Страница 2 от 3
Публикувано на: 15 Окт 2009 20:57
от Kiki
jovko написа:
Не знам как го измисли това, хайде.
Вземи напълни една туба - примерно 20л. След това с разграфен съд премери литрите и ще видиш как съм го измислил.
Ама сигурно не ти се занимава.

Публикувано на: 16 Окт 2009 07:58
от slowtraveler
Кики, защо не пробваш направо да 'заредиш' тариран съд, а не 20л туба????
Щото това с зареждането на някаква туба, изготвена незнайно къде си, и с неизвестен обем ми се струва малко тъпо...
По същата логика можеш да предложиш да се зареди резервоара, щото завода пишел, че събира 55 или 65 или незнайно колко-си....
А и измерването трябва да стане в момента, защото бензина има сериозен коефициент на температурно разширение....
Публикувано на: 16 Окт 2009 09:04
от Kiki
slowtraveler написа:Кики, защо не пробваш направо да 'заредиш' тариран съд, а не 20л туба????
Защото не мога да намеря толкова голям тариран съд.
Аз имам една стъклена колба, разграфена на два литра.
Като тръгвам за чужбина винаги си слагам една пластмасова туба - 10 л в багажника с нафта. На нея има една отметка 10 л.
Като я напълня, винаги е по- малко нафтата. Момчетата по бензинастанцийте ме уверяват, че тубата ми е фалшива.
Един път реших да я премеря с колбата и се оказа, че в нея до това положение, докъдето почти винаги зареждат- 10л., има 9.6л.
А, ако заредиш 60л., колко ли ще е наистина!?

Публикувано на: 16 Окт 2009 09:12
от diver
Kiki написа:slowtraveler написа:Кики, защо не пробваш направо да 'заредиш' тариран съд, а не 20л туба????
Защото не мога да намеря толкова голям тариран съд.
Аз имам една стъклена колба, разграфена на два литра.
Като тръгвам за чужбина винаги си слагам една пластмасова туба - 10 л в багажника с нафта. На нея има една отметка 10 л.
Като я напълня, винаги е по- малко нафтата. Момчетата по бензинастанцийте ме уверяват, че тубата ми е фалшива.
Един път реших да я премеря с колбата и се оказа, че в нея до това положение, докъдето почти винаги зареждат- 10л., има 9.6л.
А, ако заредиш 60л., колко ли ще е наистина!?

По БДС дозиращата система има право на -+3% съответно бензинджийте се възползват с пълна сила от закона. При проверка 9.6 при 10 литра са точно -3% + 100 милилитра в маркуча...
Допускам че има и някаква игра в конвертирането литри/килограми, щото кат гледам цените по борсите са за тон, пък продажните на бензиностанция са за литър....
Публикувано на: 16 Окт 2009 10:05
от Kiki
diver написа:Kiki написа:slowtraveler написа:Кики, защо не пробваш направо да 'заредиш' тариран съд, а не 20л туба????
Защото не мога да намеря толкова голям тариран съд.
Аз имам една стъклена колба, разграфена на два литра.
Като тръгвам за чужбина винаги си слагам една пластмасова туба - 10 л в багажника с нафта. На нея има една отметка 10 л.
Като я напълня, винаги е по- малко нафтата. Момчетата по бензинастанцийте ме уверяват, че тубата ми е фалшива.
Един път реших да я премеря с колбата и се оказа, че в нея до това положение, докъдето почти винаги зареждат- 10л., има 9.6л.
А, ако заредиш 60л., колко ли ще е наистина!?

По БДС дозиращата система има право на -+3% съответно бензинджийте се възползват с пълна сила от закона. При проверка 9.6 при 10 литра са точно -3% + 100 милилитра в маркуча...
Допускам че има и някаква игра в конвертирането литри/килограми, щото кат гледам цените по борсите са за тон, пък продажните на бензиностанция са за литър....
Абсолютно съм съгласен с тези 3%, ама защо винаги са минус, а никога плюс? biggrin.gif
Публикувано на: 16 Окт 2009 10:15
от slowtraveler
Играта е в температурите на бензина biggrin.gif
Вдигнеш температурата с 2 градуса и няма да ти се занимава с модифициране на колонката....
А доколкото си спомням на колонката пишеше точност 0.5% при минимално количество 5л... Но от колонка до колонка има разлика...
Публикувано на: 16 Окт 2009 11:18
от Kiki
slowtraveler написа:Играта е в температурите на бензина biggrin.gif
Вдигнеш температурата с 2 градуса и няма да ти се занимава с модифициране на колонката....
А доколкото си спомням на колонката пишеше точност 0.5% при минимално количество 5л... Но от колонка до колонка има разлика...
Добре де, по твоята логика те сипват бензина когато е с повишена температура. Тои не може да изстине за три секунди, че да покаже веднага на разграфеното на тубата, че е по-малко.
Публикувано на: 16 Окт 2009 12:52
от diver
Kiki написа:Абсолютно съм съгласен с тези 3%, ама защо винаги са минус, а никога плюс? biggrin.gif
Елементарни закони на физиката колега, реката не тече нагоре, полицая кат те спре не ти дава 20лв и т.н....Та и с 3% тъй... държавата дала право на бензинджийте да те цакат законно с 3%, щото 40% акцизи дет прибират са и малко....Проблема е че на некой педали тез 3% са им малко и с кофата кръщават още....

