Страница 2 от 5
Публикувано на: 21 Мар 2006 14:46
от the_rider
chukov написа:
Специално за колегата с Pirelli 3000
това е ебати остарялата шарка. Не мога да си представя как гуми с тази шарка ще издържат на аквапланинг.
za Prelli 6000 ideshe rech....i kolko e ostarila spored teb????4,5,6 godini??? niamam spomeni predi 5-6 godini kolite da sa prehvurchali nad lokvite...tova s novite sharki vsiaka godina e 20% razrabotki i 80% marketing. Men po-skoro me pritesniava dali ne sa se vtvurdili gumite ot vremeto okolkoto kolko im e "nova" sharkata
Публикувано на: 21 Мар 2006 14:52
от El Camino
Принципно казват по - стари от 3 години гуми да не се ползват. Неразумния максимум бил 6.
Действително след 5-6 години гумата става пластмаса и нито можеш да потеглиш нито да спреш.
Това последното май е много неприятна тема на гумаджиите в БГ, които продават гуми 2ра ръка... често не се намира нищо под 5 години там. Сещам се как зимата свалих 4 почти нови firestonа от королата, а гумаджията седи и се цъкли и гледа и не вярва - "ама ти що - те са нови?" и посмърно не успях да му обясня, че гума на 10 години нема как да е нова...
Май искаше да му ги дам да ги препродаде:).
Публикувано на: 21 Мар 2006 15:02
от jamie
*deleted*
Публикувано на: 21 Мар 2006 23:31
от chukov
Добре
Нека обясня по-подробно
Съжалявам, объркал съм се за Пирели 3000 нека да са P6000. Ok
Преди да обяснявате как шарката не остарявала и други подобни по-добре се поинтересувайте за какво иде реч.
Всички, така наречени ULTRA HIGH PERFORMANCE гуми са с еднопосочна или асиметрична шарка на протектора. Не може гума със симетрична шарка да има поведение на пътя, сходно с асиметричната и с еднопосочната шарка.
Симетричната шарка (Pirelli P3000) е гума за нисък клас автомобили и се произвежда с по-ниски скоростни индекси.
P6000 е гума за среден клас авотомобили. Но колеги, погледнете гумите от висок клас (това са гуми за високи скорости, максимално оптимизирани за устойчивост на аквапланинг, с възможно по-качествен материал) няма нито една симетрична.
Така че преди да ме обвинявате, че говоря пранзни приказки, поразровете се малко и попрочетете и вижте на живо ако можете. Това последното аз имам възможност да го направя по определена причина.
Нека все пак видим за какво става въпрос.
P3000
http://www.avtogumi.com/bg/php/tires/fu ... 00E&id=275
P6000
http://www.avtogumi.com/bg/php/tires/fu ... 000&id=276
P6
http://www.avtogumi.com/bg/php/tires/fu ... =P6&id=273
и вижте тук
P5000 Drago
http://www.avtogumi.com/bg/php/tires/fu ... ago&id=331
Yokohama AVS Sport
http://www.avtogumi.com/bg/php/tires/fu ... V102&id=15
Ами колеги, това определено не са гуми с еднакво поведение на пътя. Очевидно не става въпрос за търговски трикове, нали?
Публикувано на: 21 Мар 2006 23:41
от chukov
the_rider написа:Men po-skoro me pritesniava dali ne sa se vtvurdili gumite ot vremeto okolkoto kolko im e "nova" sharkata
Тук не става въпрос дали трябва да ви притеснява колко нова е шарката, а по-скоро да се купи нова гума с подходяща шарка от известен производител, произведена не повече от година преди покупката.
И ако раликата в парите за една гума може да е около 30-40 лева за даден 14-цолов размер например, то разликата в поведението на пътя е осезаема според мен. Или друго яче казано. По-добре 150 лева отгоре общо за 4-те гуми, но спестяваме много повече заради сигурността, която дават качествените гуми.
Естествено който има възможност да отдели повече средства.
В този ред на мисли не бих се поколебал ако трябва да избера например между P3000 и една Yokohama A539.
Естествено Yokohama да не говорим, че са на приблизително еднаква цена
И тук изборът е именно заради шарката на протектора и направията на гумата като цяло.
Публикувано на: 22 Мар 2006 09:35
от chukov
И за да допълня и надявам се за да ви бъда полезен ето и цените на горепосочените модели.
P3000 185/65R14T- 120лв
P6000 - 195/60R14H - 160лв.
P6 - 195/65R15H - 160лв
YOKOHAMA A539 - 185/65R14H 125лв
KUMHO ECSTA KU31 185/55 R14 80H - 119лв.
Някои модели са 15-цолови, защото нямам инфо за 14-цолови
но все пак е ориентир
Прави впечатление високата цена на Пирели (лично мое мнение, че излишно скъпи ги продават италиянците при условие, че ги произвеждат къде ли не по целия свят и няма повтаряемост на качеството - виждал съм го с очите си)
KUMHO са 9-ти производител на гуми в света
всички корейски автомобили излизат производствено оборудвани с KUMHO
ето и снимка на предложения модел много атрактивен

