Страница 2 от 3

Публикувано на: 02 Апр 2010 10:37
от djofi_m
"Видове моторни масла според техният състав и произход.

Най-общо, по произход маслата се делят на минерални и синтетични, като има и междинни категории, като полусинтетични и хидрокрек.

Минералните масла се произвеждат от т.нар. базово масло, към което всеки производител добавя съответен пакет от адитиви с цел подобряване на свойствата му. Така например от single grade (виж по-долу) базови масла се получават multy grade маслата. Адитивите подобряват още и основните функции на маслото, посочени по-горе. Недостатък на тези масла е, че в определен момент действието на адитивите се изчерпва. Затова тези масла не се използват в новите двигатели с удължени сервизни интервали. Нищо не пречи обаче да се ползват в нормални двигатели, като се спазват обаче правилата за редовна смяна на маслото. Минералните масла са и най-евтини.

Синтетичните моторни масла, които се срещат на пазара, независимо от името си също са петролен продукт. Те се получават обаче от най-чистития продукт на фракционирането на петрола - газта (пропан и бутан). Чрез синтез, от газта се получават полиалфаолифини (Polyalphaolifins или ПАО), които са основата съставка по която едно синтетично масло се различава от минерално.
ПАО подобряват значително вискозитета при различни температурни режими. Също така ПАО са химически по-стабилни от съставките на минералното масло и са по-малко склонни да образуват агресивни разпадни продукти.
Разбира се, ПАО не са единствената съставка на синтетичното масло, но за други няма да става дума за сега.
Значи с прости думи, синтетичните масла са създадени да си вършат работата, без да носят ненужните или дори вредни качества на минералните масла. Също така е възможно постигане на качества, които са непостижими с минералните масла.
Недостатък на тези съставки е известната им агресивност към някои материали използвани в маправата на уплътнения и гарнитури (примерно корк). От много години обаче производителите не използват такива материали.

Полусинтетичните масла, както се разбира от името им, са нещо средно. Накратко, това са минерални масла с добавка на съставки, характерни за синтетичните масла, като ПАО например.

Има и още една категория масла, за които производителите упорито се опитват да ни убедят, че са синтетични. Т.е. не, че ги наричат директно "синтетични", щото ще ги пляскат през ръцете, но примерно слагат имена на продукта, които подсказват, че това е синтетика (примерно нещо от типа "едикакво си Syntec").
Става въпрос за т.нар Хидрокрек масла. Хидрокрекинга е химичен процес при който съставките на минералното масло се модифицират тотално с цел да се подобрят качествата им. С две думи, това са минерални масла, макар и с по-добри качества от обикновените минерални. Чрез хидрокрек производителите постигат свойства, каквито до скоро бяха възможни само с напълно синтетични масла, а в някои случаи могат дори да превъзхождат чистата синтетика.

Всички тези масла (минерални, синтетични и тнт) могат напълно свободно да се мешат едно с друго. Казвам това, защото все още се намира някой да каже - А няма ли да се пресекат? Не, няма да се пресекат. Затова са всички тези стандарти. Може да стане обаче друго - купили сте двигател каран 10 години с евтино минерално масло, при лоши условия, слаба поддръжка и тнт. Сега обаче е ваш и искате да му сложите най-доброто масло. Наливате качествената синтетика и какво става - всичките нагари, утайки и боклуци, останали от небрежната употреба сега изведнъж почват да се отмиват (хубавото масло освен всичко друго и почиства добре) и да се вдигат на парцали, да задръстват филтъра и други мазала. Затова, задължително преди преминаване към синтетично масло, трябва да се направи промивка на вдигателя! Има много начини за това, но сега няма да се спираме на тях.
Освен това, при доста стари двигатели винаги има риск да се окаже, че някои от уплътненията не са съвместими със синтетиката и да рукне като лейка. "

съжалявм, че е е малко дълго.
целия текст:ТУК

Публикувано на: 02 Апр 2010 13:17
от zi_zi_top
:thumbsup:
Няколко пъти се засилвах да обясня тези неща, но ме домързяваше да пиша толкова.

Точни съвети от ТМ Ауто

Публикувано на: 06 Апр 2010 13:15
от jumper
Та сега да кажа какво стана като отидох в ТМ Ауто. Наистина те промиват с добавка - сложиха я и трака на празен ходи 15 минути... След това източиха маслото и направиха смяната. Има определена разлика маслото първите 120 километра почти не беше почерняло, след това отново си е черно, но си мирише на масло и е ОК според мен. На празен ход при първо запалване е по-тиха. Механика ми каза, че ако зависело от него щял да си сменя маслото на 10-11 хиляди километра "то в България какви лайна зареждаме вместо дизел...!", а за промивката си каза "Повече от добра идея - след нея ако разглобиш двигателя си е направо чист...!" Това е от мен, аз минавам на 10 000 км. смяна и винаги с промивка - това ме убеди вече на 100%

Публикувано на: 06 Апр 2010 18:10
от Bass_Man
djofi_m написа:".....................................
Освен това, при доста стари двигатели винаги има риск да се окаже, че някои от уплътненията не са съвместими със синтетиката и да рукне като лейка. "
.........................................
Пълна глупост !
При положение , че има изписано толкова много все се питам защо трябва да се повтарят неща по безброй пъти ........................

