Твърд педал на спирачка 3-4минути след изгасяне на двг

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6183
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 336 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 07 Фев 2010 20:24

Колега, така наречения твой 'тест' го прочетох много внимателно.
Можеш да пробваш и компресията в спрения двигател, или пък налягането в горивната магистрала 3-4 минути след изгасяне на двигателя, и сигурно няма да ти покаже заводските параметри просто защото правиш замера не по време на събитието, а след изтичане на сравнително голям период от време.
Навярно някъде и в твоето ръководство пише както в моето:
Не продължавайте да се движите „по инерция”, когато двигателят загасне или е изключен, а веднага намерете безопасно място за спиране:
Продължаването на движението „по инерция” със загаснал или изключен двигател е опасно.....
Наистина нищо не ти пречи да прегледаш клапанчето и уплътнението му ако толкова те притеснява това, че след 3-4 минути неработещ двигател може да останеш без серво. Може и самия сервоусилвател да пропуска.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

primus
Мнения: 34
Регистриран на: 26 Май 2008 16:16

Мнение от primus » 07 Фев 2010 20:49

Съгласен, значи първото, което искам да кажа, не мисля, че проблема
е генерален или критичен, по-скоро е минорен, за момента.

Другото, очаквах да видя, отговор на колеги с такава кола и същото
поведение, е... никой не каза: 'а, няма проблем те са така тези короли'

Списъка от възможните коментирани 'проблеми' е следния:
1. клапанче за задържане на вакуума - всъщност не виждам смисъл
от него ако не държи вакуума в спирачната система поне за
месец(примерно, ако искаме да говорим в конкретни физични величини
biggrin.gif ). Не мисля, че е смислено и в духа на тойота клапана да държи
вакуум, е... 3-4 минути ... biggrin.gif
2. уплътнението на клапанчето - съвсем не изключено предвид годините
на колата, по-вероятно то да е сдало багажа
3. и може би най-неприятно - самия сервоусилвател, като вече в
зависимост от цената ще преценя да го карам така или да го правя...

Искам да благодаря на всички, които отговориха до момента.
Целта на поста ми не е да се правя на интересен, ами просто да
събера необходимата ми информация... :drinkers:
Toyota Corolla E12
Toyota Carina E 1.6/16V

b_d

Мнение от b_d » 07 Фев 2010 21:57

Провери си и педала - провери в документацията колко луфт трябва да има и сравни.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 07 Фев 2010 22:09

primus написа:... всъщност не виждам смисъл
от него ако не държи вакуума в спирачната система поне за
месец(примерно, ако искаме да говорим в конкретни физични величини... Не мисля, че е смислено и в духа на тойота клапана да държи вакуум, е... 3-4 минути ...
Колега, щом ще говорим в конкретни физични величини, би ли се обосновал какъв е смисъла това клапанче, а и цялата система да 'държи' вакуум повече от 3-4 минути, да не говорим за месец. Сигурен съм че ако се зачетеш в ръководството си ще видиш, че не се препоръчва да гасиш двигателя в движение, което автоматично обезсмисля поддържането на вакуум за продължителен период от време. А за духа на Тойота най-добре не го намесвай, всичко е ширпотреба.
За едно си прав обаче - някои хора наистина пишат за да им се увеличава броя мнения. wacko.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6183
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 336 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 07 Фев 2010 22:27

Колега, друга, също основна причина за поставяне на това клапанче е това, че вакуума в смукателния колектор (откъдето практически работи сервото) не е постоянна величина. Това клапанче фактически поддържа вакуума до най-високата стойност, която е създал с сравнително кратко време двигателя при работата си. Неслучайно при принудителен празен ход при високи обороти сервото ти става още по-леко - вакуума се е увеличил.
Едно рязко подаване на газ при ниски обороти (отваряне на дросела докрай, при нисък поток на въздуха) практически свежда вакуума до нула, и в този момент не би имал серво ако го нямаше това клапанче...
А няма отзиви 'при корола е така', защото едва ли на някой би му направило впечатление дали има серво след 3-4-10 минути след изгасване на двигател :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 07 Фев 2010 22:38

slowtraveler написа:А няма отзиви 'при корола е така', защото едва ли на някой би му направило впечатление дали има серво след 3-4-10 минути след изгасване на двигател :thumbsup:
+1
Не се задържам много на шофьорската седалка след като съм изгасил ДВГ, а и са ме учили навремето да не си играя с педалите при неработещ ДВГ и автомобил в покой.
Мисля, че нямаш никакъв повод за притеснение. Явно си в безпроблемен период и си търсиш за какво да мислиш.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

b_d

Мнение от b_d » 07 Фев 2010 22:41

На семейната Тойота (макар и не Корола) дори на другия ден педалът е мек.

