slowtraveler написа:LEXUS написа:Точно на статистика трябва да се вярва. ЗАЩО? Защото при статистиката на ТЮВ се отчита сериозността на повредата,т.е. ако е изгорял габарит,това е най-леката повреда.но ако имаш износен шарнир примерно наказателните точки са много повече! Тоест няма по-обективно нещо от реалната статистика.......
Извинявам се за офтопика, но няма нищо обективно в една такава статистика, защото базата, на която се изчисляват данните са субективни....
Отговори си на въпроса как се задават тези коефициенти и дали някой субект не е решил да са точно такива (от там статистиката става субективна, а не обективна).
Аз също се извинявам за офтопика biggrin.gif ,но не съм съгласен със слоутревълър.
Слоу,изначално бъркаш,защото статистиката,събрана от стотици служби за технически надзор не може да е субективна! Обективните повреди се отразяват обективно във всеки протокол на всяко МПС,които съставляват общата статистика на ТЮВ! Субективна намеса е нереална,освен ако нямат спусната команда хиляди работници в сервизите да фалшифицират умишлено данните. Мисля,не си вярваш,че това става,нали?!
Тоест тезата ти за субективност е абсолютно изначално сбъркана. Освен ако не твърдиш,че Тойота,Мазда и Хонда не си плащат на ТЮВ,за да ги изкарват най-здрави коли... biggrin.gif
Трябва дас е има впредвид,че в Германия при технически прегледи и техните статистически данни са много сериозни и ако има фалшификации,доста хора ще изгърмят в съда. Фактите,които напълно опровергават една такава налудничава примерна теория са резултатите от Consumer Reports в САЩ,където Тойота и Лексус са винаги с най-много модели сред най-здравите коли,продавани в Америка. Аналогично ТЮВ показва абсолютно идентични резултати за Европа.
slowtraveler написа:И как се избягва/отразява спецификата при употреба на автомобила - например лекотоварния е по-податлив на претоварване, защото такава е целта на този автомобила - да се товари, за разлика от пасажерския, при който по принцип теглото на товара е в определени норми . Суперспортния автомобил и офроуд автомобилите са по-податливи на проблеми с трансмисия поради спецификата на употреба - юркане или ударно офроуд натоварване.
Съответно това ще изкриви статистиката за един автомобил не от здравината, а от начина на употреба (едва ли ТЮВ правят статистика по какъв начин се експлоатира конкретния автомобил)...
Спецификата на автомобила е някаква,да, но много марки предлагат автомобили с такава специфика,тоест от определен клас--просто разгледай в този клас коя кола на коя марка дава най-малко повреди от статистиката на ТЮВ примерно.Никой в случая не те кара да разглеждаш коли от различни класове. Гледай при лекотоварните коя е с най-малко дефекти,и така нататък с другите класове. Не веднъж съм казвал,че Тойота вкарва най-много коли сред най-здравите,тоест колите на Тойота са най-здрави във всички класове,освен ако в някой клас някое субару или Мазда не са взели по-първо място. Това сочи обективната германска статистика на техническите им прегледи.Това сочат и организациите за изследване здравината на автомобилите в огромна Америка-навсякъде Тойота е по първите места. Аз от личния си скромен опит съм се убедил напълно в това и че това е истина. Защото ако караш Рено,а всички организации те убеждават ,че Рено е най-здравата кола,а ти не излизаш от сервиза и правиш ходова част на 70000км и ти изтече помпата на съединителя в краката на 80000км. мисля няма да се самозалъгваш и да вярваш на организациите. И така нататък.
За спортните автомобили не си съвсем прав- Повечето суперспортни автомобили се карат по-рядко-през почивните дни примерни ит.н.,това не им дава възможности за прекалено износване,а напротив-дори показват по-високи резултати от средното- директен пример от протоколите на ТЮВ е Мерцедес SLK i Porsche 911,които са сред най-здравите коли според ТЮВ. Оффроуд автомобилите може да са по-податливи към повреди заради условията на експлоатация,но гледай кои от класа оффроуд се представят с най-малко повреди.Това е логиката на такива статистики-както общата информация,така и детайлната. Така че статистиката не се изкривява,а показва как седят нещата със здравината в съответния клас-било оффроуд сувове,по-леки сувове,спортни коли,или минивани или седани от съответен клас.
slowtraveler написа:Подобен пример е като статистиката за 'пернишки голф' - чисто статистически можеш да направиш извода, че голфа има конструктивни проблеми с пътното поведение и спирачките...
Но това ли е причината за повишена аварийност и повреди (включително автоматично демонтиране на 'ремусЪ')?...

Това не е никакъв пример,защото една малка социална група не може да повлияе на резултатите на Голф в цяла Германия,както на резултатите му с САЩ. Голф просто не е здрав колкото Корола и това сочи статистиката,защото както някаква част нехайни шофори може да управляват Голф,такива не са изключени и като част от собствениците на Корола.
Така че, чисто статистически можеш да направиш извод за конструктивни проблеми само на базата на всички проверени Голф и Корола/хиляди бройки/ ,основа на мониторинга,а не само на тези,които са управлявани от "перничани" примерно! Така че изкривяване не може да стане.
slowtraveler написа:Огледа си е като на нормален автомобил (включително за течове в диференциали и раздатката)..
Както знаеш - автомобил втора ръка е като жената - на каквато попаднеш...