Страница 2 от 4
Публикувано на: 17 Мар 2006 09:00
от agent dust
успях да намеря твърде малко инфо по въпроса, а и не съм видял на подобен филтър да му пробиват тръбата за да му слагат датчик. и си мисля, че на атмосферен двигател дишането му е много важно и внимание трябва да се отделя при всички положения. ще правя каквото казва Пънки, но пробивам нещо здраво само ако е крайно наложително

Публикувано на: 17 Мар 2006 09:09
от ALTEZZA
аз не мисля че е задължително да пробиваш, сенсора дори да не е в тръбата ами някъде близо до нея пак ще мери кажи речи същата температура, все пак нали филтъра смуче от тоз същия въздух, та разлика почти няма да има
Публикувано на: 17 Мар 2006 10:55
от agent dust
ALTEZZA, а ти какво мислиш за обедняването на сместа при големи натоварвания, за което говори Пънки. ЕКУ-то не би ли се справило с подаването на достатъчно гориво? Аз контактувам предимно с хора с турбонадуви, атмосферките не ги разбират много, а стане ли дума за МАР сензор, още по-малко. Щом има такава опасност май ще е добре да сложа едно допълнително "кранче"

Публикувано на: 17 Мар 2006 23:13
от ALTEZZA
ми не знам. най добре е да сложиш един wide band сенсор и да премериш колко ти е air/fuel ratio-то, през всичките ти обороти, ако на пълна gas не ти надхвърля 13.5-14:1 не би трябвало да имаш проблеми
Публикувано на: 17 Мар 2006 23:35
от agent dust
мда, така май е най-добре вместо да се умува на сухо

Публикувано на: 19 Мар 2006 21:12
от punkara
maggkrabar написа:мда, така май е най-добре вместо да се умува на сухо

tova e nai-dobriyat variant!
az bih puhnal sensora sled filtrite, zashtot vuzduha se zagryava sled filtrite, taka shte meri pochti tochnata temperatura koyato vliza v dvigatelya!
vazno e zensora da raboti na sushtata chistota na koyato e i ecu-to, za da nyama razlika v dannite kum ECU-to.
zatova polzvai Denso snesor, za da nyamash problemi.

Публикувано на: 19 Мар 2006 21:54
от agent dust
Пънки, ту хубаво Denso, ама при първия ми поход из моргите се оказа че никъде няма какъв да е температурен датчик за въздуха, не бяха и чували за него. Все още не съм сигурен че трябва да го има, макар че на схемата на 4AGE и по логиката на двигател с МАР сензор такъв датчик трябва да има задължително, а и на кутията на филтъра има подозрителна дупка, която няма за какво друго да е. Не можах да го открия и на синята АЕ86-ца на ghost rider, няма жици към филтъра, но и тя няма добри ниски и май харчи повече отколкото трябва(пък е и пипана). Може би масова практика е този датчик пръв да се маха за повече вървене. Майсторът ми обеща да измисли нещо, веднага разбра за кое му говоря, имало френски коли с аналогична логика на ЕКУ-то, може би от тях ще стане нещо.
Публикувано на: 19 Мар 2006 22:07
от jamie
*deleted*
Публикувано на: 19 Мар 2006 22:27
от agent dust
нямам снимка - има го в менюъла. дано го имаш

Публикувано на: 19 Мар 2006 22:32
от jamie
*deleted*
Публикувано на: 19 Мар 2006 23:13
от agent dust
w/o Air Flow Meter - MAP, без дебитомер
http://www.hachilife.com/garage/?manual=fi_02
w/ Air Flow Meter - с дебитомер
http://www.hachilife.com/garage/?manual=fi_03
има го и на двете схеми
Публикувано на: 20 Мар 2006 10:57
от b_d
Моето АЕ никога не е имало подобен сензор. От друга страна новия ми двигател (от АЕ92) има такова като на картинката.
Публикувано на: 20 Мар 2006 20:23
от agent dust
bad_dog написа:Моето АЕ никога не е имало подобен сензор. От друга страна новия ми двигател (от АЕ92) има такова като на картинката.
ако не ти трябва са обади

))
аз прегледах един куп книжа - винаги го показват. отделно има допълнителни потенциометри, които още не съм открил къде са(може и тях да са изскубали).
замислих се над нещо, което Пънки каза - че с тези филтри с по-малко въздушно съпротивление може да се появи проблем с горивната смес при големи натоварвания и да стане беля. логично е. при високи обороти стандарния филтър ще генерира по-голям вакуум в интейка, МАР сензора мери и подава гориво. Но с филтър с по-малко въздушно съпротивление(спортен) вакуумът ще е по-малък отколкото при стандартния филтър, ЕКУ-то ще подава по-малко гориво - по-бедна смес. значи задължително показанието на терморзистора ще трябва да да се регулира с потенциометър така, че ЕКУ-то да си мисли, че температурата на входящият въздух е малко по-ниска и да подава повече гориво. Така с уред и ламбда сонда ще може да се нагласи правилна горивна смес. Доколкото разбрах от книжата има подобен потенциометър за регулиране на оборотите на празен ход, би трябвало и той да свърши работа, ако е вързан последователно на термодатчика. ако не е - ще трябва да сложа едно допълнително "кранче", няма начин. отделно от това в един линк даден от Reptile
http://www.autoshop101.com/
открих, че датчиците за мерене на температурата, водата на двигателя и отработените газови са идентични с този за мерене на температурата на въздуха, т.е. би трябвало да има взаимозаменяемост. на базата на показанието за температурата на входящият въздух и тази на двигателя ЕКУ-то стартира cold start injector-а - ако и двете са ниски, значи има студен старт. когато двигателят загрее, ЕКУ-то почва да използва датчиците по стандартната схема - почва да прави горивната смес чрез данните от МАР сензора и датчика за t на входящият въздух.
значи ще търся Denso датчик за мерене на температурата на водата - той е същият като този за въздуха

Публикувано на: 20 Мар 2006 20:48
от jamie
*deleted*
Публикувано на: 20 Мар 2006 20:57
от agent dust
тенкю jamie

почвам сериозно да се занимавам с разните му хитрости по 4AGE-то