Страница 2 от 6

Публикувано на: 09 Юли 2009 00:19
от Bass_Man
kristian написа:И как по-точно ще си строши мотора?Чист термистор си е тоя датчик и нищо друго.И изобщо не го карам да го игнорира,но понеже имаше такова желание-му предложих вариант.И Пикника вървя с резистор бая време и така и не се строши мотора,нито пък изобщо нещо се промени с него или без него.
Ами щом до сега не си разбрал явно няма да ти стане ясно !
Ти с какво очакваш да се мери температурата ? Може би с термодвойка ?
Това , че ти си правиш олигофренски експерименти с твоята кола не значи , че всички трябва да ги следват и със сигурност не ти работи колата добре ! И на доста студено може да я строшиш много качествено ( от бедна смес ) , а на много топло ще ти харчи повече от колкото трябва . Но както и да е . Прочети как се дозира сместа от ЕКУ-то и може и да ти стане ясно . Но до тогава не съветвай никой подобни глупости !

BTW: на схемичката която си дал от руски пише , че ако показателите не са в нормата датчика ( терморезистора ) трябва да се смени . Що не вземеш да ги открехнеш хората колко тънко може да минат с един обикновен резистор ?

Публикувано на: 09 Юли 2009 08:00
от sepia3
Ей хора сажалявам че задавах такива въпроси, не е нужно да се карате unsure.gif

Публикувано на: 09 Юли 2009 10:38
от COSTA
споко не се карат, просто спорят biggrin.gif

Публикувано на: 09 Юли 2009 20:31
от kristian
sepia3 написа:Ей хора сажалявам че задавах такива въпроси, не е нужно да се карате unsure.gif
Нема се плашиш :whistle:
Той поначало BassMan знае всичко и и дал акъл на почти всеки тук.И помни ,че е винаги прав laugh.gif .
Така че спора с него е безмислен и олигофренски.

П.с. BassMan защо не му отговори на човека като пита ами се намеси след 3 дена да си даваш акъла кое е олигофренско и кое не?И въобще за напред недей ме поучава със огромните си "знания".Приеми че съм един много тук , които твоето мнение не им трябва за нищо сериозно освен за дразги из форума

Публикувано на: 09 Юли 2009 23:52
от Bass_Man
kristian написа:
sepia3 написа:Ей хора сажалявам че задавах такива въпроси, не е нужно да се карате unsure.gif
Нема се плашиш :whistle:
Той поначало BassMan знае всичко и и дал акъл на почти всеки тук.И помни ,че е винаги прав laugh.gif .
Така че спора с него е безмислен и олигофренски.

П.с. BassMan защо не му отговори на човека като пита ами се намеси след 3 дена да си даваш акъла кое е олигофренско и кое не?И въобще за напред недей ме поучава със огромните си "знания".Приеми че съм един много тук , които твоето мнение не им трябва за нищо сериозно освен за дразги из форума
Виж ся слабо ме интересува ти какво си мислиш от кои си и дали се поучаваш или не ! Също така оценката ти за моите знания може да си я запазиш за себе си ! И ще те поучавам колкото си искам защото си видимо неук в областа на елемнтарната електроника и ДВГ. И въобще не ми дреме за какво ти е моето мнение .
На човека съм му отговорил какво точно да направи и какво точно от това , което ти си му казал да не прави , а защо е след три дена , а не на момента ако можеш сети се сам .
Самата идея , че елемент с променлива величина от който се определя смесообразуването може да бъде заменен със статичен такъв при положение , че дори и в отрязъка от мануал , който си дал ти пише , че елемента трябва да бъде изправен е меко казано олигофренска . Първия ми пост просто пишеше , че говориш глупости за да се поосъзнаеш малко . Но ти продължаваш да умуваш !
Не знам защо всеки един умник ( не само в този форум ) , решава да каже нещо хипер умно и тарикатско ( а всъщност голямо тъпотия ) , както се казва да отвори балъците . И след това очаква всички да го приемат , като някакъв супер разбирач и капацитет ?!?!? Ама пич ти откровенно пишеш глупости ! И аз трябва да седя и да ти ръкопляскам за да не ми се разсърдиш ?!?!? Така ли си го мислиш ? Или някой от тези "другите" дето не им дремело за моето мнение . Ама пичове и на мене въобще не ми дреме за вас ! Ама в момента в , който напишете глупост аз ще съм тук за да ви го кажа . Същия случай беше преди няколко седмици с маховика . Дето бях кръчмар , не знам си какъв докато се оказа , че момчето не било чувало за демпферните маховици и айде 3 страници обяснения и просветления .
Ама големи сте сръдльовци , като се окажете свръх неграмотни в някоя област !
Айде сега ми докажи по логичен начин как така температурния датчик по , който се определя гориво-въздушната смес може да показва константна стойност . Ти можеш ли въобще да си обясниш на елементарно ниво какви процеси протичат в един бензинов ДВГ ? Айде аргументирай се и ме направи за смях тука да ме видят всички как нищо не разбирам и само сера на хората в темите !
Може да споменеш и какво се случва с веществата при различните температури ( учи се в 6 клас ) ако знаеш .
Що ли се сещам каква тишина ще настане сега след лошото мнение на тоя разбирач бас_майна ли е какъв е ............................

