Страница 2 от 2

Публикувано на: 29 Апр 2009 07:00
от krasikalchev
А може ли и аз да попитам как точно се раздвижват и почистват спирачните цилиндърчета преди да се намажат с тази грес? Скоро смъквах предните колелета и ми направи впечатление че от едната страна накладките са износени по-малко, предполагам, че спирачния цилиндър не работи добре и се нуждае от раздвижване и мазане.
Въпрос No2 : В какви граници е нормално да бъде луфта на педала на съединителя - моят е около 5- 6 мм и ми се струва малко голям. За сега не скърца ама дали е нормално да е толкова?

Скърцане на съединителя

Публикувано на: 29 Апр 2009 15:23
от baba_metca
Много странна работа е това скърцане. Аз карам Avensis произведен ноември 2004, и при мен това скърцане го има от около 5-6 месеца. Напръскаха го с нещо и спря но за много малко. Също така интересното е, че много зависи и как натискам съединителя (положението на крака при натиск), понякога изобщо не скърца. Мисля, че не скърца ако го натискам точно по посоката на движение. Също така когато покарам малко, скърцането намалява драстично, а някой път направо изчезва, без значение дали го натискам точно по посоката на движение на педала или леко в страни (тествал съм). Като че ли нещо загрява и се оправя. Не съм спецялист, просто си казвам наблюденията. Наистина ли мислите, че е от помпа или е възможно от някакво съединение (което да може да се смени самостоятелно).

Публикувано на: 29 Апр 2009 20:27
от Uncle Dido
Умирам от любопитство как точно скърца хидравлична помпа. При нея има две положения - работи - не работи. Тече - не тече. Може и сбор от двете. smile.gif

Скърцането на педала гаранция е от присъединителните елементи - осички, втулки, пружини и т.н. Просто се налага да се свали цялата конзола и да се подмени износената част.

При спирачните апарати има два варианта.

1. Да се е скъсал маншона на буталото и при износена накладка да е излязъл доволно много и да е събрал мизерия или ръжда под маншона. Изход - сваля се апарата от супорта и се носи на майстор. сваля се ръждата от плунжера, сменя се "О" пръстена и готово.

2. Да са блокирали водачите на апарата в супорта пак поради подобна причина - скъсани маншони на водачите. Тогава вътрешната накладка е повече износена. Изход - сваля се апарата със супорта, като преди това се стисне спирачния маркуч с "чираци" - т.е. законтрящи клещи, развива се от апарата и пак се носи на майстор. Свалят се скъсаните маншони и се изваждат водачите на апарата. Много е възможно намесата на оксижен, защото често тия водачи така блокират в чугуна, че нямат вадене. След това се почистват добре, намазват се с медна грес - за да не тропа апарата, слагат се новите маншони и - юруш на маслините. smile.gif

Плс, не правете това в домашни условия, ако искате да имате здрави пръсти, като не забравяте, че средния е най-важен. Как без него ще контактувате с останалите участници в движението?!


biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Публикувано на: 29 Апр 2009 21:13
от Kiki
Дидо, днес откачих буталото от педала. При натискането му, се чува скърцане в самия цилиндър на помпата. Какво точно скърца там и аз нямям представа, но е факт.
Масло не тече!
Лошото е, че трябва да карам така по празницете няколко хиляди километра и ми е притеснено. wink.gif

Публикувано на: 29 Апр 2009 21:26
от Uncle Dido
Как успя да го натиснеш на ръка?! С две думи - натиснал си съединителя ръчно?! ohmy.gif

Публикувано на: 29 Апр 2009 21:32
от slowtraveler
Няма ли някой гумен маншон там?
Обикновено такова скърцане се получава или от пружина (която се трие и резонира в нещо), или от гумен маншон...

Публикувано на: 29 Апр 2009 22:00
от krasikalchev
Мали братлета,
днес проверих за тази грес NICRO 635 - в Русе имаме представителтво на тази варненска фирма "Руди" дето я внася, ма тя много скъпа бе - 1 опаковка 47 лв. Мислех да си взема, обаче ще трябва минем без нея.

Публикувано на: 30 Апр 2009 02:07
от Bass_Man
Еми смени си помпата тогава ще ти дойде по-евтино tongue.gif .
BTW: намерете си друга смазка/разфасовка аз тази съм ви я търсил вчера сигурно два часа . Или си направете партия нещо ? В моя ремонтен комплект си имаше смазка !
Кики според мен просто трябва да го смажеш . Щом не тече значи не е страшно . Дори и да протече не е токова страшно да се прибереш от няколкото хиляди километра .
А относно раздвижването на цилиндърчетата в Тойота Мания някъде бях пуснал как съм ремонтирал моите .

Публикувано на: 30 Апр 2009 11:29
от krasikalchev
Можеш ли да се сетиш как точно се казваше темата, че днес след час ровене в "Тойота мания" и "Технически въпроси" не можах да намеря поста ти.

Публикувано на: 30 Апр 2009 17:01
от Bass_Man
krasikalchev написа:Можеш ли да се сетиш как точно се казваше темата, че днес след час ровене в "Тойота мания" и "Технически въпроси" не можах да намеря поста ти.
Хмммм и аз намерих само това http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=864 ... c&start=15 , а се си мисля , че бях писал повече wacko.gif ?!?!?

Публикувано на: 06 Май 2009 03:18
от newmiro
krasikalchev написа:А може ли и аз да попитам как точно се раздвижват и почистват спирачните цилиндърчета преди да се намажат с тази грес? Скоро смъквах предните колелета и ми направи впечатление че от едната страна накладките са износени по-малко, предполагам, че спирачния цилиндър не работи добре и се нуждае от раздвижване и мазане.
Въпрос No2 : В какви граници е нормално да бъде луфта на педала на съединителя - моят е около 5- 6 мм и ми се струва малко голям. За сега не скърца ама дали е нормално да е толкова?
и едното и другото са ти нормални, нямаш проблем;)

Публикувано на: 16 Май 2009 20:32
от Kiki
Скърцането изчезна. rolleyes.gif И понеже съм сигурен, че доста от колегите ги интересува, ще ви кажа как. wink.gif
Най-напред се свали педала на съединителя. С огромно чевство на облекчение, видях, че една пластмасова шайба, която е под формата на полумесец и на която опира една много силна пружина е износена-продънена. И...о чудо!? Скърцането намаля много, но пак го имаше.

След внимателно оглеждане на помпата без да я свалям, забелязах, че при влизане и излизане на буталцето на помпата то опира в една метабна шайба, която е елипсовидно прорязана. Разширих прореза с една часовникарска пиличка за да не опира повече там и сега всичко е ОК. sad.gif