Страница 2 от 3

Публикувано на: 01 Юни 2009 15:46
от desotodorov
smile.gif той беше едно от нещата, който оправих още когато го купих - 2003г....нови оси, лагерчета и гресьорки в тръбата - БГ модификация...като не са се сетили французите , набухани 4 текаламита грес - беззсмъртно се получи ...сега обаче - да му бере грижата новия собственик... и без това му го продадох ... хм, по-скоро подарък си беше

Публикувано на: 01 Юни 2009 19:06
от diver
desotodorov написа:smile.gif той беше едно от нещата, който оправих още когато го купих - 2003г....нови оси, лагерчета и гресьорки в тръбата - БГ модификация...като не са се сетили французите , набухани 4 текаламита грес - беззсмъртно се получи ...сега обаче - да му бере грижата новия собственик... и без това му го продадох ... хм, по-скоро подарък си беше
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

На този безсмъртен френски дизел, 1.9 натуралка, по едно време му сменях всеки месец разпределителните валове, геройски на по 3 строшени...С тотка направо скука....

Публикувано на: 04 Юни 2009 23:08
от desotodorov
Бе това твоето е било нещо конкретно по самия двигател...аз 6 години въртях моята ТД и не съм имал такива проблеми...както и не съм чувал от колегите от форума на Пежо за такива... както и да е, развитието на сагата с вибрациите, след като една седмица тормозих зимните си гуми на железните джанти и с тях нямаше никакви вибразии, си закупих днес 4 гуми от център за гуми Диана - бюджетен клас -Америка 185/65/15 някакви, на Континентал били, Made in Germany...мрън, мрън...хубави ми се строиха - "пресни" :) - 1709 им е ДОТ-а, а иняма лоши отзиви за тях...обаче - излизам към Ботевград и .. познайте...ТРЕСЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ..по -силно отколкото даже и с предишните ми криви галоши...веднага направих обратен завой и се върнах...викам им "Тресе яко"...човека дето се занимава с мен - "Ма сичко ти е перфектно бе пич...ама ако искаш - ще пребалансираме..." викам "Искам" естествено...пребалансираха - същата работа...като междувременно стана 19 часа а дотогава им е работното време...ебаси...сега започнах да се съмнявам пък в летите джанти, макар че когато ги взех ги въртяха - казаха че са перфектни, втулките им са си производствени - не са правени или каквото и да било...ма ще ходя утре пак в Дианата...но преди това ще мина до един човек - от който съм с много добри впечаления - да ги погледнем да не са криви и да ги пребалансира и той - белким се оправи работата, защото съм сигурен че с ония ще бера ядове...пък и никога не биха си признали че има крива гума - само ще ме връщат за пребалансиране...затова - ще пия вода от два кладенеца...да съм сигурен...иначе гумите ми харесват, безшумни са, колата вози по-меко с тях - все пак са доста вискочки...ама...все да има нещо да развали хубавата картинка мама му стара....

Публикувано на: 05 Юни 2009 07:53
от martod
diver написа:
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

На този безсмъртен френски дизел, 1.9 натуралка, по едно време му сменях всеки месец разпределителните валове, геройски на по 3 строшени...С тотка направо скука....
Дайвър, кво ги правиш тез валове бре човек ?... wacko.gif
Помня и в една друга тема, на едно Паджеро на всеки 150 к. му сменяше вала, на Пижо всеки месец , бах маа му-ти ги изкара всички други марки освен Тотка, с валове като солети... laugh.gif biggrin.gif laugh.gif

Публикувано на: 05 Юни 2009 08:04
от diver
martod написа: бах маа му-ти ги изкара всички други марки освен Тотка, с валове като солети... laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
Що бре, от година се опитвам да счупя мятата неуспешно...На паджеро 2.5 дизела си страда системно от тая болест. На Ц20ХЕ мисля, че глава втора употреба няма как да намериш също. Защо ли?! За френските дизелови дръги пробвай се да ги караш като лека кола и ще разбереш какво има предвид biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Публикувано на: 05 Юни 2009 10:33
от max-2
Десо, купи си най-накрая едни свестни гуми и забрави за този проблем wink.gif Ти като дадеш пет пъти за баланс и монтаж-демонтаж и отиваш на парите на едни хубави Bridgestone, Yokohama или Michelin-ки. Вярно, финансовата част е важна, но нали си говорихме за Керън, че е по-чувствителна, гадните гуми не ги обича, веднага ги усеща. Аз нямах възможност да взема 4 наведнъж, но взех два пъти по 2 и това е вариант. Ако не си състезател ти препоръчвам мишлен, тези гуми са си прави и меки докато им се покажат теловете, ако нямат удари и жабки от дупките. Надявам се, че в "Диана" ще ти дадат право на замяна, при положение, че имаш проблем с тези гуми :thumbsup:
П.С. Най-добре ще ти паснат на колата 195/60/15

