Страница 2 от 5
Публикувано на: 06 Яну 2010 16:23
от EMPEROR
Това не е точно така... много коли дойдоха от Англия на собствен ход и никъде не са ги задължавали да слагат лепенки на фаровете...
Публикувано на: 06 Яну 2010 16:27
от jorj
EMPEROR написа:Това не е точно така... много коли дойдоха от Англия на собствен ход и никъде не са ги задължавали да слагат лепенки на фаровете...
Точно така не са задалжителни ако искаш слагаш и никаде не ти правят проблем ако не си сложил
Публикувано на: 06 Яну 2010 16:48
от slowtraveler
Нямам време да потърся в момента EU директивата, в която изрично е записано, че е задължително поставяне на стикер при временно преминаване през територия на страна с друго движение....
Когато я намеря - ще я пусна в темата
P.S. тук има малко обща информация за Германия
http://www.acesales.co.uk/documents/Veh_Headlights.pdf
Публикувано на: 06 Яну 2010 19:19
от rudolf
аз мисля че е задължително,,,//и имам смътен спомен че отскоро минаване през технотест е свързано именно с фаровете...//
всеки моторист си слага подобни бленди при излизане от У.К.
Публикувано на: 06 Яну 2010 21:47
от IVOtuning
slowtraveler написа:Нямам време да потърся в момента EU директивата, в която изрично е записано, че е задължително поставяне на стикер при временно преминаване през територия на страна с друго движение....
Когато я намеря - ще я пусна в темата
P.S. тук има малко обща информация за Германия
http://www.acesales.co.uk/documents/Veh_Headlights.pdf
taka e.
tuk v Ispaniq vs koli s desen volan sa s lepenki na farovete
Публикувано на: 06 Яну 2010 22:44
от MX5
slowtraveler написа:Само 'хамериканците' са с равно отрязан лъч вляво/дясно, но това пък ти пречи за доброто осветение на банкета и евентуално за пешеходците по него.
Това беше едно време. Сега много коли ги правят с еднакви фарове за USA и Европа.
Американските стандарт DOT VOL изглеждат горе-долу така:
Американските DOT VOR така:

Публикувано на: 06 Яну 2010 23:42
от slowtraveler
Не знам какво имаш впредвид под 'едно време', но преди два дни бях с една Акура MDX на около 1 г (произведена в края на 2008, началото на 2009г), и ксеноните и бяха хоризонтална линия, въпреки, че автомобила съвсем не е нисък клас...
Публикувано на: 07 Яну 2010 00:23
от Nedkow
В КАТ Габрово проверяват колите с RHD на скоро продадох фарове за пежо 407 на човек, чийто автомобил е регистриран и веднага са го спрели от движение докато не се яви на повторен преглед със LHD фарове
След това и други хора също са ми звъняли за фарове поради такъв проблем, но не съм се интересувал от кои градове са .
Публикувано на: 07 Яну 2010 00:34
от Nedkow
Много ми е интересно кои си ги измисля тези опасности от управлението на RHD автомобили, туйкато съм спорил с познати офицери от КАТ и на въпроса на колко произшествия по вина на водач със такъв автомобил са присъствали и да ми предоставят статистика много се замислят е сами се обеждават, че не са прави
Имам охраняем паркинг, на които се събират следствени автомобили от произшествия и предимно катастрофирали автомобили. За последните години, през които се внасят такива автомобили съм виждал само два автомобила и произшествията са самокастрофи в единият случай се претрепа един англичанин, а втория е от първия сняг вседствие на поднасяне
Моето лично обяснение за този парадокс е повишеното внимание от страна на водачите седнали зад такъв волан

Публикувано на: 07 Яну 2010 00:46
от Nedkow
Сетих се и за още един проблем
Помислете колко фарове втора употреба се внесоха през последните години от Англия и се вградиха в LHD автомобили, чийто собственици въобще неподозират за ефекта от тях
Учудвам се защо чак сега се подхваща този проблем предвид, че всеки претендирайки за някъкво познание по автомобилите би трябвало да го знае

