Страница 2 от 3

Публикувано на: 07 Фев 2010 20:24
от slowtraveler
Колега, така наречения твой 'тест' го прочетох много внимателно.
Можеш да пробваш и компресията в спрения двигател, или пък налягането в горивната магистрала 3-4 минути след изгасяне на двигателя, и сигурно няма да ти покаже заводските параметри просто защото правиш замера не по време на събитието, а след изтичане на сравнително голям период от време.
Навярно някъде и в твоето ръководство пише както в моето:
Не продължавайте да се движите „по инерция”, когато двигателят загасне или е изключен, а веднага намерете безопасно място за спиране:
Продължаването на движението „по инерция” със загаснал или изключен двигател е опасно.....
Наистина нищо не ти пречи да прегледаш клапанчето и уплътнението му ако толкова те притеснява това, че след 3-4 минути неработещ двигател може да останеш без серво. Може и самия сервоусилвател да пропуска.

Публикувано на: 07 Фев 2010 20:49
от primus
Съгласен, значи първото, което искам да кажа, не мисля, че проблема
е генерален или критичен, по-скоро е минорен, за момента.

Другото, очаквах да видя, отговор на колеги с такава кола и същото
поведение, е... никой не каза: 'а, няма проблем те са така тези короли'

Списъка от възможните коментирани 'проблеми' е следния:
1. клапанче за задържане на вакуума - всъщност не виждам смисъл
от него ако не държи вакуума в спирачната система поне за
месец(примерно, ако искаме да говорим в конкретни физични величини
biggrin.gif ). Не мисля, че е смислено и в духа на тойота клапана да държи
вакуум, е... 3-4 минути ... biggrin.gif
2. уплътнението на клапанчето - съвсем не изключено предвид годините
на колата, по-вероятно то да е сдало багажа
3. и може би най-неприятно - самия сервоусилвател, като вече в
зависимост от цената ще преценя да го карам така или да го правя...

Искам да благодаря на всички, които отговориха до момента.
Целта на поста ми не е да се правя на интересен, ами просто да
събера необходимата ми информация... :drinkers:

Публикувано на: 07 Фев 2010 21:57
от b_d
Провери си и педала - провери в документацията колко луфт трябва да има и сравни.

Публикувано на: 07 Фев 2010 22:09
от Scott
primus написа:... всъщност не виждам смисъл
от него ако не държи вакуума в спирачната система поне за
месец(примерно, ако искаме да говорим в конкретни физични величини... Не мисля, че е смислено и в духа на тойота клапана да държи вакуум, е... 3-4 минути ...
Колега, щом ще говорим в конкретни физични величини, би ли се обосновал какъв е смисъла това клапанче, а и цялата система да 'държи' вакуум повече от 3-4 минути, да не говорим за месец. Сигурен съм че ако се зачетеш в ръководството си ще видиш, че не се препоръчва да гасиш двигателя в движение, което автоматично обезсмисля поддържането на вакуум за продължителен период от време. А за духа на Тойота най-добре не го намесвай, всичко е ширпотреба.
За едно си прав обаче - някои хора наистина пишат за да им се увеличава броя мнения. wacko.gif

Публикувано на: 07 Фев 2010 22:27
от slowtraveler
Колега, друга, също основна причина за поставяне на това клапанче е това, че вакуума в смукателния колектор (откъдето практически работи сервото) не е постоянна величина. Това клапанче фактически поддържа вакуума до най-високата стойност, която е създал с сравнително кратко време двигателя при работата си. Неслучайно при принудителен празен ход при високи обороти сервото ти става още по-леко - вакуума се е увеличил.
Едно рязко подаване на газ при ниски обороти (отваряне на дросела докрай, при нисък поток на въздуха) практически свежда вакуума до нула, и в този момент не би имал серво ако го нямаше това клапанче...
А няма отзиви 'при корола е така', защото едва ли на някой би му направило впечатление дали има серво след 3-4-10 минути след изгасване на двигател :thumbsup:

Публикувано на: 07 Фев 2010 22:38
от zi_zi_top
slowtraveler написа:А няма отзиви 'при корола е така', защото едва ли на някой би му направило впечатление дали има серво след 3-4-10 минути след изгасване на двигател :thumbsup:
+1
Не се задържам много на шофьорската седалка след като съм изгасил ДВГ, а и са ме учили навремето да не си играя с педалите при неработещ ДВГ и автомобил в покой.
Мисля, че нямаш никакъв повод за притеснение. Явно си в безпроблемен период и си търсиш за какво да мислиш.

