COSTA написа:на 11 хиляди, светва лампа на масло в Сърбия = смяна на маслото и прибиране в БГ - извод за тия километри бе изядено всичкото фабрично сипано масло, като нова.
... На 17 000 пак светва лампата - извод за 6хкм изядени 5 литра масло...
добре,значи горенаписаното следва да се промени така:
при 11к пада на мин = около 1,5л масло изгорено!
после след 6к на мин = 1,5л отново
извода е разход на масло около 2,5-3л/15.000км,което го коментираме почти всички с тия мотори.с това рядко масло моето мнение е,че един разход от макс. 1,5л/15к може да се приеме за допустим.тук имам една забележка към писаното от мечокух за маслото: този двигател изисква не по-гъсто масло от 5w,никога не слагайте 10w,защото аз го изпробвах.резултата беше,че двигателя започна да работи много шумно,чукане на клапани и се наложи да го сменя отново след 4.000км.целта ми с това 10w40(мотул,най-добрата полусинтетика) беше да намеря най-после решение на високия разход на масло.знам също,че при използване на още по-рядкото 0W40 също има висок разход,макар че това масло е едно от най-добрите.
това,че 5w30 е рядко за бг не е правилно,важното е да отговаря на необходимите условия,според мен минимум B4 или най-добре C3.освен това за да може да издържи поне 20.000км има една спецификация на MB 229.3 или 229.5,за dpf трябва да се вземе 229.31 или 229.51.в противен случай трябва да се сменя по-често както мечо е написал.
та чак след толкова експерименти със собствената ми кола и много четене из разни форуми си намерих МАСЛОТО,с което вече си реших проблемите.знам със сигурност,че има и по-добри от него,но то ме устройва и повече не ми трябва,пак ще го напиша без да правя някаква реклама: FUCHS SUPERSYN SAE 5W40!
http://www.fuchs-europe.de/engine-oils-cars.html