Страница 2 от 4

Публикувано на: 07 Юли 2009 15:49
от CECO
значи датчика беше изгорял след смяната вече лампата за маслото свети и гасне по някой път веднага след запалване друг път след 1-2сек. но не повече поздрави

Публикувано на: 09 Юли 2009 00:45
от Bass_Man
CECO написа:значи датчика беше изгорял след смяната вече лампата за маслото свети и гасне по някой път веднага след запалване друг път след 1-2сек. но не повече поздрави
Демек от 4 го свали на 2 сек. biggrin.gif .
По принцип се отвори една касичка за ремонт . Не , че някога ще ти трябват ама е така за всеки случай .

Публикувано на: 09 Юли 2009 05:50
от aad
що ми се струва че ако датчика изгори шзобщо няма да показва.

Публикувано на: 09 Юли 2009 05:51
от aad
що ми се струва че ако датчика изгори шзобщо няма да показва.

Re: Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0

Публикувано на: 09 Юли 2009 08:56
от slowtraveler
@aad,
колега, тея ранните постове нещо не ти вървят laugh.gif
Навярно ще забележиш, че колегата CECO имаше проблем, при който лампата въобще не свети
CECO написа:avensis 1.6 110к.с. 1999 бензин значи при мен имаше нещо подобно-след смяна на маслото изгасваше по бавно,при смяна на масления филтър гаснеше по бързо,наскоро ми се наложи и смяна на водна помпа и сега изобщо не свети , не знам дали има отношение wink.gif

Публикувано на: 09 Юли 2009 13:47
от CECO
г-н aad ако можеш с нещо помагай не пиши празни мнения :whistle: мога да кажа че slowtraveler много пъти ми е помагал :thumbsup:

Публикувано на: 09 Юли 2009 14:09
от Petar
:thumbsup:

Публикувано на: 13 Юли 2009 09:35
от copper
slowtraveler написа:Също смятам, че проблема е във филтъра...
Във филтъра има възвратна клапа, която не позволява на каченото в системата масло да се стече обратно в картера....
Налягане в системата се получава чак след като е 'изгонен' целия въздух (иначе въздуха се сгъстява и 'поема' обема, изтласкан от помпата, без да се вдига налягането...
Когато клапата не работи добре, маслото се стича в картера и затова се изисква време да се напълни системата отново...
При скорошно изгасване на автомобила, маслото не е успяло да се стече и затова лампата ти изгасва почти веднага....
Лампата винаги трябва да светне при даване на контакт, за да ти покаже, че не е изгоряла...
Колега, аз предположих същото и смених само филтъра (така де майстора го предположи ... ), до смяната на маслото ми остават към 5000 километра още и за това купих нов филтър и закарах колата да го сменят но проблема остана. Сега мисля да сменя и изцяло маслото въпреки че е рано и се надявам да се оправи че иначе май ремонта ще излезе доста солен ...

п.с. Извинявам се че не съм писал скоро, но ми се роди детенце и проблемите с колата останаха малко на заден план happy.gif

още нещо, никой не каза нищо за тази другата жълтата лампа на която картинката пак е същия "чайник" и отдолу има вълнички. При мен ме съмнява да е изгорял датчик защото 2-рото палене изгасва добре а на първото палене като изгасне лампата шумът от двигателя се променя т.е наистина явно няма налягане докато свети. Един колега спомена за луфтове в двигатели но не би ли трябвало това да се отразява на работата на двигателя ( да е по шумен да трака повече) защото ми на мен ми се струва че веднъж като подкачи маслото и си работи съвсем добре


Благодаря на всички за отговорите

Публикувано на: 13 Юли 2009 09:50
от slowtraveler
Честито за детето :thumbsup:
4 секунди не е нормално да свети лампата.
Но от друга гледна точка - това не ми прилича на 'издухан' двигател...

Просто няма логика при загрято масло (което по принцип намалява налягането особено при празен ход) и скорошно гасене на автомобила, лампата да гасне веднага, а при престой, с по-гъстото масло, да не е добре.
Може и новия филтър да е калпав.

Друго което ми идва като идея - клапана, регулиращ налягането на маслото. Той по принцип пропуска 'излишното' масло обратно в картера при достигане на нормалното налягане.
Може той да пропуска и съответно маслото да се стича не през клапана на филтъра, а през другото клапанче.
Но не знам къде е на Авенсиса това клапанче и дали е удобен достъпа до него (обикновено е заврян някъде около маслената помпа)...
П.С. жълтата лейка с вълничните не бе ли за ниско ниво на маслото?

Публикувано на: 13 Юли 2009 09:54
от copper
Благодаря колега,

Ще сменя маслото, ще взема и нов оригинален филтър на toyota и ако не се оправи ще търсим проблема в другия клапан и ще пиша какво е било после.

Re: Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0

Публикувано на: 30 Юли 2012 20:19
от Георгиев
За да не отварям нова тема- след смяна на масло, и филтър - уж оригинален и на мен при първо палене или при палене след повече от 2-3 часа лампичката за маслото ми свети 2-4 секунди след запалване на двигателя.Въпроса ми е най-вече към колегата, отворил темата, откри ли проблема.И към по-запознатите колеги-къде е тоя възвратен клапан на маслената помпа (ако има) и може ли да се "натегне", или проблема е от клапана на филтъра? Ако е от филтъра- откъде мога да си купя свестен на нормална цена?

Re: Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0

Публикувано на: 30 Юли 2012 22:55
от memorex
Ако при студено масло ти гасне по бавно лампата значи може да ти отваря /сяда/ байпасния клапан на филтъра .Предупреждавам ,не знам как е на Авенсиса но при други коли стои на корпуса на маслен филтър.Също проблема може да е в спечено уплътнение/ о пръстен/ който уплътнява .На помпата и на охладителя мисля че също има разтоварващ клапан

Re: Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0

Публикувано на: 30 Юли 2012 23:12
от Георгиев
Нещо не разбрах,за какви "О" пръстени става въпрос, а и този възвратен клапан част от филтъра ли е, казваш че е на корпуса му,да разбирам ли че е елемент на филтъра? Не е проблем да го сменя, но искам да си намеря добър филтър.Преди смяната на маслото и филтъра това не го правеше, сега маслото е 5w40, а и при тия горещини едва ли става въпрос за гъсто масло.Да напомня, че и след час стоене дори, пак се случва да изгасне бавно- тогава маслото все още е топло.

Re: Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0

Публикувано на: 31 Юли 2012 09:56
от slowtraveler
Най-вероятната причина все пак ти е филтъра, и по-точно възвратния му клапан....
На твое място бих сменил филтъра.

Re: Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0

Публикувано на: 31 Юли 2012 10:15
от SFINKS
Сложи си оригинален филтър и има огрмна вероятност да си решиш проблема wink.gif