Публикувано на: 07 Яну 2010 02:03
от MX5
slowtraveler написа:Не знам какво имаш впредвид под 'едно време', но преди два дни бях с една Акура MDX на около 1 г (произведена в края на 2008, началото на 2009г), и ксеноните и бяха хоризонтална линия, въпреки, че автомобила съвсем не е нисък клас...
Затова казах много, а не всички. Старите стандарти още важат, но има и нови и на производителите им е по-лесно, че ако искат могат с един дизайн на фаровете да мина в Европа и USA
Публикувано на: 07 Яну 2010 02:10
от MX5
RHD фаровете при LHD движение са отврат - заслепяват насрещното движение ужасно, освен ако не ги насочиш много надолу, но тогава нищо не виждаш пред теб. Играл съм си с такива лично.
Ако са прожектори, може да ги отвориш и ако пластината вътре позволява обръщане трябва да я завъртиш за LHD. Ако не позволява това, тогава трябва просто да я модифицираш (изрежеш) за да е с огледална на началната форма.
Публикувано на: 07 Яну 2010 02:44
от MX5
slowtraveler написа:но преди два дни бях с една Акура MDX на около 1 г (произведена в края на 2008, началото на 2009г), и ксеноните и бяха хоризонтална линия, въпреки, че автомобила съвсем не е нисък клас...
Американски прожектори от
Honda S2000:
Acura TL:
BMW 540:
Audi S4:

Публикувано на: 07 Яну 2010 07:42
от slowtraveler
Това имах впредвид МХ5....
Иначе с прожекторите е лесно - можеш да си ги докараш да светят 1/1 с LHD оригинален фар... Дори можеш да си направиш каквато си искаш форма на лъча изрязвайки шаблонче от кен бира или кока-кола.
Но това пак не важи в 'белите' страни, щото там гледат и означенията дали самия фар е пригоден за LHD...
Това си е съвсем нормално, защото не може да се контролира правоспособността и инжИнерната мисъл на изпълнителя...
Иначе доколкото съм чувал (от трети лица, така-че не гарантирам за достоверност, но ми звучи логично) - отново в 'белите' страни са намерили и много лесно решение: ако не оторизиран сервиз, а ти без всякаква специална квалификация си пипал някоя система на автомобила (спирачки, фарове и т.н.), при настъпило застрахователно събитие застрахователя те принуждава да си платиш 'масрафа'...
Ето един логичен начин да се реши проблема.
Публикувано на: 07 Яну 2010 19:48
от Me4oKyX
slow - принципно има смисъл, но дефакто, това нарушава всички закони за монополизъм.... В "оторизиран сервиз" няма да си закарам колата, ако ще глобата да е 1000лв, като ме спрат. Там са такива малоумници в над 90% от случаите, че просто нема нужда! Преди два дни си свалих бронята, за да си оправям халогени и фарове и просто останах БЕЗ ДУМИ!! За да сложат ОРИГИНАЛНА броня, с ОРИГИНАЛЕН подкалник, бяха рязали подкалника! Да не говорим, че стоеше като баретка на художник бронята - крива, ни една линия не пасваше.... Сложих я снощи обратно, без никакви грижи, като ми отне няма е 15 мин.... Аз не съм сертифициран монтьор - поне не на коли

Няма сила на света, която да ме застави да ходя при тия хабиджий
Всичко, което ти имаш предвид, за да е по-безопасно по пътищата, може да се направи много по-просто - със затягане на ГТП, както е във всички страни! Пълен правилен преглед на превозното средство! Колкото до фаровете - и там е двупосочна лента, просто спъват афтърмаркета, заради големите пари, които трябва да платиш. Но съм напълно съгласен, че и афетърмаркета, трябва да мине прегледи! Аз съм с ксенон, но направен като хората, регулиран и не ми мигат, а на мен ми вадят очите.... Още повече, че за да се анулират 90% то отблясъците, също има решение, но трябва пак контрол... И съглесно с всичко изписано по-горе - НАЙ-добре всички да са с регулирани фарове и ксенон с правилен фокус - така всички ще виждат най-добре и няма да си пречат. А 100Вт крушки много малко фарове могат да понесат. Много от по-новите като Мондео примерно почерняват
