Страница 2 от 3

Публикувано на: 04 Дек 2009 19:06
от krasikalchev
Колега моля те кажи за процедура за TPS датчика дали я има изложена някъде в нет- а или в някоя книга? Ако да постни линка ако не ти представлява проблем.

Публикувано на: 04 Дек 2009 20:16
от mafiota
Eто прегледай тези

Публикувано на: 04 Дек 2009 21:31
от Bass_Man
При положение , че нямаш проблем с TPS няма нужда да се пипа !
Mafiota ако след загряване колата ти държи ниски обороти то определено проблема не е в мотора за празен ход . По-скоро нещо не е направено , като хората по газовата уредба .

krasikalchev - ето този е твоя : Loctite 5926 защото : resistant to oils, transmission fluids, water and antifreeze temperature resistance –60°C to +250 °C resistant to high pressures .

Но принципно може да се обадиш и да поискаш информация . Може да има други , които не са дадени на сайта или пък на някой да не са попълнени всички характеристики .

Публикувано на: 04 Дек 2009 21:53
от max-2
mafiota написа:
max-2 написа:Имам въпрос към колегите, които са чистили моторчето за празния ход: имали ли сте вибрация на празен ход и загряла кола и след почистването има ли вибрация?
Аз съм чистил само дроселната клапа, че залепваше, но без разглобяване(само дръпнах въздуховода) и ме достраша да сипвам коресилин в моторчето и го оставих непочистено.
При работа на газ така и не успях да докарам оборотите на празен ход при загрял двигател да са около 800..900. Дори и след почистването на моторчето за празният ход. Всъщност след като рестартирам компа за известно време оборотите си идват на място, но след 50-тина километра като се "самообучи" ECU-то, оборотите пак почват да се мотаят около 500, и двигателя доста вибрира и претриса.
Напоследък ми писна, и сега съм вързал един резистор 170ома последователно на темп. датчик, така че компа да мисли че колата не е дозагряла на пълно, и така успявам да задържа оборотите около 800..1000, и смея да кажа че мотора работи доста по-меко и равномерно на празен ход. Незнам дали си въобразявам, но ми се струва че след тази интервенция, някак си колата има малко повече ряз на газ, ама малко :). Иначе като разход на газ няма промяна (на бензин може и да има, но него го ползвам само за препалване). Не ми остава време да вържа едно микро реле и на бензин да ми окъсява въпросният резистор.
Но от почистването определено имаше ефект, наяак си след преходен процес оборотите на ПХ по бързо се укротяват, или си идват на място ако мога така да се изразя.

Моите са на средата между 500 и 1000, но се усеща вибрация. Нямам газ. При теб на топло на бензин как са след почистването и без резистора?

Публикувано на: 04 Дек 2009 22:03
от mafiota
Моите са на средата между 500 и 1000, но се усеща вибрация. Нямам газ. При теб на топло на бензин как са след почистването и без резистора?
ако се кара на бензин само нещата са добре
Mafiota ако след загряване колата ти държи ниски обороти то определено проблема не е в мотора за празен ход . По-скоро нещо не е направено , като хората по газовата уредба.
напротив, всичко по газовата е като трябвяа, настройката също е направена отлично (имам някакво съмнение в размера на смесителя, но ...) , просто с тоя Lean Burn имам чувство че колата нещо се омотва на газ, щото ландата не дава коректен сигнал за сместа на ECU-то, а той от своя страна реагира съвсем неадекватно на това което му се подава като инфо, и затова може би се получава някакво омотване.

Публикувано на: 05 Дек 2009 08:22
от Bass_Man
Ами при положение , че на бензин е ОК значи проблема очевадно е в газта .
С газов инжекцион ли си ?

Публикувано на: 05 Дек 2009 09:48
от mafiota
Bass_Man написа:Ами при положение , че на бензин е ОК значи проблема очевадно е в газта .
С газов инжекцион ли си ?
не с обикновенна газова, симулатор на дюзите и ТАП. Но нали ти казвам, струвами се че проблемът е в смесителят, щото оригиналният на BRC за този мотор представлява тръба на вентури и е с диаметър на дифузьора 33мм., а моят е обикновен смесител, но диаметъра на дифузьора е 35мм., и поради това ми се струва, че нещо неще да стабилизира оборотите. А и това дето ти писах за "самообучаването " на ECU-то, и постепенното натрупване на гршнии данни, съответно неадекватно въздействие на управляващият блок към двигателя.
Въпреки това съм намерил решение на проблема, и съм доволен от обикновенната газова на този мотор. Някои ден може би ще инвестирам (от спортна злоба laugh.gif mad.gif ) и в оригинален смесител ,(54лв.) но за сега ще си карам така. Вчера засякох при 840км. смесен разход 8,6/100. За една семейна кола, това напълно ме удовлетворява!

