Страница 2 от 2

Публикувано на: 13 Мар 2010 18:34
от koko89
Точно това исках да попитам-след като има EBD не трябва ли спирачното усилие да се прехвърля на гумите с по-добро сцепление?И абс-а не работи ли точно така(спирачното усилие да се прехвърля към гумата с най-добро сцепление?или съм се объркал?

Публикувано на: 13 Мар 2010 19:46
от slowtraveler
Не, не си се объркал - така сработва ЕБД, но за всичко се иска време...
Освен това АБС не прехвърля усилие директно към колелата, които имат сцепление, а информацията първо се обработва от компа, за да не стане така, че колата да се завърти (ако например само десните колела имат сцепление, то АБС би освободило частично и тях, за да не се появи голям завъртащ момент).
Предполагам, че лошите спирачки на Авенсис 1 се дължаха точно на подобен ефект - лош първоначален баланс между предни и задни спирачки (както би се получило при ползване на различни гуми)...
В Авенсиса (1) Тойота явно са разчитали на ЕБД за оправяне на баланса...
Което дефакто се изразяваше в следното: при съвсем малко по-интензивно спиране АБС започва да трака, а спирането не е толкова ефективно колкото би трябвало (за щяло и нещяло АБС ти изплюва педала на спирачката)....
Практически в тоя случай АБС започва да освобождава плъзгащото се колело (задното, или това с по-лоша гума), а останалите колела са много далеч от блокиране и не се осъществява идеално спиране.
Така си го обяснявам логически...