Страница 2 от 5

Публикувано на: 06 Яну 2010 16:23
от EMPEROR
Това не е точно така... много коли дойдоха от Англия на собствен ход и никъде не са ги задължавали да слагат лепенки на фаровете...

Публикувано на: 06 Яну 2010 16:27
от jorj
EMPEROR написа:Това не е точно така... много коли дойдоха от Англия на собствен ход и никъде не са ги задължавали да слагат лепенки на фаровете...
Точно така не са задалжителни ако искаш слагаш и никаде не ти правят проблем ако не си сложил

Публикувано на: 06 Яну 2010 16:48
от slowtraveler
Нямам време да потърся в момента EU директивата, в която изрично е записано, че е задължително поставяне на стикер при временно преминаване през територия на страна с друго движение....
Когато я намеря - ще я пусна в темата :thumbsup:


P.S. тук има малко обща информация за Германия http://www.acesales.co.uk/documents/Veh_Headlights.pdf

Публикувано на: 06 Яну 2010 19:19
от rudolf
аз мисля че е задължително,,,//и имам смътен спомен че отскоро минаване през технотест е свързано именно с фаровете...//

всеки моторист си слага подобни бленди при излизане от У.К.

Публикувано на: 06 Яну 2010 21:47
от IVOtuning
slowtraveler написа:Нямам време да потърся в момента EU директивата, в която изрично е записано, че е задължително поставяне на стикер при временно преминаване през територия на страна с друго движение....
Когато я намеря - ще я пусна в темата :thumbsup:


P.S. тук има малко обща информация за Германия http://www.acesales.co.uk/documents/Veh_Headlights.pdf
taka e.
tuk v Ispaniq vs koli s desen volan sa s lepenki na farovete

Публикувано на: 06 Яну 2010 22:44
от MX5
slowtraveler написа:Само 'хамериканците' са с равно отрязан лъч вляво/дясно, но това пък ти пречи за доброто осветение на банкета и евентуално за пешеходците по него.
Това беше едно време. Сега много коли ги правят с еднакви фарове за USA и Европа.

Американските стандарт DOT VOL изглеждат горе-долу така:

Изображение

Американските DOT VOR така:

Изображение

Публикувано на: 06 Яну 2010 23:42
от slowtraveler
Не знам какво имаш впредвид под 'едно време', но преди два дни бях с една Акура MDX на около 1 г (произведена в края на 2008, началото на 2009г), и ксеноните и бяха хоризонтална линия, въпреки, че автомобила съвсем не е нисък клас...

Публикувано на: 07 Яну 2010 00:23
от Nedkow
В КАТ Габрово проверяват колите с RHD на скоро продадох фарове за пежо 407 на човек, чийто автомобил е регистриран и веднага са го спрели от движение докато не се яви на повторен преглед със LHD фарове :thumbsup:
След това и други хора също са ми звъняли за фарове поради такъв проблем, но не съм се интересувал от кои градове са .

Публикувано на: 07 Яну 2010 00:34
от Nedkow
Много ми е интересно кои си ги измисля тези опасности от управлението на RHD автомобили, туйкато съм спорил с познати офицери от КАТ и на въпроса на колко произшествия по вина на водач със такъв автомобил са присъствали и да ми предоставят статистика много се замислят е сами се обеждават, че не са прави wink.gif
Имам охраняем паркинг, на които се събират следствени автомобили от произшествия и предимно катастрофирали автомобили. За последните години, през които се внасят такива автомобили съм виждал само два автомобила и произшествията са самокастрофи в единият случай се претрепа един англичанин, а втория е от първия сняг вседствие на поднасяне wink.gif

Моето лично обяснение за този парадокс е повишеното внимание от страна на водачите седнали зад такъв волан smile.gif

Публикувано на: 07 Яну 2010 00:46
от Nedkow
Сетих се и за още един проблем smile.gif
Помислете колко фарове втора употреба се внесоха през последните години от Англия и се вградиха в LHD автомобили, чийто собственици въобще неподозират за ефекта от тях :thumbsup:

Учудвам се защо чак сега се подхваща този проблем предвид, че всеки претендирайки за някъкво познание по автомобилите би трябвало да го знае tongue.gif