Публикувано на: 07 Юни 2009 00:21
от desotodorov
...фух,... не знам вее...пак ходих там...право на замяна - едва ли ... ама ще се пробвам...ще им доплатя там каквото искат....поне за пребалансирането не исат нищо...намери се там един разбирач, който успя да ме убеди, че гайките със сферична глава не пристягат добре джантите - кривели се .. имали такива проблеми и преди , сложихме няккави с нормален прав конус, изпънах я по Ботевградско от Дианата до светофара и нямаше проблем ... рекох си - брей - от какво се оказа.... обаче след кат си купих 20 гайки от тия кожодери... и си тръгнах да я карам без да я "изпъвам" т.е. да не се стремя да достигна 120 по-най бързия начин, се почна пак...та ...сега съм все още с проблем и с още един комплект ненужни гайки...не знам какво е това... гумите не са криви, меки са с голям грайфер, колата вози много меко с тях колелата са уж балансирани...поне така казват гумаджиите...ебаси... другото което забелязах е, че с тези джанти - тая гадост се появява и е по отчетелива при каране по инерция...а с металните ми джанти със зимните гуми 14" спи...ще ме ядоса... и ще ги пусна на пазара тия 15" барабар с гумите...макар че и джантите и гумите ми харесват... ебаси...

Публикувано на: 10 Юни 2009 22:27
от newmiro
да не би да имат няква кофти кривина джантите?
аз моята корола напоследък така прави, уж се връщах осемнайсет пъти да ги правят джантите.. сега ще ходя при други гумаджии, тея май не са читави. в тойота питах като ходих по друг въпрос, казаха ми че може да е от втулките, следващата седмица ще ходя при гумаджиите и ще сменя втулки и ще видим .. твоята с втулки ли е на джантите?

Публикувано на: 11 Юни 2009 10:06
от liyan
При мен имаше същия проблем, над 120 започваха вибрации.... Предни амортисьори, но на тест нищо не излиза, защото са еднакво износени. Така, че виж дали са омаслени? Някакво чукане като минаваш през неравности?

Публикувано на: 11 Юни 2009 13:17
от мехаННика
Десо проблема ти с 90% сигурност е в полуосите (полуваловете) преди да ме е сдъвкал някой и по точно вътр карета

Публикувано на: 11 Юни 2009 18:19
от newmiro
те ако са изпуснали амортисьорите, няма ли да се усеща яко в купето?

Публикувано на: 11 Юни 2009 18:42
от martod
мехаННика написа:Десо проблема ти с 90% сигурност е в полуосите (полуваловете) преди да ме е сдъвкал някой и по точно вътр карета
А прочете ли , че със металните джанти "спи градът" ?...
Няма логика с едни джанти да е добре, с други зле- и причината да е в полуоските... tongue.gif

Публикувано на: 11 Юни 2009 19:20
от slowtraveler
Без претенции, че проблема е в каретата, но едно от обясненията може да е следното:
ходовата част има резонансна честота, която зависи от теглото на подресорните маси.
При тази честота вибрациите (например генерирани от разбито каре) се усилват и се налага да се погасяват от амортисьорите.
Честотата на вибрациите зависи от скоростта (оборотите на въртящите се части).
При промяна на теглото на джантите, е възможно резонансната честота да влиза точно в този често употребяван скоростен диапазон.
Докато при друго тегло на джантите, тази честота да се гаси успешно от амортисьорите или пък да е извън експлоатационния скоростен диапазон...

На Авенсиса имах подобен проблем.
Първия път бе заводски дефектна гума - излиза на '0' на баланс, но не е геометрична окръжност (протектора имаше на едно място издутина).
Втория път бе при слагане на алуминиеви джанти: след смяна на централната втулка вибрациите рязко намаляха, но не изчезнаха напълно. При стоманените джанти (с други гуми) нямах проблем... Така и си замина колата.
На времето на друга кола без АБС съм имал flat spot от едно рязко спиране. Тогава също имаше вибрации, но колелото излизаше на баланс на '0' - просто гумата вече не е идеална окръжност....

Публикувано на: 11 Юни 2009 23:22
от desotodorov
...хм...добре де - това с честотите - ми е ясно (подресорени маси са тези които са над ресорите... а неподресорени са всички, които са под тях...демек, главини, колелета, спирачни апарати и т.н.)- но...при разбито каре - вътрешно - не би ли трябвало да се чува и усеща едно чукване при потегляне и при връщане на газта на скоротст... нямам никакви звуци, нито чука нито хлопа нещо, понякога - като минавам през спящи полицаи скърцат амортисьорите - така беше и на предната ми кола...но не бяхо изпуснали...абе, направо е гроб колата - суперстегната е амортисьорите изглеждат като нови, но предполагам - най-вероятно не са перфектни - така че - възможно е да съм в зоната на резонанса им с по-тежките джанти и гуми...макар че искрено се надявам да не е така...защото съм спазарил едни 15" метални джанти тук от форума, с които е карано и са безпроблемни...ще метна на тях гумите и се моля да изчезне ... пък летите...ще са на пазара...а някой питаше за втулките - да с втулки са джантите- фабрични пластмасови с надпис на тях "54,1мм" на задните главини пасват без хлабина - в предните имаше съсвсем лека - в рамките на 0,1-ия мм но за по сигурно пробвах и с навиване на един слой изолирбанд - перфектно се получава - но е ефект няма.

Публикувано на: 12 Юни 2009 08:45
от мехаННика
няма да споря и да убеждавам никого Десо ,след всичко направено и описано тук може да си хвърлиш колата или да разглобиш вътр карета и да огледаш хубаво .Човек които не знае какво да гледа ще види само грес.Пиши резултата ако искаш.