Страница 2 от 11
Публикувано на: 22 Ное 2009 19:18
от slowtraveler
По-ниското тегло намалява подресорните маси (масата на окачването, чиито движения се обират от пружините и амортисьорите), като от там се подобрява хендлинга.
Разхода не зависи от теглото на джантите, а от ширината на гумите. Които обикновено са по-широки (няма си сложиш писалки на хубавата джанта я biggrin.gif ) и затова разхода често е по-висок...
Но обикновените евтини ал.джанти често не са по-леки от стоманените, защото алуминия е по-слаб от стоманата и за да издържа ударите се налага джантата да се прави по-дебела, откъдето масата и скача нагоре...
Това важи за евтините сплави....
Публикувано на: 22 Ное 2009 19:45
от style
Аз пък мисля, че е важно джантата да отваря колата, а не да се слага с цел колата да върви повече и да гори по-малко.
Публикувано на: 22 Ное 2009 19:51
от sacho7803
според вас тия дето съм ги посочил във втория си пост дали стават??предполагам са китайски ама....поне да са качествени.не да се гънат или......незнам.
Re: лети алуминиеви джанти-предимства и недостатъци
Публикувано на: 22 Ное 2009 20:13
от MX5
Kiki написа:Troshko написа: визията е важна ........ щом и цвета е от значение
Разбира се, че е важна!
Да си виждал скъпа кола да се продава с железни джанти?

Скъпите коли повечето даже не са с лети джанти, а с ковани. Що си си играят да правят ковани, след като летите на визия изглеждат по същия начин ...?
Публикувано на: 22 Ное 2009 20:16
от MX5
style написа:Аз пък мисля, че е важно джантата да отваря колата, а не да се слага с цел колата да върви повече и да гори по-малко.

Публикувано на: 22 Ное 2009 20:18
от Troshko
Публикувано на: 22 Ное 2009 20:21
от style
В какъв смисъл те е разбило ?
Дано не съм ви разбрал погрешно, но не съм човек, който цепи стотинката на две за разхода и целя да ми гори колкото може по-малко.
Ако исках колата ми да върви повече просто щях да си купя т-спорт, а не да мисля как точно да я направя така че да е по-бърза от голфовете, било с чип, със спортни джанти, без седалки и т.н.
Дано сте ме разбрали.
Публикувано на: 22 Ное 2009 20:22
от Japanese_fever
slowtraveler написа:
За стоманените - слагане на тасове, проблем с чистенето на лед/сняг и т.н. Докато при алуминиевите нямам никакъв проблем...
Koi e kazal, 4e tasovete sa zaduljitelni za stomanenite djanti?!?
Az daje moite si gi haresvam pove4e bez tasove i sum gi mahnal. Moite sa 4erni.
Drugo, za6to mi e da si 4istq snega i leda ot djantite kato sled nqkolko spiraniq vsi4ko se stopqva po tqh?

Публикувано на: 22 Ное 2009 20:32
от Troshko
style написа:В какъв смисъл те е разбило ?
Дано не съм ви разбрал погрешно, но не съм човек, който цепи стотинката на две за разхода и целя да ми гори колкото може по-малко.
Ако исках колата ми да върви повече просто щях да си купя т-спорт, а не да мисля как точно да я направя така че да е по-бърза от голфовете, било с чип, със спортни джанти, без седалки и т.н.
Дано сте ме разбрали.
Ти си знаеш ,явно концепцията ни е различна .Ама нашето е болест ,твоето гАзария и визия .

Публикувано на: 22 Ное 2009 20:42
от ALTEZZA
slowtraveler написа:
Разхода не зависи от теглото на джантите.
в това сигурен ли си?
Re: лети алуминиеви джанти-предимства и недостатъци
Публикувано на: 22 Ное 2009 20:53
от Japanese_fever
Predimstvoto na aluminievite djanti i djantite ot splavi ne trqbva da se postavq pod sumnenie vuob6te, za6toto sa masovo izpolzvani v avto motorsporta!
Az ne sym vijdal kola za pista s stomaneni djani. laugh.gif
A pri tqh viziqta e poslednoto ne6to, koeto se gleda, a olekotqvaneto na kolata purvoto!
Публикувано на: 22 Ное 2009 20:59
от Troshko
ALTEZZA написа:slowtraveler написа:
Разхода не зависи от теглото на джантите.
в това сигурен ли си?
Имал съм на АЕ-то ,16 ски оз рейсниг супертурзмо (много тежка джанта ) 11+ кг джантата

+ 16+ кг гуми 205/45/16 =27кг+ на гума
С 15 цола АТС 9J(гуми 195/55/15) ,тежащи 7 кг с гумите около 19кг ,разликата потресаваща и в разход и във вървеж

Публикувано на: 22 Ное 2009 21:19
от slowtraveler
Japanese_fever написа:
Koi e kazal, 4e tasovete sa zaduljitelni za stomanenite djanti?!?
Az daje moite si gi haresvam pove4e bez tasove i sum gi mahnal. Moite sa 4erni.
Drugo, za6to mi e da si 4istq snega i leda ot djantite kato sled nqkolko spiraniq vsi4ko se stopqva po tqh?

Патил съм си преди почти две години при големия студ по нова година...
Не само не се стопява по тях, но се получи страхотен дисбаланс (навярно от над 100гр лед), който не успях да го стопя за 500км (принудително каране до около 70км/ч заради големия дисбаланс).
Би помогнало само демонтиране на джантата и изстъргване на леда, което бе невъзможно при дадените условия... При подобни условия безпроблемно отлепих леда на лята джанта заради по-големите отвори между 'спиците' и лесния достъп до вътрешния профил...
@ ALTEZZA, сигурен съм, че от по-широка гума можеш да вдигнеш разхода с над 0.5-1.0л/100км при по-високи скорости.
А намаление на разхода заради теглото на джантата ще е не повече от 0.05л/100км....
Порядъка е съвсем различен...
Десеттина килограма сумарна разлика в теглото (ако въобще съществува при ниския клас лети джанти) не може да окаже голямо въздействие в разхода.

Публикувано на: 22 Ное 2009 21:33
от sacho7803
style написа:Какъв e цвета на Яриса ?
А точно кои джанти ти харесват ?
http://www.avtogumi.com/bg/wheels/wheel ... rand&p2=10 ето тия джантури ми харесват.ще стоят ли добре??15-ки с гуми 185-стоковите.
Публикувано на: 22 Ное 2009 21:38
от Troshko
Тези са ти екстра .
