МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Окт 2024 14:10
от nov
Ивайло Димов написа: ↑04 Окт 2024 13:44
Exxon Mobil и Shell са собственици на Infinium ,тва са лидерите в иновации и научна дейност .
Супер, но това не значи, че другите нямат, което също не значи, че правят най-добрите масла в съответните класове тия двете големи, между другото ТОТАЛ също имат много сериозна R&D дейност.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Окт 2024 14:12
от r34c7
За Shell се говори, че от 2-3 години имат промени в R&D структурата, като начело вече са разни академици от Idemitsu (собственост на Шел).
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Окт 2024 14:25
от south
Моя грешка сори, особено Инфиниум, и да, определено под опаковчици нямам предвид големите, но много фирми просто са.. ок, блендери.
За Тойотски масла, антифриз, някои са М1, чел съм и за Тотал и за Шеврон, това за Европа, за Азия, Близък изток, Америките не помня, но и там са от големите. Тойота както и други производители си имат и свой формулировки, или да кажем изисквания в определени формулировки на масла и антифризи. Разводних, извинете!
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Окт 2024 15:31
от Ивайло Димов
Всички от голямата 7-ка имат много добри научни екипи ,за тях е въпрос на престиж и имидж .Амсойл ,Идемитсу ,Енеос ,SK Lubricats ,Repsol също разполагат с добри учени и лаборатории.
Въпроса е ,че само Exxon Mobil ,Shell и Chevron могат да си позволят да създадат чисти нови рецепти ,да ги сертифицират според API,Ilsac,JASO,ACEA ,а и да получат одобрение от автопроизводителите .Това са много ,много скъпи процедури струващи десетки милиони .
Това е непосилно за блендери,преопаковчици,етикетници ...за това и си купуват рецепти преминали всички процедури по сертифициране.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Окт 2024 15:57
от Ивайло Димов
Днес ме попиляха
Към колегата с RAV-ката автоматик
toyota-08886-81016 OE спецификация за масло за скоростната кутия .По същество тва е ATF 4 ,гледам има оригинално за 35-40 кинта литъра
За раздатката 75W85 GL5 или 75W90 GL5
За диференциала 80W90 GL5 или 75W90 GL5
Обикновени ,стандартни масла. Нищо изчанчено
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Окт 2024 21:00
от gena_bs
Днес на един клип се изцепиха, че двигателните масла, произведени за Япония и Корея били с по-малко добавки и съответно по-малък пробег.
До 5000км
Уж европейските били с 600??? моточаса пробег, а за тях - 200-250.
При това не случаен блогер, а собственик на голям сервиз и вносител на автомобили от 20 години. Не у нас.
Направо ме хвърлиха в тъча!
Това дали е вярно?
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Окт 2024 21:06
от veso_hds
gena_bs написа: ↑04 Окт 2024 21:00
Това дали е вярно?
Няма начин да не е вярно.То ако зависи от този вносител и сервизачия сигурно на 1000км. ще иска да сменя маслото.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Окт 2024 21:35
от gena_bs
Той внася предимно BMW и други коли немско производство от Германия.
В случая клипът беше за проверка по желание на клиенти на две на Audi 2020 от Южна Корея. На смешни реални пробези.
А7 - 67000, Q8- малко под 12К.
На Q8 цилиндрите бяха ръждясали до каверни. Та по този повод го каза човека.
От 17':
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Окт 2024 21:43
от Ивайло Димов
Нищо общо ,японците просто ползват 2 и 3 та групи за мосовката ,но има малки брендове които правят масла с ПАО и естери .Количеството присадки се определя от рецептите ,а джапанките са дисциплиниран народ .
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
JTEYH20V900052516
Интересуват ме препоръки за маслото в АСК, диференциал и раздатка. Благодаря:)
За тази кутия - U140F, Тойота използват първо T-IV, а после WS.
Моят съвет е, използвай оригинално масло, въпреки че има аналози/заместители.
Как да се ориентираш, дали е T-IV, или WS? Ако пръчката за измерване на нивото ти е оранжева/червена, то кутията е за T-IV. Ако е черна, тогава е с WS. Важно е да знаеш, че WS не е съвместим с T-IV, или Dexron! Тоест, ако не е имало намеса тип бай Ганьо, съобрази се с цвета на пръчката!
За раздатката и задния диф. Там имаш много свобода, единствено трябва да е GL-5. С риск да бъда оплют, препоръчвам ти минерално 85W-90. Става и чисто SAE90, ама да не се напъваме, че и в София понякога може да е студено.
За задния дифиренциал и раздатъчната кутийка е важно да го сменяш по-често, защото е много малко (около половин литър). Може да звучи несериозно, но Тойота дават 30000 км . И на 50 да сменяш, няма да се счупи нищо, но все пак е добре да сменяш от време на време...
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Окт 2024 21:47
от Ивайло Димов
80W90 е препоръката на тойота ,но може и 75W90 ,чисто 90 ще е тегаво ако падне по -10
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Окт 2024 22:22
от Двигателист
Ами не. Документите са доста, но най-общо препоръчват GL-5 SAE90 при температури над -18 градуса по Целзий и 80W-90, под -18. Но пък на табелката на корпуса на моята раздатка пише - 85W-90 GL5. Това явно са сипали и аз това спазвам, без много да му мисля.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 05 Окт 2024 12:10
от centil
gena_bs написа: ↑04 Окт 2024 21:00
Днес на един клип се изцепиха, че двигателните масла, произведени за Япония и Корея били с по-малко добавки и съответно по-малък пробег.
Това дали е вярно?
Пък и както автора на видеото казва - аз внасям коли от Германия.. Явно вноса от Ю.Корея му става все по-голяма конкуренция и може би тези две Ауди-та с проблеми в моторите (ако снимките въобще са истински) се появяват в подходящ момент, за да "очерни" (нарастващата) конкуренция.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 05 Окт 2024 13:46
от gena_bs
В края на клипа човекът си казва, че разликата в цените на едните и другите автомобили са на кантар.
Освен това на сайта му има клипове и за германски автомобили, които е проверявал. Както негов внос със скрити проблеми, така и на клиенти.
А от 01.10.24 нещата с паралелния внос в Русия са поскъпнали драстично. Заради различните митнически сборове и диференциацията на личните и тези за търговска дейност автомобили.
Няма начин да проверим дали снимките са от конкретните посочени автомобили.
В нета има и други "хвалебствени" клипове за вноса от Ю.Корея. На такива, които внасят само от Далечния Изток.
Общо взето ситуацията е подобна.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 05 Окт 2024 20:02
от centil
Гледах целия клип и го чух какво казва, въпреки това аз не бих му повярвал. Щом за едно нещо (маслата) убедително лъже, то може също така убедително да лъже и за други неща.