...

Публикувано на: 10 Юли 2009 01:04
от rudolf
,,аз не разбирам много от коли,но според мен нито има основателна причина да се прави,нито ще се счупи двигателя...

за наша радост сместа се определя от доста повече сензори от температурата на въздуха....мислч че това не е основен сензор,като дебитомера,оборотите тпс-а или ландата
според мен този резистор по скоро прави финна корекция на ратиото в степен температурната разлика в обемите,,,а не самите обеми.

според мен:
ако показанията на резистора са извън нормите-ецу-то ще го отчете като грешка и ще го игнорира като стойност....

ако показанията са верни--ланда сензора ще коригира картата в постояните режими на работа.
едниствено при бързите смени на режимите има възможност да промени даните ----но там така и така колата обогатява- та не мисля че нещо ще се счупи.
в нета мисля продават резистори от доста време,но незнам данните за водата или въздуха манипулират.

а иначе не виждам никаква причина за това анчинание и този спор,,по лесно е да се монтира датчика,отколкото да се чете,с какви показатели резистор и ще се счупи ли колата.

говоря без реални познания.

Публикувано на: 10 Юли 2009 01:26
от Bass_Man
Хубаво си написал , че е така според теб ама не го препоръчвай на други хора да го правят . И само да ти кажа , че такова нещо , като ланда няма ! Как да споря с теб , като не си правиш труда поне имената на основни сензори да научиш ? После пак аз ще съм лошия , а ти ще си прокудения и нещастния . И по принцип ламбда сензора мери на изхода , а не на входа и е доста инертен за разлика от промяната в температурата на околния въздух.
При положение , че толкова много други яки сензори има защо му трябва този сензор ? И какви са тези толкова финни корекций ? А и явно ЕКУ-то няма от къде другаде да разбере дали показанията са верни иначе за какво би му бил този сензор ? И пак не си разбрал не говорим за показания извън стойностите , а говорим за точно определена фиксирана стойност !
Тва за разликата в обемите , а не в самите обеми ако можеш го формулирай малко по-ясно .
А и доста е важно как мери ЕКУ-то . Щото ако не е MAF грешката ще бъде огромна . Ако е MAF тук таме ще беднее тук таме ще богатее и така докато не резне . Някой да не вземе да си помисли , че MAF -а е линеен от -20 до + 40 градуса и от 0 до 1000cfm . Много е важно да се отбележи , че кръга е затворен до около 80% преди WOT . И е много важно да се каже , че в този форум има хора , които силно вярват , че от бедна смес атмосферка не се троши . Но тези както винаги са зле информирани .
Но все пак да изчакаме гения да каже нещо смислено . А може и някой от "другите" ощетени от мен да се обади и да блесне с техническа мисъл .

Публикувано на: 10 Юли 2009 02:10
от rudolf
Bass_Man написа: И само да ти кажа , че такова нещо , като ланда няма ! Как да споря с теб , като не си правиш труда поне имената на основни сензори да научиш ? После пак аз ще съм лошия , а ти ще си прокудения и нещастния . .
абсолютно си прав,,,взех в ебай.ком, ламбда сонда, търся си евтино и чесовник,,,а и броузвах за оригиналан,дали не знам как се казва??,,,в една друга тема те помолих да не се хващаме за правописа,ако имаме какво друго да си кажем....иначе извинявай за грешката.общо взето не разбирам от тази материя,но ми се струва че и ти очаяно броузваш щом прибягваш до правописа biggrin.gif
Bass_Man написа: И по принцип ламбда сензора мери на изхода , а не на входа и е доста инертен за разлика от промяната в температурата на околния въздух.
.
??? кво значение има това за входа и изхода??

иначе колкото и да е инертна ламбдата-при равномерна работа на двигателя-ще се справи,,,а при рязко повишение на мощност--всеки двигател обогатява допълнително,,,
Bass_Man написа:.
При положение , че толкова много други яки сензори има защо му трябва този сензор ? И какви са тези толкова финни корекций ? А и явно ЕКУ-то няма от къде другаде да разбере дали показанията са верни иначе за какво би му бил този сензор ? И пак не си разбрал не говорим за показания извън стойностите , а говорим за точно определена фиксирана стойност !
Тва за разликата в обемите , а не в самите обеми ако можеш го формулирай малко по-ясно .
А.
rudolf написа:,,според мен този резистор по скоро прави финна корекция на ратиото в степен температурната разлика в обемите,,,а не самите обеми.