Re: Точни съвети от ТМ Ауто

Публикувано на: 06 Апр 2010 22:57
от zi_zi_top
jumper написа:Та сега да кажа какво стана като отидох в ТМ Ауто. Наистина те промиват с добавка - сложиха я и трака на празен ходи 15 минути... След това източиха маслото и направиха смяната. Има определена разлика маслото първите 120 километра почти не беше почерняло, след това отново си е черно, но си мирише на масло и е ОК според мен. На празен ход при първо запалване е по-тиха. Механика ми каза, че ако зависело от него щял да си сменя маслото на 10-11 хиляди километра "то в България какви лайна зареждаме вместо дизел...!", а за промивката си каза "Повече от добра идея - след нея ако разглобиш двигателя си е направо чист...!" Това е от мен, аз минавам на 10 000 км. смяна и винаги с промивка - това ме убеди вече на 100%
С промиване ще караш този ДВГ 6-700 000 км, а без промиване 5-600 000 км. Разбира се, че има смисъл!

Публикувано на: 07 Апр 2010 00:42
от АВЕНСИСА
А от каде може да се купи тази промивка,и дайте акъл каква марка да е ,че на пазара има много и сигурно полвината са ментоци.Не ми се иска да рискувам и да си прееба мотора,става въпрос за бензинов двигател

За промиването...

Публикувано на: 07 Апр 2010 18:04
от jumper
Има два варианта - с промивно масло и с добавка. Аз исках с промивно масло на Приста ама в ТМ Ауто не правят... Иначе доста се налага да се търси промивното на Приста и е 5 литра тубата. Тук имаш разход още един маслен филтър+гарнитура, защото източваш старото, слагаш промивното+нов филтър и ганитура и празен ход 10 минути. Сваляш, източваш промивното, слагаш нов филтър и гарнитура, новото масло и си ОК. С добавка процедурата съм я описал, а си направих труда да купя добавката на Тойота - по-скъпа е от другите, ама все пак имах едно на ум - ако е получила марката Тойота - независимо кой я произвежда в Тойота са я одобрили...

Публикувано на: 12 Апр 2010 21:48
от krasikalchev
Извинявам се за тъпия въпрос ама за коя гарнитура става на въпрос? Скоро ми предстои смяна на маслото и до колкото знам ми трябва само масло и маслен филтър, евентуално и въздушен. По въпроса за маслото предлагат ми MOTUL 6100 10W40 - на цена 18 лв/ литъра наливно директно от дистрибутора за Русе. Мислите ли че цената е добра? За сравнение TOYOTA 10W40 5л. 88 лв.

Публикувано на: 12 Апр 2010 21:54
от zi_zi_top
Дифтонг на пробката на картера. Сменява се при всяко развиване на пробката!

Публикувано на: 01 Май 2010 18:29
от krasikalchev
Смених маслото миналата седмица. Преди смяната направих промивка с Приста промивно. Определено имаше смисъл от промивката. За 20 мин. работа на празен ход промивното масло почерня все едно че е карано година. Момчето в сервиза също остана много доволен - за първи път правел промивка с такова масло, иначе само с добавки. Ми вече 500 км. изминати тази сутрин проверих нивото на маслото - едвам успях да разбера до къде е нивото на щеката - маслото почти не се виждаше беше си бистро както когато го наливахме. Определено подкрепям идеята за промиване с това масо а и не е много скъпо - 4л. 16 лв. а стига за почти 2 промивки. Маслото което сложих след промивката е МОТУЛ 6100 ( 10W40). Като покарам ще дам впечатления и от него - дано си струва париците, че 18 лв/л. за полусинтетика не са малко - то има чиста синтетика за горе долу толкова пари ( че може и за малко по- малко).

Публикувано на: 01 Май 2010 20:35
от nowyaris
В кой сервиз ти смениха маслото?

Публикувано на: 01 Май 2010 22:50
от krasikalchev
"МОТОР Сервиз" в района на Чайка. Доволен съм от обслужването вероятно следващата ми смяна ще бъде пак при тях. Един от дистрибуторите на МОТУЛ за Русе са.

Публикувано на: 02 Май 2010 08:21
от nowyaris
Те разполагат ли с маслени филтри и Дифтунга на пробката на картера за всички модели на Тойота?

Публикувано на: 02 Май 2010 08:47
от krasikalchev
Маслен филтър предлагат няколко модела на различни производтели, аз си избрах на BOSCH ( Made in RSA - ЮАР) за 11 лв. но можеше и MAHLE ( 12 лв оригинален австрийски) , FILTRON ( около 8 лв.) или още някаква друга марка. Дифтунга си купуваш от НИККОМ Русе - 2 лв. - за всички модели TOYOTA била абсолютно еднаква.

Публикувано на: 02 Май 2010 09:27
от nowyaris
Мерси,колега,че ми писна да ме скубят в НИКОМ.Предполагам сервиза е около "АРДА"