Публикувано на: 16 Окт 2009 18:29
от jovko
Да се върнем пак на темата. Защо разхода по борд комп се различава от реалният.
Ако е 3% грешката и винаги е в минус значи тябва и три процентра да греши и компа ама на мене ми показва примерно 6.3, а реално ми е 7.3, което е 14% разлика.
Защо, колеги, защо? Питам и отговор не чакам

Публикувано на: 16 Окт 2009 19:12
от nenko70
Ами в предните постове някой го обясни как се засича разход.
За да имаш представа от разхода е добре да го следиш по-дълго време.
Да си записваш изминатите километри и сипаното гориво.
Сравнението го прави след поне няколко зареждания "до-горе".
Не съм сигурен, какъв е точно датчика за измерване на разхода, но предполагам, че е дебитомер. Възможно е и той да дава някаква грешка.
Публикувано на: 16 Окт 2009 19:18
от diver
nenko70 написа:Не съм сигурен, какъв е точно датчика за измерване на разхода, но предполагам, че е дебитомер. Възможно е и той да дава някаква грешка.
ЕЦУ-то вика на едни чаркове наречени дюзи пиш пиш пиш....54325643 пъти пиш = 123л гориво.... по-вероятно да е нещо такова

Публикувано на: 16 Окт 2009 19:19
от Рошко
Разлика между показания по борд и реален разход почти нямам. Разликата е 0.18 до 0.20 л/100 км. Ако по борд ми е 7.2, реалният излиза 7.38 - 7.4/100
Зареждам в 99% от случаите на една и съща бензиностанция и винаги пълня буквално "до тапата"
Публикувано на: 17 Окт 2009 23:47
от rashkov
Абе внимателно изчетох темата, както и предишните такива. Рекох да споделя моите наблюдения от 20 000км навъртени, откакто купих ВЕРСОТО чисто ново преди 6 месеца.
Зареждам САМО ОМВ Премиум и то тотално до капачката, като изчакам да няма никва пяна и често даже прелива. ВИНАГИ засичам разход по компютър и по капачка. Колкото и да си чупя пръстите, в зависимост в коя държава съм наливал, компа дава отклонение 0.5 - 1.0 литра.
Тука някой спомена за чудесната сръбска нафта. За съжаление това са спомени от миналото. В момента поне на ОМВ-то им нафтата е по-ебана от нашата. Те дори нямат Премиум , а имат само ЕВРО, който се равнява на нашия Спринт. Със скорост 140-160км сръбската нафта даде РЕАЛЕН разход 6.8/100 (без клима и малко товар)
При същия товар и скорост, Австрийското ОМВ дава 5.5/100, но между другото струва 1.25 Евро/литър , докато нормалното за Европа в момента е около 1 Евро.
Но и в тези 2 случая бордкомпютъра отчиташе -0.5 литра.
Това обаче е без никакво значение на фона от кефа да си джиткаш готината toyota. Жестоко съм щастлив, че точно това избрах.
Опссс, колеги .... извинявайте за дългия фейлетон

Публикувано на: 18 Окт 2009 09:38
от aad
не се занимавайте с глупости.когато имае възможност да зареждате винаги качествени горива\дет няма да стане\и то не инцидентно ами винаги\поне 5000км пробег\тогава ще видите че и разход и показатели ще се доближат до заводските\а те че са в повечето случаи нереални е друга тема\и на моя аурис дават че харчи при 90км\час 4.0 ама друг път на магистрала под 4.5 не пада при точно 90км\час.

Публикувано на: 18 Окт 2009 12:01
от Vesko
aad написа:на магистрала под 4.5 не пада при точно 90км\час.

Ето защо стават катастрофите на магистралите. Че то и тировете карат по-барзо и трябва да те изпреварят.... и после колона изнервени водачи, които няма да реагират адекватно след като тира се прибере.....
извинявам се за спама, ама картинката доста често се среща по нашите магистрали...