Страница 2 от 6

Публикувано на: 30 Апр 2009 00:07
от slona
imam edin vupros kum horata sus bord. komp. vie hora realno vjarvate li na tova koeto vijdate i si mislite che kolite vi harchat 4litra naprimer na 100km. smile.gif

Публикувано на: 30 Апр 2009 00:45
от Рошко
slona написа:imam edin vupros kum horata sus bord. komp. vie hora realno vjarvate li na tova koeto vijdate i si mislite che kolite vi harchat 4litra naprimer na 100km. smile.gif
Пич, ти борд явно нямаш, та затова си правиш вятър на устата...Пардон, на клавиатурата! Борд компютъра не е абсолютно акуратен, но разликата по борд с реалния ми разход е от порядъка на 0,2 литра/100 км, което си е доста точно!

Публикувано на: 30 Апр 2009 01:03
от Vesko
Fido Dido написа:Смятам да си купя кон и да го вържа отпред на Карината. Как, мамка му, да си засека разхода, след като коня няма борд компютър?!?! wacko.gif
Закачи една кофа зад коня tongue.gif

Публикувано на: 30 Апр 2009 07:25
от diver
1.6 VVT-i написа:
slona написа:imam edin vupros kum horata sus bord. komp. vie hora realno vjarvate li na tova koeto vijdate i si mislite che kolite vi harchat 4litra naprimer na 100km. smile.gif
Пич, ти борд явно нямаш, та затова си правиш вятър на устата...Пардон, на клавиатурата! Борд компютъра не е абсолютно акуратен, но разликата по борд с реалния ми разход е от порядъка на 0,2 литра/100 км, което си е доста точно!
А ти кат имаш борд вярваш ли, че има такова нанадолнище, че да даде 12л на 470км или кат другия титан най-горе?!

Публикувано на: 30 Апр 2009 07:54
от Vesko
diver написа:
1.6 VVT-i написа:
slona написа:imam edin vupros kum horata sus bord. komp. vie hora realno vjarvate li na tova koeto vijdate i si mislite che kolite vi harchat 4litra naprimer na 100km. smile.gif
Пич, ти борд явно нямаш, та затова си правиш вятър на устата...Пардон, на клавиатурата! Борд компютъра не е абсолютно акуратен, но разликата по борд с реалния ми разход е от порядъка на 0,2 литра/100 км, което си е доста точно!
А ти кат имаш борд вярваш ли, че има такова нанадолнище, че да даде 12л на 470км или кат другия титан най-горе?!
Е аз и снимка съм показал?!

Публикувано на: 30 Апр 2009 10:54
от Рошко
diver написа:А ти кат имаш борд вярваш ли, че има такова нанадолнище, че да даде 12л на 470км или кат другия титан най-горе?!
Дайвъре, я погледни малко по-подробно снимката wink.gif Ще откриеш, че разходът е не 12,1 л за 470 км, а 12,1 l/100 km за разстояние 476 км! :thumbsup:

А иначе моя борд си го нулирам при всяко зареждане, зареждам само на 1 бензиностанция, задължително винаги буквално до тапата, както виждаш, зарежданията до едно си ги вкарвам в spritmonitor.de, та те ми дават абсолютно прецизно изчисление на разхода и разходът по борд се движи винаги в рамките на 2-3 десети под реалния! Т.е. почти е точен, а като се има предвид и че ни "удрят в грамажа" на бензиностанциите - на едни повече, на други по-малко - ДА, ВЯРВАМ, че борда ми е акуратен! :thumbsup:

Публикувано на: 30 Апр 2009 11:17
от diver
1.6 VVT-i написа:
diver написа:А ти кат имаш борд вярваш ли, че има такова нанадолнище, че да даде 12л на 470км или кат другия титан най-горе?!
Дайвъре, я погледни малко по-подробно снимката wink.gif Ще откриеш, че разходът е не 12,1 л за 470 км, а 12,1 l/100 km за разстояние 476 км! :thumbsup:

А иначе моя борд си го нулирам при всяко зареждане, зареждам само на 1 бензиностанция, задължително винаги буквално до тапата, както виждаш, зарежданията до едно си ги вкарвам в spritmonitor.de, та те ми дават абсолютно прецизно изчисление на разхода и разходът по борд се движи винаги в рамките на 2-3 десети под реалния! Т.е. почти е точен, а като се има предвид и че ни "удрят в грамажа" на бензиностанциите - на едни повече, на други по-малко - ДА, ВЯРВАМ, че борда ми е акуратен! :thumbsup:
Моя е грешката. Бях останал с впечатление, че си минал 470км с 12 литра...

