Страница 2 от 3

Публикувано на: 23 Апр 2010 01:02
от Bass_Man
Айде сега да ни обясниш , как от промеливотоков 3 фазен генератор се получават стабилни 14,6 волта право напрежение :whistle: ( ти пръв започна ) .
Явно поне , като кондензатор е работил biggrin.gif .
А до колкото до москвича аз лично не се сещам какво по него може да изгори дори и в 220 волта мрежа да го включиш .
Явно никой не се сеща от къде ми идва ника но искам да ти кажа , че дълги години съм захранвал косуматори от сорта на 100А до 300А пикове до 500А . Някакви кабелчета по 50-100 кв.мм и те такива неща . И btw не съм заварявал тръбите на нефто/гЪзо - провода biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif . Нито стената на Цанков Камък tongue.gif .
И да Скот при 70А 30А диод няма да изгори . Или поне не за 10 секунди . Но аз говорех за големи консуматори не за 30-40А . И също така говоря за постоянна коснумация ! Не за пикови изпълнения .
Реално ако кажем , че в автомобила има косуматори 20А ( за да функционира автомобила ) акумулатор 44А и алтернатор 70А имаш останали около 35А ( ся дали ще са 36А или 38А) , които можеш да ползваш безпроблемно . Нагоре вече започваш да скапваш нещо и неминуемо ще стигнеш до проблем .
А иначе въобще не е нужно да даваш на късо акумулаторите , просто трябва да си със скапана батерия и да дадеш ток на някой дизел да запали . Какво става тогава батерията ти пада почти веднага и след това оставаш на алтернатор въртиш няколко секунди реално в режим на късо съединение понеже алтернатора не може да осигури стартовия ток за дизела и си готов .
Бонуса от даването на късо и обърнатите полюси е , че може да се взривят акумулаторите доста зрелищно :thumbsup: . Да не говорим , че по някой път се случва да се обърне поляритета на акумулатора . Айде сега да видим колко човека ще ревнат как това е невъзможно rolleyes.gif .
Я някой да ми сметне колко време след като пусна това http://lanzar.com/itempage.asp?MODEL=OPTI12001D
ще ми изгори колата :whistle: .
Fuse: External 680 Amp

Публикувано на: 23 Апр 2010 08:02
от slowtraveler
Scott, за диодите си прав, но не сравнявай механичните регулатори на динамата с електронните на алтернатора...
Принципа на регулиране е различен....
Докато на москвичи, лади, шкодички и други стари модели нямаше проблем да откачиш акумулатора при работещ двигател (а и това бе нормална практика за проверка дали ти работи зареждането - дали ще остане да работи двигателя), то при алтернаторите не те съветвам да пробваш дори да си на празен ход.
При липса на стабилно опорно напрежение (акумулатор), алтернатора се развихря и наистина напрежението скача 2-3 пъти...

Публикувано на: 23 Апр 2010 10:11
от Scott
Bass_Man написа:...Но аз говорех за големи консуматори не за 30-40А . И също така говоря за постоянна коснумация ! Не за пикови изпълнения ...
Поражда се безсмислен спор, признавам, ти имаш по-голям опит в изгарянето на диоди, намотки, генератори и т.н., на мен не ми се е случвало никога.
п.п. Мислех че досега говорехме за ток от порядъка на 30А (поне колегата дето зададе въпроса това питаше).

Публикувано на: 23 Апр 2010 10:18
от Scott
slowtraveler написа:Scott, за диодите си прав, но не сравнявай механичните регулатори на динамата с електронните на алтернатора...
Принципа на регулиране е различен...
Никъде не съм говорил за динама. Споменах Лада, но там е алтернатор с механичен реле-регулатор. Простата причина, че регулирането на тока на възбуждането се прави с механичен контакт (т.е. старт-стоп с определена честота) изисква филтров елемент с голяма времеконстанта - изряден акумулатор. При полупроводниковите реле-регулатори тока на възбуждане може да се регулира по-прецизно и бързо, съответно регулирането е добро дори при неголям филтиращ елемент - скапан акумулатор.

Публикувано на: 23 Апр 2010 11:11
от slowtraveler
Прав си, че на ладите е механичен регулатор на възбуждането, но също така е факт, че алтернаторите качват много (в пъти) напрежението при изключване на акумулатора въпреки електронното регулиране...
За ладата не знам какъв е ефекта - никога съм нямал такъв автомобил (излъгах - ладата на тъста се води 50% моя biggrin.gif ) ...
Не съм се ровил в проблема, за да видя дали причината за това е остатъчно намагнитване на ротора и оставането без товар, или просто регулатора взема сигнал за напрежението от друго място, но резултата съм го виждал, и то неведнъж... :thumbsup:
Стабилизирането на напрежението на алтернатора няма нищо общо с електронен стабилизатор на напрежение в слаботоковата електроника - силовата част (диодите) си е вързана директно без комутация с акумулатора, а обикновено стабилизатора подава сигнал към ротора...

Публикувано на: 23 Апр 2010 11:52
от ceko26
Bass_Man-е, автора на темата пита за 15-20 ампера, върни се и виж.
Направи си една тема "Колко съм велик и колко разбирам" или нещо от сорта, ако сме любопитни да разберем какво си виждал и правил. mad.gif

Публикувано на: 23 Апр 2010 18:27
от Bass_Man
Bass_Man написа:Спокойно можеш да си цокаш до към 30А но задължително с отделна инсталация и задължително в движение с поне 2500 оборота . ...........................
Scott написа:Поражда се безсмислен спор, признавам, ти имаш по-голям опит в изгарянето на диоди, намотки, генератори и т.н., на мен не ми се е случвало никога.
п.п. Мислех че досега говорехме за ток от порядъка на 30А (поне колегата дето зададе въпроса това питаше).
Аз нямам опит , а наблюдения как некой тарикати дето си мислят , че само с един кондензатор ще минат после сменяват алтернатори , акумулатори и ремонтират усилватели ! Та недей да съдиш преди да знаеш за какво иде реч . А ако можеше прав ток да се прави само с намотки , диоди и обратни връзки филтровите кондензатори/батериите и дроселите никой нямаше да ги произвежда .


ceko26 написа:Bass_Man-е, автора на темата пита за 15-20 ампера, върни се и виж.
Направи си една тема "Колко съм велик и колко разбирам" или нещо от сорта, ако сме любопитни да разберем какво си виждал и правил. mad.gif
Цецка дремеш ми неграмотно детенце ! Виж и аз какво съм писал , а не ми умувай ! И не ми казвай какви теми да си правя дришльо смотан леко насран !

Публикувано на: 23 Апр 2010 20:49
от ceko26
Нека да позная "Твоя баща може да набие моя защото има пистолет".

Публикувано на: 23 Апр 2010 21:09
от Scott
Bass_Man написа:...Аз нямам опит , а наблюдения как некой тарикати дето си мислят , че само с един кондензатор ще минат после сменяват алтернатори , акумулатори и ремонтират усилватели ! Та недей да съдиш преди да знаеш за какво иде реч...
Ето ти малко материал за четене:
http://www.datasheetarchive.com/pdf/Dat ... 026887.pdf

Публикувано на: 26 Апр 2010 19:15
от Bass_Man
Мда много готин материал за четене !
Какво можем да научим от него :
1. Към днешна дата би трябвало повечето алтернатори да имат ЗАЩИТА , а не стабилизатор !!!! ( но не се споменават модели , марки , класове и тн ) . Но тази защита не е задоволителна !
2. Текущите защити от най-високо ниво , които се разработват от ST осигуряват ограничаване на пиковете до към 24 - 30 волта напрежение при консумация 10А ! Ако консумацията обаче е 70А не се споменава нищо ! Защото е ясно , че тока ще мине от мястото с по-малко съпротивление или поне по-голямата част от него!
3. Тестовете на ST на алтернатор без защита показват пикове от 85 волта при ток 70 А и 10 000 оборота !
4. Размисли над това колко е важно да има такива защити и колко е хубаво всяко устройство в електрическата мрежа да си има вградена защита .
Общо взето в най-добрия случй може да се окаже , че имаме последно поколение ЗАЩИТА в нашия алтернатор и , като си откачим акумулатора ще си захранваме колата с пуслиращо еднополярно напрежение с размах от 24 до 30V в зависимост от защитата .
Благодаря ти Скот , че допълни с факти моите "празни" приказки !

А в най-лошия случай ще си имаме алтернатор без ЗАЩИТА и ще си захранваме автомобила с еднополярно пуслиращо напрежение с размах до към 100 волта а може и повече !



