Страница 2 от 6

Публикувано на: 31 Авг 2009 12:31
от Georgimitrovich
свържи се със защита на потребителите, те ще те посъветват как да процедираш и по какъв начин можеш да ги натиснеш за смяна на колата, цялата скоростна кутия или бог знае какво. Според мен това е най-сигурния и законен начин. Тва кой какво бил казале вятър работа.

Публикувано на: 31 Авг 2009 13:14
от Me4oKyX
Сложи си ръчна скоростна кутия и няма да имаш грижи.... С това ММТ няма да се оправиш никога... То просто си е такова! Четете преди за купите тая глупава кутия rolleyes.gif

Публикувано на: 31 Авг 2009 16:12
от slowtraveler
Павка, дано всички интервенции по автомобила са описани в сервизната книжка.
Ако е така - започни да вдигаш шум на високо ниво - официални писма до представителството на Тойота за източна Европа, с копия до местните представители, като казваш какво искаш.
Дали замяна на скоростна кутия, или автомобил и т.н.
Но трябва да им предложиш разумно решение....

Публикувано на: 31 Авг 2009 16:42
от Vesko
slowtraveler написа:Павка, дано всички интервенции по автомобила са описани в сервизната книжка.
До сега в сервизната ми книжка нищо друго освен смяната на масло не са отбелязвали...

Публикувано на: 31 Авг 2009 16:51
от slowtraveler
И при мен бе така, но като им направих забележка, записаха допълнителните интервенции (въпреки приказките им, че 'не било правилно' да ги записват).
Никога не се знае какво ще кажат когато ножа опре до кокала - спокойно могат да твърдят, че нищо не се е случило, и ти отиваш за пръв път с молба за смяна на изделието, а предходните пъти само са правили диагностика)...

Публикувано на: 31 Авг 2009 17:16
от pavel
съгласен съм с веско и с теб.
нищо не отбелязват в сервизната книжка освен техн обслужване.
питах ги казаха че не се пишело там а имало база данни при тях в компа, как да ги накарам да пишат вътре всичките простотии които вършат защото очевидно това са експерименти с колата ми!

Публикувано на: 31 Авг 2009 17:56
от slowtraveler
Поискай им да ти дадат официален документ - опис на извършените досега интервенции.
Искането също им го предай писмено, за предпочитане с техен подпис, че са го получили (ако решат да си правят оглушки и да не отговарят).
Ако не друго, поне ще ги постресне и ще се замислят, че нещата вземат сериозен обрат...
Ако откажат да ти дадат такъв документ, без забавяне изкарвай тежката артилерия - отказват да ти кажат какви интервенции правят на личния ти автомобил. Това писмо вече трябва да е адресирано до по-горните инстанции, с копие до местния сервиз.
Досега при подобни случаи веднага след отказ за съдействие от Варненския сервиз, съм се обръщал директно към производителя, чрез представителството за Източна Европа, и с копие до София и до местния сервиз.
Винаги съм получавал адекватен отговор и реакция - обикновено в София им нагряват шушоните и от там вземат бързи и ефективни мерки, въпреки, че се правят на учудени, че до момента не съм се обърнал към тях - те щели да решат проблема веднага, без да се налага да вдигам шум извън България... :thumbsup:
Ако смяташ да се възползваш от съветите - драсни ЛС. Ще пием по едно кафенце и ще ти обясня личния си опит по-нашироко.... :thumbsup:

Публикувано на: 31 Авг 2009 18:35
от Рошко
Kaкто ти е писал slow, изискай разпечатка какво е правено по колата (така, както го е направил финландският колега, чиято разпечатка съм пост-нал по-нагоре в темата).

Публикувано на: 31 Авг 2009 19:14
от pavel
Благодаря за съвета колеги, ще пробвам и това естествено. като се прибера във Варна след месец с най-голямо удоволствие може да се видим да споделиш опита си. Мерси!

Публикувано на: 01 Сеп 2009 01:00
от Bass_Man
Georgimitrovich написа:свържи се със защита на потребителите.........................
По-горното важи ако автомобила е записан на частно лице ! Ако е на фирма не те бъркат.
И задължително им искай подпечатан и подписан протокол с извършените до момента работи по автомобила ! Защото техния компютър утре може да изгори ! ( заедно със зградата например )

Публикувано на: 03 Сеп 2009 04:03
от Akima
А би ли описал как го караш това ММТ, защото споменаваш автоматик,а после сам се поправи ,че е ръчна с електронно управление?