Публикувано на: 30 Апр 2009 22:47
от slona
a da vi pitam suvsem informativno ne razbiram ot takiva neshta onzi den se vozih na edna toyota modela ne e ot znachenie i si chakame na edin svetofar i gledam pishe momenten razhod 0.00 tva ko sha reche che kato si na oboroti taia shema dvg-to ne lapa nafta taka li ili pak neshto ne sum fanal verno cha vav moita parvobitna kolica njama takiva shemi ama neshto stranno mi se vidja

Публикувано на: 30 Апр 2009 23:40
от Uncle Dido
Слоне, засилия тая колица, дето модела е без значение по инерция, включи пета и пак по инерция. Е чак тогава погледни какво ти изписва компа.

Публикувано на: 01 Май 2009 07:38
от lz2lps
Fido Dido написа:Слоне, засилия тая колица, дето модела е без значение по инерция, включи пета и пак по инерция. Е чак тогава погледни какво ти изписва компа.
Нагледно показано това, за което Fido Dido говори (лог от Хондата ми.... закачена е широколентова ламбда сонда):
Изображение

Зелената графика е TPS (Throttle Position Sensor) - т.е. позицияата на дросела, който е директно свързан с педала на газта.

Черната графика са оборотите на двигателя.

За другите две съм малко далтонист biggrin.gif, но най-горната е AFR (Air Fuel Ratio - т.е. съотношението въздух/бензин измерено от ламбда сондата).

Тази под прекъснатата линия е Injector Duration (времето за което горивните инжектори са отворени и подават гориво).

От графиката се вижда че при пускане на педала на газта инжекторите се затварят и стоят затворени докато оборотите на двигателя не достигнат около 1085. След това ECU-то (Engine Control Unit - това дето управлява впръскването на горивото и запалването) отново включва инжекторите и впръскването на бензин се възстановява.

Т.е. какво излиза на практика? При спускане по наклон пускаш педала на газта при включена най-висока предавка (предавателното число е най-малко, т.е. двигателната спирачка е най-малка) и автомобила не консумира никакво гориво. За разлика когато я пуснете по инерция, някой трябва да подържа оборотите на двигателя за да не угасне - следователно се консумира гориво.

Някой ще каже че във вторият случай изминатото разстояние по инерция ще бъде по-голямо (защото няма двигателна спирачка) и ще е прав отчасти - но според мен не си струва да се пуска по инерция.

Публикувано на: 01 Май 2009 09:17
от sashoskiora
Темата на момчето си е перфектна,който не му харесва да не пише в нея.
Корола 3-врати 99-та 1.3 86 к.с. около 9.6 градско,но по маршрут Суха река-Павлово.Колата се засича с доливане до капачката,смисъл от това по точно едва ли има.

Извънградско,ще я пробваме почивните дни до Охрид и ще пиша.

Публикувано на: 02 Май 2009 09:07
от Vesko
diver написа:
1.6 VVT-i написа:
slona написа:imam edin vupros kum horata sus bord. komp. vie hora realno vjarvate li na tova koeto vijdate i si mislite che kolite vi harchat 4litra naprimer na 100km. smile.gif
Пич, ти борд явно нямаш, та затова си правиш вятър на устата...Пардон, на клавиатурата! Борд компютъра не е абсолютно акуратен, но разликата по борд с реалния ми разход е от порядъка на 0,2 литра/100 км, което си е доста точно!
А ти кат имаш борд вярваш ли, че има такова нанадолнище, че да даде 12л на 470км или кат другия титан най-горе?!
Okazva se che moje bi i tova e vazmojno smile.gif
http://news.automedia.bg/read/6848.html

Публикувано на: 02 Май 2009 16:01
от LordDigital
lz2lps написа:
Fido Dido написа:Слоне, засилия тая колица, дето модела е без значение по инерция, включи пета и пак по инерция. Е чак тогава погледни какво ти изписва компа.
Нагледно показано това, за което Fido Dido говори (лог от Хондата ми.... закачена е широколентова ламбда сонда):
Изображение

Зелената графика е TPS (Throttle Position Sensor) - т.е. позицияата на дросела, който е директно свързан с педала на газта.