Цека баце за такива , като тебе не трябва пистолет а пушка за грозен дивеч ! wacko.gif

Публикувано на: 26 Апр 2010 23:48
от Vesko
Бас, до колкото ми позволява малкото англииски който знам, аи това което съм учил във въпросният ПДФ става вапрос на пренапрежението което се получава при откачането на акомулатора при работеща система. Това е и нормално когато има индуктивности в системата, когато консумацията се смени рязко. Освен всичко друго овен че всяко ЕКУ в системата може би има защита тук се разглежда вариант защитата да е в алтернатора. Не случайно обаче в повечето стабилизатори за автомобилно приложение има вградена такава зашита. Друг е въпроса че може някой разработчици на схемните решения да не използват подходяшите стабилизатори, а винаги може да има грепки при разработката на електрониката. Но хората се стараят да не грешат много.

Публикувано на: 27 Апр 2010 00:15
от Bass_Man
Екстра си го разбрал с твоя английски tongue.gif .

Публикувано на: 27 Апр 2010 00:38
от Scott
Bass_Man написа:...Благодаря ти Скот , че допълни с факти моите "празни" приказки !
Ти го каза за'празните' приказки.
И отново в твой стил оплете токове и напрежения. Пренапрежения от >80В се получават, ако е имало консумация от 70А и внезапно се откачи кабела към акумулатора, а не при откачен акумулатор и консумация от 70А. Във втория случай напрежението на алтернатора ще падне, а не вдигне. Т.е, както Веско е казал, това е екстримна ситуация, но е такава при която се тестват автомобилните системи, защото е напълно възможно да се случи в процеса на експлоатация. Поради същата причина, ако консумацията е 4-5 ампера скок на напрежението няма да има или ще е в границите на 1-2 волта. Напрежението на самоиндукция е пропорционално на тока през индуктора (намотката) и се проявявя само при прекъсване или рязка промяна на този ток.
Реле-регулатора на алтернатора изпълнява ролята на СТАБИЛИЗАТОР, чрез регулиране на тока на възбуждане. Единствено в екстримни ситуации, като тази по-горе се налага защита, защото има преходен процес (с продължителност до 350 мсек. ако е имало консумация от порядъка на 70А). Тази защита е локална (в алтернатора) или разпределена - в консуматорите.
Напрежението от алтернатора след изправителния мост е ПРАВО. Коефициента на изкривяване е под 10%. (Прочети за схема Ларионов ако искаш) Дефакто, единствения консуматор в автомобилната система, който няма да работи както трябва (ще има брум) при липса на добро филтриране е радиото. Всичко друго е индуктивен товар - ел. двигатели, инжектори, соленоиди, лампи с нажежаема жичка или има локална стабилизация/ DC/DC преобразуване - ЕКУ, HID светлини, контролери и т.н.

Публикувано на: 27 Апр 2010 01:52
от Bass_Man
Да ве аз съм се объркал тотално прости ми .
Само да те питам акумулатора колко точно товари алетрантора , че прави такива спайкове ?
Я сега помисли малко така , както караш стабилизиран от регулатора и без акумулатор , като пускаш консуматори и ги спираш какво се случва ? Например вземе , че ти се пусне перката ? Или пък премигнеш с фарове ? Или пуснеш музичка по-силно ? Къси дълги това онова ? Стопове , мигачи ? Пък и малко индуктивни товари , като бобинки , инжектори .
Ами ако имаме мощен импуслен консуматор ? Какъв да бъде може един усилвател 500W то даже дали има толкова слаби вече то тва са си 40А макс 4-5 на празен ход . Послушваме си малко музичка , то пък акумулатора взема , че пада палим обаче някак си и с пълна тяга се прибираме . Сега я да видим : паднал/скапан акумулатор , пулсираща консумация 10-40 ампера , разни други консуматори . Аве аз съм се объркал и оплел нещо !
Дали няма да те налазят разни спайкчета . Честно казано не вярвам ти си стабилизиран и защитен biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif !
От утре обявяваме официлано каране без акумулатори !
BTW : това дето и аз и Слоу сме го мерили не е вярно ! Явно сме били объркани !

Публикувано на: 27 Апр 2010 07:59
от slowtraveler
Колеги, няма смисъл да се обострят приказките....
Практиката (и лично моята) е показала, че има големи скокове на напрежение...
Пък ако някой му се експериментира - да си откача акумулатора и подаде малко газ...
Лично аз не бих експериментирал с автомобила си (имайки предвид, че радиосервиза ни работеше 90% заради умишлено откачени акумулатори за да изгори радиоустройството, на входа на което имаше стабилизатор на напрежение)....
Но ако някои има под ръка алтернатор - бих участвал в експеримент:
Да вържем алтернатора на дрелка (или ръчен високооборотен шлайф), и да го пробваме с вързан и откачен акумулатор, и да му мерим напрежението...