primus
Мнения: 34
Регистриран на: 26 Май 2008 16:16

Мнение от primus » 07 Фев 2010 22:52

zi_zi_top написа:
slowtraveler написа:А няма отзиви 'при корола е така', защото едва ли на някой би му направило впечатление дали има серво след 3-4-10 минути след изгасване на двигател :thumbsup:
+1
Не се задържам много на шофьорската седалка след като съм изгасил ДВГ, а и са ме учили навремето да не си играя с педалите при неработещ ДВГ и автомобил в покой.
Мисля, че нямаш никакъв повод за притеснение. Явно си в безпроблемен период и си търсиш за какво да мислиш.
Е как няма да ти направи впечатление. Сядаш сутринта в колата,
натискаш съединителя и спирачката за да изключваш от скорост
и педала на спирачката е твърд, абе вие верно на лаф-моабет го
обръщате biggrin.gif .
Искате да ми кажете, че вие всички влизате в колата сутринта,
дърпате ръчната спирачка, натискате съединител и след това
освобождавате от скорост.
Защо ли ми е трудно да повярвам, че всички тръгвате с ръчна както
са ви учили на курсовете по кормуване biggrin.gif ))))
Последно промяна от primus на 07 Фев 2010 23:08, променено общо 1 път.
Toyota Corolla E12
Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6183
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 336 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 07 Фев 2010 22:57

Наистина не ми е правило впечатление дали е твърд педала сутринта...
Просто последния месец наистина първо дърпам ръчната, защото започвам размразяване/почистване на стъклата.
Ще ме накараш утре сутринта нарочно да пробвам как са нещата с педала на спирачката.. :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 07 Фев 2010 22:58

primus написа:Искате да ми кажете, че вие всички влизате в колата сутринта,
дърпате ръчната спирачка, натискате съединител и след това
освобождавате от скорост....
Да, с тази разлика че ръчната ми стои дръпната през нощта biggrin.gif
'Мекотата' на педала при първо натискане сутрин не се дължи на сервото, а на хода на накладките.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 07 Фев 2010 23:01

Аз си изпълнявам точно тази процедура с ръчната и съединителя винаги. Има навици, които като ги добиеш не мислиш, а просто ги правиш! Като ходенето и дишането. Не виждам защо ти е толкова чудно?
Утре сутринта обаче ще натисна педала (дано се сетя!) специално за да ти дам отговор.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

primus
Мнения: 34
Регистриран на: 26 Май 2008 16:16

Мнение от primus » 07 Фев 2010 23:08

А зимата не е препоръчително да се дърпа ръчна понеже ако е имало
влага в кожуха на жилото, има риск да се скъса жилото, поне на
по-старите коли е така.
Toyota Corolla E12
Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 07 Фев 2010 23:15

Рискът не е за скъсване, а за блокиране на жилото в бронята и съответно на накладките. Вследствие на това не можеш да потеглиш и започваш да размразяваш жило. Това са много стари филми и на твоята Корола няма да ги гледаш. Дърпай си ръчната спокойно!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 07 Фев 2010 23:19

primus написа:...ако е имало влага в кожуха на жилото, има риск да се скъса жилото...
Тази влага няма място там ... ако всичко е наред, нали.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6183
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 336 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 08 Фев 2010 08:16

Сутринта около 06:45 направих пробата...
Колата бе изгасена вчера около 20:00ч
Времето бе доста студено.
При първото натискане педала беше твърд - нищо общо с нормалното състояние при работещ двигател, но слезе съвсем малко по-леко отколкото при второто натискане (явно е имало някакъв съвсем малък остатъчен вакуум)....
:thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: nicksun79 и 7 госта