Страница 2 от 2

Публикувано на: 29 Яну 2010 20:10
от stfn
също така зависи и от горивото - то при нафтата май нямате много избор ми се струва или провай с добавки към нея може за падне малко и също така и попътен вятър помага!

Публикувано на: 30 Яну 2010 06:45
от Лъчезар
rashkov написа:най-важното е това, което казва СлоуТравълър. Трябва ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се успокоява турбината. А след дълго летене по магистрала, може и 5мин да поработи на едно място.

Масло ще харчи, да не се плашиш. Да ти е честита.
Моето Версо реално се "отпуши" след 15 000 км ... да не кажа 20 000.

А, да те успокиоя за една заблуда. Разхода на гориво няма да ти пада. Колите харчат около 1л над написаното в документацията. Понякога и повече. Зависи си от копитото :)
Последните няколко дни я карам кротко само в София, разхода непрекъснато се качва в началото тръгна от 6.6, с навъртане на километрите (средно по около 150 на ден) стана 7.3, 7.9, 8.1..... сега показва 9.1....
това нормално ли е и докъде ще стигне?
гледам да потеглям плавно, на светофарите дори москвичите ме режат, срам!
поддържам около 2000 оборота, рядко при потегляне на първа стигам до 3000, иначе като се движа оборотомера е между 1000 и 2000
а и сутрин пък и през деня когато е студена я оставям да работи дълго време на място, до пълно загряване, сутрин особено това ми отнема около 40-50 минути, зависи колко минус е навън

Публикувано на: 30 Яну 2010 07:26
от Vesko
Лъчезар написа:
rashkov написа:най-важното е това, което казва СлоуТравълър. Трябва ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се успокоява турбината. А след дълго летене по магистрала, може и 5мин да поработи на едно място.

Масло ще харчи, да не се плашиш. Да ти е честита.
Моето Версо реално се "отпуши" след 15 000 км ... да не кажа 20 000.

А, да те успокиоя за една заблуда. Разхода на гориво няма да ти пада. Колите харчат около 1л над написаното в документацията. Понякога и повече. Зависи си от копитото :)
Последните няколко дни я карам кротко само в София, разхода непрекъснато се качва в началото тръгна от 6.6, с навъртане на километрите (средно по около 150 на ден) стана 7.3, 7.9, 8.1..... сега показва 9.1....
това нормално ли е и докъде ще стигне?
гледам да потеглям плавно, на светофарите дори москвичите ме режат, срам!
поддържам около 2000 оборота, рядко при потегляне на първа стигам до 3000, иначе като се движа оборотомера е между 1000 и 2000
а и сутрин пък и през деня когато е студена я оставям да работи дълго време на място, до пълно загряване, сутрин особено това ми отнема около 40-50 минути, зависи колко минус е навън
Ако я оставяш цял ден да работи може и до 99л/100км да стигне разхода smile.gif

Публикувано на: 30 Яну 2010 10:49
от slowtraveler
Няма смисъл да я оставяш да работи на място до пълно загряване....
След като 'отчупи' температурата можеш да започнеш придвижване без да я зориш много. Така ще загрее много по-бързо и ще излезе от неизгодната температура...
Относно старта от светофара - правил съм си експерименти: практически няма разлика в разхода дали ще тръгваш бавно бавно от светофар, или ще ускориш интензивно (не до ограничител, но все пак интензивно ускорение), и след това поддържаш скоростта на 5-6 предавка почти без газ до следващия светофар.

Публикувано на: 30 Яну 2010 13:08
от БАН
за успокоение на турбината брои ли се градското което карам докао се прибера до вкъщи от магистралата или пред нас трябва да стоя още време за да се успокои турбината? :help:

Публикувано на: 30 Яну 2010 13:21
от slowtraveler
По принцип на турбината и трябва около 2-5 минути след сериозно натоварване за да се поохлади до по-нормална температура. Така-че ако караш по-дълго време без да товариш двигателя (нормално градско каране) турбината ще се е поохладила.
Но е добре да изчакаш 30-60 секунди за да паднат оборотите на турбинката до минимум преди да я изгасиш.

Публикувано на: 30 Яну 2010 14:17
от rashkov
Лъчезар, разхода недей да му се тревожиш толкова. Поне не на този, който ти показва компютъра. Кой, каквото ще да ми говори, но на компютъра по отношение на разхода неможе да се вярва. Ако искаш истината, пълниш всеки път до капачката и после с калкулатора.

2.2 мотор, 150 коня, как си г опредставаяш да харчи 5-6 литра ?!? Това може да ти се случи само лятото на 6-та с 90 по магистралата ама надолу по стръмното :)

Сега в големия студ с кратки разстояния ( 100% градско в центъра), мойто Версо даде точно 9/100! Лятото в града дава 7.5. Та мисълта ми е да се кефиш яко на колата и да не си скубеш косите, заради теоретическите стойности в книжката или пък, заради някой "рибар" във форума, който кара с 200 и му харчи 4.5/100 :whistle:

Публикувано на: 30 Яну 2010 14:46
от БАН
rashkov написа:Лъчезар, разхода недей да му се тревожиш толкова. Поне не на този, който ти показва компютъра. Кой, каквото ще да ми говори, но на компютъра по отношение на разхода неможе да се вярва. Ако искаш истината, пълниш всеки път до капачката и после с калкулатора.

2.2 мотор, 150 коня, как си г опредставаяш да харчи 5-6 литра ?!? Това може да ти се случи само лятото на 6-та с 90 по магистралата ама надолу по стръмното :)

Сега в големия студ с кратки разстояния ( 100% градско в центъра), мойто Версо даде точно 9/100! Лятото в града дава 7.5. Та мисълта ми е да се кефиш яко на колата и да не си скубеш косите, заради теоретическите стойности в книжката или пък, заради някой "рибар" във форума, който кара с 200 и му харчи 4.5/100 :whistle:
как да не се притеснявам за разхода като ви дя бордкомпа да показва 99 литра ми иде даму изкарам джигерите и да ги изям.то това не разход а жив обир laugh.gif laugh.gif

Публикувано на: 30 Яну 2010 17:07
от Vesko
rashkov написа: 2.2 мотор, 150 коня, как си г опредставаяш да харчи 5-6 литра ?!? Това може да ти се случи само лятото на 6-та с 90 по магистралата ама надолу по стръмното :)
Като авенсиса го кара жена ми харчи около 6.2-6.5 София-Добрич. А доколокото стига за 5ч30мин заедно с 2 спирания надали кара с 90 през цялото време... smile.gif

ПП: Е като карам аз за 1ч разлика рахода ми е около 10 на нафта и около 1л масло след като мине 12х.км biggrin.gif