Публикувано на: 04 Дек 2009 19:06
Колега моля те кажи за процедура за TPS датчика дали я има изложена някъде в нет- а или в някоя книга? Ако да постни линка ако не ти представлява проблем.
TOYOTA FORUM BULGARIA
https://www.toyotabg.eu/
mafiota написа:При работа на газ така и не успях да докарам оборотите на празен ход при загрял двигател да са около 800..900. Дори и след почистването на моторчето за празният ход. Всъщност след като рестартирам компа за известно време оборотите си идват на място, но след 50-тина километра като се "самообучи" ECU-то, оборотите пак почват да се мотаят около 500, и двигателя доста вибрира и претриса.max-2 написа:Имам въпрос към колегите, които са чистили моторчето за празния ход: имали ли сте вибрация на празен ход и загряла кола и след почистването има ли вибрация?
Аз съм чистил само дроселната клапа, че залепваше, но без разглобяване(само дръпнах въздуховода) и ме достраша да сипвам коресилин в моторчето и го оставих непочистено.
Напоследък ми писна, и сега съм вързал един резистор 170ома последователно на темп. датчик, така че компа да мисли че колата не е дозагряла на пълно, и така успявам да задържа оборотите около 800..1000, и смея да кажа че мотора работи доста по-меко и равномерно на празен ход. Незнам дали си въобразявам, но ми се струва че след тази интервенция, някак си колата има малко повече ряз на газ, ама малко. Иначе като разход на газ няма промяна (на бензин може и да има, но него го ползвам само за препалване). Не ми остава време да вържа едно микро реле и на бензин да ми окъсява въпросният резистор.
Но от почистването определено имаше ефект, наяак си след преходен процес оборотите на ПХ по бързо се укротяват, или си идват на място ако мога така да се изразя.
ако се кара на бензин само нещата са добреМоите са на средата между 500 и 1000, но се усеща вибрация. Нямам газ. При теб на топло на бензин как са след почистването и без резистора?
напротив, всичко по газовата е като трябвяа, настройката също е направена отлично (имам някакво съмнение в размера на смесителя, но ...) , просто с тоя Lean Burn имам чувство че колата нещо се омотва на газ, щото ландата не дава коректен сигнал за сместа на ECU-то, а той от своя страна реагира съвсем неадекватно на това което му се подава като инфо, и затова може би се получава някакво омотване.Mafiota ако след загряване колата ти държи ниски обороти то определено проблема не е в мотора за празен ход . По-скоро нещо не е направено , като хората по газовата уредба.
не с обикновенна газова, симулатор на дюзите и ТАП. Но нали ти казвам, струвами се че проблемът е в смесителят, щото оригиналният на BRC за този мотор представлява тръба на вентури и е с диаметър на дифузьора 33мм., а моят е обикновен смесител, но диаметъра на дифузьора е 35мм., и поради това ми се струва, че нещо неще да стабилизира оборотите. А и това дето ти писах за "самообучаването " на ECU-то, и постепенното натрупване на гршнии данни, съответно неадекватно въздействие на управляващият блок към двигателя.Bass_Man написа:Ами при положение , че на бензин е ОК значи проблема очевадно е в газта .
С газов инжекцион ли си ?
Значи ти хубаво това го имаш предвид ама когато караш на газ със смесител нищо подобно не може да се случи или да повлияе на работата на автомобила . Защото когато си на газ имаш само "смукач" и аванс на запалването . Нищо повече не може да се промени в режима на работа на автомобила . Каквато и карта да си зарежда и каквито и стойности да си записва .mafiota написа:Ако не се лъжа, след рестартиране на ECU-то, и при първоначално стартиране на двигателя, компа управлява двигателя .......................
ми то ти стига да ти бърка оборотите на ПХ, и на всяко кръстовище колата да ти да се тресе и е готова да огасне.Bass_Man написа: ....................... Защото когато си на газ имаш само "смукач" и аванс на запалването . Нищо повече не може да се промени в режима на работа на автомобила .............................. .
Мммм съмнява ме да е такаBass_Man написа:Няма как да ти ги бърка при положение , че колата , като загрее повече празния ход не се бара ! ....
дали найстина ще се подобрят нещата с 33, може би ще стане по-пъргава на ниските, но няма ли да се спъне във високите обороти?ceko26 написа:Сложи си смесител на 33 и ще се оправят нещата.....