.
мисля че колеги които са настройвали електроники,могат да кажат в какви стойности на горивото променя този датчик смесообразуването,но се съмнявам да е повече от 10% това имах в предвид че е по скоро финна корекция.

всеки резистор който се продава за тази цел,е за да симулира студен двигател---тоест винаги ще преообогатява,и никой не твърди ,колко е нормално да е бедна сместа.
Bass_Man написа:А и доста е важно как мери ЕКУ-то . Щото ако не е MAF грешката ще бъде огромна . Ако е MAF тук таме ще беднее тук таме ще богатее и така докато не резне . Някой да не вземе да си помисли , че MAF -а е линеен от -20 до + 40 градуса и от 0 до 1000cfm . .
изобщо нямам представа защо ако е мап грешката би била по голяма...моля без правопис и дефиниций които ги има в нета--по същество,,,

http://www.google.bg/search?hl=bg&clien ... 0%B5&meta=

не го поствам това за да убеждавам някой ,че има смисъл като тунинг,а че симулация на студен двигател-не чупи двигателя.

Публикувано на: 10 Юли 2009 02:23
от Bass_Man
rudolf написа: не го поствам това за да убеждавам някой ,че има смисъл като тунинг,а че симулация на студен двигател-не чупи двигателя.
Значи целия ти пост е абсолютно безмислен защото не говориме за датчика на водата а за датчика на въздуха ! Който не мери колко е загрял двигателя , а какава е температурата на въздуха в околната среда !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Та да ти кажа ли , че си олигофрен или сам ще се сетиш ?
До тука 2 тотално безмислени поста ! И то доста дълги и пълни с размишления .
А относно правописа утре някой , който не е толкова печен , като тебе с браузването ще тръгне по улиците и ще обяснява за лаНди сондите и хората просто няма да го вземат на сериозно . Ама нали сме тука само да си разхлаждаме клавиатурите . Кво ни дреме каква е темата в , която пишем или какво точно пишем ?!?!?!

...

Публикувано на: 10 Юли 2009 12:35
от rudolf
прав си ,,извинявам се за невежеството,,,,супер ресистора,,супер чипа ,поуар бокса,,,и всичко под което се продава този прост ресистор от преди 7-8 години-все още не е измислено...още не знам някой да си е счупил мотора, от преобогатяване.

наистина не си чеквам постовете и пиша глупости по някога.

http://www.qcwo.com/technicaldomain/?p=64

Few ECUs will use the signal from the IAT sensor alone, to modify the ignition and / or injection to slightly compensate for the incoming air temperature variations. So making the computer “think” the incoming air is cold will make it do SMALL adjustments to ignition timing and / or fuel injection and there is where the IAT Mod ideal originally came from.

It is accomplished by putting a fixed resistive value (fixed resistor) instead of the regular IAT sensor, simulating a cold intake air situation.

това имах в предвид ,че прави малки настроики на картите,,а не че е основен сигнл като обороти,тпс, дебитомер,мап или ламбда...,дали може с фиксирана стойност и дали чупи мотора-бассман вече е отговорил.


http://www.google.bg/search?q=iat+resis ... art=0&sa=N

Публикувано на: 11 Юли 2009 00:53
от Bass_Man
Всичко това , което си написал има значение само ако резистора е със стойност , като за студено време !
А в топлото време колата ще харчи повече и ще върви по-малко . А на WOT ще харчи доволно повече .
И да тогава няма да се счупи мотора .
Но най-вероятно героя никога не е чувал за подобно нещо . Просто е решил да прояви техническа мисъл , която очевадно няма .

Също така ти обясних , че няма да са много малки грешките и ако не си с MAF ще са огромни . И ако резистора е със стойност , като за студено може да почне да разпъва колекторите .

Публикувано на: 11 Юли 2009 03:27
от rudolf
Bass_Man написа:Всичко това , което си написал има значение само ако резистора е със стойност , като за студено време !
А в топлото време колата ще харчи повече и ще върви по-малко . А на WOT ще харчи доволно повече .
И да тогава няма да се счупи мотора .
Но най-вероятно героя никога не е чувал за подобно нещо . Просто е решил да прояви техническа мисъл , която очевадно няма .