Публикувано на: 06 Дек 2009 17:54
от Bass_Man
За какво самообучение говориш ? Щом си обикновенна газова ЕКУ-то освен с искра с нищо друго не може да повлияе . Въобще няма никакво значение ламбда сондата, МАП-а или там каквото имаш !
А решението , което си направил най-вероятно оказва влияние поради увеличаването скоростта на потока и/или неговия обем . Така , че търси проблема в смесителя , конструкцията , изпарителя или коктейл от тях . Но не и в ЕКУ-то !

Публикувано на: 06 Дек 2009 21:49
от mafiota
Ако не се лъжа, след рестартиране на ECU-то, и при първоначално стартиране на двигателя, компа управлява двигателя по вътрешна зададена в паметта му сервизна горивна карта. След определени километри каране управл. блок постепенно натрупва инфо от датчиците и според зададените му параметри той така да се каже се "самообучава" за да може оптимално да управлява подаването на искра и гориво към двигателя. Но когато работи на газ колата, по инфото от ламбдата компа получава грешни данни, а от там и погрешно въздейства върху двигатели (искра, ПХ) .
Това имах предвид.

Публикувано на: 08 Дек 2009 01:11
от Bass_Man
mafiota написа:Ако не се лъжа, след рестартиране на ECU-то, и при първоначално стартиране на двигателя, компа управлява двигателя .......................
Значи ти хубаво това го имаш предвид ама когато караш на газ със смесител нищо подобно не може да се случи или да повлияе на работата на автомобила . Защото когато си на газ имаш само "смукач" и аванс на запалването . Нищо повече не може да се промени в режима на работа на автомобила . Каквато и карта да си зарежда и каквито и стойности да си записва .
Това имах предвид .

Публикувано на: 08 Дек 2009 18:48
от mafiota
Bass_Man написа: ....................... Защото когато си на газ имаш само "смукач" и аванс на запалването . Нищо повече не може да се промени в режима на работа на автомобила .............................. .
ми то ти стига да ти бърка оборотите на ПХ, и на всяко кръстовище колата да ти да се тресе и е готова да огасне.

Публикувано на: 09 Дек 2009 00:45
от Bass_Man
Няма как да ти ги бърка при положение , че колата , като загрее повече празния ход не се бара ! Демек компютъра сам не може да си затвори всички дупки и да се изгаси !
При положение , че на бензин нямаш проблем то проблема ти е само и единствено по газовта !
Много лесно да го провериш , като запушиш маркучите от и към мотора за празния ход ( не махай буксата на мотора защото ще натрупа грешки ! ) . Но го запуши към моторчето и от тръбата за въздуха . Ако тогава ти падат оборотите си изхвърли изпарителя и смесителя !

Публикувано на: 09 Дек 2009 17:03
от mafiota
Bass_Man написа:Няма как да ти ги бърка при положение , че колата , като загрее повече празния ход не се бара ! ....
Мммм съмнява ме да е така smile.gif ,
мисля че ако на ПХ на комютъра не му харесва сместа (от инфото от ламбдата -дали е много богата или бедна), той се стреми да я регулира точно чрез клапата за ПХ и времената на инжекторите.

Публикувано на: 10 Дек 2009 16:32
от ceko26
Сложи си смесител на 33 и ще се оправят нещата.Сега сигурно вентила за количеството на газ ти е отвъртян много за да върви във високи обороти и на ПХ се дави.
За да провериш горното на ПХ на газ започни да навиваш вентила ако в един момент започнат да се покачват оборотите значи това е проблема.

Публикувано на: 10 Дек 2009 19:00
от mafiota
ceko26 написа:Сложи си смесител на 33 и ще се оправят нещата.....
дали найстина ще се подобрят нещата с 33, може би ще стане по-пъргава на ниските, но няма ли да се спъне във високите обороти?
Лични впечатления ли имаш колега?