Публикувано на: 22 Мар 2006 09:55
от punkara
ot gore posochenite modeli az prosto shte kaza: A539! moze malko po-burzo da se iznosvat, zatova puk sa neveroyatni gumi, i za predno i za zadno predavane! govorya ot lichen opit, i v momenta moyata AE86-ca e s A539-ki!

Публикувано на: 22 Мар 2006 20:24
от chukov
Абсолютно те подкрепям въпреки, че C.Drive се сочат като продължението (новия модел) на A539
Но А539 се държат превъзходно на дъжд.
Това са гумите, с които ще обуя моята Карина Епсилон за лятото.
Публикувано на: 22 Мар 2006 20:56
от punkara
chukov написа:Абсолютно те подкрепям въпреки, че C.Drive се сочат като продължението (новия модел) на A539
Но А539 се държат превъзходно на дъжд.
Това са гумите, с които ще обуя моята Карина Епсилон за лятото.
karah tuka izvestno vreme edna mazda 626 obuta sus C drive, no da ti kaza chestno A539-kata sa mi po-nasurce, i po-dobre se predstavyat!

Публикувано на: 24 Мар 2006 21:44
от JD
az mislq da sym s KUMHO 195/50/15 ili na 205

, mislq kato teq na snimkata po-gore .. ako opravq dvigatelq

Публикувано на: 25 Мар 2006 18:36
от TurboDieselComby
Един правилен избор са:
http://www.911.bg/a2/offers.asp?p=1757608
Карах в най-големите дъждове по Тракия със 120 без никакви проблеми миналата година!
Има и 15ки:
http://www.911.bg/a2/offers.asp?p=1757563
Публикувано на: 25 Мар 2006 18:47
от chukov
Щом ще говорим за 225/45ZR18
какво ще кажете за това?
YOKOHAMA Parada
Или за това
YOKOHAMA AVS Sport
Аквапланинг ли? Какво беше това?

Публикувано на: 25 Мар 2006 19:10
от chukov
А KUMHO (снимката, дето съм я постнал по-горе) )на същия размер 225/40ZR18Y е на 390 лева
Публикувано на: 25 Мар 2006 19:11
от TurboDieselComby
Колебаех се между тях (не Kumho!) (не намерих правилния човек при Вас за да договорим цена), Vredestain някакъв модел с дизайн на Джуджаро но го нямаха на склад и Toyo Proxes T-1R!
Оказа се че нямам избор и Toyo е решението! При същите параметри Michelin и Brigestone бяха доста по скъпи!
Малко съжалявам че не взех 235!
Публикувано на: 25 Мар 2006 19:30
от chukov
Ей го правилния човек
пише във форума.
По висока цена ли са ти дали?
Все пак според мен си направил по-добрия избор между Vredestein и TOYO
все пак TOYO са японски гуми. Аз съм предубеден в това отношение. Както и към японските коли. Явно не само аз де. Нали в такъв форум участвам.