Черната графика са оборотите на двигателя.

За другите две съм малко далтонист biggrin.gif, но най-горната е AFR (Air Fuel Ratio - т.е. съотношението въздух/бензин измерено от ламбда сондата).

Тази под прекъснатата линия е Injector Duration (времето за което горивните инжектори са отворени и подават гориво).

От графиката се вижда че при пускане на педала на газта инжекторите се затварят и стоят затворени докато оборотите на двигателя не достигнат около 1085. След това ECU-то (Engine Control Unit - това дето управлява впръскването на горивото и запалването) отново включва инжекторите и впръскването на бензин се възстановява.

Т.е. какво излиза на практика? При спускане по наклон пускаш педала на газта при включена най-висока предавка (предавателното число е най-малко, т.е. двигателната спирачка е най-малка) и автомобила не консумира никакво гориво. За разлика когато я пуснете по инерция, някой трябва да подържа оборотите на двигателя за да не угасне - следователно се консумира гориво.

Някой ще каже че във вторият случай изминатото разстояние по инерция ще бъде по-голямо (защото няма двигателна спирачка) и ще е прав отчасти - но според мен не си струва да се пуска по инерция.
Тва горе е добре описан ефект във всеки един тойота учебник и във много ремонтни книги ,механичния му еквивалент при карбураторите е електромагнитния жиглиор. Доколкото знам не е бил задължителен преди 94-та ,но така или иначе почти всички коли са го имали.

Имлементациите при много автомобили ОБАчЕ включват пресмятане на дютито от ЕКУ-то (базирано само на FuelTrim) - въпреки че инжекторите не работат защото (дривера им е занулен) - от там и бордовите дислей показват разход въпреки ,че няма впръскване на гориво.

При всяка една преправена централа която съм виждал ,този FuelCut не се имлементира за да се ползва за охлаждане.

И не на последно място разхода на един 4 цилиндров двигател на миннимални обороти беше под литър на час ,демек ако колата се остави на скорост шанса да харчи по-малко отколкото когато се овбоди на неутрална е почти нулев заради ефекта на моторна спирачка от мотора е разбирасе нещата са различни когато човек автоматик в О/D режим wink.gif

Публикувано на: 02 Май 2009 17:14
от slowtraveler
slona написа:a da vi pitam suvsem informativno ne razbiram ot takiva neshta onzi den se vozih na edna toyota modela ne e ot znachenie i si chakame na edin svetofar i gledam pishe momenten razhod 0.00 tva ko sha reche che kato si na oboroti taia shema dvg-to ne lapa nafta taka li ili pak neshto ne sum fanal verno cha vav moita parvobitna kolica njama takiva shemi ama neshto stranno mi se vidja
Едва ли ти е пишело 0.0л/100км. По вероятно да е пишело -.--л/100км, което означава безкраен моментен разход (раздели какъвто и да е разход на нула, което е изминатото разстояние при работа на двигателя на място и ще получиш правилния резултат).
Затова стоенето на място вдига средния разход, колкото и малък да е разхода на двигателя на празен ход (на двигател 1.6 е около 0.7л/ч без климатик, и около 1.2л/ч с включен климатик).
Не е толкова от значение дали пускаш автомобила по инерция или използваш принудителния празен ход. Лично аз ползвам и двата метода в зависимост от конкретната ситуация.
За нисък среден разход е важно да не ползваш спирачки, защото това си е чиста загуба на енергия, която след това трябва да се наваксва с допълнително изгорено гориво (не визирам хибридите).
Борд-компа е много точен уред и в това съм се убедил лично с много замери.
И досега на всичките ми автомобили с борд комп същия си показва 0.0л/100 при принудителен празен ход.
При карбураторите при проблем с економайзера (ел-жигльора) започваха да гърмят ауспуси (детонация на силно обогатената смес, която подава карбуратора при затворен дросел и високи обороти), или пък колата губеше празен ход.

xex

Публикувано на: 03 Май 2009 15:00
от ToyotaPB
от пловдив до пампорово и надолу,само 1 деление спад на стрелката за гориво... колата е Д4Д 2.0 - на 100км среден,без да пестя(обороти 2000-2600) е 6.5-7.2 демек около 10лв-а на 100км...
Ако някой има 2.2 дизел-а да казва колко вади,че съм му фърлил око ;)

Някой да каже дал ша варим дизелите на олио
biggrin.gif