Страница 2 от 2
Климатик Toyota Corolla Verso.
Публикувано на: 08 Ное 2018 23:26
от kiks
Климатроника на Версо охлажда много по бързо от Корола Версо. Филтър на купето си е за смяна на 10 000 км., на 15 000 си е доста запрашен. Охлажда перфектно, но не веднага, ако всичко е наред.
Климатик Toyota Corolla Verso.
Публикувано на: 02 Апр 2024 16:49
от purnar
Здравейте, Ако мога и аз да попитам в тази връзка:
Имам Тойота Версо и когато пусна климатроника - дясната половина духа супер студено, а лявата половина (шьофьорската) духа доста по-топло.
Климатика е пълен с фреон. На какво се дължи тази разлика - на отделни зони ли е и защо температурата е различна. Климатроника дава възможност за избор на различна температура в ляво и в дясно, но в случая съм го пуснал на една и съща температура...
Климатик Toyota Corolla Verso.
Публикувано на: 02 Апр 2024 16:54
от WoLF
Клапите не сработват правилно...
Климатик Toyota Corolla Verso.
Публикувано на: 02 Апр 2024 17:04
от mapamop
Или моторчета на клапи, или недостиг на фреон, или разместени въздуховоди (ако бройката е жертва на смотани автоморгаджии) или терморазширяемият клапан. Наляганията на фреона мерени ли са? При мен правеше така като изчезваше фреона през изгнилия радиатор в коша на мотора, и фреона остане под 50%.
Corolla Verso AR10 2.2 D4D 2007 - Слаб климатик ?
Публикувано на: 05 Май 2024 18:30
от arsenal88
purnar написа: ↑02 Апр 2024 16:49
Здравейте, Ако мога и аз да попитам в тази връзка:
Имам Тойота Версо и когато пусна климатроника - дясната половина духа супер студено, а лявата половина (шьофьорската) духа доста по-топло.
Климатика е пълен с фреон. На какво се дължи тази разлика - на отделни зони ли е и защо температурата е различна. Климатроника дава възможност за избор на различна температура в ляво и в дясно, но в случая съм го пуснал на една и съща температура...
. Здравей колега,на 100 процента проблема ти е в моторчето за топло-студено.Ако не е изгоряло може да се ремонтира.Другия вариант е втора ръка
Corolla Verso AR10 2.2 D4D 2007 - Слаб климатик ?
Публикувано на: 26 Май 2024 15:59
от stefo_square
arsenal88, здравейте! Имам подобен проблем с моя Авнсис Т27. Едната част духа нормално студено, в лявата топъл въздух. Къде се намира това моторче за топъл студен въздух? И как се очаква да работи за да мога да го тествам? Благодаря предварително!
Corolla Verso AR10 2.2 D4D 2007 - Слаб климатик ?
Публикувано на: 26 Май 2024 17:01
от mapamop
stefo_square,
Опитай да си пуснеш климатика (A/C да свети), и я изфорсирай на 2500 оборота и нагоре. Това или на място или в движение. Виж дали ше тръгне климатика.
На Т27 клапите трудно ще се насерат.
Другата или по-другата седмица ще разглобявам един Т27 със такова поведение на климатика - мине ли 2500 оборота и климатика заработва. Остане ли повече от 2 минути на празен ход или под 1500 оборота, спира да работи и не тръгва докато пак не го изфорсираш.
После ще ми останат старите части и ще пиша лакво е излязло. Компресора и радиатора отпред са сменяни преди 4-5 месеца.
Corolla Verso AR10 2.2 D4D 2007 - Слаб климатик ?
Публикувано на: 27 Юни 2024 09:05
от profi78
Здравейте! Имам следния проблем с климатика и искам съвет. Ситуацията е следната. Когато карам колата на нормални обороти или изчаквам на светофар климатика спира да духа и трябва след това дълго време да карам на 4000 оборота за да тръгне отново. Климатика е напълнен с точното количество фреон . Чудя се дали има байпасиращ клапан компресора или е друг проблема. Колата е Тойота Корола Версо 1.8 бензин
Corolla Verso AR10 2.2 D4D 2007 - Слаб климатик ?
Публикувано на: 27 Юни 2024 09:55
от mapamop
От около 2 седмици се боря с подобен проблем на Авенсис Т27 1.8 бензин. В общи линии досега извадих всички детайли на климатика освен компресора, смених тръбата с филтъра (при теб няма такава), смених TXV valve (ТРВ клапана) с нов, промих със специализирана течност всички тръби и радиатори, смених и дехидратора с нов. Климатика започна да тръгва на 2000 оборота и нагоре, и вече по-трудно спира да работи на светофарите. Във събота ще сменя кондензаторния радиатор в коша на мотора, защото предполагаемо има още някакво остатъчно запушване по системата, и ще видя дали ще се сменя И компресор/контролния клапан на компресора. Поне при мен във стария дехидратор имаше набити едри метални стружки (от компресора), освен "графита".
Компресора има осигурителен клапан при свръхналягане на задната му част под буксата на управляващия клапан. Ако е вдигнал свръхналягане там ще има следи от оцветител за компресорно масло. Провери със UV лампа за течове първо.
После на първо врееме може да пробваш да смениш само дехидратора че е около 20 лева. Ако не се оправи - промива се цялата система със препарат (или с машина или на ръка с разглобяване на всичко), сменят се TXV клапана и дехидратор и се тества. Ако пак не стане, сменяш целия кондензатор и клапана на компресора (ако го намериш) или целия компресор. Официално не се продава само клапан.
Успех, ако смяташ да си го правиш сам - цялостно разглобяване и промивка с препарат и компресор отнема около 15-16 работни часа. Свалят се табло, тръби, изпрарителя в купето, и "очиларката" отпред в коша на мотора, заради кондензатора.
Ако ще го прави сервиз, вероятно цената на труда ще те стресне.
Corolla Verso AR10 2.2 D4D 2007 - Слаб климатик ?
Публикувано на: 03 Юли 2024 14:21
от stefo_square
Не първо четене, аз допълних системата. Имало е около 150 мЛ фреон. Сега изглежда, че климатика работи нормално. Духа равномерен студен въздух от двете страни.Силно се надявам, това де е бил проблема, че като чета какви неща си правил и ме заболя главата. Благодаря за съдействието!
Corolla Verso AR10 2.2 D4D 2007 - Слаб климатик ?
Публикувано на: 03 Юли 2024 16:11
от mapamop
stefo_square написа: ↑03 Юли 2024 14:21
Имало е около 150 мЛ фреон
От 440 +/-30 грама фреон, и примерно още 10% масло (стават да кажем почти 500 грама) да ти останат 150 + 15 = 165 си е сериозен теч от системата. Виж си кондензаторния радиатор, че най-много той страда от камъчета, едри бръмбари и химията по пътищата. Светни го със УВ фенерче и го огледай. 200 лева е тоя радиатор, докато едно пълнене е примерно 40 и може да го направиш 2 пъти в лятото.
При моя пациент, сменихме радиатора, по новия дехидратор отново има едри метални стружки и нещата отиват на компресор. Компресора уж е сменян преди около 9 месеца, но с какъв и как не мога да кажа.
За сравнение - наляганията ми в климатика са си наред и не изглежда да имам течове по моята. А не е пипана от миналата година по това време. При 46 градуса напечена кола, струята от средните духалки слиза до 6 градуса редовно.