Публикувано на: 07 Фев 2010 22:41
от b_d
На семейната Тойота (макар и не Корола) дори на другия ден педалът е мек.

Публикувано на: 07 Фев 2010 22:52
от primus
zi_zi_top написа:
slowtraveler написа:А няма отзиви 'при корола е така', защото едва ли на някой би му направило впечатление дали има серво след 3-4-10 минути след изгасване на двигател :thumbsup:
+1
Не се задържам много на шофьорската седалка след като съм изгасил ДВГ, а и са ме учили навремето да не си играя с педалите при неработещ ДВГ и автомобил в покой.
Мисля, че нямаш никакъв повод за притеснение. Явно си в безпроблемен период и си търсиш за какво да мислиш.
Е как няма да ти направи впечатление. Сядаш сутринта в колата,
натискаш съединителя и спирачката за да изключваш от скорост
и педала на спирачката е твърд, абе вие верно на лаф-моабет го
обръщате biggrin.gif .
Искате да ми кажете, че вие всички влизате в колата сутринта,
дърпате ръчната спирачка, натискате съединител и след това
освобождавате от скорост.
Защо ли ми е трудно да повярвам, че всички тръгвате с ръчна както
са ви учили на курсовете по кормуване biggrin.gif ))))

Публикувано на: 07 Фев 2010 22:57
от slowtraveler
Наистина не ми е правило впечатление дали е твърд педала сутринта...
Просто последния месец наистина първо дърпам ръчната, защото започвам размразяване/почистване на стъклата.
Ще ме накараш утре сутринта нарочно да пробвам как са нещата с педала на спирачката.. :thumbsup:

Публикувано на: 07 Фев 2010 22:58
от Scott
primus написа:Искате да ми кажете, че вие всички влизате в колата сутринта,
дърпате ръчната спирачка, натискате съединител и след това
освобождавате от скорост....
Да, с тази разлика че ръчната ми стои дръпната през нощта biggrin.gif
'Мекотата' на педала при първо натискане сутрин не се дължи на сервото, а на хода на накладките.

Публикувано на: 07 Фев 2010 23:01
от zi_zi_top
Аз си изпълнявам точно тази процедура с ръчната и съединителя винаги. Има навици, които като ги добиеш не мислиш, а просто ги правиш! Като ходенето и дишането. Не виждам защо ти е толкова чудно?
Утре сутринта обаче ще натисна педала (дано се сетя!) специално за да ти дам отговор.

Публикувано на: 07 Фев 2010 23:08
от primus
А зимата не е препоръчително да се дърпа ръчна понеже ако е имало
влага в кожуха на жилото, има риск да се скъса жилото, поне на
по-старите коли е така.

Публикувано на: 07 Фев 2010 23:15
от zi_zi_top
Рискът не е за скъсване, а за блокиране на жилото в бронята и съответно на накладките. Вследствие на това не можеш да потеглиш и започваш да размразяваш жило. Това са много стари филми и на твоята Корола няма да ги гледаш. Дърпай си ръчната спокойно!

Публикувано на: 07 Фев 2010 23:19
от Scott
primus написа:...ако е имало влага в кожуха на жилото, има риск да се скъса жилото...
Тази влага няма място там ... ако всичко е наред, нали.

Публикувано на: 08 Фев 2010 08:16
от slowtraveler
Сутринта около 06:45 направих пробата...
Колата бе изгасена вчера около 20:00ч
Времето бе доста студено.
При първото натискане педала беше твърд - нищо общо с нормалното състояние при работещ двигател, но слезе съвсем малко по-леко отколкото при второто натискане (явно е имало някакъв съвсем малък остатъчен вакуум)....
:thumbsup: