Страница 2 от 2

Публикувано на: 16 Фев 2010 19:43
от raikovm
@scott
И аз съм сигурен в това, че трябва да е лесно (а поисках Valett бутона за сигурност, макар че се оказа че няма необходимото в ръководството).

Ще пробвам предложението ти с удоволствие (при отворено стъкло ще опитам обемните задействат ли се при предложените варианти). На базата на опит ли е предложението?

Обемния датчик не се изключва с 2 или 3 включвания на аларма

Публикувано на: 17 Фев 2010 19:20
от raikovm
@scott
За съжаление Обемните датчици не се изключват с 2 или 3 включвания на алармата както предлагаш - проверих.
Навярно моята е различна от твоята, но благодаря за предложението.
Тя е оригинално монтирана в оторизирания сервиз на Тойта при закупуване (на книжката пише, че е МАRК 900 ) и е единствената оригинално предлагана от тях и интегрирана с оригиналната система за заключване и се управлява от оригиналния ключ.
Някой ако има добро описание или предложения за проба?

Публикувано на: 17 Фев 2010 22:14
от TATI
Колега, малко си се заблудил. Алармата не е монтирана в сервиза на Тойота. Тойота ползват услугите на фирми, занимаващи се с монтиране на аларми. Повечето съвременни автомобили са с аларми, които са вградени в оригиналния ключ. Справка моите автомобили от подписа. Евентуално ако имаш книжка за алармата, погледни коя е фирмата монтирала твойта аларма или просто отиваш в ТМ, казваш си номера и те ще ти кажат коя е фирмата. Предполагам, че е тази: http://www.markalarm.bg/index.php?page= ... t&Itemid=4
Но не се заблуждавай, че ще си купиш Тойота с оригинално вградена аларма. Нема такова чудо при ТМ. Когато навремето купувах мойта, изрично исках фабрично вградена аларма, но ми казаха, че няма как в завода да ми монтират аларма. На киата на жена ми си го поисках и срещу съотвената сума, колата си дойде с монтирана в завода аларма и тука нямаше интервенции по автомобила за слагане на нова аларма.
Успех и пиши като имаш резултат, за да знаят и други колеги ако евентуално срещнат подобни проблеми

Публикувано на: 17 Фев 2010 22:51
от sacho7803
колега....значи според теб тия от тойота ме излъгаха като ми казаха че колата е дошла с вградена аларма от франция????не че ме интересува но като обикалях автосалоните и ми даваха разпечатки за лизинга на всички имаше включена цена И за аларма която ще поставят а при тойота нямаше и когато ги попитах те ми отговориха точно това.....автомобила идва с вградена от франция.и с всички бумаги ми дадоха и книга за алармата.книгата е от 268 страници и има картинки и описания на няколко езика но не и на български.на нея си пише тойота и vehicle security system.

Публикувано на: 18 Фев 2010 08:44
от didak
В описанието на оборудването няма аларма.
Така е не само в БГ, но и в Англия например. Т.е. Яриса излиза от завода без аларма.
Ако си платил цената по ценова листа, без да доплащаш за аларма си на далавера.
На мен ми предложиха да ми монтират неоригинална-200лв или оригинална-380лв.

Публикувано на: 18 Фев 2010 09:40
от Vesko
didak написа:В описанието на оборудването няма аларма.
Така е не само в БГ, но и в Англия например. Т.е. Яриса излиза от завода без аларма.
Ако си платил цената по ценова листа, без да доплащаш за аларма си на далавера.
На мен ми предложиха да ми монтират неоригинална-200лв или оригинална-380лв.
В за висимост за коя страна е произведена колата има или няма оригинална аларна (TVSS). Повечето от колите Тойота внасяни от ТМА нямат тази опция. Но може би има изключения.

Аларми, предлагани при продажба

Публикувано на: 18 Фев 2010 10:48
от raikovm
Алармите, предлагани при продажба са 2 класа - едните са TVVS и се предлагат за колите с CAN (цифрова) шина. При тях връзката между блоковете се осъществява през шината, а не с отделни проводници. За Корола - това са колите с високо ниво на оборудване.
Втория клас са за по-ниското ниво и се опроводява допълнително при монтаж.
И двете присъстват с Part.Nomber в офертата и са на една и съща цена (в момента не я помня).
Не съм сигурен че са ми сложили, това за което съм платил.
В началото ми бяха дали дебелото описание на TVVS. След като видях че описаните в него настройки не стават, ми казаха, че са се объркали и такава аларма не може да се сложи на Корола ниво Тера.
Дадоха ми описанието на аларма Mark 900 и по мое настояване ми сложиха Valett бутон за настройка.
За съжаление в таблицата с команди няма такава за изключване на обемния (микровълновия) датчик. Пък и за него само са посочени изводите за свързване и нищо друго.
Някой ако има опит или документация?

Публикувано на: 18 Фев 2010 13:58
от Владислав
Автомобилите за Българския пазар,които са със заводски вградена аларма са:Land Cruiser 150 и 200,и всички модели на Lexus.Всички останали са БЕЗ фабрична алармена система.Всяко дилърство си избира доставчик,или само си монтира алармите.Както каза колегата по-горе алармите се управляват или по CAN-шината,или се опроводяват допълнително.За почти всички модели се предлага оригинална TVSS цифрова алармена система.

Публикувано на: 18 Фев 2010 17:16
от didak
И какъв е начина да се разбере каква е монтираната в автомобила аларма?

Публикувано на: 18 Фев 2010 17:47
от Vesko
didak написа:И какъв е начина да се разбере каква е монтираната в автомобила аларма?
3 възможни начина:

1. Питаш дилъра, които ти продаде колата

2. Оглеждаш си документите дето са ти дали. Там би трябвало да има документи на алармата

3. Вдигаш предният капак и четеш какво пише на алармата

е може би има и още начини.

Публикувано на: 18 Фев 2010 18:07
от TATI
4. Вдигаш предния капак и гледаш за некадърно разположен бутон, който обикновено е разположен малко пред акумулатора.
5. сядаш в купето и намираш обемните датчици, които обикновено седят като изс..но върху салона на автомобила и седят доста дървено.

Публикувано на: 18 Фев 2010 18:13
от didak
Идеята ми е да проверя сам.
Иначе дилъра би трябвало да е сложил "PZ464-00130-00" т.е. VSS1

казваш предния капак... защото тук: http://techdoc.toyota-europe.com/legacy ... ris&admin=
намерих монтажа за аурис, и виждам че е монтирана в багажника

Публикувано на: 18 Фев 2010 19:12
от TATI
Е сам де. Като вдигнеш капака се огледай за едно приличашто на пишка и ще се ориентираш. Ако е фабрично си личи, но ако е допълнително слагана аларма си личи фрапиращо. На мойта примерно са го боднали пред акумулатора, като за целта са пробили дупка в пластмасовата кора с поялник и си личи от километър. Освен това тази пишка я бяха хванали в ламарината на калника с един ръждясал самонарезен винт, което ако ти е фабрична алармата, няма как де случи. На киата на жена ми си е фабрична и в книжката за експлоатация си е описана алармата и е показана. На тойотата ми дадоха един хвърчащ лист, където пишеше кой бутон, какво и що. Удобството ми поне е, че са успели да я вградят в ключа, та поне си я полвам само с ключа, без допълнителни дистанционни да ми се моткат. А самия модул се слага обикновено до предпазителите.

Re: Обемния датчик не се изключва с 2 или 3 включвания на ал

Публикувано на: 19 Фев 2010 01:30
от Scott
raikovm написа:@scott
За съжаление Обемните датчици не се изключват с 2 или 3 включвания на алармата както предлагаш - проверих.
Навярно моята е различна от твоята, но благодаря за предложението.
Тя е оригинално монтирана в оторизирания сервиз на Тойта при закупуване (на книжката пише, че е МАRК 900 ) и е единствената оригинално предлагана от тях и интегрирана с оригиналната система за заключване и се управлява от оригиналния ключ.
Някой ако има добро описание или предложения за проба?
Съжалявам, моята беше TVSS. Пробвай следната последователност - преди излизане от колата прещракай контактния ключ Он/Офф. Излез и натисни бутона за заключване, веднага след това натисни още веднъж (или два пъти). Наблюдавай светодиода дали променя последователността на мигане, или пробвай с отворен прозорец - това е проверено и работи на Лексъс (но пак с фабрична аларма)

Re: Обемния датчик не се изключва с 2 или 3 включвания на ал

Публикувано на: 19 Фев 2010 01:32
от Vesko
Scott написа:
raikovm написа:@scott
За съжаление Обемните датчици не се изключват с 2 или 3 включвания на алармата както предлагаш - проверих.
Навярно моята е различна от твоята, но благодаря за предложението.
Тя е оригинално монтирана в оторизирания сервиз на Тойта при закупуване (на книжката пише, че е МАRК 900 ) и е единствената оригинално предлагана от тях и интегрирана с оригиналната система за заключване и се управлява от оригиналния ключ.
Някой ако има добро описание или предложения за проба?
Съжалявам, моята беше TVSS. Пробвай следната последователност - преди излизане от колата прещракай контактния ключ Он/Офф. Излез и натисни бутона за заключване, веднага след това натисни още веднъж (или два пъти). Наблюдавай светодиода дали променя последователността на мигане, или пробвай с отворен прозорец - това е проверено и работи на Лексъс (но пак с фабрична аларма)
Това с двоиното натискане е ако колата има double lock.