Също така ти обясних , че няма да са много малки грешките и ако не си с MAF ще са огромни . И ако резистора е със стойност , като за студено може да почне да разпъва колекторите .
аз винаги съм имал в предвид ясни стойности за студен въздух,,,и т5ова акцентирам,че ако сложиш резистор който да обогатява,няма как да се притесняваш от чупене и бедна смес.
съгласен съм че е безмислено.
незнам какво значи WOT като съкращение, също и не разбрах защо ако не е с маф ,ще има по големи грешки ,не разбрах и от какво мислиш че ще разпъва колекторите??....темпрература или детонаий?. и двете не ми се връзват....
не се дърва-верно не се сещам.

бтв такъв резистор си купих някъде 2002-2003та година, беше обявен в ебай за ямаха р1-която е с карбове,,,,взех го евтино ,2ра употреба,,разглобих го и представляваше -телефонен кабел,ресистор в пласмасова кутия,с фотокопирана хартийка ,залепена като лепенка.
след като прочетох за какво служи,бях много разочарован, и от тогава с лошо око гледам и на чиповете за атмосверка.

Публикувано на: 11 Юли 2009 12:14
от Bass_Man
WOT = wide open throttle = пълна газ = над 80% отворен дросел в повечето случай с цял потенциометър на TPS-a . По старите мотроници имат на TPS-a различни резистори и ключета и така разбират кога е WOT .
Повечето електроники ( освен може би някой много модерни ) работят на closed loop ( обратна връзка през ламда сондата ) само до определено ниво на WOT и определени обороти . По-натам не я ебават за слива . За това ти казах , че тя мери на края и тя прави корекция на вече свършения факт ! Както и нок сензорите . Докато терморезистора и AFM/MAF/MAP мерят на входа и от тях зависи дали ще има работа за ламбдата . Дефакто ако всичко е ОК ламбдата трябва да коригира само леки разлики в качествата и плътностите на горивовъздушната смес . Като например повечеко вода в бензина по-малко кислород във въздуха и тн. неща дето няма как да се хванат преди горенето . И то в малките режими . На пълна газ вече никой не може да ти каже какво става докато не събереш парчетата от мотора . Да не говорим , че обикновенните ламбди мерят доста бавно и в доста тесен диапазон .
Ако не е MAF грешката ще е най-голяма защото MAF-а единствен ти дава на изхода точно количество постъпил въздух разбира се коригирано спрямо скорост на потока и температура на въздуха защото той не е 100% линеен но все пак грешката не е толкова голяма . В смисъл все пак получаваш някакви данни . Докато при всички останали сензори не можеш да получиш какво количество въздух е влязло при положение , че не знаеш темепратурата на въздуха . Демек този сензор е зверски важен !

Публикувано на: 11 Юли 2009 22:43
от rudolf
rudolf написа:,,ако показанията са верни--ланда сензора ще коригира картата в постояните режими на работа.
едниствено при бързите смени на режимите има възможност да промени даните ----но там така и така колата обогатява- та не мисля че нещо ще се счупи.
.
мерси ,не знаех това съкращение WOT,,, та точно това и аз казах,че ландата коригира при постояните режими ,,но при вот-режима се шунтира за да обогати сместа-,което е нормалнои за всеки двигател,дори и лишен от електроника и инжекция,,-което значи ,че няма да я счупиш от бедно,защото ландата не се взема в предвид при пълна газ.
за маф-а може и да си прав,че има логика грешката да е по малка,но при резистор които симулира студено---то тази грешка няма да е доведе до авария,,,,
както и все още мисля че Iat сензора не е основен ,който определя сместа,,а сензор който прави леки корекций свързани с температурните разлики на въздуха, които не мисля че са повече от 10%.----гадая,,,ако някой си направи труда да прочете температурното раширение на въздуха-ще знаем с точност.

Публикувано на: 12 Юли 2009 06:28
от Bass_Man
Ма виж сега ти може да продължаваш да си разсъждаваш и да си мислиш ! Обясних ти какво е положението !
Значи при WOT демек повечко газ ти може да караш и дълго време , при положение , че в този момент не отчита лаНдата ( ако мислиш , че ме дразниш , като демонстрираш неграмотност много се лъжеш ) какво ще обогати ? Или ти си мислиш , че това обогатяване е безкрайно ? Дори на карбуратор като му сложиш кофти жигльор се усират нещата .
Избий си от главата , че IAT не е важен сензор ! И въобще що за простотия означава маловажен сензор ? Той си мисли , че коригирал само 10% еми от 14,7/1 +10% = 16,7/1 . Мислиш , че може да караш на пълна газ със смес 16,7/1 ? Може би съм бил прав за MAF-a ?!?!? Ами айде разбери колко въздух има в един обем без да му знаеш темепратурата ?!?!?!
Айде почни малко повече да мислиш , а не само да трупаш малоумни постове ако обичаш . Ако не обичаш не ми дреме особенно но не очаквай от мен да ти се радвам !

Чакам гения също да се изкаже .