Публикувано на: 07 Яну 2010 02:03
от MX5
slowtraveler написа:Не знам какво имаш впредвид под 'едно време', но преди два дни бях с една Акура MDX на около 1 г (произведена в края на 2008, началото на 2009г), и ксеноните и бяха хоризонтална линия, въпреки, че автомобила съвсем не е нисък клас...
Затова казах много, а не всички. Старите стандарти още важат, но има и нови и на производителите им е по-лесно, че ако искат могат с един дизайн на фаровете да мина в Европа и USA

Публикувано на: 07 Яну 2010 02:10
от MX5
RHD фаровете при LHD движение са отврат - заслепяват насрещното движение ужасно, освен ако не ги насочиш много надолу, но тогава нищо не виждаш пред теб. Играл съм си с такива лично.
Ако са прожектори, може да ги отвориш и ако пластината вътре позволява обръщане трябва да я завъртиш за LHD. Ако не позволява това, тогава трябва просто да я модифицираш (изрежеш) за да е с огледална на началната форма.

Публикувано на: 07 Яну 2010 02:44
от MX5
slowtraveler написа:но преди два дни бях с една Акура MDX на около 1 г (произведена в края на 2008, началото на 2009г), и ксеноните и бяха хоризонтална линия, въпреки, че автомобила съвсем не е нисък клас...
Американски прожектори от

Honda S2000:

Изображение


Acura TL:

Изображение


BMW 540:

Изображение
Изображение


Audi S4:

Изображение

Публикувано на: 07 Яну 2010 07:42
от slowtraveler
Това имах впредвид МХ5....
Иначе с прожекторите е лесно - можеш да си ги докараш да светят 1/1 с LHD оригинален фар... Дори можеш да си направиш каквато си искаш форма на лъча изрязвайки шаблонче от кен бира или кока-кола.
Но това пак не важи в 'белите' страни, щото там гледат и означенията дали самия фар е пригоден за LHD...
Това си е съвсем нормално, защото не може да се контролира правоспособността и инжИнерната мисъл на изпълнителя...
Иначе доколкото съм чувал (от трети лица, така-че не гарантирам за достоверност, но ми звучи логично) - отново в 'белите' страни са намерили и много лесно решение: ако не оторизиран сервиз, а ти без всякаква специална квалификация си пипал някоя система на автомобила (спирачки, фарове и т.н.), при настъпило застрахователно събитие застрахователя те принуждава да си платиш 'масрафа'...
Ето един логичен начин да се реши проблема.

Публикувано на: 07 Яну 2010 19:48
от Me4oKyX
slow - принципно има смисъл, но дефакто, това нарушава всички закони за монополизъм.... В "оторизиран сервиз" няма да си закарам колата, ако ще глобата да е 1000лв, като ме спрат. Там са такива малоумници в над 90% от случаите, че просто нема нужда! Преди два дни си свалих бронята, за да си оправям халогени и фарове и просто останах БЕЗ ДУМИ!! За да сложат ОРИГИНАЛНА броня, с ОРИГИНАЛЕН подкалник, бяха рязали подкалника! Да не говорим, че стоеше като баретка на художник бронята - крива, ни една линия не пасваше.... Сложих я снощи обратно, без никакви грижи, като ми отне няма е 15 мин.... Аз не съм сертифициран монтьор - поне не на коли wink.gif Няма сила на света, която да ме застави да ходя при тия хабиджий happy.gif

Всичко, което ти имаш предвид, за да е по-безопасно по пътищата, може да се направи много по-просто - със затягане на ГТП, както е във всички страни! Пълен правилен преглед на превозното средство! Колкото до фаровете - и там е двупосочна лента, просто спъват афтърмаркета, заради големите пари, които трябва да платиш. Но съм напълно съгласен, че и афетърмаркета, трябва да мине прегледи! Аз съм с ксенон, но направен като хората, регулиран и не ми мигат, а на мен ми вадят очите.... Още повече, че за да се анулират 90% то отблясъците, също има решение, но трябва пак контрол... И съглесно с всичко изписано по-горе - НАЙ-добре всички да са с регулирани фарове и ксенон с правилен фокус - така всички ще виждат най-добре и няма да си пречат. А 100Вт крушки много малко фарове могат да понесат. Много от по-новите като Мондео примерно почерняват rolleyes.gif