична спирачка--това значи ,че не ползваш пълноцено задния кръг-защото го натоварваш с 50% по малко,,,,,ако го натовариш повече--предните колела болкират???
неква логика има ли?