Да не стане случая на един приятел, който я караше неговата все едно е пълен автоматик и на въпроса ми знае ли, че кутията е ръчна той се засмя и ми вика как бе автоматична е.

Иначе лично мнение - ММТ не е от добрите идеи на Тойота!

Публикувано на: 03 Сеп 2009 10:11
от slowtraveler
Akima написа:А би ли описал как го караш това ММТ, защото споменаваш автоматик,а после сам се поправи ,че е ръчна с електронно управление?

Да не стане случая на един приятел, който я караше неговата все едно е пълен автоматик и на въпроса ми знае ли, че кутията е ръчна той се засмя и ми вика как бе автоматична е.

Иначе лично мнение - ММТ не е от добрите идеи на Тойота!
Нещо май понятията се объркаха :whistle:
Колега, какво разбираш под ръчна кутия с електронно управление?
Ако е ММТ си я караш като автоматик, защото електрониката мисли вместо теб. Конкретното изпълнение на механиката няма значение...

Публикувано на: 03 Сеп 2009 18:43
от Akima
MMT - MultiMode manual transmission
M/M uses the same mechanical components as a traditional manual, but with an electronically controlled clutch. Accelerator pedal should be treated in the same way as on a conventional manual but ease off slightly when requiring a gearchange. There are three mode settings:

M - Manual Mode (Sequential) for dynamic driving

* Full control of gear changes
* Real manual feel
* Quick gearshift
* Sequential sporty feel


E - Easy Mode (Automatic) for comfort and economy

* Shifts are made for the driver
* Manual transmission with clutchless gearchange
* Accelerator control similar to standard manual


Es - Easy Sport Mode (Automatic) for sportier shift pattern

* Shift pattern has been optimised for sportier performance
* Recommended ‘auto’ mode
* Accelerator control similar to standard manual
Източник:
http://www.toyota.co.uk/bv/About_Toyota ... y/MMT.html
Automatic Transmission
The transmission transfers the engine's power from the crankshaft to the driveshaft (which, in turn, sends it on to one or more axles and the driving wheels). An automatic transmission does this using a torque converter rather than a manually operated clutch. A torque converter uses hydraulic pressure to engage and disengage the transmission gears from the engine. Some automatic transmissions have three speeds; more sophisticated versions have four with the fourth gear acting as the overdrive to help reduce engine rpm. (A few ultra-expensive exotic cars have five-speed automatic transmissions.)
Benefit: An automatic transmission allows the driver more comfort and ease of use than a manual transmission, particularly in urban and stop-and-go driving situations. (See also Electronically Controlled Automatic Transmission [ECT], Gear Ratio and Overdrive.)
Източник:
http://www.toyota.ca/cgi-bin/WebObjects ... english%3E

Това разбирам аз. cool.gif

Публикувано на: 04 Сеп 2009 00:12
от slowtraveler
Явно наистина понятията се оплитат biggrin.gif
Това, че тойота са решили да си кръстят така трансмисията (ръчна) не отменя това, че електрониката се грижи за превключването и на практика това става автоматично.... Все едно да кажа, че хидравличния автоматик е механичен, защото мога механично да му огранича скоростта на 'втора'...
Не съм карал тойотската ММТ, но съм карал съм опелче с техния аналог на ММТ - ами кара се едно към едно със всички други 'автоматици'...
Описанието на 'автоматика' в канадския сайт не отговаря на истината, защото са се ограничили само на автоматиците с хидротрансформатор...
Съответно в описанието на ММТ, като прочетеш sport performance и ми става доста смешно...
По същата логика каква е скоростната кутия на nissan GT-R или DSG на WV?!?!
Ръчна ли е или автоматична, при условие, че можеш спокойно да си я оставиш в автоматичен режим????

Публикувано на: 04 Сеп 2009 00:34
от Scott
slowtraveler написа:...не отменя това, че електрониката се грижи за превключването и на практика това става автоматично...
Забравяш една малка подробност - Accelerator pedal should be treated in the same way as on a conventional manual but ease off slightly when requiring a gearchange Ако настъпваш газта до ламарината вероятността да прихърква от увличане на съединителя е по-голяма.